V souvislosti s předchozím článkem, ale i na fóru je již spousta lidí, kteří se o problém se zadním výškovým korektorem zajímají, nám HonzaBK poslal jednoduchý postup jak opravit zadní výškový korektor. Postup je napsán v bodech, případné doplnění určitě Honza rád poskytne.
1. Umístíme auto na hever nebo jámu.
2. Vypustíme tlak z hydraulického okruhu šroubem na klíč č. 12 na tlakovém
regulátoru.
3. Odšroubujeme 3 ks hydraulických trubek vedoucích do korektoru (klíč. č.8 nebo
9).
4. Vycvakneme plastové táhýlko z kuličky.
5. Odšroubujeme 3 ks šroubů M8 které drží korektor k nápravě Klíč torx 30 nebo
40.
6. Pokud nejde povolit (stává se to velmi často) navaříme jiný šroub na
šestihranou hlavu a povolíme pomocí tohoto šroubu.
7. Po vydělání ven vyzkoušíme pohyblivost dvou plechových pák, které se musí
vracet samovolně pomocí pružin do středové polohy.
8. Obvykle je jedna páka zarezavělá.
9. No a to právě nastává ta chvíle, že můžeme vyžduchat Xantiu ven aby
nezavazela v dílně a určitou dobu se nesvezeme.
10. Pečlivě se podíváme, jak je to složený – nakreslíme, vyfotíme apod.
11. Odbrousíme roznýtování čepu, který je zarezavělej, čep vyrazíme a vše
pečlivě vyčistíme.
12. Podle původního čepu necháme vysoustružit novej čep který bude o cca 1 mm
delší (přesah na roznýtování)
13. Doporučuju nový čep a rezavou páčku pozinkovat.
14. Pečlivě namažeme, složíme podle fotografie, obrazku apod., roznýtujeme čep,
vyzkoušíme funkci, zda se volně obě táhla vrací do středové polohy a můžeme
montovat zpět.
15. Při montáži samozřejmě použijeme nové šrouby M8, určitě tam nedávejte delší.
(Já používám torxy na Airbagy z Nissanů) Nasadíme plastové táhýlko,
přišroubujeme 3 trubky LHM a můžeme startovat.
16. Nakonec zkontrolujeme jestli někde neutíká LHM.
17. Při montáži trubek LHM doporučuje Citroen koupit nová těsnění trubek.
Poznámka: Pokud máme opotřebovanou – vyrezavělou kuličku na to plastový táhlo ,
odbrousíme kuličku, koupíme nebo necháme vysoustružit novou a nanýtujeme
(namontujeme, navaříme) novou kuličku na páčku.
Pokud jde všechno povolit a veškeré díl jsou připraveny, je možno výměnu zadního
korektoru zvládnout cca za 1 hodinu práce. Zdůrazňuji, pokud mám nachystaný jiný
korektor!!
// Pozor, jelikoz promenna "zdroj" nemusi obsahovat zadne udaje, je zde podminka, ktera zajistuje jeji (ne)zobrazeni
if ($GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif;
?>