Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Auto - Elektro
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: st leden 30, 2008 5:11 pm    Předmět: Alternátor Citovat

Ahoj všici po zjištení,že mi špatně dobíjí soustava a zahřívá se + konektor na baterce jsem se pustil do pátrání po příčině ,Vyměnil svorky , ukostření motoru i na startéru.Po opětovném nastartování změření bez zátěže přímo na altíku jsem naměřil 14.2V a potom při plné zátěži vše puštěno na volnoběh 12.2 V a při přidání otáček na 2000 ot. bylo 14.2V na alternátoru,ale na baterii bylo 12,8V
Měřeno na baterii - nespuštěn žádný spotřebič 14,2. Zapnuta klopená světla bylo 14.00V
Kl.+Dál. bylo13.9
Kl.Dál.Top. bylo13.6
a takhle to klesá čím více spotřebičů tím méně voltů.Zjištěno že se altík nějak poohřívá když na něj dám ruku je horký nebo více teplý.Prosím všechny o názory a rady co stím.Torek
PS: jak to proměřit?.Jak najít kde se to strácí?Pokud někdo máte jiný alternátor VALEO prosím nabídněte ,koupím. Nosaj@seznam.cz
DÌKUJI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: čt leden 31, 2008 5:26 pm    Předmět: alternátor Citovat

Ahoj všici po zjištení,že mi špatně dobíjí soustava a zahřívá se + konektor na baterce jsem se pustil do pátrání po příčině ,Vyměnil svorky , ukostření motoru i na startéru.Po opětovném nastartování změření bez zátěže přímo na altíku jsem naměřil 14.2V a potom při plné zátěži vše puštěno na volnoběh 12.2 V a při přidání otáček na 2000 ot. bylo 14.2V na alternátoru,ale na baterii bylo 12,8V
Měřeno na baterii - nespuštěn žádný spotřebič 14,2. Zapnuta klopená světla bylo 14.00V
Kl.+Dál. bylo13.9
Kl.Dál.Top. bylo13.6
a takhle to klesá čím více spotřebičů tím méně voltů.Zjištěno že se altík nějak poohřívá když na něj dám ruku je horký nebo více teplý.Prosím všechny o názory a rady co stím.Torek
PS: jak to proměřit?.Jak najít kde se to strácí?Pokud někdo máte jiný alternátor VALEO prosím nabídněte ,koupím. Nosaj@seznam.cz
DÌKUJI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: čt leden 31, 2008 8:24 pm    Předmět: Citovat

Ahoj Torku, podle toho co píšeš bych závadu v alternátoru nehledal, dřív v plusové svorce na baterii. Je jasné že altík na volnoběh nemá potřebný výkon na utáhnutí hodně spotřebičů a jak uvádíš že v otáčkách naměříš na altíku potřebných 13,5V při zapnutí hodně spotřebičů (nebudeme přesně počítat proud v A). Největší ztráta je pravděpodobně ve vodiči od altíku k baterii nebo přímo bateriová svorka. Jednou jsem ji musel nahradit obyčejnou měděnou, (rozřezat tu origo. olověnou) taky v ní byl velký odpor a zase byli problémy se startováním. Po výměně se vše zlepšilo, dokonce i světla svítily lépe.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: čt leden 31, 2008 9:45 pm    Předmět: alternátor Citovat

Josef 2. napsal:
Ahoj Torku, podle toho co píšeš bych závadu v alternátoru nehledal, dřív v plusové svorce na baterii. Je jasné že altík na volnoběh nemá potřebný výkon na utáhnutí hodně spotřebičů a jak uvádíš že v otáčkách naměříš na altíku potřebných 13,5V při zapnutí hodně spotřebičů (nebudeme přesně počítat proud v A). Největší ztráta je pravděpodobně ve vodiči od altíku k baterii nebo přímo bateriová svorka. Jednou jsem ji musel nahradit obyčejnou měděnou, (rozřezat tu origo. olověnou) taky v ní byl velký odpor a zase byli problémy se startováním. Po výměně se vše zlepšilo, dokonce i světla svítily lépe.


Svorky kabelů plus i mínus jsem vyměnil ,nevěřím ,že by byl v kabelu odpor,nikdy jsem se s tím nesetkal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: čt leden 31, 2008 11:12 pm    Předmět: Re: Alternátor Citovat

Torek napsal:

bylo 14.2V na alternátoru,ale na baterii bylo 12,8V

DÌKUJI

Torku už sem to psal tuším na citroenech. Pokud změřííš rozdíl napětí na altíku a baterce 14,2-12,8 = 1,4V, tak máš problém na vedení mezi altíkem a baterkou.

Jednu svorku měřáku dej na plus baterky a druhou přímo na + altíku a změř kolik je úbytek na vedení +12V. To samý změř mezi mínusem baterky a kostrou altíku.

Pro přesné určení místa s velkým úbytkem změř napětí mezi + baterky a plusovou svorkou při zátěži. Tak zjistíš úbytek napětí na přechodovém odporu mezi + baterky a + svorkou. To samý můžeš změřit mezisvorkou a kabelem, na začátku a konci kabelu atd. s takhle pokračuj i na ukostření altíku.

Při takovém úbytku napětí typuju, že se bude v místo špatného kontaktu zahřívat. Píšeš, že alternátor je teplý. Zkontroloval si svorku pro připojení +12V tlustým drátem k baterce? Není špatný kontakt přímo tam?
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: so únor 02, 2008 4:48 pm    Předmět: Alternátor Citovat

Moc díky za radu ,ale jsem asi dost natvrdlej a nerozumím tomu to ,prosím tě trošku vysvetlit polopaticky.


