Funkce vetraku-sahary

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Sahara

Příspěvek od sima »

Jen upozorňuji pro ty co nepochopili,výměnou relé či podobně neodstraníte v drtivé většině případů příčiny selhání sahar.Ale to jsem už psal,jen se opakuji.Vím je to pohodlnější řešení a za hubču,ale pak takové uvařené či nepoužitelné auto někde na cestách,kdy opravdu už saharám nepomůže ani svěcená voda natož patřičný úder není nic moc.
Pro upřesnění u mě se taky měnili uhlíky +vyčištění a že tam toho bylo...pak nemá elektrika hořet!
Dá se někdy dojet i nouzově s topením a větrákem na max,ale u xantie jsem to nezkoušel,jen u pežouta a tam to stíhalo i při docela vedrech.Záleží na každém co od auta ještě očekává a co do něj chce nacpat.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
mevi
Příspěvky: 142
Registrován: ned 26. čer 2011 14:22:28

Re: Sahara

Příspěvek od mevi »

ahoj udelam tu derby-sendovi malou konkurenci mam tu na prodej sahary ze 4 aut :D
jojo...
Příspěvky: 5
Registrován: ned 26. čer 2011 15:46:23

Re: Sahara

Příspěvek od jojo... »

Kde zozeniem uhliky?
vytacyt
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 08. zář 2011 16:32:49

Funkce vetraku-sahary

Příspěvek od vytacyt »

Cau chlapi,
mam problem. Byl jsem na diagnostice a ta mi nasla : P1519 rizena funkce vetraku chlazeni(integrovana do ridici jednotky motoru ECU)-slucitelnost mezi otackami vetraku a nastavenim. Co to prosim vas je?? Kdyz zapnu klimu,tak mi nejdou a obcas jdou vetraky.Kdyz nejdou,tak se mi nekdy rozblika "stopka",ale nekdy ne.

Problem je nekde v elektronice?Mezi saharama jsem vymenil relatka i prostrikal a napnul kontakty.Ale to nepomohlo:(Nevite,kde mam dal hledat nebo to mam dat rovnou nejakemu elektrikari??Kde ma hledat?Diky za odpovedi, Martin :geek:
pucholt
Příspěvky: 28
Registrován: pon 18. črc 2011 7:51:17

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od pucholt »

Abych řek pravdu, tak si nejsem jistý jestli ECU jednotka ovládá krom toho ventilátoru topení v palubní desce i ty 2 ventilátory chladičů pod maskou. Ty ventilátory chladičů jsou tuším ovládané jen pomocí čidla teploty chladící kapaliny. Ale možná mě někdo opraví... Každopádně auta s klimou mají vždy 2 dvourychlostní ventilátory, oba se vždy spouští zároveň. Nejdříve na poloviční rychlost, a pokud i pak teplota jde nahoru jdou oba na max. Pokud ti ventilátory fungují takto a teplota vody je v pořádku tak hledej závadu spíš v tom ventilátoru pod palubní deskou. Klimatizace přepnutá na "AUTO" si reguluje otáčky ventilátoru v palubní desce sama. Takže si zkontroluj spíš ten ventík pod palubní deskou. Pokud nepůjde ovládat tou posuvnou regulací otáček tak budeš mít v háji ty 2 tranzistory co regulují jeho otáčky. V tomto případě se závada projevuje tak, že ventilátor se vůbec netočí na nižších polohách otáček a rozběhne se pouze když posuvný regulátor otáček dáš na MAX. Ty tranzistory se dají sehnat, asi před půl rokem jsem je kupoval v Ostravě asi za 100 Kč/ks. Jinak ta elektronická regulace otáček stojí nová hezkých pár tisíc. Najdeš ji namontovanou na motorku ventilátoru u nohou spolujezdce. Návod na opravu je popsán taky tady na stránkách.
vytacyt
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 08. zář 2011 16:32:49

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od vytacyt »

Mne se zda,ze tady bylo receno uz tenkrat,ze pokud okolni teplota klesne pod cca 7 stupnu,tak se ventilatory rozbehnou pri zapnute klime furt.Ale me se bohuzel nerozbehnou ani pri teplote,kdyz se dostane nad 90 stupnu :( Ventilatory na topeni fungujou spravne,i kdyz je na "auto",tak si pridavaji i ubiraji v zavislosti na vnitrni teplote.Vymena tranzistoru jsou zde http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002 ,ale jestli to bude tim,tezko rict:(
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Frantíci pokud vím používali vícero druhů řízení větráků v saharách, to nejzákladnější bylo přes 3pinové čidlo v chladiči, kdy při nižší teplote se rozeběhly větráky na polovinu, při vyšší naplno, pak byla varianta s tímto 3pinovým konektorem, ale navíc s klimou, kdy pouhé zapnutí klimy spustilo větrák a třetí co vím, bylo přes chytrou jednotku, kdy tepelně závislé čidlo řídilo otáčky motorů v závislosti na teplotě a to plynule. Byl bych rád, kdyby někdo hodil do placu schémata zapojení. Já si měnil sahary, tu bez čidla za tu s čidlem a mám klimu. Silový uř mám zapojené, dva plusy, dva mínusy, ale ty ovladáky, zelený, šedý, dva hnědé a černý, bůh ví kam přijdou. už jsem si říkal že to překopu na pouhé ovkádání čidlem a kašlu na to, ale nějak se nedaří, nemyslí mi to :mrgreen:
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
matesMH
Příspěvky: 44
Registrován: ned 26. čer 2011 11:25:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od matesMH »

schéma zapojení sahar je třeba tady viewtopic.php?f=1&t=41
X1 break,r.v. 1995, 2.0 16V
Opel Zafira 1.8 16V,r.v.2003 modrá
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Podle těch schémat:
Cooling fan control unit, by měla být tedy řídící jednotka sahar, ale na spínání dvoupinovým čidlem čidlem za klecí termostatu, předpokládám že u motoru 1,8 šestnáctiventil, jako má KOVBOJ na Cítově. Ale nikde tam v tom schématu nevidím čidlo v chladiči, 3pinové jako mám já. Předpokládám že taky nemám mít to 3pinové, že tak nějak byly zapojené větráky u mne, ale že po poruše té řídící jednotky byl právě vytažen kablík do kabiny a spínalo se to vypínačem.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
pucholt
Příspěvky: 28
Registrován: pon 18. črc 2011 7:51:17

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od pucholt »

vytacyt píše: Ale me se bohuzel nerozbehnou ani pri teplote,kdyz se dostane nad 90 stupnu (
Aha tak to jsem špatně pochopil ten původní příspěvek. Takže se vlastně netočí ventilátory chladiče, i když jde teplota vody nad 90°C...
Píšeš že jsi vyměnil relátka - ale zkoušel jsi jestli do nich jde proud? Pojistky jsou ok? Ventilátory jsou jištěné 30A, ale bude tam ještě pojistka řídící jednotky chlazení tuším 5A(?). Změř jestli v patici relátek je vůbec proud. To Tě navede kterým směrem se máš vlastně pustit v hledání závady. Před ventilátorama jsou 3 relátka, horní spíná chlazení celkově a podním jsou další dvě každé pro jeden ventilátor. Když nejdou OBA nespíš bude chyba v tom horním. Buď patice bez proudu, nebo relátko nespíná. Ty 3 relátka nejsou stejné, zaměnitelné jsou jen ty dvě spodní.
Takhle na dálku je to docela těžké radit...napadne mě 6 možností a ono to bude tou sedmou. S multimetrem u auta se hledá mnohem líp. Nemusíš střílet naslepo.
Odpovědět