Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: pá březen 28, 2008 10:05 pm Předmět: náklony při brždění |
|
|
zdar, tak mám poslední dobou pocit, že při brždění v malých rychlostech si auto "sedá na zadek" - šlápnu na brzdu a zadek mírně klesne. Dělá to od rozebrání a čištění zadních brzd, vepředu jsou nový kotouče i destičky, vzadu zůstalo obojí starý, jen je to promazaný a vyčištěný. Při větších rychlostech nic takovýho nepozoruju. čím to a co s tím? odvzdušnit vzadu nebo vepředu případně všude? nebo je to normální? před čištěním zadní brzdy spíš jen přibržďovaly, destičky se skoro nehejbaly. _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Nejt
Založen: 17.5.2007 Příspěvky: 30
|
Zaslal: so březen 29, 2008 12:10 am Předmět: |
|
|
To co tady popisujete, znamena, ze zadek brzdi silneji, nebo alespon drive nez predek. Zkuste poradne odvzdusnit predek, aby se vyloucil pozdejsi narust tlaku prednich brzd.
Jina moznost je spatny ucinek prednich brzd v dusledku horsiho treni zpusobene nevhodnym (levnym) materialem pred. brzdoveho oblozeni. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kouba
Založen: 19.3.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 29, 2008 3:06 am Předmět: |
|
|
Jestli jsou vepředu nové kotouče a desky, tak je potřeba najet (nabrzdit) nějaké kilometry (cca.1500km), než si komplet sedne a brzdný účinek bude 100%ní. Poté by mělo být vše v pořádku. _________________ - Kouba -
1,8i 16V, r.v.1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: so březen 29, 2008 8:15 am Předmět: |
|
|
díky za názory, myslel jsem si, že by zadek začal brzdit dřív nebo víc,zkusím vepředu odvzdušnit, s novýma brzdama vepředu jsem už něco najel, odhadem tak těch 800 km _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: so březen 29, 2008 9:45 am Předmět: Re: náklony při brždění |
|
|
Luboš X napsal: | zdar, tak mám poslední dobou pocit, že při brždění v malých rychlostech si auto "sedá na zadek" - šlápnu na brzdu a zadek mírně klesne. Dělá to od rozebrání a čištění zadních brzd, vepředu jsou nový kotouče i destičky, vzadu zůstalo obojí starý, jen je to promazaný a vyčištěný. Při větších rychlostech nic takovýho nepozoruju. čím to a co s tím? odvzdušnit vzadu nebo vepředu případně všude? nebo je to normální? před čištěním zadní brzdy spíš jen přibržďovaly, destičky se skoro nehejbaly. |
Ještě by to taky mohlo být trochu tím, že je malý tlak v zadních koulích a v "protipadací" kouli. Při sešlápnutí brzdy ti to vytáhne všechen tlak ze zadních koulí a auto se nestačí dorovnat a propadá zadek. Někdy za to stejné může i přicpanej zadní korektor - pomalu připouší tlak na dorovnání.
Ve spojení s novejma nezajetejma předníma brzdama by to mohlo být ješte znatelnější ...
Pri vyšších rychlostech působí více pdstředivá síla a zadek se nepropadne ale naopak je tlačen nahoru ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
drazanl
Založen: 19.3.2008 Příspěvky: 86
|
Zaslal: so březen 29, 2008 7:11 pm Předmět: OPAČNÝ PROBLÉM |
|
|
Mě zas víc brzdí předek... a po chvíli (cca 0,5s) začně zas brzdit zadek... dřív mi to šlo obojí stejně a auto bylo fakt dost ostrý na brzdy, teď se nejdřív zhoupne dopředu, po zlomku vteřiny je cítit, že pak zeberou zadní brzdy. Nevíte někdo něco k tomu odvzdušnění? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: so březen 29, 2008 10:12 pm Předmět: |
|
|
nekoukal jsi na zadní brzdy, jestli se destičky pohybujou? já je měl dost zatuhlý, zkus se na ně podívat a případně vyčistit a promáznout ty plošky který jezdí ve třmenu, i na tom šroubu a k odvzdušnění je něco tady: http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?p=10285#10285 _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: so březen 29, 2008 10:19 pm Předmět: |
|
|
když bude menší tlak v koulích může se to projevit i tím, že po odstavení auto klesne víc než dřív? to mi totiž začlo poslední dobou taky, ale jak kdy, jednou klesne jen neznatelně a jindy zase víc a zvedá se pak celkem rychle _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: st duben 09, 2008 7:45 pm Předmět: |
