Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: čt duben 10, 2008 2:23 pm Předmět: |
|
|
Jo jasný Lukáši, není to přesný, lae něco na tom bude, nebral sem v úvahu stlačitelnost vzhuchu v míči, lae tu změnu na množství....
No nevím Pavle, ty hejblátka bych pro zjednodušení vynechal.... množství LHM v systému se zvětšit musí, dyk dyš de XA nahoru, plněj se koule LHM, v nádržce LHM ubejvá......je tak? _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: čt duben 10, 2008 2:33 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: |
Objem LHM nemá vliv.
P. |
Chyba! Objem je právě zásadní. A aby se mohl měnit je potřeba ho dotat větším tlakem! _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: čt duben 10, 2008 2:45 pm Předmět: |
|
|
Raww napsal: | ok2ucx napsal: |
Objem LHM nemá vliv.
P. |
Chyba! Objem je právě zásadní. A aby se mohl měnit je potřeba ho dotat větším tlakem! |
Objem je zásadný len v tom, že objemom LHM sa mení výška auta!
Zmena objemu sa dosiahne vyšším tlakom, ale po uzavretí korektora sa tlak vyrovná pôvodnému, pretože sa dvihne auto!
Toto platí len do momentu, ak piestnica nedosiahne doraz, o doraze sa však nebavíme... _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: čt duben 10, 2008 7:34 pm Předmět: |
|
|
Lukash_ napsal: | No, je-li ideální kapalina nestlačitelná, tak pro zvednutí je sice potřeba větší tlak, který překoná tlak působený tíhou auta, ale po uzavření tlaku korektorem, se tlak vyrovná na původní, pokud je tedy auto celou dobu stejně zatížené. Jestliže by tam byl pořád ten vyšší tlak, tak by se auto pořád zvedalo.
Je to jednoduché pravidlo akce a reakce, kromě jiného. |
Výborně Lukáši, konečně někdo, kdo ví kolik bije.
Cituji PaM : nepochopil si co sem chtěl říct ... Při přizvednutí auta je potřeba ten větší tlak aby se to pohlo nahoru ... kdyby byl tlak všude konstantní auto se ti nikam nepohne. Samozřejmě vetší tlak je spojen s větším množstvím LHM, nedělejte ze mě blbce ...
Vyšší tlak ( "ktreý vykoná práci") má prapůvod v čerpadle... to zas pohání motor... a jsme u ropných vrtů , dodá se více LHM .. atd . sem se vyjádřil v přeneseném smyslu ...
CITUJI: Jira, "přenesená čerpadlem, které postrčí břemeno vozidlo (břemeno o konstantní váze) na vyšší pozici po dráze, doplní tedy potřebné množství kapaliny, která vyplní potřebný sloupec v pístnici"
Nojo, ale musí být na jedné straně ten tlak po dobu zvedání o chlup větší než v pístnici ... JINAK BY SE TO NEPOHLO
PaM , nikdo z tebe blbce nedělá, jen jsi šlápnul trochu vedle.
Pokud tedy je váha vozu konstanta, kde jsou ty proměnné ?
Lehnul jsem teda pod auto abych se po nich poohlédnul. Uvedené rozměry berte prosím s rezervou, mám vykloubené rameno,tedy moje, takže jsem rameno její, tedy Xantie, měřil jednou rukou metrem sviòákem.
Provozní poloha - rameno je vodorovně, délka 300 mm ,
Nejvyšší poloha - rozdíl volného a pevného konce ramena je 120 mm
od podlahy, čímž se půdorysný průmět ramena zkrátí
na 250 mm .
Že by jedna proměnná. No a další, samo se mění rozchod kol, naklonění pístnice , ale to už tady vše bylo, takže jsme se pootočili na spirále o vint výš a bylo to již řečeno na nižších vintech.
Je zřejmé, že nejlepší efekt pérování bude v tom případě, kdy je páka ramena nejdelší - vodorovně, kdy je dobře seřízena výška vozu, jako je to u mé holky
Závěr - nechci tu nikoho školit ani urážet, ale když vidím krávovinu, řeknu krávovina. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: pá duben 11, 2008 6:24 am Předmět: |
|
|
sgt napsal: | Raww napsal: | ok2ucx napsal: |
Objem LHM nemá vliv.
