Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hydraulika nepracuje, nezvedá se
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tykev



Založen: 3.7.2008
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út červenec 29, 2008 8:48 pm    Předmět: Hydraulika nepracuje, nezvedá se Citovat

Zdravím, mám problém s hydraulikou na X1, prakticky nefunguje, předek leží na zemi a zadek je v jízdní poloze. Na nastavování pákou nereauguje Sad Než se to stalo nesvítily žádné kontrolky, teď svítí hladina/tlak LHM (!), hloubouček je až nahoře, nevím jestli je to směrodatné když je auto ve spodní poloze, tak jsem ještě dolil a mělo by tam být dost. Myslím že LHM nikde neteče. Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam. Zkoušel jsem povolit odvzdušòovací šroub na regulátoru u přední koule, to nepomohlo. Servo a brzdy zdá se fungují normálně. Mechaniké části - táhla, korektory, pružiny jsem kontroloval a taky jsou v pořádku. No a dál nevím. Crying or Very sad Děkuji za každou radu.
_________________
Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: út červenec 29, 2008 8:56 pm    Předmět: Citovat

Je opravdu ten korektor vpořádku?
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út červenec 29, 2008 9:13 pm    Předmět: Re: Hydraulika nepracuje, nezvedá se Citovat

tykev napsal:
. Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam.


tak to někde přisává vzduch , zkontolovat sací hadici od nádržky k čerpadlu v celé délce a upevnění u spon na koncích ....
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tykev



Založen: 3.7.2008
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út červenec 29, 2008 10:46 pm    Předmět: Re: Hydraulika nepracuje, nezvedá se Citovat

jk napsal:
Je opravdu ten korektor vpořádku?

No to nevím jistě, zkontroloval jsem a promazal kolem co šlo, vypadá to v pořádku ale samozřejmě do korektoru nevidím, je nějaký způsob jak zjistit že je špatný a že to je nejspíš příčina? Rozdělávat to na předku je trochu horší..

PaM napsal:
tykev napsal:
. Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam.

tak to někde přisává vzduch , zkontolovat sací hadici od nádržky k čerpadlu v celé délce a upevnění u spon na koncích ....

OK, to prověřím
_________________
Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dolph



Založen: 6.3.2008
Příspěvky: 313
Bydliště: F-M

PříspěvekZaslal: st červenec 30, 2008 6:42 am    Předmět: Citovat

přesně jak píše PaM.
když je tam pěna-je tam vzduch.máš asi někde naprasklou hadici-už se mi taky něco podobného stalo.ven to neteklo,ale vzduch si přicuclo Twisted Evil
_________________
pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629

X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MATES



Založen: 28.11.2006
Příspěvky: 13
Bydliště: PRAHA 10

PříspěvekZaslal: st červenec 30, 2008 8:04 am    Předmět: Re: Hydraulika nepracuje, nezvedá se Citovat

tykev napsal:
Zdravím, mám problém s hydraulikou na X1, prakticky nefunguje, předek leží na zemi a zadek je v jízdní poloze. Na nastavování pákou nereauguje Sad Než se to stalo nesvítily žádné kontrolky, teď svítí hladina/tlak LHM (!), hloubouček je až nahoře, nevím jestli je to směrodatné když je auto ve spodní poloze, tak jsem ještě dolil a mělo by tam být dost. Myslím že LHM nikde neteče. Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam. Zkoušel jsem povolit odvzdušòovací šroub na regulátoru u přední koule, to nepomohlo. Servo a brzdy zdá se fungují normálně. Mechaniké části - táhla, korektory, pružiny jsem kontroloval a taky jsou v pořádku. No a dál nevím. Crying or Very sad Děkuji za každou radu.

===============================================
Co takhle táhlo korektoru?Je v pořádku?
MATES
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin Mad



Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 131
Bydliště: Pelhřimov

PříspěvekZaslal: st červenec 30, 2008 8:10 am    Předmět: Re: Hydraulika nepracuje, nezvedá se Citovat

MATES napsal:
tykev napsal:
Zdravím, mám problém s hydraulikou na X1, prakticky nefunguje, předek leží na zemi a zadek je v jízdní poloze. Na nastavování pákou nereauguje Sad Než se to stalo nesvítily žádné kontrolky, teď svítí hladina/tlak LHM (!), hloubouček je až nahoře, nevím jestli je to směrodatné když je auto ve spodní poloze, tak jsem ještě dolil a mělo by tam být dost. Myslím že LHM nikde neteče. Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam. Zkoušel jsem povolit odvzdušòovací šroub na regulátoru u přední koule, to nepomohlo. Servo a brzdy zdá se fungují normálně. Mechaniké části - táhla, korektory, pružiny jsem kontroloval a taky jsou v pořádku. No a dál nevím. Crying or Very sad Děkuji za každou radu.

