Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
tomik
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 31 Bydliště: lovosice
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 4:26 pm Předmět: menim koule, neklesla mi jedna strana v zadu ?? (hydra) |
|
|
cago.
koupil jsem si na x1/hydra dozadu vsechny 4 novy koule, protoze predek byl menenej a uz zase to prerovani nestalo za nic. koule jsem "utrhnul" pod tlakem a ted jsem chtel zrusit tlak na zadni naprave. auto je vyspalkovany v nejvyssi poloze. v "jak na to" jsem nasel, spustit s motorem nebo otevrenejma dverma. auto ale kleslo vzadu jen na jedny strane, druha na spalek nedosedla. ani mi z tech obrazku neni jasny kde je ten "odtlakovaci" sroub. na ty arnature u jediny koule co miri dozadu.
u hydry mi staci odtlakovat zadek ? kdyz jsem ten sroubek(na 10 klicek co miri pod auto) zkusil povolit o jednu otacku a kousek , nic se nedeje ...
popostrcte me nekdo co dal. lhm mam pripraveny 2l ...
dikes za kazdou radu.
kdyby to bylo jednodussi a rychlejsi po mobilu, tak prozvonte 777 58 45 58.
tomik. |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomik
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 31 Bydliště: lovosice
|
Zaslal: po červenec 06, 2009 7:10 am Předmět: hotovo :-) |
|
|
tak se to nakonec povedlo. xantie neklesla protoze ji stacilo podepreni jen na trech mistech. hlavni ZRADA byla protipadaci koule, ktera ma zezadu pripojeni trubickou jako brzdy. malem jsem to ukroutil. jinak jak jsem povolil koule pod tlakem, tak stejne po odtlakovani, mi jedna chtela otacet pistnici. mel jsem ji asi utrhnou a povolit o neco vice uz pod tlakem.
po nastarotvani se auto chvili nechtelo zvednout, cca 1min. auto zacalo pruzit, tak to dneska projedu a zkontroluju jestli neco netece.
tomik. |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 12:15 am Předmět: nové koule |
|
|
Prosímtě když píšeš že jsi si koupil nové koule tak tím myslíš žes je koupil v prodejně a bez přeměření tlaku jsi je namontil do auta? Pokud ano tak mám dojem že se tu o tom už několikrát psalo že pokud koupíš i klidně nové koule tak se může stát že ta nová koule může mít nižší tlak v důsledku samovolné ztráty tlaku (může ležet ve skladu i několik let) a proto se doporučuje před montáží i nových koulí přeměřit tlak.
A ještě ty starý koule byly K.O. že jsi kupil nové a nenechal si ty staré mnohem levněji dofouknout? _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomik
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 31 Bydliště: lovosice
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 5:32 am Předmět: Re: nové koule |
|
|
ze jsou ty zadni koule taky skoro na vymenu, mi rekli pred 2 lety, kdyz mi menili predni(jsou to kluci co delaj jen citroeny, ale novou kouly si pocitaji 1300.-kc). podle stavu oreznuti tam bylyty zadni od 97 roku puvodni. koule jsem kupoval pres automax, a tam asi nejakej obrat kouli je, a navic na nich byl rok vyroby 2009. auto je je nutny pouzivat denne, bydlime na vesnici, kde denne musis autem, skolka, prace atd. abych jel nekam na dofuk a zjistil ze 1,2 nebo 3 koule jsou mrtvy, to jsme radeji dal 4kkc za novy. je to v provozu toho auta za ty 2 roky celkem zanedbatelna castka. ted ty stary mozna nekam poslu na kontrolu a dam si je pripadne dofouknuty do regalu . mame jeste jednu xantii, jako nahradni auto. jinak vsem dik za rady, tomik.
P.S. ta protipadacka na trubicce je normalni, nebo mam neco "jinak".
petr h napsal: | Prosímtě když píšeš že jsi si koupil nové koule tak tím myslíš žes je koupil v prodejně a bez přeměření tlaku jsi je namontil do auta? Pokud ano tak mám dojem že se tu o tom už několikrát psalo že pokud koupíš i klidně nové koule tak se může stát že ta nová koule může mít nižší tlak v důsledku samovolné ztráty tlaku (může ležet ve skladu i několik let) a proto se doporučuje před montáží i nových koulí přeměřit tlak.
A ještě ty starý koule byly K.O. že jsi kupil nové a nenechal si ty staré mnohem levněji dofouknout? |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 7:46 am Předmět: koule |
|
|
Nezlob se na mě ale dát za 4 nové cca 5200kč a nebo si udělat výlet např. do Loun k Sukovi (máš to kousek) a nebo třeba až do Brna k PaMovi který ti je dofoukne na počkání a ješte ti zkontroluje hydrauliku a dáš za dofuk všech kouly (8ks?) nevim přesně cca 1500kč tak to je dost velkej rozdíl.
Nesmíš posuzovat stav koule podle oreznutí protože když se za pár měsíců podíváš na ty nové co jsi dával na zadek tak budou jak liška.Pokud ti tohle řekli kluci v servisu a nezměřili je tak na hydrauliku změn servis.
Pokud si je necháš pravidelně cca každé 2 roky nebo snad něco kolem 40000km doplnovat tak je nemusíš kupovat stále nové.Ted si ty staré hod do regálu a nech je doplnit až před výměnou.Nevim jaký maji zkušenosti plniči koulý ale že by na autě byly mrtvý hned 2-3 koule to jsem ještě neslyšel (pokud na to majitel ovšem celou dobu nekašlal a nedofukoval) nehledě na to že plniči koulý většinou mají ve skladu nové připravené. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 8:42 am Předmět: |
|
|
Zcela souhlasím s tomikem .
