Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mvikym
Založen: 31.7.2009 Příspěvky: 35 Bydliště: šumperk
|
Zaslal: út září 01, 2009 8:30 am Předmět: |
|
|
pro Luboš.H tohle raději neříkej.spousta lidí nevěří a nepřipouští!! _________________ X1 Break 2,1TD 1997 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: út září 01, 2009 9:29 am Předmět: |
|
|
Vždy jo, to je to co se udává v návodu. Z článku : vypočítaná a laboratorně ověřená optimální teplota motoru je 120° C, ovšem problémem jsou motorové oleje, které teprve dnes dosahují patřičných parametrů pro tuto teplotu) _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
bubakkaja
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 83
|
Zaslal: út září 01, 2009 7:57 pm Předmět: |
|
|
Takze mi vlastne radite ze to mam nechat tak ze tak to ma byt. _________________ X2 2,1 td |
|
Návrat nahoru |
|
|
bubakkaja
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 83
|
Zaslal: út září 01, 2009 8:00 pm Předmět: |
|
|
jira napsal: | a na termostat jsi koukal, v hrnci s vodou? |
Abych rekl pravdu nedival je schovany zezadu na te spodni hadici a neni moc videt. _________________ X2 2,1 td |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: st září 02, 2009 10:49 am Předmět: |
|
|
bubakkaja napsal: | Takze mi vlastne radite ze to mam nechat tak ze tak to ma byt. |
Pokud se to dříve při stejném režimu jízdy neprojevovalo, tak bych to řešil.
Všechny náhlé změny jsou podezřelé. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
bobe
Založen: 14.8.2009 Příspěvky: 159 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st září 02, 2009 1:01 pm Předmět: |
|
|
Luboš.H napsal: | Vždy jo, to je to co se udává v návodu. Z článku : vypočítaná a laboratorně ověřená optimální teplota motoru je 120° C, ovšem problémem jsou motorové oleje, které teprve dnes dosahují patřičných parametrů pro tuto teplotu) |
Ano laboratorně ověřená optimální teplota, ovšem jak jsem četl výše uvedený odkaz tak tam mluví o teplotě motoru a teplotě chladící kapaliny a teplota chladící kapaliny má být kolem 90°C. Když teplota vody ukazuje přes 100°C tak to už není normální i když v některých případech a krátkodobě se asi nic nemůže stát ale že se nic neděje když má teplotu 110°C a víc je s prominutím blbost. To si pak rovnou může koupit novou hlavu i s těsněním a to jen v tom lepším případě.
Nechápu proč vůbec dává výrobce do auta teploměr se stupnicí a s výstrahou když je to vlastně jedno jak je motor přehřátý _________________ X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,- |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: st září 02, 2009 3:18 pm Předmět: |
|
|
bobe napsal: |
Nechápu proč vůbec dává výrobce do auta teploměr se stupnicí a s výstrahou když je to vlastně jedno jak je motor přehřátý |
Tak nevím, asi mám jiný auto :
Ten článek doporučuji přečíst ještě jednou : Nejhorších účinků docílíme před dosažením teploty chladící kapaliny 60° C, potom se negativní vlivy zmenšují. Minimálního působení je dosaženo v případě teploty chladící kapaliny vyšší než 80° - 85° C, vyšší teplota je ještě lepší (vypočítaná a laboratorně ověřená optimální teplota motoru je 120° C
Čerpal jsem informace jen z článku a z pokynů výrobce. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st září 02, 2009 3:52 pm Předmět: |
|
|
Henry napsal: | Všechny náhlé změny jsou podezřelé. |
no to sice ano, ale on jel tam ráno a odpoledne z5, tak rozdíl venkovní teploty v pátek 28.8. mohl být 15 až 20 stupòů
za druhé mám dojem že foukal dost silný severozápadní vítr, tak že tam po větru a z5 proti a v těch rychlostech to je záhul pro motor. Já jel v sobotu z Chorvatska a přes poledne ze Zagreu přes Maďary až k Blavě fučel šikmej protivítr jak prase, a Rakousko je hned vedle a o den dřív ...
Teplota motoru je okolo 100°C uplně normální a v létě i přes ... Vzhledem k přetlakovému systému chlazení, voda v chladiči vře až někde při cca těch 120°C Kdyby to měl přehřátý, rosvítí se mu kontrolka. Většina Bx nemá vůbec teploměr, jen kontrolku ... aby se řidič zbytečně neplašil _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 03, 2009 11:18 am Předmět: |
|
|
Moje zkušenosti se 2.1TD jsou takové, že při rychlosti okolo 170km je teplota vody 110 st.C uplně běžná, teplota oleje vyleze až ke 130 na plnou syntetiku, při venkovní teplotě kolem 30. Jestli tvrdíš, že to předtím nedělalo, nemáš pravdu. Když vezmeme ještě fakt, že teploměr je pouze orientační, čidlo je kostřeno přes motor kde jsou časem různé odporové stráty a jak již uvedl PaM voda v uzavřeném okruhu začíná vřít až ve 120 st.C bych to neřešil, protože jak uvádím 2.1Td je prostě v létě topidlo a tomu se nevyhneš, navíc při této (i když se to někomu zdá být vysoká) teplotě si motor krásně chrochtá.
Hladina vody by měla být zhruba 5 cm od víčka při teplém motoru.
Na termostat je opravdu moc špatný přístup, některé severské verze měli krom dolního i horní termostat jako 1.9D nebo TD. ty mají zas jen horní.
Pro motor je teplota 110 daleko lepší než 60 st.C.
Ještě záleží co to dělá při rychlosti kolem 120-130km/hod. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
bubakkaja
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 83
|
Zaslal: čt září 03, 2009 8:18 pm Předmět: |
|
|
Mozna ze to delalo i predtim jen jsem na to tak neslapal ale urcite vim ze kdyz jsem auto kupoval dal jsem mu z Brna domu plny knedlik tj. 195 a vic uz to nechtelo jet drzel jsem to pomerne dlouho na 170-180 a nevsiml jsem si toho.Mozna jsem se nedival ponevadz jsem mel v te dobe xsaru vts 2.0 16v 120kw a tahle ta rychlost se jezdila na 4ku.Ale s xsarou jsem letel do Ostravy 235 a teplota byla pod 100kou.Jenze asi kratkou dobu Ostrava je 15km.Ono to dela jen kdyz jedu treba do Brna a drtim to.Pak jsem z Xantie vytahl kat a hned to zkousek a jede to 205 a taky jsem si nevsim prehrivani ale taky jen do Č.Tesina cca 25km. _________________ X2 2,1 td |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 03, 2009 11:00 pm Předmět: |
|
|
V tom případě sis měl koupit V6 a ne 2.1Td. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
bubakkaja
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 83
|
Zaslal: pá září 04, 2009 8:26 pm Předmět: |
|
|
No jenomze to nezere naftu.Nepotrebuju jezdit rychle ale auto je v super kondici a tudiz mi prijde 160 rozumna rychlost kdyz na to auto ma podvozek i brzdy.Coz ma.Kdejake posrane Octavie jezdi tuhle rychlost bezne. _________________ X2 2,1 td |
|
Návrat nahoru |
|
|
|