P. |
Chyba! Objem je právě zásadní. A aby se mohl měnit je potřeba ho dotat větším tlakem! |
Objem je zásadný len v tom, že objemom LHM sa mení výška auta!
Zmena objemu sa dosiahne vyšším tlakom, ale po uzavretí korektora sa tlak vyrovná pôvodnému, pretože sa dvihne auto!
Toto platí len do momentu, ak piestnica nedosiahne doraz, o doraze sa však nebavíme... |
už už !! Je mi to jasný.
Jsem se nad tím zamyslel ( ale že to trvalo a taky to bolelo) a je mi to jasný. Díky za nakopnutí
Tímto odvolávám své předchozí výlevy (ale ten s vektorama se mi povedl co jsem hned psal, že je nemám rád). _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: pá duben 11, 2008 8:09 pm Předmět: |
|
|
Teď když vám to je jasný ( myslím ty vektory) tak mě někdo vysvětlete, proč u starších ( nebo víc jetejch) aut nejde terenní poloha??
Mám totiž dvě auta a u jednoho se ty vektory asi zbláznily, protože terenní poloha nejde. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá duben 11, 2008 8:49 pm Předmět: |
|
|
To jsi měl zase co načat. Zas 7 stránek? Terenní u xantií vesměs nejdou jako na jiných i starších hydr. Citroenech. Myslím tu správnou mezipolohu mezi jízdní a nejvyšší polohou při které se dá normálně jet, jak bylo na BX nebo XM. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Martin Mad
Založen: 7.6.2007 Příspěvky: 131 Bydliště: Pelhřimov
|
Zaslal: po duben 14, 2008 7:43 am Předmět: |
|
|
No auto mám sice mladší, ale když jsem ho kupoval, tak mi taky terénní poloha nefungovala . . .
Pak jsem dopřál xantii servis v Holetíně a od tý doby se houpu i v terénní poloze. Naposledy v sobotu, po polòačce k chatě. Není to sice stejný, jako v normální jízdní, ale proti poskakování na gumách v horní servisní poloze je to pohodlíčko.
Kdo nevěří v terénní polohu u xantie, toho klidně svezu . . . ! _________________ X2 1,8 16V Break 6/2000 metalíza Modrý Maurícius |
|
Návrat nahoru |
|
|
brnovjiri
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: ne září 07, 2008 9:03 am Předmět: tlaky, tlaky , tlachy |
|
|
Pánové já talé nejsem technik, na vejšce jsem studoval filozofii nejen proto, že jsem se zajímal o estetiku a na UMPRUM mne nevzali ale proto, že tam nebyla matika a fyzika, nicméně filozofie je filo - sofia a tak přemýšlím, že kromě již zmíněných proměnných, kterých jste uvedli spoustu jsou podle mne významné třeba již zmíněné to tření V PÍSTNICI , dále změněný poměr páky jak píše Jíra nebo jedno rameno dvouramenné páka se zkrátí a tím pádem je nutno použít větší sílu a vyšší tlak, za další tlak plynu v kouli nevzrůstá lineárně se stále menším objemem plynu v kouly se při stejném objemu vtlačené LHM tlak zvyšuje po nějaké hyperbole n+x, je zapotřebí též započítat hydraulický odpor při protlačování LHM různými průměry v soustavě a za nezanedbatelný je podle mne pokles pomocné síly torzní tyče která působí vzhůru proti váze auta ale klesá se zdvihem a poklesem napětí v pružení torzní tyče výpočty nech provede štoural. Co se týče průběhu a objektivizace měření provedených PaMem i Matem a Brokoli , chtělo by to pro vysvětlení nevěřícím a štouralům provést měření v lineární stupnici aspoò v pěti bodech zdvihu za pomoci nějakého přípravku který by aretoval mechanické ovládání v určených polohách zdvihu / mimo 2 servisních/ a provést měření i se zatížením zadku např 100kg a při zdvižení nápravy nad úroveò styku kol s podložkou. Potom dostaneme údaje a můžeme spekulovat dále bude-li zájem, věc je to velmi zapeklitá a třeba konečně pochopíme proč to péruje, proč péruje XMka lépe /má asi jinak řešenou pístnici s pružinami v úvratích/ a proč automobilky šetří na nákladech a šidí zákazníky na kvalitě provedení a omezení komfortu na účet trvanlivosti v záručních lhůtách nebo ty jsou jedním z marketingových nástrojů. Třeba se snížení standartních tlaku v koulích týká výdrže hydročerpadla atd.
