Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Jenda
Založen: 9.3.2007 Příspěvky: 7 Bydliště: PRAHA6
|
Zaslal: pá březen 09, 2007 6:59 pm Předmět: Ventilátor Xantie 1,8i,8v, 94 |
|
|
Haló, prosím o pomoc. Mám problém s nezapínajícím se ventilátorem chlazení u Xantie 1,8i,8V, 94. Nevíte někdo, co se dá odzkoušet?
Ventilátor je tam jeden, kabel z něj mizí do savzku k relátkám pod kapotou. Překlenutím čidla na chladiči se se nic neděje. Pojistky jsem oměřil voltmetrem jsou v pořádku.N a xantia clubu jsem studoval e.l. schemata apúřesně nevím jestli čidlo na chladiči je termat. spinač nebo termistor. Nevíte někdo, v jakém místě se dá odzkoušet připojením napětí přímo venitátor ?
Děkuji předem za vaši případnou radu
a přeji příjemný víkend _________________ JAKO |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frenk
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: so březen 10, 2007 1:16 am Předmět: |
|
|
Zdravim. Kolik vyvodu ma snimac teploty na chladici? Pokud 2, tak ventilator neni rizen zadnym rele, ale jen kontaktem snimace teploty.
Pokud 3, tak je ventilator rizen pres rele (ale pak by tam mely byt 2 ventilatory). Frenk |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jenda
Založen: 9.3.2007 Příspěvky: 7 Bydliště: PRAHA6
|
Zaslal: so březen 10, 2007 5:03 am Předmět: |
|
|
Zdravím, díky za odpověď. Čidlo má dva kontakty, takže pokud to správně chápu tak, když spojím dráty na konektoru z čidla, tak by musel ventilátor běžet? To se však nestane.Na jednom kontaktu čidla jsem naměřil 12 V. Může tedy být vadný ventilátor?Nejdou tam někde najít ty dráty, aby jsem mohl odzkoušet ventilátor na přímo nebo se mám hned pustit do sundání přední masky?
Děkuji _________________ JAKO |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: so březen 10, 2007 7:15 am Předmět: |
|
|
Sundej masku a sahni mezi vrtulema zezadu na motor. Jestli se nepletu, konektor je primo na motoru. Ja mel stesti...mel jsem "jen" zaoxidovany kontakty. Pokud jsou to uhliky nebo jeste neco horsiho, musis ventilator vyndat. Tene je uchycenej v tom plastovym "ramecku" zezadu(od chladice), tusim ze trema matickama na 10-ku klic. Uz si to presne nepamatuju, ale budes muset nejspis "odklopit" chladic. Drzi ho ze shora na kazdy strane takovy plechovy "perka". Pak ho povytahni tak o 3cm nahoru a nakonec opatrne smerem k motoru, co ti to dovoli hadice a komponenty motoru. Vzniklou mezerou se dostanes k zadni strane ventilatoru a muzes vyndavat...
Pri prostrkavani rukou mezi vrtuli ventilatoru radsi odpoj draty z teplotniho cidla na chladici...co kdyz jsou jen zaoxidovany kontakty, ty s nima hnes a vrtule te sekne... _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jenda
Založen: 9.3.2007 Příspěvky: 7 Bydliště: PRAHA6
|
Zaslal: ne březen 11, 2007 6:07 am Předmět: |
|
|
Tak jsem byl nakonec úspěšný. Po neúspěšném prověřování konektoru přímo na ventilátoru jsem se odhodlal vystopovat cestu drátů od ventilátoru.Dostal jsem se až k pojistkám v prostoru motoru.Před tím jsem již všechny měřil voltmetrem a napětí bylo před i za pojitkami,takže jsem pojistky dále nezkoumal.Takto jsem změřil i napětí i na jednom kontaktu konektoru čidla na chladiči. Bylo mi divné, že napětí, které vede na kontektor čidla chladiče je tam,ale při spojení jeho kontaktů zmizí. Takže jsem vzal drát a žárovku a vyzkoušel jesti toto napětí proti kostře ji rozsvítí - nerozsvítilo. Zkrátím to!
Podle drátů jsem došel až do pojistek pod kapotou, které jsem začal postupně vyndávat až jsem se dostal na pojistku 30 A, která nešla vyndat, při pohledu pojistka nevypadala nijak podezřele. Šla však jen vytrhnout, kde jeden kontakt se utrhl a zůstal v pojistké skříòce, jedna část pojistky byla pěkně upečená, takže závada byla na světě - zoxidovaný a vypečení kontakt pod pojistkou.Kontakt nešel ani vyndat a utrhl se, tak jsem ho musel zastrčit dovnitř a nevím jestli tam něco nmůže zkratovat.
Nevíte někdo jak se mohu nějak dostat pod tuto pojistkovou skříòku? Asi se tam bude muset taky něco vyčistit a ošetřit? Ještě jedna otázka, kde je čidlo teploty chladící vody? _________________ JAKO |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frenk
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: ne březen 11, 2007 7:55 am Předmět: |
|
|
Zdravim. Snimace teploty jsou u tebe dva (pro ridici jednotku a pro budik (barvy byly nekde uz popsane)). A pekne blbe pristupne. Jsou na zadni strane bloku motoru (tam kde na tebe kouka merka oleje a hadice k radiatoru topeni) a smeruji trochu dolu. Zhora (resp zboku moc videt nejsou), lepsi je pohled zespodu. Jiri |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: ne březen 11, 2007 3:50 pm Předmět: |
|
|
Nekde bych tu pojistkovou skrinku z motoru mel mit. Pokud chces, posli mi svou adresu na mail lewkins@volny.cz a ja ti ji poslu na dobirku. Nic za to nechci, stejne mi tam jen lezi. Je to z uplne stejnyho auta...1.8i 8V 11/94 bez klima, ECU motoru Magnetti Marelli. Ale myslim ze v tom nebude zadny rozdil. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|