Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vlk1
Založen: 24.6.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Praha 5
|
Zaslal: po srpen 17, 2009 8:46 am Předmět: lambda sonda blbne 1,8i 16 V X2 |
|
|
ahoj,nevíte někdo co by mohlo způsobovat odumírání lambda sondy po pár minutách,minulý týden jsme měnili čidlo tlaku sání a diagnostika vypsala i trvalou závadu lambdy,ale kontrolka nesvítila,dali jsme sondu novou univerzální zapojenou tak jak má být a po nastartování běží cca 3 minuty,na diagnostice je vidět jak se na ní mění napětí, a po téhle době spadne na nulu,rozsvítí kontrolku a napíše to závadu horního dorazu bohatosti směsi,nevíte někdo co s tím?? dík Štěpán |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frenk
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: po srpen 17, 2009 11:26 am Předmět: |
|
|
Zdravim. Zkontroluj jestli je stale funkcni vyhrivani lambdy. Frenk _________________ Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlk1
Založen: 24.6.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Praha 5
|
Zaslal: po srpen 17, 2009 11:33 am Předmět: |
|
|
ok,zkusim to změřit,ale podle mě by to na to nemělo mít vliv,podle zapojení konektoru je v tý lambdě jen nějaká cívka co to předehřívá,teoreticky by měla chodit i bez ohřevu,jinak zapojení těch dvou bílých kabelu k ohřevu by mělo být libovolný,nebo se pletu? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frenk
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: út srpen 18, 2009 9:43 am Předmět: |
|
|
Zdravim. LAmbda se vyhriva z duvodu urychleni spravne funkce. Spaliny ji take ohreji, ale trva to dele (zejmena pri volnobehu). Jen mne tak napadlo jestli se neco z vyhrivani vlivem tepla samo neodpoji. A nemusi to byt vubec v sonde. Nejjednodussi je zmerit proud na pojistce (resp. misto ni) v motorovem prostoru za behu motoru. U mne je to F11 / 5A a mereny proud kolem 1A. Mereni na konektoru u sondy je trochu komplikovanejsi a hlavne nepristupne. Frenk _________________ Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlk1
Založen: 24.6.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Praha 5
|
Zaslal: út srpen 18, 2009 2:06 pm Předmět: |
|
|
tak jsem to oměřil a neteče tam vůbec žádnej proud,oproti kostře to má napětí 12V klasicky,ale proud nic,jinak když se pojistka vyndá a nastartuju tak začne svítit kontrolka hned,když jí vrátím rozsvítí se jako vždycky po pár minutách |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frenk
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 7:12 am Předmět: |
|
|
Zdravim. Jak (kde) jsi nameril 12V? V jakem stavu je konektor pro pripojeni sondy? Frenk _________________ Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlk1
Založen: 24.6.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Praha 5
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 7:19 am Předmět: |
|
|
12 V jsme naměřili na pojistce ,konektor na sondě se tváří v pohodě,jde na něm ještě něco změřit? spíš je mi podezřelý že přes tu pojistku neteče žádnej proud |
|
Návrat nahoru |
|
|
Puggy
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 54 Bydliště: Mariánské Lázně
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 8:51 am Předmět: Re: lambda sonda blbne 1,8i 16 V X2 |
|
|
vlk1 napsal: | po nastartování běží cca 3 minuty,na diagnostice je vidět jak se na ní mění napětí, a po téhle době spadne na nulu,rozsvítí kontrolku a napíše to závadu horního dorazu bohatosti směsi,nevíte někdo co s tím?? dík Štěpán |
Prosimtě,jakou univerzální sondu jsi tam dal?Ne všechny uni sondy jsou vhodný do 1,8i !Jak popisuješ,tak se ti motor asi uchlastává.Nezbyde ti nic jinýho,jak píše Frenk,než změřit ohřev.Zkus se dostat na konektor a změřit odpor topného tělesa v sondě.Pro lepší orientaci:
http://galerie.albumfotek.cz/28134/?page=view&foto=1116369 _________________ Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlk1
Založen: 24.6.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Praha 5
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 9:00 am Předmět: |
|
|
sonda je magnetti marelli SLP 4109 18W/ 4 ohm,údajně podle katalogu by tam měla jít,aspoò to v prodejně tvrdili,odpor předehřevu můžu změřit,nevíš kolik by to tak mělo mít? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Puggy
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 54 Bydliště: Mariánské Lázně
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 9:25 am Předmět: |
|
|
Nerad bych zpochybòoval pracovníky prodejny,ale do 1,8i by měla patřit SLP 4108 18/4 ( v neděli jsem ji dával novou a auto jezdí jak čert na 95.Pomalu se bojim tam dát 98,abych neškubal asfalt).Odpor ohřevu by měl být do 10 Ohmů. _________________ Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlk1
Založen: 24.6.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Praha 5
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 9:29 am Předmět: |
|
|
já je taky nijak neobhajuju,je možný že mi prodali jinou,a ty máš 1,8 8 V ?? myslíš že do 16 V bude stejná? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Puggy
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 54 Bydliště: Mariánské Lázně
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 9:38 am Předmět: |
|
|
Tak na tohle by ti odpověděl jedině nějakej kamenej xantiák - zakladatel a správce těchto stránek.Ale podle mně 1,8i 8V a 1,8i 16V je skoro to stejný,kromně jinýho počtu ventilů a pár rozdílů v řízení motoru. _________________ Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlk1
Založen: 24.6.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Praha 5
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 9:59 am Předmět: |
|
|
hm,právě je v tom trochu zmatek.když budu předpokládat že sem teda koupil kravinu a vemu převodní tabulky sond Bosch a Magnetti,tak na 16 V i 8V by měla přijít bosch 0258986506 shodná s SLP 4100,ale ty máš SLP 4108 potažmo Bosch 0258986503 a funguje,jedinej rozdíl mezi nima je v tom že 4100 je 6 ohmova a 4108 4 ohmova |
|
Návrat nahoru |
|
|
Puggy
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 54 Bydliště: Mariánské Lázně
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Puggy
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 54 Bydliště: Mariánské Lázně
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 3:29 pm Předmět: |
|
|
Asi takhle:sonda SLP4109,kterou tam máš,má uzemnění signálu na výfuku (i když je to čtyřdrát) a sonda SLP4108 má uzemnění signálu na senzoru .V tom bych asi viděl první problém.Druhý - SLP4109 má výkon ohřevu 12W a SLP4108 18W. _________________ Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
|