Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak jezdit s 1,9TD a 2,0HDI-usporne,ale nekurvit motor?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 3:22 am    Předmět: Jak jezdit s 1,9TD a 2,0HDI-usporne,ale nekurvit motor? Citovat

Lidicky,mam problem:vecne se hadam s tatou,ktery ma hdi, o tom,jak se ma tocit.On radi tak pri 1700 otackach,klidne jede na kvalt,a motor toci 1200ot.,okamzite radi co nejvyssi kvalt,ale pak podradi az kdyz to zvoni...mne to pripada jako hrozne podtaceni-nechci tatovi krivdit,je na to zvykly z nakladaku,jako profesionalni ridic je zvykly takhle jezdit,ale na osobak se mi to zda trochu moc.Ja si myslim,ze si takto oddela turbo,furt mesto,a takhle maly otacky,porad mu do toho kecam,protoze nemuzu vydrzet,kdyz jedeme a motor rezonuje pri 1300ot.na petku
reknu mu to,podradi,vytahne to na 2000 a zase je tam petka,a otacky pomalu spadnou,podle meho nazoru se ma hdi tocit alespon 2500ot.min klidne treba i 3000 ja kdyz jedu ,tak radim 2500-3000ot.,tata kolem 1700,zda se mi to spatne.

Naopak kdaz jedu ve svym TD tak radim pri studenym motoru 2100,po ohrati uz 2500-3000,motor je pri tom dost hlasitejsi,ale myslim si ze to tak ma bejt,to uz mi rika za to moc tocim.


Takze kde je pravda-kolik se podle vas ma tocit pri normalni jizde hdi a TD?snad to nekurvime oba

P.S:nevite jak ho donutit,aby to vic tocil-vzdycky na to zapomene(neni senilni ani nahodou),proste je na to zvykly z kamionu.
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
69649222



Založen: 10.9.2007
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 6:56 am    Předmět: Citovat

Zdravím, každému motoru nejlépe vyhovují otáčky ve kterých má největší točivý (kroutící) moment.Např. u 1,9TD je to 2250ot/min.Jezdit stále pod otáčkama jako tvůt tatík kolem 1200ot./min. to je pomalá smrt pro motor obzvláště pokud tak jezdí i do kopce.Při takto malých otáčkách působí velké tlaky (rázy) na ojniční ložiska, hlavní ložiska a klikovou hřídel.Ta může i prasknout, už jsem to na pár autech viděl.
Na turbo to až takový vliv nemá.Osobně bych doporučoval jezdit s 1,9td i 2,0hdi v rozmezí 1700ot./min. (s kopce, nebo po rovince) 2500ot./min. do kopce.Prostě kolem 2000ot./min. je to ideální pro motor jak na spotřebu paliva, tak i na tvoření menších škodlivých emisí.
Nijak extrémně však motoru nevadí otáčky do 4000ot./min. (tzv. krátkodobě) při předjíždění atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sgt



Založen: 12.3.2007
Příspěvky: 270
Bydliště: Skalité, SK

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 8:49 am    Předmět: Citovat

69649222 napsal:
Zdravím, každému motoru nejlépe vyhovují otáčky ve kterých má největší točivý (kroutící) moment.Např. u 1,9TD je to 2250ot/min.Jezdit stále pod otáčkama jako tvůt tatík kolem 1200ot./min. to je pomalá smrt pro motor obzvláště pokud tak jezdí i do kopce.Při takto malých otáčkách působí velké tlaky (rázy) na ojniční ložiska, hlavní ložiska a klikovou hřídel.Ta může i prasknout, už jsem to na pár autech viděl.
Na turbo to až takový vliv nemá.Osobně bych doporučoval jezdit s 1,9td i 2,0hdi v rozmezí 1700ot./min. (s kopce, nebo po rovince) 2500ot./min. do kopce.Prostě kolem 2000ot./min. je to ideální pro motor jak na spotřebu paliva, tak i na tvoření menších škodlivých emisí.
Nijak extrémně však motoru nevadí otáčky do 4000ot./min. (tzv. krátkodobě) při předjíždění atd.


Presne tak, motor sa má drža blízkosti otáčok, kde má maximálny krútiaci moment. Ak si dobre pamätám, tak 66kW HDi ho má pri 1900ot/min a 80kW HDi pri 1750ot/min. Pri maximálnom krútiacom momente by mala by aj optimálna spotreba. Ja osobne jazdím cca 1750-2250ot/min, nikdy nejdem pod 1500ot/min, to jednoducho cítit že motor neahá. Tých 1500 aj tak maximálne po rovine v kolóne.
sgt.
_________________
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 9:25 am    Předmět: Citovat

V podstatě souhlasím s předřečníky, jen si dovolím tvrdit, že "podkritické" , nízké otáčky vadí motoru víc, než svižná jízda s lehkým vytočením blížícímu se k max. otáčkám.
Hlavně by to měl člověk cítit, 6. smysl má řidič v prdeli, co si motor přeje a vyhoví mu.


