Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: út září 04, 2007 4:42 pm Předmět: |
|
|
V Radotínském říčním přístavu prodávají naftu OMV nyní za 27,90. Je to nejlevnější nafta v okolí a přitom prý OMV. Dá se věřit tomu, že je to skutečně kvalitní nafta? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Wolfino
Založen: 2.7.2007 Příspěvky: 71 Bydliště: Praha 5
|
Zaslal: út září 04, 2007 10:10 pm Předmět: |
|
|
Nafta OMV by se asi mela prodavat v siti cerpacich stanic OMV , nebo ze bych se mylil? _________________ X2 1.9TurboD - Za comfort se tvrde plati............ |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: st září 05, 2007 6:12 am Předmět: |
|
|
Nechci se hádat, ale domnívám se, že na výrobci nezáleží. Jakákoli nafta musí splòovat normy. Ale pumpař dokáže divy.... Na jedné středočeské vesničce otevřeli pro veřejnost pumpu v areálu bývalého JZD k všeobecné spokojenosti. Pak si pumpu pronajal zlatokop a opravny v širokém okolí nestíhaly Teď má pumpu zase někdo jiný a prý je zase gut..... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: st září 05, 2007 9:00 pm Předmět: |
|
|
Wolfino napsal: | Nafta OMV by se asi mela prodavat v siti cerpacich stanic OMV , nebo ze bych se mylil? |
Na plotě u silnice Radotín - lahovice je reklama na jejich naftu od OMV jako kráva. Tolik drzosti aby falšovali naftu OMV by snad neměli... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: čt září 06, 2007 2:51 am Předmět: |
|
|
jen tak mimochodem neni pumpař jako pumpař, chvíli jsem na jedné čerpací stanici ne zrovna malého řetězce v ČR pracoval pumpa má otevřeno non stop a má slušnou výtoč i četnost návštěvníků přes noc a nějaké ředění či znečišování PHM přímo na pumpě pumpařem či někým jiným je nemožné takže bych radil tankovat na podobných pumpách.... nezáleží více méně na firmě či řetězci ale na provozu pumpy.... pak už je to jen o závozech a již výše zmíněnému procesu míchání paliva rafinérií na zakázku pro řetězec pump.... _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 20, 2007 5:01 pm Předmět: |
|
|
Připadá mi to jako hádat se o tom, co jedna paní povídala. pro představu o našich palivech uvedu několik skutečností, názory si udělejte sami, protože toto téma je věčné. Byl bych rád, kdyby mi někdo odpověděl.
Co to vlastně nafta je? Jaké jsou dvě základní složky při výrobě nafty? Kolik petroleje a kolik oleje obsahuje nafta vyrobená v ČR a kolik v chudých kapital. zemích? Co dovoluje "norma" ? Jaká je kvalita oleje v naftě vyráběné v ČR? NEVÍM ??
Nyní uvedu co vím: nemusíme chodit daleko, od naší milované značky, ale asi málokdo ví, že přímo továrna PSA řešila problém s benzinovými motory u vozidel C5, ano přátelé benzin C5. Nechali si zmapovat kde se tyto problémy vyskytují a zjistili že nejvíce bývalý východní blok a naopak ve Švýcarsku, kde bylo těchto prodaných nejvíce se problém vůbec nevyskytl. Nesvedli to na palivo, ono to tím palivem opravdu bylo. A je dále.
Něco s historie: když se v ČSSR začaly vyrábět v 70. letech vozidla AVIE licence SAVIEM musely se do nich vvyrábět pístová čerpadla, protože rotační které měly Francouzké orig. by se na naši naftu zadírala. Pochopitelně, písáky maji svou olej. náplò, nemaže je nafta.
V devadesátých letech, kdy se na Český trh dovážely spousty naftových osobáků se ujala právě tadle pomoc že se do nafty, asi 40 litrů, dával až 1 litr zmiòovaného M2T, ne z nějakého rozmaru, ale z důvodu v té době špatné mazivosti nafty, motory měly houpavé volnoběhy, a M2T opravdu pomohlo. Dávalo se jednou za čas, nikoliv pokaždé. Tzv promazat čerpadlo.
Kamarád ve vedlejší vísce má autodopravu a má tank na 10000 L
onehdá mi říkal: teď mám dobrou naftu. Na můj dotaz jak to. mi odpověděl, že mu tam (rozvozce) přili z bečky aditivum, které s sebou vozí a které musí u NÌKTERÝCH čerpadel přidávat do nafty a on že kdesi zapoměl tak mu to tam vylil. Øíkal: To tak člověce jede a vůbec nežere. Bez koment.
Veřejným tajemstvým je, že naše oleje při výrobě nafty jsou méně kvalitní a kvalitu kompenzují množstvým. Toto zvyšuje kouřivost. Kéž by kvalita tohoto oleje byla na úrovni M2T, to by ale litr nafty stál asi 2* tolik.
