Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
martin
Založen: 4.4.2008 Příspěvky: 60 Bydliště: Znojmo
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 4:04 pm Předmět: Jaký olej? |
|
|
Zdar hoši,mám dotaz.Mám X2 zvyklou na olej 5W40 (plnou syntetiku) od mogulu a chtěl bych nalít od totalu 5W40 quartz 9000.Je to možný nebo ne?Nebo radši 5W40 classic.Díky za odpovědi _________________ XANTIA II r.v 98,18/16v jak na vlnách |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 4:27 pm Předmět: |
|
|
klidně to tam šoupni.nebude žádný problém. _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin
Založen: 4.4.2008 Příspěvky: 60 Bydliště: Znojmo
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 5:14 pm Předmět: |
|
|
Ale kterej quartz nebo classic? _________________ XANTIA II r.v 98,18/16v jak na vlnách |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 5:26 pm Předmět: |
|
|
já mám 10W40, značku nevím, měnil mi ho jeden známej automechanik, ptal jsem se ho na plně syntetickej a říkal, že to je zbytečně drahý, tak jezdím na tenhle a žádnej problém. při výměně to naplnil po horní rysku, teď po roce ježdění a asi 15 tisících jsem uprostřed mezi ryskama. vůbec nic nedolejvám. až budu měnit, dám zase 10W40, ale asi to budu dělat sám a dám total _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
lightDJ
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 164 Bydliště: Plzeň (beer city)
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 5:43 pm Předmět: |
|
|
me ceka vymena v pondeli (vcetne rozvodu,filtru to bude penez) no a taky premejslim co tam dat. Chtel bych plnou syntetiku ale mam strach aby mi to neutrhalo nakej bordel,kdo vi jak to tam vypada,tak asi soupnu polo...Je to rozumny? _________________ vrak,cervenej,polorozpadlej 1,8 8V r.96
http://www.v-lighting.ic.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 5:49 pm Předmět: |
|
|
matně si vzpomínám, že v autoškole se mluvilo o něčem jako je u hydrauliky proplach, při přechodu na jinej typ oleje, ale nevim už jak to bylo, asi při přechodu z minerálního na synt. nebo polosynt. dát novej a najezdit jen asi 2 tisíce a znova vyměnit, ale to si fakt moc nepamatuju, zkušenější určitě budou vědět víc
v každým případě neuškodí při koupení auta a první výměně sundat a vyčistit vanu, na škodovkách i na p 405 jsem to udělal a ve všech byl na dně dost sajrajt. _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
lightDJ
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 164 Bydliště: Plzeň (beer city)
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 5:55 pm Předmět: |
|
|
no ja vim ze na skodovce jsem daval proplach a najel par km a pak normal olej... A dik za radu,vanu sundam _________________ vrak,cervenej,polorozpadlej 1,8 8V r.96
http://www.v-lighting.ic.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 6:04 pm Předmět: |
|
|
lightDJ napsal: | me ceka vymena v pondeli (vcetne rozvodu,filtru to bude penez) no a taky premejslim co tam dat. Chtel bych plnou syntetiku ale mam strach aby mi to neutrhalo nakej bordel,kdo vi jak to tam vypada,tak asi soupnu polo...Je to rozumny? |
Přechodem z 5W na 10W nic nepokazíš, opačně bych to nedoporučoval. Syn si nechal na Civicovi vyměnit olej v "autoservisu", na motoru zvyklém na 10W mu dali lepší-5W a taky dražší- za 2 dny se mu přidřela klika a ojnice se koukla jak to vypadá venku. Motor měl holt už něco najeto. Mimochodem auto koupil od majitele servisu, se servisní knížkou a 130tis. km. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
lightDJ
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 164 Bydliště: Plzeň (beer city)
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 6:22 pm Předmět: |
|
|