===============================================
Co takhle táhlo korektoru?Je v pořádku?
MATES


Píše že :"Mechaniké části - táhla, korektory, pružiny jsem kontroloval ..."
_________________
X2 1,8 16V Break 6/2000 metalíza Modrý Maurícius
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MILIN



Založen: 14.8.2007
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: st červenec 30, 2008 7:41 pm    Předmět: Citovat

Tipuji to na prasklou přírubu na hydraulickém čerpadle.Podívej se shora na čerpadlo a jestli se příruba malinko pohybuje jakoby dýchala,je to ono.Už jsem spravoval několik xant.s plastovou přírubou.Ven neteklo nic.Verry happy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tykev



Založen: 3.7.2008
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: so srpen 02, 2008 11:43 am    Předmět: Citovat

Díky všem za tipy, problém přetrvává, zatím jsem postoupil takto:
- mechanické části v pořádku, rozebral jsem přední korektor, tam to nebude
- přívodovou hadici k čerpadlou jsem vyměnil abych vyloučil přisávání vzduchu
- zkoumal jsem přírubu/kryt hydraulického čerpadla a tam taky problém nevidím
- rozdělal jsem spodní zapínací část/pružinu na regulačním ventilu jestli tam není něco špatně a nemělo by být, těžce mě to přitom ochcalo Rolling Eyes a při povolení odvzdušòovacího šroubu na regulátoru to pokaždé odfukuje takže nějaký tlak tam být musí, boční přepouštěcí část ventilu už jsem nerozdělával
- kontrolka tlaku pořád svítí
- otázkou je jestli podle míry ochcání jde poznat jestli je tlak dostatečný, nevím jestli nutné změřit tlaky, to je taky problém když se s tím nedá jet, leda bych sehnal někoho s měřákem poblíž..
- takže po konzultaci s PaMem se dostávám k bezpečnostnímu ventilu, je možné že by byl nějak vadný a pouštěl tlak jenom do brzd ikdyž by mohl i do okruhu zvedání? A hlavně bych teď potřeboval vědět kde přesně je příp. rady pro rozdělání.. Jestli to nebude tam tak problém asi směřuje k čerpadlu a to by bylo špatné..
Díky
_________________
Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tykev



Založen: 3.7.2008
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: ne srpen 03, 2008 10:33 pm    Předmět: Citovat

Tak jsem zkusil ještě další věc a to odpojit přepadovou hadici vedoucí z regulátoru tlaku zpět do nádržky (předpokládám že jde od toho ventilu s umělohmotnou přírubou na regulátoru co jsem měl rozdělaný?) a teklo z ní zhruba 1dcl LHM za 10 sekund.
http://www.xantiaclub.cz/obrazky/hydra/hydro.gif Podle tohoto schématu předpokládám že jde kapalina jenom do okruhu pro brzdy a ne pro zdvih, ale proč když je tam tlak na to aby se vracelo LHM zpět do nádrže..? Takže by mohlo být třeba něco s bezpečnostním ventilem ale další věc co nevím, proč svítí kontrolka tlaku/hladiny jestli tam ten tlak je. Za předpokladu že kontrolka je funkční žačla svítit trvale až se stal tento problém. Svítí ale ikdyž odpojím konektor od bezpečnostního ventilu (doufám že to je ten na měření tlaku?) a taky od čidla hladiny, neměla by zhasnout? Rolling Eyes Kdyby měl někdo vysvětlení byl bych moc rád.
_________________
Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne srpen 03, 2008 11:21 pm    Předmět: Citovat

tykev napsal:
Tak jsem zkusil ještě další věc a to odpojit přepadovou hadici vedoucí z regulátoru tlaku zpět do nádržky (předpokládám že jde od toho ventilu s umělohmotnou přírubou na regulátoru co jsem měl rozdělaný?) a teklo z ní zhruba 1dcl LHM za 10 sekund.
http://www.xantiaclub.cz/obrazky/hydra/hydro.gif Podle tohoto schématu předpokládám že jde kapalina jenom do okruhu pro brzdy a ne pro zdvih, ale proč když je tam tlak na to aby se vracelo LHM zpět do nádrže..? Takže by mohlo být třeba něco s bezpečnostním ventilem ale další věc co nevím, proč svítí kontrolka tlaku/hladiny jestli tam ten tlak je. Za předpokladu že kontrolka je funkční žačla svítit trvale až se stal tento problém. Svítí ale ikdyž odpojím konektor od bezpečnostního ventilu (doufám že to je ten na měření tlaku?) a taky od čidla hladiny, neměla by zhasnout? Rolling Eyes Kdyby měl někdo vysvětlení byl bych moc rád.

