Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: út červenec 29, 2008 8:48 pm Předmět: Hydraulika nepracuje, nezvedá se |
|
|
Zdravím, mám problém s hydraulikou na X1, prakticky nefunguje, předek leží na zemi a zadek je v jízdní poloze. Na nastavování pákou nereauguje Než se to stalo nesvítily žádné kontrolky, teď svítí hladina/tlak LHM (!), hloubouček je až nahoře, nevím jestli je to směrodatné když je auto ve spodní poloze, tak jsem ještě dolil a mělo by tam být dost. Myslím že LHM nikde neteče. Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam. Zkoušel jsem povolit odvzdušòovací šroub na regulátoru u přední koule, to nepomohlo. Servo a brzdy zdá se fungují normálně. Mechaniké části - táhla, korektory, pružiny jsem kontroloval a taky jsou v pořádku. No a dál nevím. Děkuji za každou radu. _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: út červenec 29, 2008 8:56 pm Předmět: |
|
|
Je opravdu ten korektor vpořádku? _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út červenec 29, 2008 9:13 pm Předmět: Re: Hydraulika nepracuje, nezvedá se |
|
|
tykev napsal: | . Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam. |
tak to někde přisává vzduch , zkontolovat sací hadici od nádržky k čerpadlu v celé délce a upevnění u spon na koncích .... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: út červenec 29, 2008 10:46 pm Předmět: Re: Hydraulika nepracuje, nezvedá se |
|
|
jk napsal: | Je opravdu ten korektor vpořádku? |
No to nevím jistě, zkontroloval jsem a promazal kolem co šlo, vypadá to v pořádku ale samozřejmě do korektoru nevidím, je nějaký způsob jak zjistit že je špatný a že to je nejspíš příčina? Rozdělávat to na předku je trochu horší..
PaM napsal: | tykev napsal: | . Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam. |
tak to někde přisává vzduch , zkontolovat sací hadici od nádržky k čerpadlu v celé délce a upevnění u spon na koncích .... |
OK, to prověřím _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 6:42 am Předmět: |
|
|
přesně jak píše PaM.
když je tam pěna-je tam vzduch.máš asi někde naprasklou hadici-už se mi taky něco podobného stalo.ven to neteklo,ale vzduch si přicuclo _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
MATES
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 13 Bydliště: PRAHA 10
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 8:04 am Předmět: Re: Hydraulika nepracuje, nezvedá se |
|
|
tykev napsal: | Zdravím, mám problém s hydraulikou na X1, prakticky nefunguje, předek leží na zemi a zadek je v jízdní poloze. Na nastavování pákou nereauguje Než se to stalo nesvítily žádné kontrolky, teď svítí hladina/tlak LHM (!), hloubouček je až nahoře, nevím jestli je to směrodatné když je auto ve spodní poloze, tak jsem ještě dolil a mělo by tam být dost. Myslím že LHM nikde neteče. Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam. Zkoušel jsem povolit odvzdušòovací šroub na regulátoru u přední koule, to nepomohlo. Servo a brzdy zdá se fungují normálně. Mechaniké části - táhla, korektory, pružiny jsem kontroloval a taky jsou v pořádku. No a dál nevím. Děkuji za každou radu. |
===============================================
Co takhle táhlo korektoru?Je v pořádku?
MATES |
|
Návrat nahoru |
|
|
Martin Mad
Založen: 7.6.2007 Příspěvky: 131 Bydliště: Pelhřimov
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 8:10 am Předmět: Re: Hydraulika nepracuje, nezvedá se |
|
|
MATES napsal: | tykev napsal: | Zdravím, mám problém s hydraulikou na X1, prakticky nefunguje, předek leží na zemi a zadek je v jízdní poloze. Na nastavování pákou nereauguje Než se to stalo nesvítily žádné kontrolky, teď svítí hladina/tlak LHM (!), hloubouček je až nahoře, nevím jestli je to směrodatné když je auto ve spodní poloze, tak jsem ještě dolil a mělo by tam být dost. Myslím že LHM nikde neteče. Při natočeném motoru to v nádžce pění jestli to má nějaká význam. Zkoušel jsem povolit odvzdušòovací šroub na regulátoru u přední koule, to nepomohlo. Servo a brzdy zdá se fungují normálně. Mechaniké části - táhla, korektory, pružiny jsem kontroloval a taky jsou v pořádku. No a dál nevím. Děkuji za každou radu. |
===============================================
Co takhle táhlo korektoru?Je v pořádku?
