Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Petr_S
Založen: 15.1.2007 Příspěvky: 24 Bydliště: Praha/Čelákovice
|
Zaslal: po leden 15, 2007 4:18 pm Předmět: Spotřeba benzinových motorů |
|
|
Zdravím všechny Xantiaky.
Chtěl bych také rozšířit vaše řady a váhám mezi benzinovými motory 1.8, 1.8 16V, 2.0 a 2.0 16V.
Chtěl bych se vás zeptat, jakou mají tato auta spotřebu (venku a ve městě).
Dál by mě yajímalo, jestli nevíte kde bych na netu našel momentové charakteristiky motorů Xantïí.
Díky moc Petr |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: po leden 15, 2007 9:15 pm Předmět: |
|
|
Ahojas, asi takhle, já osobně bych šel do 16V a pak estli 1,8 bo 2,0 už tak moc nevadí bo záleží co od toho očekáváš. Mám brejka s 1,8i 16V a na běžný ježdění je to dostačující, dálnice v poho 160km/h i kopce s naloženou XA, spotřebu mám cca 9 litránků, řek bych, že jezdím svižně. 2,0i 16V bude samo svižnější, ale drobátko žíznivější...... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel M.
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 26 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út leden 16, 2007 6:35 am Předmět: |
|
|
Mám 1.8/16V a spotřebu 8-8,5l. přes 9 jsem se dostal jen jednou, a to jsem jel tak 180. Jinak jen po městě popojíždění 4km tam a 4km zpět, kolem 12. Pod 7,5 jsem se nikdy nedostal. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: út leden 16, 2007 7:32 am Předmět: |
|
|
Pavel M. napsal: | Mám 1.8/16V a spotřebu 8-8,5l. přes 9 jsem se dostal jen jednou, a to jsem jel tak 180. Jinak jen po městě popojíždění 4km tam a 4km zpět, kolem 12. Pod 7,5 jsem se nikdy nedostal. |
Můžu se jen tak zeptat, jakým stylem jezdíš a jak rychle? Máš brejka? Já jezdím půl 15 km do práce a zpět a půl dálnici. Točím to tak 3 - 3,5 t. otáček při rozjíždění a zrychlování ( někdy to podržím i dýl, třá 4,5 t. otáček ) a dálnici tak těch 160 km/h a teď sem na těch cca 9ti. _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
zeturek
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 25 Bydliště: Břasy
|
Zaslal: út leden 16, 2007 8:58 am Předmět: |
|
|
Pavel M. napsal: | Mám 1.8/16V a spotřebu 8-8,5l. přes 9 jsem se dostal jen jednou, a to jsem jel tak 180. Jinak jen po městě popojíždění 4km tam a 4km zpět, kolem 12. Pod 7,5 jsem se nikdy nedostal. |
Souhlasím, mám taky 1.8 16V (berline). Jezdím kombinaci půl mimo, půl ve městě a nejčastěji napočítám 7,8-8,2. Pod 7,5 se dostaneš spíš teoreticky na delší jízdu se stylem "koukám na spotřebu".
Momentové charakteristiky jsem taky sháněl, ale zatím marně.
Jirka _________________ X2, 1.8 16V |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel M.
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 26 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út leden 16, 2007 10:18 am Předmět: |
|
|
Mám taky berline. Akorát to mám předělaný už 2 roky na LPG, tak teď benzín nesleduju. Dřív jsem jezdil rok na benzín bralo to tak těch 8-8,5. Jen jednou jsem se dostal přes 9, to po D1 a rychlost tak 170-190. Jsem hold spěchal. Na plyn mi to teď žere 11,5 a trochu mi vadí, že je to nějak nezávislý na rychlosti. Prej možná lambda sonda . Tak jsem to zkusil jezdit na benzín a zase to bralo kolem 8,5, a to jsem tom,u dával pokouřit při rozjezdu a rychlost kolem 175,+ po dálnici. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomba
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: út leden 16, 2007 10:28 am Předmět: |
|
|
Já mám 2.0i 16V a kombinovanou spotřebu přes léto cca 8,5, přes zimu 9-10l, ale to je z 75% po městě a kratší trasy se studeným motorem. Dálkové jízdy po dálnici 150-170 km/h jsou 7,8-8,2l. Nemám moc lehkou nohu a rád to trochu rozjedu i z křižovatky. _________________ Xantia II 2.0i 16V Exclusive |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rene32
Založen: 9.12.2006 Příspěvky: 6
|
Zaslal: út leden 16, 2007 11:24 am Předmět: Spotřeba benzinových motorů |
|
|
Mám 2.0i, 8 v a v průměru mi vychazí spotřeba na 8,7 l na sto, samozřejmě pokud to nehoním, ale celkově jsem spokojenej. |
|
Návrat nahoru |
|
|
omnimor
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 24 Bydliště: Kingdom of Kačenka
|
Zaslal: st leden 17, 2007 6:03 am Předmět: |
|
|
Já mám 1,8/míò ventilů a spotřeba mi vychází do osmi litrů, ale loni na Slovensko jsem třeba jel asi za 6,7.