Ahoj, podle schematu od SHAKALA na rv 96 je zapojen snímač hladiny lhm a nízkého tlaku z bezpečnostního ventilu zapojen paralelně a ukostřuje při signalizaci. Pokud si oba dva snímače odpojil a pořád signalizovala přístrojovka nízký tlak, tak je některý z přívodních drátů zřejmě zkratován na kostru. Ještě to znovu prověř tímto způsobem- odpoj konektor z bezpečnostního ventilu (měl by mít jeden pin č, drátu 4413 a zároveò i konektor z plováku na nádržce lhm - 2piny. Odpojené konektory se nesmí dotýkat kostry. Kontrolka nízkého tlaku musí zhasnout. Pokud nezhasne je problém v signalizaci - můžeš pak změřit napětí na odpojeném pinu z bezpečnostního ventilu proti kostře. Napadá mě myšlenka jestli nemáš 2 problémy . Elektrický se signalizacví tlaku a druhý problém s nefungujícím ventilem hydractivu. Ale na potvrzení potřebuji aby si pro začátek zkontroloval, jestli je skutečně chyba v elektrice.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomcat



Založen: 28.4.2008
Příspěvky: 63

PříspěvekZaslal: ne srpen 03, 2008 11:38 pm    Předmět: Citovat

A je to dostatečně odvzdušněné, a co zásobní koule je v pořádku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po srpen 04, 2008 10:10 am    Předmět: Citovat

jk napsal:

a druhý problém s nefungujícím ventilem hydractivu.


mám pocit, že tykev nemá hydractiv ... že má obyč 6ti kulku.

Úvaha:
jde tlak na brzdy, centrálka se tlakuje , servo jede , tak že
Servo má vlastní vývod ..
Čerpadlo čerpá ..
Centrálka se nafukuje ..

Tlak jde z reguláku přes bezp.ventil pak na zámek a na korektor a na pístnice.
V brzdách tlak je, tak bych odpojil trubku co je na bezp.ventilu co jde z něj na systém pružení. Je to ta co jde od něj k padacímu zámku. Jestli tam nebude chcát pod tlakem, tak je problém tam. (ideální by bylo tam napojit manometr - třeba z kyslíku na 250bar ..)
Padací zámek bych vyloučil jako zdroj problému, tam se nemá co podělat ...

Nezapomeò si odpustit tlak na centrálce, než tu trubku budeš montovat
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tykev



Založen: 3.7.2008
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: po srpen 04, 2008 2:15 pm    Předmět: Citovat

tomcat napsal:
A je to dostatečně odvzdušněné, a co zásobní koule je v pořádku?

Odvzdušněné je, koule jako taková by údajně neměla mít přímo vliv na to že se auto vubec nezvedne.

jk napsal:

...můžeš pak změřit napětí na odpojeném pinu z bezpečnostního ventilu proti kostře. Napadá mě myšlenka jestli nemáš 2 problémy . Elektrický se signalizacví tlaku a druhý problém s nefungujícím ventilem hydractivu. Ale na potvrzení potřebuji aby si pro začátek zkontroloval, jestli je skutečně chyba v elektrice.

Zkusím to hned jak se k tomu dostanu.

PaM napsal:

mám pocit, že tykev nemá hydractiv ... že má obyč 6ti kulku.

Úvaha:
jde tlak na brzdy, centrálka se tlakuje , servo jede , tak že
Servo má vlastní vývod ..
Čerpadlo čerpá ..
Centrálka se nafukuje ..

Tlak jde z reguláku přes bezp.ventil pak na zámek a na korektor a na pístnice.
V brzdách tlak je, tak bych odpojil trubku co je na bezp.ventilu co jde z něj na systém pružení. Je to ta co jde od něj k padacímu zámku. Jestli tam nebude chcát pod tlakem, tak je problém tam. (ideální by bylo tam napojit manometr - třeba z kyslíku na 250bar ..)
Padací zámek bych vyloučil jako zdroj problému, tam se nemá co podělat ...

Nezapomeò si odpustit tlak na centrálce, než tu trubku budeš montovat

Hydractive je tam určitě, u každého kola koule + 2 vpředu + 2 vzadu, tlačítko hydractivu dole před ruční brzdou. Mění se tím něco? Já jsem totiž vycházel ze schématu co jsem uváděl výš kde není hadractive takže vlastně nevím vubec jak je do toho systému zakomponovaný Confused To zní logicky že by to nešlo z bezpečnostního ventilu (mate mě akorát ta kontrolka) ale jak se k němu dostat? Přijde mi to nereálné, bych asi musel sundat náržku na LHM jestli je bezpečnostní ventil to co si myslím tam pod ní.. nebo to jde jinak?
_________________
Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: po srpen 04, 2008 2:21 pm    Předmět: Citovat

To že máš hydractive jsi už potvrdil, tak zkus poslechnout, jestli ti ten přední ventil bzučí stejně jako zadní. Musíš otevřít dveře aby se to přeplo do měkýho režimu. Musím v něm při přepnutí cvaknout.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)