Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Obtokový ventil na turbu u 1,9TD a HDi

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: pá září 19, 2008 9:45 pm    Předmět: Obtokový ventil na turbu u 1,9TD a HDi Citovat

Ahoj,tak mne v rámci zvyšování výkonu napadla zase nějaký kravina.
A teď k věci-napadlo mně,že bych mohl vyzkoušet funkčnost,popřípadě rozhýbat ovládací mechanizmus obtokového ventilu turba.

A teď pár otázek-dá se tam dostat jen z pozice ležmo pod autem,a nebo se to musí hodit na hever?

A hlavné-to táhlo musí jít lehce,snadno,nebo ztuha?
Setkal jsem se s oběma názory,mechanik mi říkal,že u mého TD jde ten ventil hoodně ztuha,že se s ním dá pohnout jenom silou kleštěmi,a že je to tak správně.Zase známý mi říkla,že když to zkoušel na Xantii HDi,tak že má chodit volně,jenom na malý tlak rukou.

A teďka kde je pravda?Já osobně si myslím že by měl jít lehce,ale nejsem turbař,nevím.

No,a nakonec to,že pokud by to bylo úplně zarezlý,tak jak to rozhýbat?Je mi jasné,že si pomůžu kleštěmi,ale myslím jestli hýbat a hýbat nasuco,nebo tomu můžu trošku pomoct konkorem?Díky
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomc



Založen: 8.2.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Rožnov p.R

PříspěvekZaslal: so září 20, 2008 6:06 am    Předmět: Citovat

zdravím mě to jde na xa lechce a na c5ce trochu tuho.žadné kleště jen hidraulika ve svalech a prstech.přístup je jakš takš,ničím jsem to nemazal jen parkrat pohnul tam a spět na vytičené trase Very Happy
_________________
BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: so září 20, 2008 5:58 pm    Předmět: Citovat

No právě že já vením,jestli má jít lehce,nebo ztuha.

Když jsem nechal dáva jiné urbo,tak u mne s tím obtokáčem nešlo ani hnout,pověřil jsem mechoše,aby ho rozhábal,ale on mi říkal,že s ním jde pohnout jen velkou silou kleštěmi,a prý je to tak v pořádku Rolling Eyes
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
malej.Hron



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 39
Bydliště: okolí Českých Budějovic

PříspěvekZaslal: ne září 21, 2008 10:58 am    Předmět: Citovat

U mého HDi (RHZ) jde lehce rukou. Konkor bych skoro nezkousel, protoze sice nevim, za jak dlouho se odpari, ale kombinace horlaveho konkoru a provozni teploty turba asi nic moc. Jinak si nedokazu predstavit, ze by to melo jit silou klestemi. Pokud se podivam na hadicky, ktery wastegate ovladaji a predstavim si tlak, ktery by v nich byl pro vyvinuti sily klesti a udatneho mechanika... Question
_________________
Xantia Berline 2.0 HDi 80 kW Exclusive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po září 22, 2008 1:04 pm    Předmět: Citovat

To JiRaY:
Tohle mě taky napadlo, ale kvůli přístupu k turbu to zatím odkládám.
Nestačilo by udělat tlakovou charakteristiku turba? Mám spoustu jiné práce, ale chci dát do sání snímač tlaku, protáhnout ho do kabiny, trochu jezdit a zaznamenávat tlak.
HaDa z těch našich komůrkáčů neuděláme, ale co kdyby....

P.S. Testoval jsem TDI a u toho je při 1750ot. tlak 2,1bar, dál je regulovaný na 1,9bar v celém rozsahu otáček. Shocked Jestli jsou na tom HDi stejně, tak je jasný proč jim to tak pěkně táhne. Crying or Very sad Nám musí stačit jen 0,9 až 1 bar. Crying or Very sad
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
malej.Hron



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 39
Bydliště: okolí Českých Budějovic

PříspěvekZaslal: po září 22, 2008 3:26 pm    Předmět: Citovat

2.1 bar? To je dost sila. Co ja jsem cetl, tak normalni tlak je 1 bar a u noveho twinturboveho motoru Saabu by meli byt 2 bary, coz je pry vyjimka, jinak byvaji nizsi, takze se mi tech 2.1 moc nezda. Nvm nu, budik nemam...
_________________
Xantia Berline 2.0 HDi 80 kW Exclusive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po září 22, 2008 3:40 pm    Předmět: Citovat

Když jsem byl na diag, tak mi turbo ukazovalo při 2000 otáčkách něco lehce přes 200kPa, takže s těma dvouma barama bych to až zas tak černě neviděl.
_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po září 22, 2008 8:23 pm    Předmět: Citovat

malej.Hron napsal:
2.1 bar? To je dost sila. Co ja jsem cetl, tak normalni tlak je 1 bar a u noveho twinturboveho motoru Saabu by meli byt 2 bary, coz je pry vyjimka, jinak byvaji nizsi, takze se mi tech 2.1 moc nezda. Nvm nu, budik nemam...

Taky jsem tomu nevěřil, ale je to ze servis manuálu VW. K tomu přesnej postup jak to změřit a co je špatný, když to není tak jak píšou. Z toho testu se dá poznat špatná funkce WASTEGATE.
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)