Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po září 10, 2007 3:22 am Předmět: Jak jezdit s 1,9TD a 2,0HDI-usporne,ale nekurvit motor? |
|
|
Lidicky,mam problem:vecne se hadam s tatou,ktery ma hdi, o tom,jak se ma tocit.On radi tak pri 1700 otackach,klidne jede na kvalt,a motor toci 1200ot.,okamzite radi co nejvyssi kvalt,ale pak podradi az kdyz to zvoni...mne to pripada jako hrozne podtaceni-nechci tatovi krivdit,je na to zvykly z nakladaku,jako profesionalni ridic je zvykly takhle jezdit,ale na osobak se mi to zda trochu moc.Ja si myslim,ze si takto oddela turbo,furt mesto,a takhle maly otacky,porad mu do toho kecam,protoze nemuzu vydrzet,kdyz jedeme a motor rezonuje pri 1300ot.na petku
reknu mu to,podradi,vytahne to na 2000 a zase je tam petka,a otacky pomalu spadnou,podle meho nazoru se ma hdi tocit alespon 2500ot.min klidne treba i 3000 ja kdyz jedu ,tak radim 2500-3000ot.,tata kolem 1700,zda se mi to spatne.
Naopak kdaz jedu ve svym TD tak radim pri studenym motoru 2100,po ohrati uz 2500-3000,motor je pri tom dost hlasitejsi,ale myslim si ze to tak ma bejt,to uz mi rika za to moc tocim.
Takze kde je pravda-kolik se podle vas ma tocit pri normalni jizde hdi a TD?snad to nekurvime oba
P.S:nevite jak ho donutit,aby to vic tocil-vzdycky na to zapomene(neni senilni ani nahodou),proste je na to zvykly z kamionu. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
69649222
Založen: 10.9.2007 Příspěvky: 2
|
Zaslal: po září 10, 2007 6:56 am Předmět: |
|
|
Zdravím, každému motoru nejlépe vyhovují otáčky ve kterých má největší točivý (kroutící) moment.Např. u 1,9TD je to 2250ot/min.Jezdit stále pod otáčkama jako tvůt tatík kolem 1200ot./min. to je pomalá smrt pro motor obzvláště pokud tak jezdí i do kopce.Při takto malých otáčkách působí velké tlaky (rázy) na ojniční ložiska, hlavní ložiska a klikovou hřídel.Ta může i prasknout, už jsem to na pár autech viděl.
Na turbo to až takový vliv nemá.Osobně bych doporučoval jezdit s 1,9td i 2,0hdi v rozmezí 1700ot./min. (s kopce, nebo po rovince) 2500ot./min. do kopce.Prostě kolem 2000ot./min. je to ideální pro motor jak na spotřebu paliva, tak i na tvoření menších škodlivých emisí.
Nijak extrémně však motoru nevadí otáčky do 4000ot./min. (tzv. krátkodobě) při předjíždění atd. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: po září 10, 2007 8:49 am Předmět: |
|
|
69649222 napsal: | Zdravím, každému motoru nejlépe vyhovují otáčky ve kterých má největší točivý (kroutící) moment.Např. u 1,9TD je to 2250ot/min.Jezdit stále pod otáčkama jako tvůt tatík kolem 1200ot./min. to je pomalá smrt pro motor obzvláště pokud tak jezdí i do kopce.Při takto malých otáčkách působí velké tlaky (rázy) na ojniční ložiska, hlavní ložiska a klikovou hřídel.Ta může i prasknout, už jsem to na pár autech viděl.
Na turbo to až takový vliv nemá.Osobně bych doporučoval jezdit s 1,9td i 2,0hdi v rozmezí 1700ot./min. (s kopce, nebo po rovince) 2500ot./min. do kopce.Prostě kolem 2000ot./min. je to ideální pro motor jak na spotřebu paliva, tak i na tvoření menších škodlivých emisí.
Nijak extrémně však motoru nevadí otáčky do 4000ot./min. (tzv. krátkodobě) při předjíždění atd. |
Presne tak, motor sa má drža blízkosti otáčok, kde má maximálny krútiaci moment. Ak si dobre pamätám, tak 66kW HDi ho má pri 1900ot/min a 80kW HDi pri 1750ot/min. Pri maximálnom krútiacom momente by mala by aj optimálna spotreba. Ja osobne jazdím cca 1750-2250ot/min, nikdy nejdem pod 1500ot/min, to jednoducho cítit že motor neahá. Tých 1500 aj tak maximálne po rovine v kolóne.
sgt. _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: po září 10, 2007 9:25 am Předmět: |
|
|
V podstatě souhlasím s předřečníky, jen si dovolím tvrdit, že "podkritické" , nízké otáčky vadí motoru víc, než svižná jízda s lehkým vytočením blížícímu se k max. otáčkám.
Hlavně by to měl člověk cítit, 6. smysl má řidič v prdeli, co si motor přeje a vyhoví mu.
