Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

chcípá při startu

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
wamper



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 27
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: so leden 05, 2008 7:47 pm    Předmět: chcípá při startu Citovat

Hodně štěstí v novém roce všem...
Poraďte, prosím. Už jsem to tady jednou ventiloval, ale bez reakce, tak to teď zkouším znovu. Takže:
Vlezu do auta, nastartuju, auto chytí během třech otočení motoru, otáčky vyletí někam ke 2,5 tisíc a pomalu klesají. Ve standardním případě klesnou na cca 1,2 tisíc, po zahřátí klesnou na těch zhruba 950 normálního volnoběhu (mělo by být asi míò, ale mně teplý motor má zhruba tolik).
ALE. Třeba jednou z deseti startování to proběhne tak, že po nastartování studeného motoru se natočí do těch 2,5 tisíc, a při tom klesání nezůstane na 1,2 tisíc ale pomalu klesne na nulu (chcípne). Jen u studeného motoru, u ohřátého se mi to ještě nestalo.
STAČÍ hned při nastartování "proroštovat" (ne moc, dvě vteřiny tak kolem 3,5 tisíc ot.) a pak už se to chová jako jindy, tzn. nechcípne.
Přijde mi to jako něco mechanického - zatuhlého, že vibracemi motoru se to uvolní. Něco promazat? Nebo pátrat úplně jinde?
Díky za rady.
Jo - startuju bez plynu s vyšlápnutou spojkou.
_________________
X2 Break 1.8i 16V URŠULA Exclusive 1998


Naposledy upravil wamper dne so leden 05, 2008 8:06 pm, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hombok



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 135
Bydliště: U Olomouce

PříspěvekZaslal: so leden 05, 2008 7:57 pm    Předmět: Citovat

Ahoj. Nedávno jsem řešil něco podobného - někdy vysoký volnoběh. Už jsem si myslel, že budu řešit krokový motorek, nebo čidlo teploty, ale napadlo mě, podívat se na klapku, a udělal jsem dobře, jelikož tam bylo docela dost vysrážené vody i na čidle (váha vzduchu), po vyčištění benzínem i všech trubek, co jsou okolo je klid. Tak zkus a uvidíš.
_________________
X1 2.0i VSX 94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wamper



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 27
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: so leden 05, 2008 8:03 pm    Předmět: Citovat

hombok napsal:
Ahoj. Nedávno jsem řešil něco podobného - někdy vysoký volnoběh. Už jsem si myslel, že budu řešit krokový motorek, nebo čidlo teploty, ale napadlo mě, podívat se na klapku, a udělal jsem dobře, jelikož tam bylo docela dost vysrážené vody i na čidle (váha vzduchu), po vyčištění benzínem i všech trubek, co jsou okolo je klid. Tak zkus a uvidíš.

Kde najdu klapku a váhu vzduchu? Jsem myslel, že váha vzduchu je jen na dieselech. NEJSEM odborník, ani poučený laik, přes spalovací motory.
_________________
X2 Break 1.8i 16V URŠULA Exclusive 1998
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hombok



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 135
Bydliště: U Olomouce

PříspěvekZaslal: so leden 05, 2008 8:16 pm    Předmět: Citovat

Sundáš takovou silnou hadici (na kterou je připojena tuším ještě jedna slabší - ta vede k dolévacímu víčku na olej) co vede od filtru vzduchu k té klapce, která se otevírá, když přidáš plyn, po sundání to uvidíš ( je to schované uvnitř). A ta váha je takové malé čidlo, a přes něj jakoby krycí oblouček. Taky jsem měl za to, že mají váhu jen nafáky, ale byl jsem přesvědčován, že všechny auta se vstřikováním ji mají, bez rozdílu benzín/nafta, tak proto jsem ten termín použil. Pokud to není váha, tak je to nějaké jiné čidlo Rolling Eyes .
_________________
X1 2.0i VSX 94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wamper



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 27
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: so leden 05, 2008 8:23 pm    Předmět: Citovat

hombok napsal:
Sundáš takovou silnou hadici (na kterou je připojena tuším ještě jedna slabší - ta vede k dolévacímu víčku na olej) co vede od filtru vzduchu k té klapce, která se otevírá, když přidáš plyn, po sundání to uvidíš ( je to schované uvnitř). A ta váha je takové malé čidlo, a přes něj jakoby krycí oblouček. Taky jsem měl za to, že mají váhu jen nafáky, ale byl jsem přesvědčován, že všechny auta se vstřikováním ji mají, bez rozdílu benzín/nafta, tak proto jsem ten termín použil. Pokud to není váha, tak je to nějaké jiné čidlo Rolling Eyes .

