Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 25. 01. 2021  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře  

Hlavní menu



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Výměna tranzistorů ventilátoru topení X2

Vydáno dne 20. 03. 2010 (32302 přečtení)

Neustále se opakující problém s motorem větráku topení řešil nedávno i JonahCB . Výměnu tranzistorů ventilátoru nám popsal a nafotil, takže snad vám to bude nápomocno, pokud se potýkáte se stejným problémem.

Tak tedy vlastní návod:

Časová náročnost - v klidu a pohodě 1 - 2 hodiny

- demontáž spodního tapecírunku před spolujezdcem
- vytočení 3ks štoubů na tělese ventilátoru (viz.obr.1 červeně)
- odpojení svorkovnic (viz.obr.1 žlutě)



- demontáž kabelů z tělesa ventilátoru (viz.obr.3 žlutě)
- vytočení šroubu kterým je připevněn motor (viz.obr.3 červeně)



- vyjmutí motoru (viz.obr.4 a 5)



- vytočení šroubů tělesa regulátoru otáček (viz.obr.6)



- vyjmutí tělesa regulátoru otáček (viz.obr.7)



- odvrtat původní nýty (mosaz) a opatrně je vyklepnout - POZOR! - deska plošného spoje je pevně přichycena k tělesu regulátoru - nepoškodit!
- dát těleso do svěráku a současně pájením a páčením vyjmout oba původní tranzistory
- sehnat si 4ks šroubků M4 o délce závitu 10mm a 4 matky M4 a teplovodivou pastu (např. pod procesor v PC)
- také sehnat 2Ks náhražek tranzistorů MJ11015G (já dal 240Kč za oba) nebo původní (viz.obr.10)



- na očištěné a odmaštěné těleso nanést prochu teplovodivé pasty pod oba tranzistory
- tranzistory připájet do tělesa - zamáčknout co nejvíce půjdou
- tranzistory přišroubovat a utáhnout "na krev" (nestrhnout závit) viz.obr.8 a 9) červeně



- ještě jednou dobře propájet všechny vývody tranzistorů na desce plošného spoje viz.obr.8) modře
- když už je to všechno venku zkontrokujte si uhlíky a namažte hřídel motoru
- a může následovat zpětná montáž do auta obráceným postupem
- když už je to všechno venku zkontrokujte si uhlíky a namažte hřídel motoru
- pro zajímavost - relé na plošném spoji slouží pro maximální výkon ventilátoru kdy je regulátor mimo provoz

Není potřebné žádné exotické nářadí, stačí 2x torx na tapecírunk, jeden křížový šroubovák, menší plochý ostrý šroubovák na vyjmutí tranzistorů, vrtačka a vrták na odvrtání původních nýtů, menší důlčík či průbojník na vyklepnutí odvrtaných nýtů, kladívko, plochý klíč na matice M4, pájka s cínem,

Na obrázcích jsou všude již nové tranzistory a šrouby, protože foťák mi žena donesla až před zpětnou montáží. Původní tranzistory a nýty jsou na obr. 10

JonahCB


[Akt. známka: 1,93 / Počet hlasů: 90] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 62 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Náhodný obrázek
X1 1.8 8V Break - 1
moje X1
zobrazení: 3702
známka: 0

Poslední komentáře
bez titulku
"Ty jo. Chlapi ty zážitky, zkušenosti, to č . . . "
Konec stránek Xantiaclubu
Vánoční 2020
"Je štědrý den, tedy spíše večer a já jsem . . . "
Konec stránek Xantiaclubu
bez titulku
"Ahoj Honzo, tj dobře, tj fakt, nějaký ten . . . "
Konec stránek Xantiaclubu
bez titulku
"ahoj je 7.10. a zatím to funguje, což je d . . . "
Konec stránek Xantiaclubu
bez titulku
"Jen mě furt přijde, že by byla škoda těch . . . "
Konec stránek Xantiaclubu
bez titulku
"Zažil jsem tu spoustu pěkných let, super a . . . "
Konec stránek Xantiaclubu

Kalendář
<<  Leden  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Holfi Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.