Myslím, že výrobce jen tak zbytečně neoznačuje "optimální" rozmezí ryclosti pro jednotlivé řadící stupně červenými čárkami na tachometru. Zkus si provnat techniku jízdy s těmito orientačními značkami.
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 10:18 am    Předmět: Citovat

No HDi má vysokotlaké mazání tuším, takže podtáčení murozhodně neprospívá, olej se nedostane všude tam kam by měl, na to potřebují větší tlak. Pod 1500ot. bych rozhodně nejezdil, to je smrt pro motor. Prej by se nemělo jezdit ani kolem těch 1500, sice to nejmíò žere, ale dlouhodobě to nesvědčí motoru. Nejmíò kolem těch 1700ot. Osobně, ale jezdím kolikrát 60 na čtyřku a to je právě kolem těch 1500ot. ale pouze když je to rovina, jinak jde slyšet že to motor trápí. Bavil jsem se o tom s Robertem z Holetína a ten taky nedoporučoval s HDi jezdit takhle nízko v otáčkách.
_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DPD



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 100
Bydliště: Kamýk nad Vltavou

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 1:45 pm    Předmět: Citovat

Teda ja nevim, jak ostatni, ale ja mam na tachometru cervene oznaceno pouze 50, 90 a 130 (tedy zakonem povolene limity v obci, mimo a na dalnici)... Francouzi proste mysli na vsechno Smile
Jinak s tim podtacenim souhlas - rozhodne motoru vadi vic nez vytaceni.
_________________
XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sgt



Založen: 12.3.2007
Příspěvky: 270
Bydliště: Skalité, SK

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 1:58 pm    Předmět: Citovat

Presne tak, červené čiarky 50/90/130 sú maximálne povolené rýchlostné limity platiace vtedy (tuším aj teraz) vo francúzsku. U nás v SR to neplatí, v obci máme 60 ale asi už nie dlho Sad
_________________
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomi



Založen: 24.8.2007
Příspěvky: 73
Bydliště: Vrbové pri Piešanoch

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 2:11 pm    Předmět: Citovat

jj bohužia¾ už dlho zrejme nebudú a my budeme musie jazdi ako slimáci, čo aj tak nebudeme a akurát na radary budeme musie dáva väčší pozor Very Happy
_________________
>> www.citroenklubpraha.eu <<
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
lewkins



Založen: 7.12.2006
Příspěvky: 390
Bydliště: Teplice

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 7:01 pm    Předmět: Citovat

Souhlas...
Taky jezdim 1900 - 2500. pokud to chci honit, jezdim 2-3,5tis...
_________________
Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 7:12 pm    Předmět: Citovat

jira napsal:
... Myslím, že výrobce jen tak zbytečně neoznačuje "optimální" rozmezí ryclosti pro jednotlivé řadící stupně červenými čárkami na tachometru. Zkus si provnat techniku jízdy s těmito orientačními značkami.


Tak to jsem pěkně mimo mísu, omluva a dík za objasnění. Embarassed Embarassed

Já nevěděl, že je nějaké omezení rychlosti ... Very Happy
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 7:41 pm    Předmět: Citovat

Já jezdím taky 1750 - 2500 když to nehoním a jinak při předjíždění točím do max 3500. To mi bohatě stačí a už ho vidím jen ve špíglu Very Happy
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Luky



Založen: 4.12.2006
Příspěvky: 40

PříspěvekZaslal: st září 26, 2007 7:20 pm    Předmět: Citovat

Cool Cool Pravda a zase jen pravda,motor taky točím kolem 2u táců,nepodtáčím protože to nemá význam,motor vibruje,je hluchý a navíc se hřeje,protože když do něj člověk cpe naftu pod otáčkama,nedělá mu to dobře.Mě osobně se 1,9ka turbo se nechá ráda vytočit až ke 4ooo a má konečně klidnější běh,je pravda že mám úctu před tou porcí kilometrů co už má za sebou tak to dělám jen na chvilku. Cool Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: st září 26, 2007 7:34 pm    Předmět: Citovat

Kolik vám točí 1,9 TD???
Můj motor nechce přez 4300 ot/min. Nad 4000 jde dost neochotně a k červenému poli otáčkoměru ani omylem.
Nekouří, nežere, olej nebere, ale je línej. Crying or Very sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: st září 26, 2007 9:58 pm    Předmět: Citovat

proboha,nad 4000???
na co to potrebujes?dyt to je v podstate hranicni pasmo,to bys chtel po takovym traktoru moc,ne?ja to snad 2x vytocil na 3200,a hluk byl nesnesitelnej,hlavne jsem to nevydrzel psychycky to dal tocit,normalne tocim do 3000 a dost,pokud ti pod 3500 tahne normalne,tak si nestezuj,diesel je na jin otacky nez benzin,tam to az tak nevadi,ale tenhle ma optimum kolem2-3 tis.
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt září 27, 2007 6:21 am    Předmět: Citovat

Henry napsal:
Kolik vám točí 1,9 TD???
Můj motor nechce přez 4300 ot/min. Nad 4000 jde dost neochotně a k červenému poli otáčkoměru ani omylem.
Nekouří, nežere, olej nebere, ale je línej. Crying or Very sad


Možná by ses teda měl poohlédnout po nějakém benzínu Very Happy Nechápu, co očekáváš od diesela nad čtyřmi tisíci otáček. Rolling Eyes
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)