Kouknu na to, říkáš benzínem vyčistit? Nemazat?
Já už vím, jak na tohle reagovat, ale manželka dneska startovala asi nadesetkrát. Eště že mám fungl baterku Smile
_________________
X2 Break 1.8i 16V URŠULA Exclusive 1998
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hombok



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 135
Bydliště: U Olomouce

PříspěvekZaslal: so leden 05, 2008 8:36 pm    Předmět: Citovat

Pokud máš technický benzín, tak tím a malým štětečkem. Já jsem měl zbytek, co liju do sekačky, tak byl použitý na toto, použil jsem taky hadr a kompresor na vyfoukání, ale základ je dostat ten kondenzát pryč. Jinak bývá ten kondenzát vidět i na víčku pro dolévání oleje, taková hnědobílá hmota, a dělá se to hlavně při ježdění kratších tras, když se motor teď v zimě nestihne dost prohřát. Taky ho dost bývá v odvzdušòovací hadici od klikovky, a rádo to pak zamrzá, příznak bývá povyjetá měrka oleje. O tom je tu někde příspěvěk, zkus toto http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=918
_________________
X1 2.0i VSX 94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wamper



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 27
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: so leden 05, 2008 8:51 pm    Předmět: Citovat

hombok napsal:
Pokud máš technický benzín, tak tím a malým štětečkem. Já jsem měl zbytek, co liju do sekačky, tak byl použitý na toto, použil jsem taky hadr a kompresor na vyfoukání, ale základ je dostat ten kondenzát pryč. Jinak bývá ten kondenzát vidět i na víčku pro dolévání oleje, taková hnědobílá hmota, a dělá se to hlavně při ježdění kratších tras, když se motor teď v zimě nestihne dost prohřát. Taky ho dost bývá v odvzdušòovací hadici od klikovky, a rádo to pak zamrzá, příznak bývá povyjetá měrka oleje. O tom je tu někde příspěvěk.

No, s šedobílou hmotou na víčku oleje nestraš, vodu v motoru jsem měl u schade 120 a byl jsem rád, že si jí vzali cikáni za 1000,- Olej mám nový někdy z loòského května, víčko jsem párkrát zkontroloval a bylo jen mastné... Snad bude jen mastné i zítra Confused
Zkusím to zítra skouknout, jedu fotit na vinařickou horku. Mělo by to být snad bez (většího) nářadí? Kombinačky, šroubovák, klíče stačí?
_________________
X2 Break 1.8i 16V URŠULA Exclusive 1998
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hombok



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 135
Bydliště: U Olomouce

PříspěvekZaslal: so leden 05, 2008 8:55 pm    Předmět: Citovat

Jo, mě stačil víceméně šroubovák, abych povolil stahovací pásky na té hadici, plus teda ten benzín, hadr a štěteček.
_________________
X1 2.0i VSX 94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Máca



Založen: 4.3.2007
Příspěvky: 323
Bydliště: Strakonice

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2008 2:30 pm    Předmět: Citovat

hombok napsal:
Sundáš takovou silnou hadici (na kterou je připojena tuším ještě jedna slabší - ta vede k dolévacímu víčku na olej) co vede od filtru vzduchu k té klapce, která se otevírá, když přidáš plyn, po sundání to uvidíš ( je to schované uvnitř). A ta váha je takové malé čidlo, a přes něj jakoby krycí oblouček. Taky jsem měl za to, že mají váhu jen nafáky, ale byl jsem přesvědčován, že všechny auta se vstřikováním ji mají, bez rozdílu benzín/nafta, tak proto jsem ten termín použil. Pokud to není váha, tak je to nějaké jiné čidlo Rolling Eyes .


jakou silnou hadici která vede k víčku na dolejváníoleje myslíš? Wamper má 16ti ventil a ten vypadá takto
_________________
Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hombok



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 135
Bydliště: U Olomouce

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2008 2:41 pm    Předmět: Citovat

Tak to se omlouvám, ale v závorce je psáno slabší, a tu jsem měl na mysli, ale mám jiný motor, a nenapadlo mě, podívat se, jak vypadá 16v, ale měl jsem za to, že to sání je podobné, akorát jinak nakroucené, tak že se to bude dát z toho pokecu trochu vyčíst.
_________________
X1 2.0i VSX 94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)