Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
naphd
Založen: 21.9.2009 Příspěvky: 25
|
Zaslal: út září 22, 2009 9:03 am Předmět: nastaveni volnobehu 1,9TD |
|
|
Zdravim,
mam nasledujici problem : volnobezny otacky pri zahratym motoru zustavaj kolem 700/min at nastavuju na cerpadle co chci. Dokud je motor studeny tak prepinani kolibky na cerpadle mezi dorazy tepleho/studeneho volnobehu funguje a otacky jsou podle toho jak dorazy nastavim, potud OK.
Pak se auto zahreje a otacky spadnou z teplyho volnobehu (1000) misto na nastaveny studeny (900) az na cca 700 at je na studenym nastaveny co chce. Chyba je nejspis nekde mezi cerpadlem a ECU (ze by nejaky cidllo ???)
Dalsi zahada je ze pokud se zatizi altik (svetla, ventilace kabiny... cokoliv ) tak volnobezne otacky klesnou, u teplyho volnobehu tak o 200, u studeneyho nemaj moc uz kam takze jen nepatrne. Alternator je rok po vymene.
Mam novejsi verzi 1.9 TD, s elektrifikovanym cerpadlem BOSH a jednim vstrikem + ECU, EGR... , najeto 260t
babo rad _________________ jirka
XA1 - 1.9(96) TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
gurney
Založen: 13.9.2009 Příspěvky: 15 Bydliště: okr. Třebíč
|
Zaslal: út září 22, 2009 12:59 pm Předmět: |
|
|
Někde tady na fóru jsou příručky na xantie a v jedný z nich jsou postupy nastavení všech typů čerpadel tak to zkus podle toho
Nepíšeš jestli máš klimu, u klimy jsou volnoběžné otáčky vyšší. _________________ Xantia 1,9 td Liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: út září 22, 2009 3:55 pm Předmět: |
|
|
Také záleží na čem to nastavuješ. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
naphd
Založen: 21.9.2009 Příspěvky: 25
|
Zaslal: út září 22, 2009 5:11 pm Předmět: upresneni |
|
|
klimu mam, ale tam je rozdil jen ve vyssi hodnote otacek...
Jinak to nastavuju sroubem na te kolibce na zadni strane cerpadla, jsou tam dva a mezi nima prepina lanko pripojeny na podtlakovej ventil, bo jak se to spravne jmenuje. Podle navodu by to melo byt jediny ovladani volnobehu na tomto typu cerpadla.
Kdyz to prehazuju rucne, tak vsechno funguje tzn. otacky se rovnaj podle polohy kolibky (teply/studeny) na nastavenou hodnotu (dorazy kolibky).
Za jizdy studeny volnobeh vporadku (1000) a pak to misto na nastavenej teplej (900) spadne na cca 700. Tak navim co stim. _________________ jirka
XA1 - 1.9(96) TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: út září 22, 2009 8:16 pm Předmět: |
|
|
Děláš to správně, když stojíš čelem k motoru směrem od chldiče tak pravým červíkem se přidává nebo ubírá volnoběh na teplém motoru-zašroubováním se volnoběh přidává a naopak,
ALE zase u studeného motoru tzv. na sytič se přidává levým a to vyšroubováváním.
Ještě to chce zkontrolovat vůli lanka na teplém motoru by měla být vůle. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
tkrul
Založen: 23.9.2009 Příspěvky: 17 Bydliště: Dolní Lutyně
|
Zaslal: st září 23, 2009 10:19 am Předmět: |
|
|
ještě k tomu seřizování: který z těch dvou ventilů za LHM nádrží je na ovládání sytiče? Když je vzájemně přepojím, zvedne se mi volnoběh z 900 na 1100 bez ohledu na teplotu motoru. Poznám nějak správnou funkčnost těch elmag. ventilů?
Dále: na krytu vačky je elmag. ventil, který je napojen na sání, další hadička vede do horní části čerpadla a třetí vývod není osazen. To je dobře?
A ještě: na čerpadle jsem na jedné fotce tady viděl, že kolíbka akcelerátoru a spodek čerpadla je spojen jakýmsi tlumičem. Je to tam na něco, protože já to nemám... _________________ Xantia II 1.9 TD DHX 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
|
naphd
Založen: 21.9.2009 Příspěvky: 25
|
Zaslal: st září 23, 2009 1:12 pm Předmět: furt nic |
|
|
no delam to snad dobre, jsou to jen dva srouby zajisteny kontramatkou ktery fungujou jako dorazy te kolibky. Ty nastavim tak abych mel pozadovany otacky studeny i teply.
Pred domem kdyz si prepinam kolibku rucne tak vsechno vpohode, ale jak nekam jedu tak to po zahrati misto na nastaveny otacky spadne o dost niz. Jediny co me napada je ze do toho mluvi ECU (do cerpadla vedou tri draty, stejne tak ovlada ECU ty podtlakove ventily a EGR). Pak by mohlo byt na vine nejaky cidlo, ale nehci preventive menit vsechny pokus-omyl.
