![]() |
Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
![]()
Vydáno dne 10. 03. 2005 (25809 přečtení) |
Nářadí potřebné k seřízení. | ||
![]() 1.klíč pro seřízení korektoru 2.čep pro blokaci korektoru 3.příp. pro př. Korektor 4.příp. pro zad. korektor
|
||
další postup | ||
tlak v pneu , čtyřsloupový zvedák ale jde to i na jámě,ruční ovládání v poloze jízda, ruční brzda uvolněná,motor nastartován | ||
![]() Kontrola výšek př . náprava .
|
||
Do mr 96 |
|
|
automobil |
L1 |
|
Všechny typy mimo activa | 121 mm | |
activa | 141 mm | |
Po mr 96 | ||
1.6 1.8 2.0 i 1.9 d 1.9 td | 121 mm | |
2.0 16 v ne activa - ct | 114 mm | |
2.1 td X1-8E a X1-7E | 114 mm | |
2.0i 16 v activa | 141 mm | |
Vzoreček pro výpočet výšky vpředu | ||
![]() H1 = R1 – L1 ( mm) |
||
Zadní náprava | ||
![]() H2 = R2 + L2 (mm)
|
||
Obě nápravy mají toleranci ( +7, - 10 mm ) | ||
Do mr 96 | ||
automobil | L2 | |
Všechny mimo activa | 136 mm | |
activa | 116 mm | |
Od mr 96 | ||
automobil | L2 | |
1.6i 1.8i 1.8 i 16 v 1.9 d 1.9 td - řízení vlevo | 136 mm | |
2.0 16v mimo activa-ct 1.9 td ř.vpravo 1.9 td ř.vlevo |
144 mm | |
X1-8E a X1 –7E – 2.1 td | 144 mm | |
2.0 16v activa | 116 mm | |
![]() Měřící bod vzadu
|
||
Dále jen aktiva | ||
Výšku H1 tj. vpředu změřit podle obr. pro př. nápravu na levé i pravé straně. | ||
Rozdíl výšek H1 0mm ideálně maximálně však 5mm. | ||
Vlastní seřízení! | ||
![]() Závity táhel na obou stanách seřizovacích objímek ( 3) musí být dokonale očištěné - pohyb objímek musí být lehký plynulý bez sebemenšího zadrhávání !!
|
||
![]() povolit šrouby ( 1)
|
||
Reakční táhla ( 7 ) seřídit aby mezi spojovacímy tyčemi a ložisky stabilizátoru byl rozměr , X = 6mm. Vůle X zamezí kontaktu v průběhu činnosti. |
||
Šrouby ( 1 ) dotáhnout na 22 Nm. |
||
Předběžné seřízení!! | ||
![]() Povolit kontramatky ( 10) a ( 11 ) otáčet seř. objímkami ( 3 ) na hodnotu L= 73 mm mezi konci příslušných závitů.
|
||
Vlastní seřízení. | ||
Není li výška vozidla správná seřídit postupně výšku př. ( 1) nastavením předního ( 9 ) a zadního korektoru výšky.-nepovolovat objímky automatického ovládání ! |
||
![]() |
||
Postavit se pod vozidlo čelem k zadní nápravě. | ||
Nestejnoměrnost táhel ( 7 ) vyrovnat současným otáčením obou seřiz.objímek . |
||
![]() konce pružiny ( 8 ) se musí opírat o pevnou i pohyblivou část vahadla ( 4 ) pevný i pohyblivý třmen vahadla ( 4 ) musí být ustaveny v pozici ( a )
|
||
na uvedení vozidla do horizontální polohy je třeba vždy otáčet oběmi objímkami ( 3 ) ve stejném směru. | ||
Opět změřit výšku H 1 na levé i pravé straně- 0 až 5 mm je v toleranci |
||
Dotáhnout kontramatky ( 10 , 11 ) | ||
Po seřízení nelze změnit polohy objímek spojovacích tyčí . | ||
Rukou zatlačit v obou směrech na korektor naklánění po jeho aktivaci | ||
Zkontrolovat horizontální polohu. Zkontrolovat znovu popřípadě seřídit výšky vozidla. | ||
A to je všechno. Ps. Pro štouraly – jde to udělat i v garáži na jámě. | ||
Přeji mnoho ůspěchů a pevné nervy techex. | ||
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.