Jednu svorku měřáku dej na plus baterky a druhou přímo na + altíku a změř kolik je úbytek na vedení +12V. To samý změř mezi mínusem baterky a kostrou altíku.

A TOHLE TAKY

Pro přesné určení místa s velkým úbytkem změř napětí mezi + baterky a plusovou svorkou při zátěži. Tak zjistíš úbytek napětí na přechodovém odporu mezi + baterky a + svorkou. To samý můžeš změřit mezisvorkou a kabelem, na začátku a konci kabelu atd. s takhle pokračuj i na ukostření altíku.

Při takovém úbytku napětí typuju, že se bude v místo špatného kontaktu zahřívat. Píšeš, že alternátor je teplý. Zkontroloval si svorku pro připojení +12V tlustým drátem k baterce? Není špatný kontakt přímo tam?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: so únor 02, 2008 5:04 pm    Předmět: Citovat

Polopaticky: při nastartovaném motoru a zaplých spotřebičích (co nejvíce spotřebičů) zvyš otáčky motoru až na 2000 rpm a jeden vývod měřáku dej na plus prímo na altíku a druhý vývod měřáku přímo na plus baterie. Vypadá to nelogicky měřit dva plusy, (asi proto jsi to nepochopil) a změříš tímto úbytkový proud. Pokud naměříš 1V a více tak je to na výměnu vodiče (nebo přidání pomocného vodiče od altíku k baterii).
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: so únor 02, 2008 5:18 pm    Předmět: alternátor Citovat

díky za radu ,přidáním pomocného vodiče máš na mysli přidat novej drát -kabel od +alternátoru přímo na + baterie,prostě to propojit?A dá se to nějak změřit i u kostry tedy u -polu?Torek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: so únor 02, 2008 5:51 pm    Předmět: Citovat

Torku stejně tak to změříš i na kostře, Jeden vodič měřáku na - pólu baterky (ta olověná část) a druhým sáhneš na kostru (obal) altíku.

Měřením úbytku napětí na vedení zjistíš, kde je problém. Když něco takového hledám, měřím úbytek napětí třeba mezi šroubem a očkem, očkem a samotným drátem, drátem na začátku a na konci, pólem baterky a svorkou, svorkou a kabelem k ní připojeným atd.


Musíš si uvědomit, že žádný kabel, svorka ani spoj není úplně ideální a že v důsledku toho že těmito částmi protéká proud se na nich něco "ztrácí". Tyto ztráty se projeví úbytkem napětí mezi těmito místy. Tyto úbytky napětí by si měl i ty hledat voltmetrem, aby ti ukázaly, kde je zrada. Osobně bych ani netypoval, že je zrada na jednotlivých částech, ale hlavně na spojích mezi nimi.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: so únor 02, 2008 5:56 pm    Předmět: alternátor Citovat

Moc ti děkuji za vysvětlení a hlavně za velkou trpělivost semnou,jak se udělá troch počasí jdu do toho.Měj se fajn a Xantiím zdar.torek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 10:32 am    Předmět: alternátor Citovat

Ahoj,tak jsem si na to privstal a měřil.Naměřil jsem na polech +i- asi jen 0,3V
Jinde kam jsem se dostal to je vpořádku ,alespoò si myslím.Na altíku je 14,2Va na baterce je o 12.8V.Když jsem propojil drátem + na altíku a + baterii tak se nic nedělo ani o desetinku.To samé jsem udělal s kostrou a zase ni .Nejlepší bude to dát někomu do opravy ,protože na to nestačím.Torek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 11:51 am    Předmět: alternátor Citovat

Promiò,že zase otravuji ,ale nedalo mi to a tak jsem provedl ještě jedno měření ,tak jak jsi mi poradil.Polopaticky: při nastartovaném motoru a zaplých spotřebičích (co nejvíce spotřebičů) zvyš otáčky motoru až na 2000 rpm a jeden vývod měřáku dej na plus prímo na altíku a druhý vývod měřáku přímo na plus baterie. Vypadá to nelogicky měřit dva plusy, (asi proto jsi to nepochopil) a změříš tímto úbytkový proud. Pokud naměříš 1V a více tak je to na výměnu vodiče (nebo přidání pomocného vodiče od altíku k baterii).

Výsledek je 0.75V na kladné straně a 0.72V na záporné straně.Na baterce je 12.8V.Když připočtu úbytkový proud 0.75V+0.72=1.47 tak by to vycházelo
12.8+1.47=14.22V a to je přímo na altíku. Takže mi vychází celé to rozdělat všechny vodiče co stím mají co dočinění a provést generálku.Co si o tom myslíš? S díky Torek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 12:13 pm    Předmět: Citovat

Myslím si že jde o běžný jev daný průměrem vodičů které by podle mně mohli mět větší průměr a ukostření motoru na hliníkový obal rychlostní skříně taky není moc šastné řešení. Pokud to jde tak tu kostru-mínus pól od baterie dát aspoò pod jeden ze tří šroubů přichycení starteru.
Jinak plusový kabel je nejužší jen od starteru k alternátoru a stráta může být i v očkovém spoji přímo na alternátoru
Určitě se z nějakou strátou počítá protože altíky jsou vybuzeny na 14,5V a dobíjecí proud by měl stačit kolem 13.5V aby baterie zbytečně nevřela.
Diesely jsou na tom líp, mají silnější vodiče.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 12:19 pm    Předmět: Alternátor Citovat

Díky Pepo,ale tejdě jsi mě zaskočil .To vede kabel z altíku na startér ze startéru na kontakt baterie?Torek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 12:40 pm    Předmět: Citovat

Přesně jak píšeš, od baterie na spínač na starteru a odbočkou přímo k altíku. Je to jeden kabel.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Auto - Elektro Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)