MATES |
Píše že :"Mechaniké části - táhla, korektory, pružiny jsem kontroloval ..." _________________ X2 1,8 16V Break 6/2000 metalíza Modrý Maurícius |
|
Návrat nahoru |
|
|
MILIN
Založen: 14.8.2007 Příspěvky: 28
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 7:41 pm Předmět: |
|
|
Tipuji to na prasklou přírubu na hydraulickém čerpadle.Podívej se shora na čerpadlo a jestli se příruba malinko pohybuje jakoby dýchala,je to ono.Už jsem spravoval několik xant.s plastovou přírubou.Ven neteklo nic.Verry happy. |
|
Návrat nahoru |
|
|
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: so srpen 02, 2008 11:43 am Předmět: |
|
|
Díky všem za tipy, problém přetrvává, zatím jsem postoupil takto:
- mechanické části v pořádku, rozebral jsem přední korektor, tam to nebude
- přívodovou hadici k čerpadlou jsem vyměnil abych vyloučil přisávání vzduchu
- zkoumal jsem přírubu/kryt hydraulického čerpadla a tam taky problém nevidím
- rozdělal jsem spodní zapínací část/pružinu na regulačním ventilu jestli tam není něco špatně a nemělo by být, těžce mě to přitom ochcalo a při povolení odvzdušòovacího šroubu na regulátoru to pokaždé odfukuje takže nějaký tlak tam být musí, boční přepouštěcí část ventilu už jsem nerozdělával
- kontrolka tlaku pořád svítí
- otázkou je jestli podle míry ochcání jde poznat jestli je tlak dostatečný, nevím jestli nutné změřit tlaky, to je taky problém když se s tím nedá jet, leda bych sehnal někoho s měřákem poblíž..
- takže po konzultaci s PaMem se dostávám k bezpečnostnímu ventilu, je možné že by byl nějak vadný a pouštěl tlak jenom do brzd ikdyž by mohl i do okruhu zvedání? A hlavně bych teď potřeboval vědět kde přesně je příp. rady pro rozdělání.. Jestli to nebude tam tak problém asi směřuje k čerpadlu a to by bylo špatné..
Díky _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: ne srpen 03, 2008 10:33 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem zkusil ještě další věc a to odpojit přepadovou hadici vedoucí z regulátoru tlaku zpět do nádržky (předpokládám že jde od toho ventilu s umělohmotnou přírubou na regulátoru co jsem měl rozdělaný?) a teklo z ní zhruba 1dcl LHM za 10 sekund.
http://www.xantiaclub.cz/obrazky/hydra/hydro.gif Podle tohoto schématu předpokládám že jde kapalina jenom do okruhu pro brzdy a ne pro zdvih, ale proč když je tam tlak na to aby se vracelo LHM zpět do nádrže..? Takže by mohlo být třeba něco s bezpečnostním ventilem ale další věc co nevím, proč svítí kontrolka tlaku/hladiny jestli tam ten tlak je. Za předpokladu že kontrolka je funkční žačla svítit trvale až se stal tento problém. Svítí ale ikdyž odpojím konektor od bezpečnostního ventilu (doufám že to je ten na měření tlaku?) a taky od čidla hladiny, neměla by zhasnout? Kdyby měl někdo vysvětlení byl bych moc rád. _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne srpen 03, 2008 11:21 pm Předmět: |
|
|
tykev napsal: | Tak jsem zkusil ještě další věc a to odpojit přepadovou hadici vedoucí z regulátoru tlaku zpět do nádržky (předpokládám že jde od toho ventilu s umělohmotnou přírubou na regulátoru co jsem měl rozdělaný?) a teklo z ní zhruba 1dcl LHM za 10 sekund.
