Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: po srpen 03, 2009 11:15 pm Předmět: |
|
|
Raww napsal: | Taky jsem dospěl k názoru, že dofukovat už nebudu... Nové jsou nové... btw nejde jen o ujití dusíku z koule, ale i o mechanické opotřebení... |
Rozhodně jsem tim článkem nechtěl říct že nemá cenu dělat dofuk to rozhodně ne naopak je dobré chodit pravidelně a tim prodloužíte životnost koulí a ušetří se spousta peněz.Je pravda že na přední nápravě mám nové koule ale naopak na zadní jsou dost možná ty původní ty jsem nikdy neměnil a to jsem auto kupoval v dubnu 2002.A ty přední mi vyměnili v citroenu protože si mysleli že už asi budou špatné (upozornuju že je ani nezměřili)a zadní nešli povolit.(v té době jsem tomu ještě nerozuměl) a věřim že by fachčili dodnes. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út srpen 04, 2009 9:35 am Předmět: |
|
|
petr h napsal: | Nebude to asi jen můj názor ale stěžovat si na to že koule po dofuku rychle utečou a je lepší kupovat hned nové asi nebude nejlepší řešení.Spíš si myslim že si za to můžete sami protože pokud si koupíte nové a necháte je 5 let bez dofuku tak to asi máte pravdu v tom že je potom lepší koupit nové protože když je budete dlouhodobě provozovat ,,podhuštěné " tak vám žádný dofuk už nepomůže. |
Raww napsal: | dospěl k názoru, že dofukovat už nebudu... Nové jsou nové.... |
Petr uhodil hřebíček ...
Graf tlaku v koulích je jen přibližně ... tak nějak podobně se to chová.
Hodně záleží na tom kde se jezdí po jakých silnicích a na době za jak dlouho .. je to kombinace obojího, kilometrů i času. Např na autě co mi sem jezdí a najelo za 5 měsíců 40tisíc Km po dálnicích a 1 třídě, byl úbytek tlaku na předních koulích pouze 2 - 3 bary jedná se o staré koule včas dofouknuté ...
Taky je podstatné od jakého várobce koule jsou. Např RCA na tom nejsou s výdrží ani nové moc dobře, to už pár lidí poznalo ...
Po 5ti letech provozu to auto už nemůže být moc komfortní, ničí se i všechna uložení nápravy a pod ... a pak je investice zas do nových min 4000 - 5000,- jen za koule na kolech , není lepší po dvou letech dofouknout a zase jezdit jak v bavlnce. Tak do 5ti let dofouknu 2x a investice 2120,- ale pořád mám plný komfort ala Citroën po celou dobu
EDIT : srpen 04, 2009 13:10 pm
teď zrovna u mě byl jeden s X1 Hyhdractiv co měl odemě fungl nové koule I.F.H.S. najeto cca 55 tis za necelé 2 roky (22 měsíců) Úbytek na předních kolových cca 16bar.... už to nebylo ono jak říkal ... a to hydractiv obecně utíká pomaleji než obyč Xa - v systému nápravy jsou 3 koule ...
nikomu moje názory nenutím, a si každej udělá závěr sám a dělá s penězi i autem co chce
_________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
MILIN
Založen: 14.8.2007 Příspěvky: 28
|
Zaslal: út srpen 04, 2009 8:43 pm Předmět: |
|
|
Tolerance od citroenu na přední koule +5,-20 bar |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út srpen 04, 2009 9:12 pm Předmět: |
|
|
dříve byly tolerance na přední 55 bar koule stanoveny na +5-10, v pozdějších dobách to změnili na +5-20 ...
Podobný graf který prezentuji vejš jako příklad , vznikl v dobách Bx, já ho jen přemaloval do PC, dávno před zahájením výroby Xa ...
_________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út srpen 04, 2009 9:47 pm Předmět: |
|
|
zajímavá stránka o doplòování koulí v němčině ... taky s grafem
http://www.federkugel.de/ _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
Renda28
Založen: 8.6.2007 Příspěvky: 79 Bydliště: Hodonín
|
Zaslal: st srpen 05, 2009 10:24 pm Předmět: |
|
|
Prosimtě PaMe. Ty určitě víš jaký minimalní průměr kuličky u kolektoru a u torzky může být aby když tam nacvakneš nové plastové táhlo nemělo vůli? Jaký průměr mají ty tvoje náhradní kuličky? Já mám velkou vůli v chodu tak chci zjistit jestli nebude lepší aj vyměnit kuličky. _________________ X1 1.6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st srpen 05, 2009 10:29 pm Předmět: |
|
|
Renda28 napsal: | Prosimtě PaMe. Ty určitě víš jaký minimalní průměr kuličky u kolektoru a u torzky může být aby když tam nacvakneš nové plastové táhlo nemělo vůli? Jaký průměr mají ty tvoje náhradní kuličky? Já mám velkou vůli v chodu tak chci zjistit jestli nebude lepší aj vyměnit kuličky. |
kulička má být 8mm a má být opravdu kulatá a hladký povrch ...
