Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: pá říjen 24, 2008 4:49 pm Předmět: Únik LHM u LP nápravy, bezpečnostní ventil, prasklá trubička |
|
|
Ahojky,
i po prohledání asi 5 stránek o únicích LHM jsem tu nenašel nic podobného, to je mi sice divné, nicméně poslyšte, co se mi dnes stalo:
odjíždím z domu, za 1km na mě blikají kontrolky STOP, tak poslušně zastavím a jdu hned do nádobky LHM. Málo! No možná rupla koule, chybí LHM (tolik?). Urychlený opatrný návrat, dolití a rup, pod autem kaluž čerstvé zelené LHM.
Po bližším ohledání to (když je systém pod tlakem) teče čůrkem z trubičky, která vede z/do bezpečnostního ventilu (označený červenou elipsou). Ten je pěkně zkorodovaný, stejně jako ta postižená trubička (červená šipka, trubka má na sobě ještě takový bilý plastový "obleček", je trošku vidět) a to byla zřejmě příčina její havárie:
Další fotky jsou tady v albu: http://picasaweb.google.cz/Pavel.Lajsner/XantiaHydro
Na service.citroen.com jsem našel že je to snad: bezpečnostní ventil č. 0291 03 3921 01 , ale všechny trubky do něj jsem nějak nedohledal. Která je ta zatočená, kam nahoru vede? Jestli tomu dobře rozumím, jedna z nich je tlakový přívod, tři jsou výstupy (přední korektor, zadní korektor a ještě něco), poslední je vracečka, přepad, či co.
Co s tím - vím - vyměnit, ale jak a kudy, máte s tím někdo nějakou zkušenost?
Díky, Pavel
P.S. Auto je Hydractive II, ale to asi nemá na funkci vliv. _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
malej.Hron
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 39 Bydliště: okolí Českých Budějovic
|
Zaslal: pá říjen 24, 2008 5:11 pm Předmět: poslední... |
|
|
ahoj, takže jak jsi řekl, jeden je vstup, pak je výstup na zadní korektor, výstup na přední korektor a poslední je výstup k regulátoru tlaku-brzdy. Ten by měl být naproti přívodu od čerpadla a v případě poklesu tlaku pustí ventil olej jen do regulátoru... _________________ Xantia Berline 2.0 HDi 80 kW Exclusive |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá říjen 24, 2008 5:38 pm Předmět: |
|
|
na fotce vidím prd...
do bezpečáku jde 1 tlakovka od reguláku a z něho přímo proti tlakovce trubka do brzd válce a ty dvě vedle jdou napřed na PROTIPAD ZÁMKY a pak teprv na korektory ...
ta na konci je přepad hadice na průsaky ...
napřed de tlak na BRZDY přímo a podosažení cca 80 bar jde i dál do systému pružení
JJ kolega Tykev si to pěkně užil s bezpečákem _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: so říjen 25, 2008 1:21 pm Předmět: |
|
|
Den 2: auto do garáže a trocha gynekologie, přístup je tam opravdu mizerný. Podle obrázku PaM tahle trubka vede z dírky A nebo D (tedy blíže vratného vedení), což by napovídalo pérovací trubce?
Trubka ovšem končí v jakémsi rozdělovači pod nádobkou LHM - viz klikací foto. Ten rozdělovač má ale 1 přívod a 4 vývody, které se ztrácí různě v autě.
Skoro si myslím, že špatná trubka je č. 1 z rozvodu brzd:
že č.1 vede z toho bezpečnostního ventilu (to malé cosi vlevo) do "rozdělovače" pro brzdy (vpravo), ale jak říkám, začátek trubky není v dírce B bezpečnostního ventilu a rozdělovač na schématu má jen celkem 4 vývody?
Tož co to má znamenat?
A druhý dotaz - máte nějaký trik, jak povolovat ty hydraulické trubky, zvláště ty letité? Jakou velikost má ten šestihran - č. 8 vypadá jako o fous větší, č. 7 tam nevejde. Začátek trubky na bezpečnostním ventilu byl fakt shnilý, takže trubku samotnou jsem (snadno) ulomil. Mám teď přístup na "hlavu" čí "přírubu" i Golovkou, ale č. 8 se už protáčí, č. 7 nenasadím.
A ještě jedna jobovka: když chci povolit konec trubky (v tom rozdělovači), tak se protáčí celá část tohodle vehementu, na fotkách to není vidět, slovy se to tak špatně popisuje
Jedna hloupá trubka za 200Kč, ale práce a následných oprav tam bude za tisíce, mám obavu.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Naposledy upravil ok2ucx dne so říjen 25, 2008 4:28 pm, celkově upraveno 5 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: so říjen 25, 2008 1:22 pm Předmět: |
|
|
sem ti psal, že ty trubky jdou napřed do padacích zámků ...
to je ten tvuj " rozdělovač" ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: so říjen 25, 2008 1:49 pm Předmět: |
|
|
Po konzultaci s PaMem se jedná o protipadací zámek (ten nahoře, tady na obrázku), má vadná trubka by měla být č. 4:
Beru sikovky a jdu na to!