M2T : olej specielně vyvynut k mazání 2takt. motorů obsahuje mimo jiné dekarbonizační složky. Tímto olejem nením co pokazit. Možná někdo pamatuje mazání dvoutaktů M6A, to se svíčky čistily v jednom kuse, ale ocelákem.
Nejlépe jsou na tom příhraniční oblasti, kde se PHM dováží z jihu a západu.
Individuální používání aditiv určitě není ke škodě, obzvláště pak v zimním období.
Pro opnenty: Chtěl bych to zakončit tím, že asi bydlím v blbé oblasti, ale jakmile natankuji v Rakousku (jazdím často) , je to jiné auto a spotřeba jaksi nižší a to jak benzin, tak nafta. Ach ta norma.....
Když budu prodávat vajíčka za 30Kč kus, budou mít certifikát, že jsem je snášel já sám. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: čt září 20, 2007 6:21 pm Předmět: |
|
|
Josefe, opravdu si myslíš, že pístky řadového vstřikovacího čerpadla jsou mazaný olejem? _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt září 20, 2007 7:54 pm Předmět: |
|
|
Hoši, nafta jako taková je pravidelně na pumpách kontrolována jednou nejmenovanous tátní institucí ve které pracuji, Vzorky se odebírají neustále a posílaj na testy do technické laboratoře. Co jsem se ptal, tak za poslední období nebyla nai jedna pumpa tady na Olomoucku co by nesplòovala normu. Jedinej rozdíl je v tom, že podle druhu benzinky je tam dodáváno jiné aditivum respektive jiné množství. Takže bych se nebál klidně tankovat do svého hada třeba v JZD, protože i tato pumpa podléhá ohlášce a tudíž jsou z ní odebírány vzorky v nepravidelných avšak častých intervlech a kontrolovány. Takže tvrzení že třeba Shell Diesel Extra (obyčejná nafta na shelce) je v něčem lepší než ta třeba u Benziny, atd... je podle mě směšná. Pak jen žáležíjestli si místní pumpař dovolí do toho něco nalít a v jakém množství. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 20, 2007 8:16 pm Předmět: |
|
|
Mamut napsal: | Josefe, opravdu si myslíš, že pístky řadového vstřikovacího čerpadla jsou mazaný olejem? |
Nejde o písty, jde o ložiska. Vstřiky jsou taky mazané jen naftou.
Byl jsem v prodejně Kia a ukazoval mi v kufru u nových KIA CEED NOVOU SADU TRYSEK které se mají přemontovávat místo originálních. Jde o elektrické jako u hada.
Kontrolovat mohou a musí, do normy to vejde, ale je to naše norma. Proto se ptám viz. nahoře _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: čt září 20, 2007 9:10 pm Předmět: |
|
|
Kolik lidí tolik názorů.
Jako "ropák" nováček jsem dal na radu svého známého. Má motor 1,9D v RENAULTU a najel 175t. km na BIO naftu bez jediného problému !!! A jak sám tvrdí TDI, HDi a podobné napodobeniny dieselového motoru by si nikdy nekoupil.
Starý předkomůrkový motor spálí i listí a nemusí se bát přimíchávání 5% bionafty.
Dal jsem na jeho zkušenosti a jen čas ukáže......
Problém je v tom, že on koupil auto fungl nové a většina z nás už jen skoro mrtvoly. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt září 20, 2007 10:13 pm Předmět: |
|
|
Henry napsal: | Kolik lidí tolik názorů.
Jako "ropák" nováček jsem dal na radu svého známého. Má motor 1,9D v RENAULTU a najel 175t. km na BIO naftu bez jediného problému !!! A jak sám tvrdí TDI, HDi a podobné napodobeniny dieselového motoru by si nikdy nekoupil.
Starý předkomůrkový motor spálí i listí a nemusí se bát přimíchávání 5% bionafty.
Dal jsem na jeho zkušenosti a jen čas ukáže......
Problém je v tom, že on koupil auto fungl nové a většina z nás už jen skoro mrtvoly. |
A v Británii (http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewforum.php?f=3) na veggie = rostlinný olej (tedy SVO) nebo dokonce na jetý olej od MacDonalda (WVO) jezdí snad každý druhý. No to asi ne, i když to tak vypadá, aspoò podle toho, jak často to tam diskutují
Tady např. řeší, jak a za kolik se v sámoškách prodává normální kuchyòský olej. U nás (skoro) nic Myslím, že tu na olej snad nikdo neráčí jezdit?
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: čt září 20, 2007 10:35 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | Připadá mi to jako hádat se o tom, co jedna paní povídala. pro představu o našich palivech uvedu několik skutečností, ..... |
Josefe,Josefe,slibuješ skutečnost, ale skutek utek.
Připomíná mi to plamennou řeč státního zástupce u soudu.Hodně keců a nic. Jen abych ho zdánlivě utlouk argumenty.