- za koule dal 4000- Kč , to jen pro upřesnění.
- já jsem dospěl k názoru, že je také lepší koupit nové, ktré vydrží, hodím rukavici, 5 let a je pokoj, byly také od BoBa a kvalitní.
- před tím jsem dofukoval tak jednou za rok (prostě ucházely ), celkem třikrát, než mě to přestalo bavit a dostal jsem se tím také na cenu nových, respektive větší.
proto kacířsky tvrdím, žádný dofuk, koupit kvalitní nové a je zas pokoj.
buhtík by doporučil komforty. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 9:02 am Předmět: |
|
|
Správně jiro, KOMFORTi
Jinak já to vidím stejně jako petr h a i to tu někde psal PaM ( snad byl i graf ), zkrátka dyš dofukuješ včas => ušetříš. Jezdil bych za PaMem, ale za rohem tu mám "plentičkáře".... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 9:24 am Předmět: |
|
|
Každá rada dobrá _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 9:24 am Předmět: |
|
|
- za koule dal 4000- Kč , to jen pro upřesnění.
Přičti k tomu ještě nové koule na předek a jsi na cca 8000kč a možná plus nějaká ta kačka za práci zadarmo to nikdo asi nedělá.
Za 8000kč máš jinak třeba nová obě kulopera. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 9:26 am Předmět: |
|
|
Nevím proč ti to nedá spát? Nové je nové a když koule utíkají tak kdo by se s tím zlobil? _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 5:45 pm Předmět: koule |
|
|
Tohle forum je taky hlavně proto aby jsme si navzájem radili a tím pádem trochu ušetřili na výdajích za náhr. díly servisy atd. Nebude to asi jen můj názor ale stěžovat si na to že koule po dofuku rychle utečou a je lepší kupovat hned nové asi nebude nejlepší řešení.Spíš si myslim že si za to můžete sami protože pokud si koupíte nové a necháte je 5 let bez dofuku tak to asi máte pravdu v tom že je potom lepší koupit nové protože když je budete dlouhodobě provozovat ,,podhuštěné " tak vám žádný dofuk už nepomůže. Nekdo to tu přirovnával k pneumatice tu taky čas od času musíš dofouknout a pokud budeš jezdit na podhuštěných tak je můžeš dost brzo vyhodit. Nevím to 100pro ale třeba u C5 když je včas nedofoukneš tak jsou uvnitř nějaké trny a ty je znehodnotí.
Před x lety jsem taky udělal tu chybu že jsem koupil na předek nové koule a jen proto že jsem o možnosti dofuku ani nevěděl a proto když má někdo hlouběji do kapsy tak se snad poučí z našich chyb. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 6:13 pm Předmět: |
|
|
souhlas, jen snad, že kulky na C5 nejdou dofouknout.....se řiká.... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mevi
Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: pá červenec 10, 2009 8:08 pm Předmět: |
|
|
Suk v lounech už je dofukuje 2 roky nebo aspon to tvrdil když jsem u nej byl naposled. A asi bych za nim moh zajet znova sice jsem s podvozkem pořad spokojenej ale asi by ta prevence stala za to. _________________ XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: po srpen 03, 2009 1:12 pm Předmět: dofuk koulí |
|
|
Tak jsem byl na dofuku koulí v Brně u PaMa a byl jsem velice překvapen.Z dofuku koulí nakonec byl odfuk koulí protože bylo zjištěno že mám koule přefouknutý takže mi PaM na zadku upouštěl tlak. Naposledy jsem byl na dofuku před cca 2-3 lety u Suka v Lounech ale už jsem měl pocit že auto už tak netlumí jak by mělo prostě už nebylo pohodlné.Takže ještě doma než jsem jel k PaMovi tak jsem rozebral a vyčistil korektory a táhla korektorů, vyměnil jsem plastové táhla a kuličky do kterých se zacvakávají. PaM mi ješte převařil kuličku na zadnim stabilizátoru tak že nemám žádné vůle na korektorech. A potom seřídil AUTOMATICKOU regulaci světlé výšky a následně RUČNÍ regulaci světlé výšky.
I když nedošlo k dofuku koulí tak se velice výrazně změnili jízdní vlastnosti a komfort takže pokud vám auto správně netlumí tak to rozhodně nemusí hned být tím že koule nejsou dofouknutý ale také hodně záleží na vůlích na korektorech a na správném seřízení automatické a ruční regulaci světlé výšky vozu.
I když jsem to do Brna měl 300km tam a 300km zpět tak všem doporučuji si k PaMovi zajet rozhodně se to vyplatí.Někdy prostě dofuk koulí ke komfortu nestačí a pokud neumíte správně seřídit povozek tak vám ho PaM seřídí špičkově a budete se cítit jako v novém voze (lodi) Kontrola tlaků navaření kuličky,spousta informací a rad a kompletní seřízení trvalo cca 1hod 15 min a stálo mě to 300kč třistakorunčeských plus benzín. Tak to je trochu rozdíl než kupovat nové koule které i když budou správně nafouknuty a nebudete mít vše správně nastaveno tak vám budou tak trochu naprd a prostě pořád to nebude ono. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: po srpen 03, 2009 10:20 pm Předmět: |
|
|
Taky jsem dospěl k názoru, že dofukovat už nebudu... Nové jsou nové... btw nejde jen o ujití dusíku z koule, ale i o mechanické opotřebení... _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|