---
Edit: pokračování (později odpoledne) - trubičku jsem nakonec vykostil, odšroubit ji z protipadacího zámku byla docela hračka, ovšem z toho ventilu dole se to nehnulo ani o fous. Asi budu muset dojet bez zelené krve za jinými odborníky...
Až budete přezouvat zimáky, koukněte se na tento vehement, v jakém je stavu a hlavně ty trubky kolem něj. Je to zřejmě místo, které není přiliš chráněno před nálety soli a jiného svince a i ty krásné poplastované trubičky nakonec o svoji ochranu příjdou. Tak a nedopadnete jako já...
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: ne listopad 02, 2008 8:59 pm Předmět: |
|
|
Den 3: francouzák + sikovky a další promarněné odpoledne s hlavou pod autem. Převlečná matice je už francouzákem celá zmáčklá, ale pustit se v závitu nechce. Zmáčená petrolejem a WD40.
Zkoušel jsem opatrně povolit i ostatní trubky, ale jim se též nechce, ačkoli trubičky samotné jsou netknuté. Ani matici č. 13, která ventil drží na kastli. No humus. Dolilju LHM a dojedu bez předního pružení k někomu, kdo se toho ujme s pořádným vybavením nebo s většími zkušenostmi.
Nechápu, proč tu frantíci vlastně ten podběh nezakryli celý? To je naprosto jasné, že tu všechno koroduje, svinec z cesty lítá přímo na ventil a všude kolem.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: út listopad 11, 2008 3:23 pm Předmět: |
|
|
Už zase houpu. Nevím, jak to ostřílení borci dělají, ale asi to fakt umí (lépe než já). Takže to nakonec dopadno na 4l LHM, novou trubku a nějakou tu práci, podle ceny ani ne moc...
Trubka vyměněna, ventil zůstal na místě. Původně jsem počítal jsem s tím, že ven půjde ventil a s ním i všechny čtyři (jinak nerezavé) trubky...
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mikiamiki
Založen: 16.12.2008 Příspěvky: 28 Bydliště: fulnek
|
Zaslal: st prosinec 17, 2008 6:46 pm Předmět: |
|
|
Zdravim všechny Xantiaky psali jste tu o vymene trubky tak by mne zajimalo kde se daji sehnat nove trubky do citroenu se mi nechce ty ceny jsou dost vysoke.Mam xantii teprve dva tydny a uz se mi podarilo ukroutit od zadni brzdy.Jestli to tady uz nekde je tak se omlouvam ale nemuzu to najit.Vsem diky za odpoved.Houpani zdar. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: st prosinec 17, 2008 7:21 pm Předmět: |
|
|
Hmm, je fakt otázka, jestli a kolik je moc. Mi to moc nepřipadlo, trubka byla přímo na míru, originál Citroen, 200Kč, dodávka do týdne přímo z Francie, že prý, protože snad nebyla ve skladě v ČR. Je fakt, že ty delší (dozadu) už jsou k tisícovce.
Mám dojem, že když to tu pořádně prohledáš, nějaký kontakt tu bude, tuším, že jsem tu někde viděl kontakt na někoho, kdo dělá komplet roury do BXu. Věřím, že ostřílený borec PaM bude jistě někoho znát.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mikiamiki
Založen: 16.12.2008 Příspěvky: 28 Bydliště: fulnek
|
Zaslal: pá prosinec 19, 2008 8:45 pm Předmět: |
|
|
Diky vsem za opovedi.ale tech druhu trubek a sroubeni no asi si zajedu do citroenu a mam to bez starosti.Houpani zdar a krasne vanoce preji vsem. _________________ Xantia berline 1.9 TD r.v94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rekrut
Založen: 13.11.2008 Příspěvky: 6
|
Zaslal: po listopad 30, 2009 4:01 pm Předmět: Co to je? |
|
|
Dobrý den všem,můžete mě prosím poradit co to je? myslím tím teda tu věc, ze které mě vzlína LHM. Pod autem mam hezky okapaný flek a úbytek LHM kapaliny je tak 3 až 4 deci za pul roku. Nic méně kapka to pomalu ale jistě a ja bych nerad někde zůstal ležet......
tohle je ten bazmek _________________ XII Break, 1.8 16V barva Rouge Pivoine |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|