Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
libor bx
Založen: 22.1.2007 Příspěvky: 36 Bydliště: Opava
|
Zaslal: st srpen 29, 2007 6:10 pm Předmět: Silentbloky ramena přední nápravy |
|
|
Pánové je někde článek o výměně silentbloku ramena př. nápr.. Popřípadě poraďte někdo čeho se vyvarovat a nebo jak postupovat, aby to šlo co nejlíp. Předem díky. Ahojky všem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Miky
Založen: 25.7.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ
|
Zaslal: st srpen 29, 2007 6:49 pm Předmět: |
|
|
NO já si sundaval na zkoušku cele rameno z nepojizdne a měnil ho cele. Šlo to docela dobře jen při vyndávání jsem povytáhl poloosu z převodovky a odpustil trochu oleje. To je asi jediny kritický místo. Podle všeho se pak ale silentblok vytlouká ale musí to být hrozná práce. Nevím jestli je to teda stejné u BX a jestli jsem to dělal dobře. _________________ XA2 automat, 2.0i 16V, Exclusiv 2000
X1 1.8 16V 1996 KLIMA a to same na díly(bez Klimy) |
|
Návrat nahoru |
|
|
mirďa
Založen: 16.5.2007 Příspěvky: 38 Bydliště: Kuřim
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 3:00 pm Předmět: |
|
|
Nazdárek. já sem měnil silenbloky před cca.měsícem. oba a na obou stranách. Vyndání ramene je pohodovka,ale následovná výměna je lepší na lisu. Já sem skočil za jedním ,,ochotou mechotou" a on mě je přelisoval. měl obyčejnej opravárenskej lis (mechanickej hřebenovej) Než sem mu to dal tak sem to skoušel ve svěráku a palicó,ale nesetkal sem se úspěchem,vúbec to nešlo. Takže pokud múžu radit, vymontuj,hoď ramena na ramena a utíkej (nikoli k lesu) ale za nejbližším mechotou ochotou a nech si je přelisovat. Jen dej pozor a máš zadní silenloky tak jak předtím,aby ti je nepootočil !!!! to je pak problééém . Tak mnoho zdaru. Mimochodem za přelis po mě chtěl pan mehánik 200 kč celkem, takže paráááááda, už to zase jezdí a nemlátí . Čau Mirďa _________________ Mirďa z Kuřima. X 1-1,8 8v BREAK |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá srpen 31, 2007 9:49 am Předmět: |
|
|
jo,lis je dobrej,ale kdyz se vyndavaj jen majzlikem a kladivem,to je pak prace jako svina...nedavno sme to delali,a je to teda sila...jenom vymlatit,nam to neslo vylisovat vubec...slysel jsem ,ze je nekde vypaluji autogenem fakt si to nedovedu predstavit...ten smrad _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
zeus69
Založen: 8.12.2006 Příspěvky: 5 Bydliště: Police nad Metují , Hony 64
|
Zaslal: ne říjen 28, 2007 11:20 pm Předmět: |
|
|
Děla jsem to někdy minulý rok u kamarádovi Xantie. Demontáž silentbloků z ramene nebyl žádný problém. Zadní silentblok(ten na čepu , s objímkou) jsem opatrně , abych nepoškodil čep , podélně rozřízl flexou a byl dole . Přední ( ty nalisované v oku ramene) jsem kolem dokola podélně provrtal (tu gumu) středovu část následně lehce vyrazil a pak vhodným předmětem ( např. ostrý sekáč, šroubovák, co kdo má po ruce) vyrazit vější trubku (pláš) silenbloku z oka ramene a není třeba běhat někam na lis. Nalisování nových předních siletbloků do oka ramene jsme provedli vmáčknutím mezi čelistmí velkého svěráku a stejně asi i zadní. To si už nepamatuju, možná se narazily vhodnou trubkou, nebo podobně. Snad to někomu pomůže. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: so duben 04, 2009 8:19 pm Předmět: |
|
|
Ahoj,
dneska při přezouvání na léto jsem se trochu začlt pídít po tom, proč to v přední nápravě tak hrozně klepe na hrbolech, nejvíce na přejezdech. Když jsem auto přede 2 lety přivezl z DE (poctivých 180tkm), bylo krásně tichoučké. 25tkm na českých cestách a věk se asi už podepsal.
Původně jsem se domníval, že to budou jen kosti (stabilizátory). Ty se mi ale zdají dobré, no zkrátka žádnou vůli jsem nepozoroval (jak ji vlastně správně prověřit?).