Jinak ten pistek na pace plynu tam ma i kolega na xantii z roku 93, takze by tam zrejme mel byt. Ja mam jeste navic na opacne strane cerpadla pneumaticky tlumic dorazu akceleratoru, to uz vsechny X nemely. _________________ jirka
XA1 - 1.9(96) TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: st září 23, 2009 1:59 pm Předmět: |
|
|
Ještě by to mohlo být tím, že někdo posunul ovládací páku plynu na čerpadle, nebo její dorazový šroub. Po přidání plynu pákou na čerpadle by měl reagovat asi až po centimetrové vůli páčky, nesmí reagovat hned. Prostě jesli mi rozumíš, páka přidávání plynu musí mít asi 1cm vůli, než začne motor reagovat. Dá se nastavit dorazovým šroubkem a uvolněním lanka. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
naphd
Založen: 21.9.2009 Příspěvky: 25
|
Zaslal: st září 23, 2009 4:07 pm Předmět: lanko plynu |
|
|
kouknu na to, ale to lanko jsem utah, zdalo se mi dost volny... tak tam zas nejakou vuli vratim.
Ale volnobeh by ovlivnovat snad nemelo, kdyz neni vyslovene naplnuty....
Co pise o cerpadle HYNES:
"Bosh AS3 : elektronicke rizeni rychleho volnobehu a casovani vstriku, rizeni EGR a zhaveni. Rizeno ECU podle udaju o zatizeni motoru, rychlosti motoru, udaju od vstrikovacu a teplote chladici kapaliny. EGR je rizeno podtlakovym vedenim."
do pomaleho volnobehu by tedy ECU moc mluvit nemela. _________________ jirka
XA1 - 1.9(96) TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Agnes
Založen: 24.9.2007 Příspěvky: 84 Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
|
Zaslal: čt září 24, 2009 3:24 am Předmět: Nějaké foto by nebylo |
|
|
Já mám problém následující, jak při studeném tak teplém motoru mám pořád otáčky na 900. Chtělo by to na ten studenej přidat. Nebyly by nějaké fotky, abych věděl kde mám čím hnout, nějak se v tom motorovém prostoru neorientuji. Díky moc _________________ Xantia Break 1.9TD, r.v. 96,
- to je síla |
|
Návrat nahoru |
|
|
naphd
Založen: 21.9.2009 Příspěvky: 25
|
Zaslal: čt září 24, 2009 8:04 am Předmět: obrazek |
|
|
tady na tom obrazku
http://205dcom.free.fr/205d/img/ral-bosch2.jpg
srouby 1 a 2, mezi nima prepina tahlo (kolibka) 7. Jsou to obyc srouby zajisteny kontramatkou, staci ji povolit nastavit otacky sroubem 1 (studeny volnobeh), pak prehodit rucne kolibku a nastavit sroub 2 (teply volnobeh) a zajistit srouby kontramatkama v novych polohach.
Zadna veda, otazka par minut. Staci plochej sroubovak, 10ka klic a mit tam pumpu od BOSCHe _________________ jirka
XA1 - 1.9(96) TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 24, 2009 9:52 am Předmět: Re: Nějaké foto by nebylo |
|
|
Agnes napsal: | Já mám problém následující, jak při studeném tak teplém motoru mám pořád otáčky na 900. Chtělo by to na ten studenej přidat. Nebyly by nějaké fotky, abych věděl kde mám čím hnout, nějak se v tom motorovém prostoru neorientuji. Díky moc |
Napřed se přesvědš jestli ti funguje sytič. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Agnes
Založen: 24.9.2007 Příspěvky: 84 Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
|
Zaslal: čt září 24, 2009 10:03 pm Předmět: Re: Nějaké foto by nebylo |
|
|
Josef 2. napsal: | Agnes napsal: | Já mám problém následující, jak při studeném tak teplém motoru mám pořád otáčky na 900. Chtělo by to na ten studenej přidat. Nebyly by nějaké fotky, abych věděl kde mám čím hnout, nějak se v tom motorovém prostoru neorientuji. Díky moc |
Napřed se přesvědš jestli ti funguje sytič. |
A jak mám prověřit funkci sytiče? _________________ Xantia Break 1.9TD, r.v. 96,
- to je síla |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 24, 2009 10:58 pm Předmět: |
|
|
Za studena by mělo být lanko sytiče napnuté. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Agnes
Založen: 24.9.2007 Příspěvky: 84 Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
|
Zaslal: čt září 24, 2009 11:07 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | Za studena by mělo být lanko sytiče napnuté. |
Pokusím se prověřit. Nejsem si jist, že tam to lanko vůbec je. Je pravda že se v tom motorovém prostoru moc neorientuju, ale díky radám zde jdu dál. _________________ Xantia Break 1.9TD, r.v. 96,
- to je síla |
|
Návrat nahoru |
|
|
|