Myslím, že výrobce jen tak zbytečně neoznačuje "optimální" rozmezí ryclosti pro jednotlivé řadící stupně červenými čárkami na tachometru. Zkus si provnat techniku jízdy s těmito orientačními značkami. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: po září 10, 2007 10:18 am Předmět: |
|
|
No HDi má vysokotlaké mazání tuším, takže podtáčení murozhodně neprospívá, olej se nedostane všude tam kam by měl, na to potřebují větší tlak. Pod 1500ot. bych rozhodně nejezdil, to je smrt pro motor. Prej by se nemělo jezdit ani kolem těch 1500, sice to nejmíò žere, ale dlouhodobě to nesvědčí motoru. Nejmíò kolem těch 1700ot. Osobně, ale jezdím kolikrát 60 na čtyřku a to je právě kolem těch 1500ot. ale pouze když je to rovina, jinak jde slyšet že to motor trápí. Bavil jsem se o tom s Robertem z Holetína a ten taky nedoporučoval s HDi jezdit takhle nízko v otáčkách. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
DPD
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 100 Bydliště: Kamýk nad Vltavou
|
Zaslal: po září 10, 2007 1:45 pm Předmět: |
|
|
Teda ja nevim, jak ostatni, ale ja mam na tachometru cervene oznaceno pouze 50, 90 a 130 (tedy zakonem povolene limity v obci, mimo a na dalnici)... Francouzi proste mysli na vsechno
Jinak s tim podtacenim souhlas - rozhodne motoru vadi vic nez vytaceni. _________________ XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: po září 10, 2007 1:58 pm Předmět: |
|
|
Presne tak, červené čiarky 50/90/130 sú maximálne povolené rýchlostné limity platiace vtedy (tuším aj teraz) vo francúzsku. U nás v SR to neplatí, v obci máme 60 ale asi už nie dlho _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomi
Založen: 24.8.2007 Příspěvky: 73 Bydliště: Vrbové pri Piešanoch
|
Zaslal: po září 10, 2007 2:11 pm Předmět: |
|
|
jj bohužia¾ už dlho zrejme nebudú a my budeme musie jazdi ako slimáci, čo aj tak nebudeme a akurát na radary budeme musie dáva väčší pozor _________________ >> www.citroenklubpraha.eu <<
|
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: po září 10, 2007 7:01 pm Předmět: |
|
|
Souhlas...
Taky jezdim 1900 - 2500. pokud to chci honit, jezdim 2-3,5tis... _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: po září 10, 2007 7:12 pm Předmět: |
|
|
jira napsal: | ... Myslím, že výrobce jen tak zbytečně neoznačuje "optimální" rozmezí ryclosti pro jednotlivé řadící stupně červenými čárkami na tachometru. Zkus si provnat techniku jízdy s těmito orientačními značkami. |
Tak to jsem pěkně mimo mísu, omluva a dík za objasnění.
Já nevěděl, že je nějaké omezení rychlosti ... _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Luky
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 40
|
Zaslal: st září 26, 2007 7:20 pm Předmět: |
|
|
Pravda a zase jen pravda,motor taky točím kolem 2u táců,nepodtáčím protože to nemá význam,motor vibruje,je hluchý a navíc se hřeje,protože když do něj člověk cpe naftu pod otáčkama,nedělá mu to dobře.Mě osobně se 1,9ka turbo se nechá ráda vytočit až ke 4ooo a má konečně klidnější běh,je pravda že mám úctu před tou porcí kilometrů co už má za sebou tak to dělám jen na chvilku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: st září 26, 2007 7:34 pm Předmět: |
|
|
Kolik vám točí 1,9 TD???
Můj motor nechce přez 4300 ot/min. Nad 4000 jde dost neochotně a k červenému poli otáčkoměru ani omylem.
Nekouří, nežere, olej nebere, ale je línej. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: st září 26, 2007 9:58 pm Předmět: |
|
|
proboha,nad 4000???
na co to potrebujes?dyt to je v podstate hranicni pasmo,to bys chtel po takovym traktoru moc,ne?ja to snad 2x vytocil na 3200,a hluk byl nesnesitelnej,hlavne jsem to nevydrzel psychycky to dal tocit,normalne tocim do 3000 a dost,pokud ti pod 3500 tahne normalne,tak si nestezuj,diesel je na jin otacky nez benzin,tam to az tak nevadi,ale tenhle ma optimum kolem2-3 tis. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt září 27, 2007 6:21 am Předmět: |
|
|
Henry napsal: | Kolik vám točí 1,9 TD???
Můj motor nechce přez 4300 ot/min. Nad 4000 jde dost neochotně a k červenému poli otáčkoměru ani omylem.
Nekouří, nežere, olej nebere, ale je línej. |
Možná by ses teda měl poohlédnout po nějakém benzínu Nechápu, co očekáváš od diesela nad čtyřmi tisíci otáček. _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|