ventilátor-kabinový

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
Odpovědět
smoulabx
Příspěvky: 16
Registrován: sob 08. úno 2014 23:52:45

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od smoulabx »

mne vše funguje ale sem tam jak nastartuju tak po zapnuti vypne vše a slyším malé cvaknuti u pojistkové skříňky ale nevim odkud už jsem se koukal ale nevim zkama to ide... ja myslel že na me X1 to jde jen přes spínačku tak nevim proč tam někde neco cvaka? něco jako rele? nějake automatické rozsvěcovaní světel? dekuju vsem za rady
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od PaM »

smoulabx píše: jakmile nastartuju chvili počkam a pak neco cvakne a rosviti se mi palubka a zacina a spousti se mi ventilator ale ted jak se vypl. tak nastartuju po chvili cvakne a rozviti palubka ale jak pohnu s packou abych spustil ventilator, tak neco zase cvakne a vse se vypne.

vetrak pusteny na plno tak po peti minutach mi vypl motor, praskla mi pojistka u motoru na vstrikovani a
Palubka má svítit hned po startu, to vypadá, že máš totálně dobastlenou elektriku, bude tam asi něco napojené jinam jak má být a přetěžuje to pojistku na motor ...
Auto napadené kutilem, tady asi jedině prohledat jak kde ty dráty sou skutečně propojené ...
Obrázek
Coko
Příspěvky: 1
Registrován: pon 17. srp 2015 15:08:33

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od Coko »

peterkoo píše:Tak hoši, problém vyriešený... VENTILÁTOR FOUKÁ :D

***********
1) Niekde tu je návod (pár strán dozadu) ako premerať tranzistory či fungujú.
Nie je to pravda ako je to napísané pretože aj mne mali podľa toho fungovať.
2) V návode na výmenu je spomenuté že treba namiesto nitov dať šróby M4 s dĺžkou 10 mm, to nieje
pravda tiež, idú tam dlhšie...
Taky jsem se potrápil s nefunkčním ventilátorem, a stačila jen výměna tranzistoru.
K bodu č.1 tranzistory které jsou v regulátoru použity, jsou tzv. Darlington tranzistory, jejich prověření obyč měřákem zpravidla nemusí být úspěšné. Uvnitř pouzdra tranzistoru jsou totiž ve skutečnosti dva tranzistory, dva odpory a jedna dioda viz odkaz. http://www.carcenter.co.kr/fet/mj11016.gif a pokud v tomto tranzistoru něco odejde tak se prostě ve spoustě případů nedoměříte.
K bodu č.2 svatá pravda dal jsem tam s odřenýma ušima 12mm, mít 15mm byly by ideální.
KITT
Příspěvky: 66
Registrován: ned 03. srp 2014 21:44:09

Ventilátor topení jede stále naplno

Příspěvek od KITT »

a nedá se nijak vypnout nebo regulovat - jedině vytáhnout drát z motorku.
Jelikož jsem z důvodu úspory peněz a pro nechuť ženy pro další X, zakoupil C3 v ropě, odstavil jsem X do garáže a cca 45dní s ní nejel. Chodil jsem ji občas nakopnout a vyhodit z garáže a zase zpět a jednou zmokla.
Dneska jsem ji chtěl provětrat, tak krom přilepených destiček a poněkud obtížného vyjetí z garáže se zdálo, že je vše OK, jenže po chvilce mi začal ventilátor topení fučet na max a regulátor ani zapnutí klimatizace to nijak neovlivní.
Prohlédl jsem co se dalo, vydělal motorek, zkontroloval káble a také ten regulátor na palubovce a nikde žádná zjevná spálenina. Nepomůže ani odpojení dvou malejch drátků z motorku, vypínám ho tedy tak, že vytáhnu černej hrubej drát z motorku.
Otázka tedy je, čím to asi je?
Tranzistory v desce u motorku, ŘJ klimatizace a spol (kde asi je), nebo...
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
peterkoo
Příspěvky: 136
Registrován: ned 19. srp 2012 20:07:59
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od peterkoo »

Pozri si môj príspevok zo strany č. 7. Celú zimu som jazdil bez ventilátora... A nakoniec bola chyba v tranzistoroch a celú opravu som si spravil sám (a to niesom žiadny "automechanik") a stálo to do 10€. A doteraz funguje bez problémov. Keby som to vedel na začiatku... Celú zimu som jazdil v čapici :D :D :D
Podľa mňa bude problém tam, aj keď mne to už haprovalo tak že niekedy sa ani na full nechcel spustiť...
Xantia X2 Berline (1999)►HDi 8OkW►Hermes Red►15" Activa Venise
KITT
Příspěvky: 66
Registrován: ned 03. srp 2014 21:44:09

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od KITT »

JJ, já to četl.
Jsem si říkal, že to tranzistory (když to jede stále naplno) nebudou.
Koupil jsem je, kus za 138,- Kč a vyměním, zkazit tím nic nemůžu...
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
KITT
Příspěvky: 66
Registrován: ned 03. srp 2014 21:44:09

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od KITT »

No takže tranzistory jsou vyměněné a pro změnu nejde ventilátor vůbec....
edit 26.5. 2017
Tak provedl jsem komplet rozborku a sborku, replagnul jsme co se dalo a ventilátor zase jede, polohy polohují, auto také funguje akorát bych přísahal, že na to aby se rozjel stačilo zapnout klíček na kontrolky, nyní musím nastartovat auto, jinak se netočí, pouze to sním škubne...
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
Uživatelský avatar
milda67
Příspěvky: 159
Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
Bydliště: 314039702
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od milda67 »

v Xantii vždycky jede větrák až po nastartování motoru
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
KITT
Příspěvky: 66
Registrován: ned 03. srp 2014 21:44:09

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od KITT »

Tak přísahal bych, že to před tím šlo :-)
Ale zase hlavní je, že to jede a nejspíše tak jak to má být...
Jinak díky za návod zde na xantiaclubu: http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002" onclick="window.open(this.href);return false;
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
pedro
Příspěvky: 54
Registrován: úte 05. črc 2011 16:40:24

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od pedro »

Zdar, potřebuji poradit. Když dám páčku ofukovacích kanálů do polohy přední okno, tak se má spustit klima a ventilátor na max (v režimu auto) funkce odmlžení před okna. Klima se zapne ale ventilátor nejede na max. Přitom jsem zkoušel všechny polohy a jede na všechny rychlosti. Kde je problém?
X2 Hdi 1999 Berlina
Odpovědět