Tak jsem šel dál a zjistil, že ten červeně označený silentblok má celkem znatelnou vůli.
klikni pro větší rozlišení
Může být tato vůle primární příčinou takového klepání? Rachtá v tom jak je starých pendlovkách. To se mi nelibí, na STK se jim to taky líbit nebude, nechám to vyměnit, sám si ale netroufám, nemaje lis ani patřičný fortel ne tyhle zarezlé potvory
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so duben 04, 2009 8:36 pm Předmět: |
|
|
Ty přední tolik netrpí, ale ty zadky máš očividně utrhnuté.
To měkdy dělává takovou paseku že po zastavení auto samo couvne deset čísel zpátky a při rozjezdu napřed jedou přední kola a za nimi teprve auto
Další ojedinělý kousek s deklem pod motorem napiš mi . _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: so duben 04, 2009 8:47 pm Předmět: |
|
|
A jakou osvědčenou značku silentbloků páni mechanici používáte? Já tam při první výměně koupil TRW a byly po chvíli opět v háji. Zrovna se to chystám řešit podruhé, tak bych tam dal rád něco slušnýho. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so duben 04, 2009 8:57 pm Předmět: |
|
|
Myslím že to není ani o značce, ale hlavně (jak už někdo uvedl) o tom, jak jsou nalisované-v jaké poloze. Mělo by to být uprostřed zdvihu ramene aby se zbytečně nenamáhaly krutem. To samé platí o předním-dotáhnout šroub v jízdní poloze. Mimochodem TRW není špatná značka.
A také komforty jim určitě dávají víc zabrat. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: so duben 04, 2009 8:59 pm Předmět: |
|
|
Díky za reakci, ve správné poloze to samozřejmě bylo. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so duben 04, 2009 9:03 pm Předmět: |
|
|
Tak tam dej MOOG , ale ty jsou cenově kolem 800,. kus. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: so duben 04, 2009 9:45 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | Ahoj,
nechám to vyměnit, sám si ale netroufám, nemaje lis ani patřičný fortel ne tyhle zarezlé potvory
Pavel |
tú výmenu v pohode zvládneš, nie je to nič zložité.
Stačí zhodi koleso a jeden spoj kosti, odšrobova matku gu¾ového čapu ramena, riadne klepnú po oku ramena aby vyskočilo. Potom len odšrobuješ šroby čo držia silentbloky a vyberieš rameno.
Predné silentbloky: vylisova, tu sa toho moc vymyslie nedá. Väčšinou ale tieto silentbloky bývajú dobré.
Zadné silentbloky: - vykrúti silentblok (ak ešte vôbec drží) a ostane ti na ramene len kovová trubička. Stačí ju flexou nareza priečne na oboch stranách a potom majzlom klepnú po jednom reze - trubka krásne odletí.
Následné nalisovanie a zloženie je už brnkačka _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: ne duben 05, 2009 7:30 pm Předmět: |
|
|
sgt napsal: | ...Potom len odšrobuješ šroby čo držia silentbloky a vyberieš rameno... |
Toho se v poslední době vždy obávám. Jen něco odšroubit, v mém případě znamená způsobit škodu 100x větší než cena šroubu. Auto týden nepojízdné.
Nemám ani lis. Nemám ani autogen, žádný lepší trik na zarezlé šrouby neznám, WD40 ani petrolej příliš neúčinkují. A nic lepšího mi nikdo ještě neprozradil. A jak tak koukám na všechny ty čtyři matice/šrouby, bude to veselé.
Tak už tohle nechávám na těch, co to umí. Mají to rychle a snadněji.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: ne duben 05, 2009 8:08 pm Předmět: |
|
|
Těch zarezlých šroubů bych se nebál, jsou tam samojistící matice a pod něma to bude čisté.Dneska jsem se nudil tak jsem tréninkově udělal pravou stranu, ale dával jsem jen přední. Oba zadní jsou jak nové. Vyrobil jsem si na to stahovák, šlo to jak po másle. 2hod práce, a to jsem při tom hlídal dcerku. Jak bude čas, tak sem hodím nějaké foto, ještě budu dělat levou stranu. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: ne duben 05, 2009 8:59 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | Jen něco odšroubit, v mém případě znamená způsobit škodu 100x větší než cena šroubu. Auto týden nepojízdné.
Nemám ani lis.
Pavel |
S tými šrobami nebudeš ma žiadny problém lebo sú dos ve¾ké a tuším sú z nehrdzavejúceho materiálu. Stačí len očisti závit oce¾ovým kartáčom, strieknu na závity WDčko a pôjdu dole skoro samé
Keď nemáš lis tak nevadí, dá sa to zvládnu aj vo zveráku. Ale by tebou tak sa na ne vykašlem - tie predné silentbloky bývajú v drvivej väčšine v poriadku. A na zadné ti stačí zverák, flexa a 10min času _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
|