|
|
tak dneska jsem se konečně dostal na odvzdušnění brzd, obešel jsem všechny kola, trošku to na mě vepředu syčelo než začla téct samotná LHM a vypadá to, že je vše ok. už si nesedá na zadek a celkově jsou brzdy ostřejší, takže tam opravdu byly nějaký bublinky _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st duben 09, 2008 9:55 pm Předmět: |
|
|
no já mám po výměně předních kotoučů a sem na tom podobně jako si byl Luboši ty, ale mám na nich cca 200km a z toho 150 km po dálnici. No od výměny se to zlepšuje, začíná zabírat i předek, při prvních brzděních bral zadek a jednou šlo i ABS, jak se předek flákal. Sem zvědavej na plnej účinek. _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
lucky.kluk
Založen: 14.1.2009 Příspěvky: 7
|
Zaslal: po únor 23, 2009 10:03 am Předmět: Náklony V6 |
|
|
Prosím odborníky o radu, na mé xantii II V6, 99 automat, se mi v poslední době objevil následující problém, když stojím ve městě třeba na světlech na brzdě, tak se mi občas stane, že se zvedne zadek až nahoru a buď tam zůstane až do rozjezdu kdy se to srovná nebo to několikrát zacvičí nahoru a do jízdní polohy...Na zem to napadá....Během jízdy se výška nemění, lhm je dost, na koule koukal nedávno p. Rada...Minulý týden jsem musel na dálnici dost prudce brzdit a zadek mi vylítl na můj vkus dost vysoko...Taky když na to pořádně šlápnu, tak chvilku svítím na letadla...Xantií jsem nikdy nejezdil a tak nevím, jak se to má správně chovat...Jinak se zdá, že vše funguje jak má, jen ten problém s tím zadkem...Mám třeba nechat vyměnit zadní koule včetně i té akumulační? Najeto je cca 165 000km |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: po únor 23, 2009 1:04 pm Předmět: |
|
|
Pár dní dozadu som jedno ráno spozornel na to ,že zadok auta je úplne v hornej polohe predok bol v normále. Tvrdé jak beton no nedalo sa s tým jazdi ,určite ste to už skúšali ,dušu ti vytrasie. Musel som zasta ,spustil som auto úplne dolu, dal potom do normálu a odvtedy je zatia¾ pokoj. A minule som ho len tak skúšal na parkovisku myslím nastavovanie polôh. Fungovalo jak má z min. do max. ,z max. do normal ,z normal do min a tak som to kombinoval. Ale pri poslednom pokuse z min. do max. polohy mi v trištrvtine polohy niečo cvaklo dos nahlas. A na druhý deò mi to potom počas jazdy zdvihlo úplne zadok auta. Mohol to by výškový korektor alebo niečo iné? _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: po únor 23, 2009 3:29 pm Předmět: |
|
|
To: lucky.kluk
To že Ti při brždění vylítne zadek nahoru nebo při prudším rozjezdu padne dolů je normální jev. Při brždění až do zastanení a současném stání na brzdě (třeba na křižovatce) má korektor snahu dorovnat výšku (zadek šel nahoru), ale brzdy ho nepustí. Při uvolnění brzdy jde zadek razantně dolů. Zkus v dolní poloze přidržet znovu brzdu a uvidíš, jak po jejím puštění vylítne zadek znovu nahoru. Je to O.K. Jen ten za tebou má oči navrch hlavy, co že to ten citrón před ním provídí... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
judomiro
Založen: 15.5.2008 Příspěvky: 141
|
Zaslal: po únor 23, 2009 9:16 pm Předmět: |
|
|
No ja mam novy zadok aj predok ( brzdy komplet), mam na tom najazdene 5000 a ked zacnem brzdit tak brzdi normal...trochu zadok ide nahor a potom ked viac pritlacim zadok citelne klesa. U nas v citroen-servise mi povedali ze to je normal u tychto xantii ze zadne brzdy beru tlak z gul a preto pri prudsom brzdeni klesa zadok- je to aj logicke. Ale ked je auto nalozene tak to nieje az take citelne ako ked som sam v nom. Teraz budem menit LHM takze vsetko odvzdusnime a uvidim ci budu este lepsie brzdit. takze odomna asi tolko..... _________________ X1 1,8 8V r.v. 93 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po únor 23, 2009 9:54 pm Předmět: |
|
|
judomiro napsal: | ked zacnem brzdit tak brzdi normal...trochu zadok ide nahor a potom ked viac pritlacim zadok citelne klesa. asi tolko..... |
áno, tak nějak by to mělo chodit Pokud zadek vylítne navrch, je to chyba na zadních brzdách, málo brzdí ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|