Luboš.H napsal: | lightDJ napsal: | me ceka vymena v pondeli (vcetne rozvodu,filtru to bude penez) no a taky premejslim co tam dat. Chtel bych plnou syntetiku ale mam strach aby mi to neutrhalo nakej bordel,kdo vi jak to tam vypada,tak asi soupnu polo...Je to rozumny? |
Přechodem z 5W na 10W nic nepokazíš, opačně bych to nedoporučoval. Syn si nechal na Civicovi vyměnit olej v "autoservisu", na motoru zvyklém na 10W mu dali lepší-5W a taky dražší- za 2 dny se mu přidřela klika a ojnice se koukla jak to vypadá venku. Motor měl holt už něco najeto. Mimochodem auto koupil od majitele servisu, se servisní knížkou a 130tis. km. |
no to je pekny:-) hele musis si vybrat na spritmonitoru grafiku 4 bo 6 pac cerna tady na cernym podkladu neni videt ted jsem to taky resil:-D ja myslel ze xxW je teplota.... http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2004022001 _________________ vrak,cervenej,polorozpadlej 1,8 8V r.96
http://www.v-lighting.ic.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 6:50 pm Předmět: |
|
|
no to je pekny:-) hele musis si vybrat na spritmonitoru grafiku 4 bo 6 pac cerna tady na cernym podkladu neni videt ted jsem to taky resil:-D ja myslel ze xxW je teplota.... http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2004022001[/quote]
W je viskozita a taky startovatelnost motoru při minusových teplotách. zároveò je to taky hustota oleje.Když dáš řidší olej do motoru který už má sem tam nějaké vůle bude to znamenat pokles tlaku mazání a v některých případech může dojít k tomu, co jsem popisoval výše. Těch článků o olejích už jsem přečetl víc,takže názor na to mám. Podle mě u aut co mají najeto přes 150tis km, je investování do syntetiky vyhazování peněz.Minerální oleje jsou stejně tak kvalitní.
Na spritmonitoru mám BX, až tam budu dávat Xantii tak to opravím.Dík. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: pá červen 06, 2008 10:49 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem to už opravil,ani jsem si nevšiml výběru barev.Dík _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
lightDJ
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 164 Bydliště: Plzeň (beer city)
|
Zaslal: so červen 07, 2008 10:21 am Předmět: |
|
|
Mel si to nechat jak to bylo,ted kdyz vidim tvou spotrebu... _________________ vrak,cervenej,polorozpadlej 1,8 8V r.96
http://www.v-lighting.ic.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin
Založen: 4.4.2008 Příspěvky: 60 Bydliště: Znojmo
|
Zaslal: so červen 07, 2008 2:23 pm Předmět: |
|
|
Tak kterej teda 5W40 quartz nebo classic? Nebo tam nalejt 10W40? na tach.mám najeto 91000 km,kterým stoprocentně nevěřím.Podle mě to má najeto min.o sto tisíc víc.Tak co mám nalejt poradte? CHci aby to auto hodně dlouho vydrželo na nový nemám. Předem dík. _________________ XANTIA II r.v 98,18/16v jak na vlnách |
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: so červen 07, 2008 6:43 pm Předmět: |
|
|
Jestli jezdíš kratší štreky s častými studenými starty,tak tam dej 5w40.A pokud chceš,aby ti motor vydržel dlouho v dobré kondici,tak měò olej po 10tis.km.Pokud ale lítáš dálky,tak bohatě stačí 10w40 a výměna po 15-20tis. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: ne červen 08, 2008 10:37 am Předmět: |
|
|
martin napsal: | Tak kterej teda 5W40 quartz nebo classic? Nebo tam nalejt 10W40? na tach.mám najeto 91000 km,kterým stoprocentně nevěřím.Podle mě to má najeto min.o sto tisíc víc.Tak co mám nalejt poradte? CHci aby to auto hodně dlouho vydrželo na nový nemám. Předem dík. |
jestliže máš auto "navyklí" na 5W40 tak tam dej 5W40 a je jedno jestli quarz nebo classic pokud to bude od TOTALu tak normy oleje vůči potřebám motoru budou sedět _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|