Moje nové mají 8mm toleranci +0,1 -0 , tak že naprosto bez vůle 100% funkce _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
Renda28
Založen: 8.6.2007 Příspěvky: 79 Bydliště: Hodonín
|
Zaslal: st srpen 05, 2009 10:41 pm Předmět: |
|
|
jj dobře díky moc. Po hodech hodím na to očko, a pak tě možná budu obtěžovat o kuličky. _________________ X1 1.6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: po srpen 10, 2009 6:29 am Předmět: |
|
|
Raww napsal: | Taky jsem dospěl k názoru, že dofukovat už nebudu... Nové jsou nové... btw nejde jen o ujití dusíku z koule, ale i o mechanické opotřebení... |
Tvůj boj _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: po srpen 10, 2009 1:05 pm Předmět: |
|
|
No já zatím jsem absolutně pro dofuk,za těch 6 let se mě to jen a jen oplatilo-i když na předek jsem kupoval nové,ale to jen kvůli typu koulí.Stejně jak zadek tak předek na mém autě utíká pořád pomalu a vždy tam byl min.úbytek tlaku,pořád v mezích tolerance!Je fakt,že jsem jel dojet vždy po 2 letech a ujetí cca vždy 40000km,což je docela brzy co se týče kilometrů,ale i po ujetí dalších ix tisíc km by se stav nějak výrazně nezměnil,tomu věřím.Příště po zkušenostech z 3x dofuku pojedu na dofuk klidně později,min.po těch 60000km.
A navíc,jak píše PAM má zcela určitě pravdu v jednom:koupíš nové kule,jo nejspíš vydrží bez zásahu 5 a více let,ale ten komfort prostě půjde dolů,což u systému dofukování nepoznáš a houpeš se tak jak máš,navíc ve výsledku zaplatíš třeba o polovic méně!To jsou dle mě jasné argumenty.
Jinak každý,a si vyhazuje kč kam chce a nechá tvrdnout auto jak chce.Já tohle beru jako fantastickou výhodu hydraulik citroenu,ten konstantní komfort podvozku a když už to auto mám a díky za něj,tak se ho snažím využívat a ne že nechám auto tvrdnout,to si už potom můžu koupit jinou značku. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: po srpen 10, 2009 1:10 pm Předmět: |
|
|
Buchta napsal: | souhlas, jen snad, že kulky na C5 nejdou dofouknout.....se řiká.... |
Kdysi měl pod podpisem PAM,že plní už i na C5...ale včil už nemá _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
Puggy
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 54 Bydliště: Mariánské Lázně
|
Zaslal: po srpen 10, 2009 1:53 pm Předmět: |
|
|
Jak čtu řádky chváli na PaMa tak padlo rozhodnutí - nebudu již riskovat zdejší šamany a v září mastím do Brna.Těch 450 km se určitě vyplatí.Jsem po dofuku měsíc a půl a předek mi nějak ztuhnul. _________________ Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: út srpen 11, 2009 11:23 am Předmět: koule |
|
|
Puggy napsal: | Jak čtu řádky chváli na PaMa tak padlo rozhodnutí - nebudu již riskovat zdejší šamany a v září mastím do Brna.Těch 450 km se určitě vyplatí.Jsem po dofuku měsíc a půl a předek mi nějak ztuhnul. | Máš vyčištěné a promazané korektory (táhla) nemáš vůle na plastovejch táhlech korektorů,máš zprávně seřízenou výšku vozu.Mrkni na to.Ale jinak se to k PaMovi do Brna vyplatí.Udělej si k tomu výlet na Špilberk a máš pěknej výlet. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Puggy
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 54 Bydliště: Mariánské Lázně
|
Zaslal: st srpen 12, 2009 11:19 am Předmět: |
|
|
petr h korektory jsou vyčistěný,ale přední plastovej bazmek je trochu volnej.A co se týče výletu tak spíš než na Špilas to vidim na Mikulov a okolí.Tepličáku jeden,taky jsem původem z Teplic - Øetenic. _________________ Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ján Gazdík
Založen: 27.8.2009 Příspěvky: 2 Bydliště: Hlavná 127, 99102 Dolná Strehová
|
Zaslal: čt srpen 27, 2009 1:33 pm Předmět: |
|
|
Ahoj, som tu nový. Kúpil som citroen Xantiu 2,0i / 14 ročné auto/. Je to ve¾mi milé auto, kým sa niečo nepokazí. Pre nás je úplný horor ís do servisu Citroenu, pretože chcú zaplati už za dobrý deò. Teraz mám problém: nefunguje mi pérovanie zadnej nápravy, ide iba zvýšená a najvyššia poloha. Môžete mi poradi, čo s tým? _________________ Lovu zdar ! |
|
Návrat nahoru |
|
|
|