Stačí se poohlédnout kolem, viz. odkazy,abys věděl,že s těmi komponenty to není tak jednoduché jak si myslíš,že se nesmíchají 2 věci v hrnci,abys věděl, že normy jsou odvozené od evropských,abys věděl, že nevíš ...
http://www.vscht.cz/trp/UTRP-cs/Pedagogika/Navody/Motorove%20nafty.pdf
http://www.ceskarafinerska.cz/cz/motorova_nafta.aspx
http://auto.idnes.cz/nafta-je-jina-mame-se-ji-bat-dcu-/automoto.asp?c=A070916_182844_automoto_fdv
O ostatním s tebou už vůbec nemíním polemizovat,protože motory v Aviích vlastně nebyly motory,že od 90. roku jezdím jen s naftáky a nic mi nehoupalo a jen jsem jezdil a nic neměnil a hodně kilometrů atd. atd. .
Josef příště argumenty a nedělej z nás blbce.
Jo a co vlastně ta PSA řešila u těch C5, po našem benzinu se zakuckává, nebo co je to za skutečnost, tak nevím. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: pá září 21, 2007 6:38 am Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | Byl jsem v prodejně Kia a ukazoval mi v kufru u nových KIA CEED NOVOU SADU TRYSEK které se mají přemontovávat místo originálních. Jde o elektrické jako u hada. |
Jsem z toho zmaten, tak teď nám ještě holt budeš muset oznámit proč to mají přemontovávat a co to je tryska? _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: pá září 21, 2007 9:55 am Předmět: |
|
|
Tak mi to nedalo a zašel jsem za vedoucím lab. olejů pro nějaké moudro.
Protože zde máme pro zvládnutí případné havárie 5 dieselagregátů ( lodní motory) , zásobní nádrž nafty 1000 m3, proto se kvalitě nafty, která je dodáváná vnitrostátním distributorem , věnuje zvláštní pozornost.
Rozbory vzorků musí splòovat požadavky normy EN590, která je závazná pro celou unii. Zatím se za 10 let nestalo, že by některý parametr nebyl splněn.
Pouze se přidávají aditiva za účelem zvýšení mazivosti. Mazivost nafty však není popsána uvedenou normou.
Ptal jsem se i na přidání oleje do nafty - odpověď, v podstatě nemá smysl.Nenamaže a shoří a zhorší "kvalitu" výfukových plynů.
Pokud chci zvýšit mazivost nafty,pak aditivy k tomu určenými.
Že bych po 15 letech a třech motorech, které namotaly více jak 250 000 km, bez údržby dopravy nafty do válce, přidal aditivum - škoda 150 kaček . _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá září 21, 2007 8:21 pm Předmět: |
|
|
Možná jsem to měl napsat naopak. Napřed co vím a pak ty první čtyři řádky, ve kterých se ptám DOOPRAVDY!
Odpovím stručně: co píši o C5 mi sdělil dobrý známý v Citroenu, Unicars Zlín Malenovice. Asi si to z palce nevycucal, nebo jo?
Jírovi jsem něco slíbil, ale nevím co. Odkazuje mne na stránky pro min. chemické ing. Že avie dnes není auto, to je jasné, ale v 75. roce po 5 letech hrncování v V3S, S5T, T111, taková AVIE 15 byla prostě bomba. Mimo jiné první měly rotační čerpadla, možmá montovaly orig. motory. ale to je strašně dlouho. Toto jsem neslyšel nikde to jsem prožil.
A další, KIA, dnes jsem si přeověřoval info. motory CRDI vyrábí se na Slovensku, linka Korejská, vstřikovací trysky elektické výr. BOSCH, zkušenosti: Čeráto-bez problémů, Sorento za 5let-3 trysky, služební CEED po nabrání benzinu místo nafty ujeto jen 5KM odešla jen 1 tryska, SEED zákazníci-tak 1 až 2 ks týdně. Když se zeptám, kde brali naftu, tak neřeknou nebo neví. Víš, že u Makra ze 4 kontrol ročně 2 krát neprojdou? Platí za to milionové pokuty a asi jim to nevadí. Taky ti co mají Sorento tvrdí, že u nás jezdí za 10 L a když naberou v Rakousku tak jedou za 8 L Toto cituji!!! Nebo si to cucám taky z palce? Je Proč?
Možná bych měl ještě dopsat, že kvalita nafty je určitě proti roku 89 lepší, že jsem jezdil s dodávkovou Toyotou na biošku úplně bez problémů, BX na olej ze supermarketů, že v Malenovicích v Tesco nebo jak se to jmenuje visí cedule olej max. 10 L , že ve ZL na stanovišti Taxi ja smrad z řízků a někdy je poznat jestli to byly ryby nebo vepřové, ale pro klid to raději nenapíšu. Jo a že u diesela je tryska vstřikovací taky raději ne, co kdyby mě jenom tak někdo zkoušel? A že moje první auto byla Praga Baby, druhé Opel Adam, třetí Wanderer W24 a benzin stál 2.10 tak to je scifi...
Nakonec já se jen ptal, jestli je naše norma stejná jako třeba norma v Afganistánu. Děkuji za odpověď. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|