Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá září 19, 2008 9:45 pm Předmět: Obtokový ventil na turbu u 1,9TD a HDi |
|
|
Ahoj,tak mne v rámci zvyšování výkonu napadla zase nějaký kravina.
A teď k věci-napadlo mně,že bych mohl vyzkoušet funkčnost,popřípadě rozhýbat ovládací mechanizmus obtokového ventilu turba.
A teď pár otázek-dá se tam dostat jen z pozice ležmo pod autem,a nebo se to musí hodit na hever?
A hlavné-to táhlo musí jít lehce,snadno,nebo ztuha?
Setkal jsem se s oběma názory,mechanik mi říkal,že u mého TD jde ten ventil hoodně ztuha,že se s ním dá pohnout jenom silou kleštěmi,a že je to tak správně.Zase známý mi říkla,že když to zkoušel na Xantii HDi,tak že má chodit volně,jenom na malý tlak rukou.
A teďka kde je pravda?Já osobně si myslím že by měl jít lehce,ale nejsem turbař,nevím.
No,a nakonec to,že pokud by to bylo úplně zarezlý,tak jak to rozhýbat?Je mi jasné,že si pomůžu kleštěmi,ale myslím jestli hýbat a hýbat nasuco,nebo tomu můžu trošku pomoct konkorem?Díky _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: so září 20, 2008 6:06 am Předmět: |
|
|
zdravím mě to jde na xa lechce a na c5ce trochu tuho.žadné kleště jen hidraulika ve svalech a prstech.přístup je jakš takš,ničím jsem to nemazal jen parkrat pohnul tam a spět na vytičené trase _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: so září 20, 2008 5:58 pm Předmět: |
|
|
No právě že já vením,jestli má jít lehce,nebo ztuha.
Když jsem nechal dáva jiné urbo,tak u mne s tím obtokáčem nešlo ani hnout,pověřil jsem mechoše,aby ho rozhábal,ale on mi říkal,že s ním jde pohnout jen velkou silou kleštěmi,a prý je to tak v pořádku _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
malej.Hron
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 39 Bydliště: okolí Českých Budějovic
|
Zaslal: ne září 21, 2008 10:58 am Předmět: |
|
|
U mého HDi (RHZ) jde lehce rukou. Konkor bych skoro nezkousel, protoze sice nevim, za jak dlouho se odpari, ale kombinace horlaveho konkoru a provozni teploty turba asi nic moc. Jinak si nedokazu predstavit, ze by to melo jit silou klestemi. Pokud se podivam na hadicky, ktery wastegate ovladaji a predstavim si tlak, ktery by v nich byl pro vyvinuti sily klesti a udatneho mechanika... _________________ Xantia Berline 2.0 HDi 80 kW Exclusive |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po září 22, 2008 1:04 pm Předmět: |
|
|
To JiRaY:
Tohle mě taky napadlo, ale kvůli přístupu k turbu to zatím odkládám.
Nestačilo by udělat tlakovou charakteristiku turba? Mám spoustu jiné práce, ale chci dát do sání snímač tlaku, protáhnout ho do kabiny, trochu jezdit a zaznamenávat tlak.
HaDa z těch našich komůrkáčů neuděláme, ale co kdyby....
P.S. Testoval jsem TDI a u toho je při 1750ot. tlak 2,1bar, dál je regulovaný na 1,9bar v celém rozsahu otáček. Jestli jsou na tom HDi stejně, tak je jasný proč jim to tak pěkně táhne. Nám musí stačit jen 0,9 až 1 bar. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
malej.Hron
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 39 Bydliště: okolí Českých Budějovic
|
Zaslal: po září 22, 2008 3:26 pm Předmět: |
|
|
2.1 bar? To je dost sila. Co ja jsem cetl, tak normalni tlak je 1 bar a u noveho twinturboveho motoru Saabu by meli byt 2 bary, coz je pry vyjimka, jinak byvaji nizsi, takze se mi tech 2.1 moc nezda. Nvm nu, budik nemam... _________________ Xantia Berline 2.0 HDi 80 kW Exclusive |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: po září 22, 2008 3:40 pm Předmět: |
|
|
Když jsem byl na diag, tak mi turbo ukazovalo při 2000 otáčkách něco lehce přes 200kPa, takže s těma dvouma barama bych to až zas tak černě neviděl. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po září 22, 2008 8:23 pm Předmět: |
|
|
malej.Hron napsal: | 2.1 bar? To je dost sila. Co ja jsem cetl, tak normalni tlak je 1 bar a u noveho twinturboveho motoru Saabu by meli byt 2 bary, coz je pry vyjimka, jinak byvaji nizsi, takze se mi tech 2.1 moc nezda. Nvm nu, budik nemam... |
Taky jsem tomu nevěřil, ale je to ze servis manuálu VW. K tomu přesnej postup jak to změřit a co je špatný, když to není tak jak píšou. Z toho testu se dá poznat špatná funkce WASTEGATE. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|