Jezdím spíš pohodově, auto naložený tak napůlku. Na osmiventilu se mi líbí, že zatahuje už od cca 2300 ot. Sice to není žádná raketa, ale i do kopců to jede slušně a bez nějakýho vyřvávání z pod předního skla. _________________ Xantia 1,8/8v SX nonHA, nar. 26.10.1994
|
|
Návrat nahoru |
|
|
DPD
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 100 Bydliště: Kamýk nad Vltavou
|
Zaslal: st leden 17, 2007 10:13 am Předmět: |
|
|
Já jezdím kolem 9 l - kombinace po Praze (15 km) a po dánici (30 km) (kolem 160 km/h) + okrsky (25 km). Při rozjezdech točím do 3,5, ale občas když jedu "rozvážně", tak řadím už kolem 2,5. Při jízdách po okrskách bez nějakého závodění se dostanu někam k 8,5. Rozhodně by se lehčí nohou dala spotřeba ještě aspoò o 0,5l srazit, ale to si zase neužiju jízdu a když spočítám, kolik mě stálo auto, tak investice do benzínu je téměř zanedbatelná položka (najezdím cca 20 tis. ročně)...
Co se zátahu týče (někdo tu píše o 8V), tak s 16V není problém s rozjezdem od 1,5 t. ot., ale od 2,5 to samozřejmě jede líp. Když tak čtu ty spotřeby, tak bych se asi mezi 1.8 16V a 2.0 16V moc nerozmýšlel a sáhnul po 2.0i 16V. _________________ XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st leden 17, 2007 10:29 am Předmět: |
|
|
DPD - hm hm, tak to jezdíme za stejno, jen já s 1,8i 16V.... Takže nebudu nic řešit a nechám to asi jak to je ( chtěl sem jít na diagnistiku a přeměření lambdy, estli bych tu spotřebu třá òák nesrazil ), mno uvidím. ALe jak řikáš, teď bych asi taky v klidu šel do 2,0i 16V, drobet sem se bál spotřeby a o chlup většího povinnýho. Teď koukám, že to žere stejně a je to asi drobet živější. _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
DPD
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 100 Bydliště: Kamýk nad Vltavou
|
Zaslal: st leden 17, 2007 11:52 am Předmět: |
|
|
Já myslím, že auto máš asi v pořádku. Podle stylu jízdy, který popisuješ bych řekl, že by to mělo brát kolem 9 litrů. Když budu jezdit tak, jak píšeš, tak se dostanu někam k 9.5l. Ale je pravda, že to nějak moc nesleduju - stejně pokaždý nataknuju trochu jinak a ve výsledku je to pak o třeba 0,5 litru jinde. Rozhodně mě ale těší, že mámin malý Getz 1.4i 12V žere kolem 7.2l, což je jenom o 2 litry méně I když pravda, že kdybych se s XA měl rozjíždět stejně jako ona, tak budu jezdit tak za 10-11 )
BTW: Nevíte náhodou někdo, v kolika otáčkách ma 2.0i 16V největší krouák? Tipoval bych to někam k 3,2-3,5, ale nevím... Kdesi jsem četl, že pokud je potřeba zrychlovat, tak je idální držet motor pod plynem právě kolem otáček, kde dává nejvíce Nm (pak by měl mít optimální spotřebu). A ještě jsem se chtěl zeptat, zda motoru nějak neubližuju, když s ním (po rovině nebo z kopečku) jezdím i pod 2000 ot. _________________ XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st leden 17, 2007 12:11 pm Předmět: |
|
|
Hm hm, OK, sem v klidu. A s těm otáčkama nevím, myslím, že Robert s Holetína řikal Rawwovi ( 2,1 TD ) že moc v nízkej to držet nemá, že tím trpí převodovka, ale jaká byla ta hranice nevím. NO s kopce bez plynu je to fuk, aspoò tě to tolik nebrzdí a nežere nic.
NO zkus juknout sem tvůj je asi v tom druhým sloupku, že? _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
DPD
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 100 Bydliště: Kamýk nad Vltavou
|
Zaslal: st leden 17, 2007 1:28 pm Předmět: |
|
|
Sice nemam aktivu a auto mam vyrobene pozdeji, ale podle vykonu je to on. Neleju do toho ale 98, i kdyz uz jsem nad tim premyslel, ale porovnani cen 95 a 98 me vzdycky presvedci
To je docela dobra otazka do diskuse: V navodu pisi, ze doporucuji pouzivat bezin 98 oktanu. Jake jsou vase zkusenosti? Vyplati se to? _________________ XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st leden 17, 2007 1:48 pm Předmět: |
|
|
Sorry no, nic lepčího sem neměl po ruce
No já začal jezdit na V-Power a spotřeba padla i litr hned po první nádrži, lae teď po půl roce užívání ( možná je to ale zimou kerá vlastě není ) mi to žere jen o půl litru míò. Na výkonu sem nepoznal nic, jen ta spotřeba, což je taky pozitivní. 98 sem nezkoušel, lae mohlo by to mít podobněj oučinek. Plácnu třá to přidá 2 koně a to s takovýmdle motorem nepoznáš, to jedině s 1,2HTP _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|