http://www.xantiaclub.cz/obrazky/hydra/hydro.gif Podle tohoto schématu předpokládám že jde kapalina jenom do okruhu pro brzdy a ne pro zdvih, ale proč když je tam tlak na to aby se vracelo LHM zpět do nádrže..? Takže by mohlo být třeba něco s bezpečnostním ventilem ale další věc co nevím, proč svítí kontrolka tlaku/hladiny jestli tam ten tlak je. Za předpokladu že kontrolka je funkční žačla svítit trvale až se stal tento problém. Svítí ale ikdyž odpojím konektor od bezpečnostního ventilu (doufám že to je ten na měření tlaku?) a taky od čidla hladiny, neměla by zhasnout? Kdyby měl někdo vysvětlení byl bych moc rád. |
Ahoj, podle schematu od SHAKALA na rv 96 je zapojen snímač hladiny lhm a nízkého tlaku z bezpečnostního ventilu zapojen paralelně a ukostřuje při signalizaci. Pokud si oba dva snímače odpojil a pořád signalizovala přístrojovka nízký tlak, tak je některý z přívodních drátů zřejmě zkratován na kostru. Ještě to znovu prověř tímto způsobem- odpoj konektor z bezpečnostního ventilu (měl by mít jeden pin č, drátu 4413 a zároveò i konektor z plováku na nádržce lhm - 2piny. Odpojené konektory se nesmí dotýkat kostry. Kontrolka nízkého tlaku musí zhasnout. Pokud nezhasne je problém v signalizaci - můžeš pak změřit napětí na odpojeném pinu z bezpečnostního ventilu proti kostře. Napadá mě myšlenka jestli nemáš 2 problémy . Elektrický se signalizacví tlaku a druhý problém s nefungujícím ventilem hydractivu. Ale na potvrzení potřebuji aby si pro začátek zkontroloval, jestli je skutečně chyba v elektrice. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomcat
Založen: 28.4.2008 Příspěvky: 63
|
Zaslal: ne srpen 03, 2008 11:38 pm Předmět: |
|
|
A je to dostatečně odvzdušněné, a co zásobní koule je v pořádku? |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po srpen 04, 2008 10:10 am Předmět: |
|
|
jk napsal: |
a druhý problém s nefungujícím ventilem hydractivu. |
mám pocit, že tykev nemá hydractiv ... že má obyč 6ti kulku.
Úvaha:
jde tlak na brzdy, centrálka se tlakuje , servo jede , tak že
Servo má vlastní vývod ..
Čerpadlo čerpá ..
Centrálka se nafukuje ..
Tlak jde z reguláku přes bezp.ventil pak na zámek a na korektor a na pístnice.
V brzdách tlak je, tak bych odpojil trubku co je na bezp.ventilu co jde z něj na systém pružení. Je to ta co jde od něj k padacímu zámku. Jestli tam nebude chcát pod tlakem, tak je problém tam. (ideální by bylo tam napojit manometr - třeba z kyslíku na 250bar ..)
Padací zámek bych vyloučil jako zdroj problému, tam se nemá co podělat ...
Nezapomeò si odpustit tlak na centrálce, než tu trubku budeš montovat _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: po srpen 04, 2008 2:15 pm Předmět: |
|
|
tomcat napsal: | A je to dostatečně odvzdušněné, a co zásobní koule je v pořádku? |
Odvzdušněné je, koule jako taková by údajně neměla mít přímo vliv na to že se auto vubec nezvedne.
jk napsal: |
...můžeš pak změřit napětí na odpojeném pinu z bezpečnostního ventilu proti kostře. Napadá mě myšlenka jestli nemáš 2 problémy . Elektrický se signalizacví tlaku a druhý problém s nefungujícím ventilem hydractivu. Ale na potvrzení potřebuji aby si pro začátek zkontroloval, jestli je skutečně chyba v elektrice. |
Zkusím to hned jak se k tomu dostanu.
PaM napsal: |
mám pocit, že tykev nemá hydractiv ... že má obyč 6ti kulku.
Úvaha:
jde tlak na brzdy, centrálka se tlakuje , servo jede , tak že
Servo má vlastní vývod ..
Čerpadlo čerpá ..
Centrálka se nafukuje ..
Tlak jde z reguláku přes bezp.ventil pak na zámek a na korektor a na pístnice.
V brzdách tlak je, tak bych odpojil trubku co je na bezp.ventilu co jde z něj na systém pružení. Je to ta co jde od něj k padacímu zámku. Jestli tam nebude chcát pod tlakem, tak je problém tam. (ideální by bylo tam napojit manometr - třeba z kyslíku na 250bar ..)
Padací zámek bych vyloučil jako zdroj problému, tam se nemá co podělat ...
Nezapomeò si odpustit tlak na centrálce, než tu trubku budeš montovat |
Hydractive je tam určitě, u každého kola koule + 2 vpředu + 2 vzadu, tlačítko hydractivu dole před ruční brzdou. Mění se tím něco? Já jsem totiž vycházel ze schématu co jsem uváděl výš kde není hadractive takže vlastně nevím vubec jak je do toho systému zakomponovaný To zní logicky že by to nešlo z bezpečnostního ventilu (mate mě akorát ta kontrolka) ale jak se k němu dostat? Přijde mi to nereálné, bych asi musel sundat náržku na LHM jestli je bezpečnostní ventil to co si myslím tam pod ní.. nebo to jde jinak? _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: po srpen 04, 2008 2:21 pm Předmět: |
|
|
To že máš hydractive jsi už potvrdil, tak zkus poslechnout, jestli ti ten přední ventil bzučí stejně jako zadní. Musíš otevřít dveře aby se to přeplo do měkýho režimu. Musím v něm při přepnutí cvaknout. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|