Jirka klad _________________ X2 1,8i 16v LPG |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: ne září 07, 2008 7:29 pm Předmět: Re: tlaky, tlaky , tlachy |
|
|
brnovjiri napsal: | a za nezanedbatelný je podle mne pokles pomocné síly torzní tyče která působí vzhůru proti váze auta ale klesá se zdvihem a poklesem napětí v pružení torzní tyče |
Nechci šourat do odborné debaty, ale kde má Xantia torzní tyč? Měl jsem za to že je to jen příčný stabilizátor z kterého se přenáší pohyb na výškový korektor. Tím pádem žádná pomocná síla, krom té která vzniká rozdílem výšky levého a pravého kola, na pérování nepůsobí. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne září 07, 2008 9:37 pm Předmět: |
|
|
Tak to už jme zas u dvanástsettrojky, že se na to nevysejete. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jóna
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 34 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: út září 09, 2008 3:50 pm Předmět: |
|
|
Toš pěkná diskuse
Je zajímavé sledovat myšlenkové pochody davu i jednotlivců, jak se do toho zamotávají a mnohdy se dohadují, ač vlastně tvrdí totéž.
Fyzika funguje všude, takže i v našich broučcích.
Ergo nejde o problém fyzikální, ale konstrukční.
Pokud konstruktér podobný průběh tuhosti neplánoval, ale vznikl jako důsledek konstrukce a v pístnicích není cosi pružícího, co by tlak cíleně navyšovalo, viděl bych nárůst tlaku jako funkci změny geometrie soustavy. Ve vyšších polohách se rameno síly zkracuje, dochází teda ke změně silových poměrů působících na soustavu.
Z toho plyne, že změnou geometrie zřejmě působí na pístnici síla větší a tím vzniká i vyšší tlak.
Chtělo by to pečlivě zaznamenat polohy ramene, pístnice a dalších komponent, nakreslit si mechanické schéma v jednotlivých polohách a spočítat. Pak to určitě výjde.
Ony se totiž některé věci od oka nezdají jako podstatné, ale přitom mohou hrát zásadní roli. _________________ Michal Jonáš
X1 1.9TD hatchback, rv.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
brnovjiri
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: st září 10, 2008 8:16 am Předmět: koule a pod. |
|
|
Zdravím, ten stabilizátor se přece chová částečně jako torzka, když se zdvihne jedno kolo na nápravě a nemá člověk aktivu či nejede přes příčný práh na rozdíl od příčníku, který mi někdo zcizil. Dal jsem tam nyní al. plocháč a přes něj tvořím kryt na korektor a rezervu skrzevá sůůůl. _________________ X2 1,8i 16v LPG |
|
Návrat nahoru |
|
|
brnovjiri
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: st září 10, 2008 8:31 am Předmět: tlak v koulích na autě |
|
|
Ostatně to označení torzní tyč použil výše PaM a Raww. A pokud se neprovede objektivní pokus s lineárním měřením u zdvihnutého auta za rám, auta stojícího na rampě auta a posléze se střídavým zatěžováním nápravy / pro simulaci provozu/ a současně na dvou autech tak to od klávesnice asi nevyřešíme. Pokud to někdo nevyhrabe v nějakých podkladech s testování při řešení systémů hydropneu pružení.
Jirka klad _________________ X2 1,8i 16v LPG |
|
Návrat nahoru |
|
|
brnovjiri
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: st září 10, 2008 8:53 am Předmět: výška- koule - komfort |
|
|
ještě navážu na Jonu a co jsem uvedl dřive skutečně se asi musí hledat řešení druhé části této debaty ve změně geometrie a pák mechanického řešení pohybů prvků nápravy a též okamžitého tlaku v aku kouli a v hydročerpadle s regulátorem. Zámek totiž asi uzavře okamžitý tlak v pružících koulích ve zdvižené poloze , máme-li snad na mysli servisní.
Souhlasím Jonou, že se debata přeci jenom odchýlila - od původního tématu změna výšky - komfort k tomuto snad jen dodat že závisí na stavu silnic v daném okruhu a průměrného zatížení náprav, případně zatížení na kouli - tentokrát myslím tu od závěsu _________________ X2 1,8i 16v LPG |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|