Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mlynar
Založen: 19.3.2007 Příspěvky: 6 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2007 5:59 pm Předmět: kontrola a údržba |
|
|
Chystám se na jaře na cestu Xantijkou (1,9 TD Break) do Španělska, najedu dohromady cca 6 000km a na autíčku mám najeto cca 195 000km.
Potřeboval bych poradit jakou údržbu a kontroly mám před cestou udělat (pokud možno sám). Naposled mi dělali kontrolu v servizu v Kolíně po 180 000km, včetně výměny rozvodového řemene, přetěsnění vstřik. čerpadla, výměny hydrauliky atd. Díky za všechny rady, protože v servisu při 180 000km mě to stálo zhruba 40 000Kč a to bych nechtěl opakovat. Ahoj pěkný příští rok a hodně kilásků bez problémů všem Xantiakům Petr |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út leden 01, 2008 5:45 pm Předmět: |
|
|
No,tak v prvni rade takove ty trivialni veci,jako se podivej,jestli mas dost LHM,(v nejvyssi poloze mezi ryskami)potom,jestli je jeste zelena-kdyz je stara,byva dohneda,olej,chladici kapalina,potom jak auto peruje,vzpomen si,kdy jsi naposledy meril koule,popripade si muzes vlizt pod auto,a prostrikat si oba korektory nejakym konkorem(konkor nebo WD 40),dukladne,nesetrit na tom,podivat se na vykloktanost plastovych tahylek na korektorech(mala bila plastova vec,co stoji v citroenu cca 70kc za jeden kousek,jsou potreba 2 kusy)No,a tim si myslim,ze pravidelna udrzba na zimu konci-joo,jeste jedna mooc dulezita vec-zkus si sundat rezervu a namazat hever zbytkem toho konkoru,a hlavcne ten utahovaci sroub ktery drze cely drzak rezervy,je to docela pruser,ja ho mel zarezlej,a drel jsem se s tim pres pul hodiny,nez jsem to povolil,pak jsem pouzil konkor+ vazelinu,a od te doby nemam problem _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
jenyk
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 60 Bydliště: PRAHA 8
|
Zaslal: út leden 01, 2008 6:39 pm Předmět: |
|
|
Presne jak pise JIRaY.Jeste bych zkontroloval brzdovy desticky vpredu i vzadu.Ten sroub u rezervy jsem musel povolit flexou a dat novy.Poradne jsem to promazal a zase na to cely rok nekouknul .Budu to muset napravit |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: út leden 01, 2008 8:02 pm Předmět: |
|
|
možná prkotina,ale dost lidí vůbec nekontroluje tlak v rezervě, když už tam dolu polezeš..., prázdná ti v nouzi moc nepomůže, taky hloubka dezénu na všech kolech, myslím, že u nás je minimum 1,6 mm, ale venku to může bejt víc, mrkni na lékárničku, jestli není nic prošlýho, náhradní žárovky a pojistky,... samozřejmosti, ale podle sebe vím, že když myslím na pár důležitých věcí najednou, obyčejně zapomenu právě na nějakou banalitu , nic nezkazíš, když si pár dní budeš někam psát všechno na co si sám vzpomeneš _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
omnimor
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 24 Bydliště: Kingdom of Kačenka
|
Zaslal: st leden 02, 2008 6:54 am Předmět: |
|
|
Já bych zkontroloval taky úniky LHM. K nezaplacení je pevný povrch pod autem, když stojí, takhle mě před rokem upozornil brácha, že po mně v garáži zůstává loužička LHM (musel jsem přetěsnit posilovač řízení). Teď stojím venku na trávě a zjistil jsem asi po 3 měsících, že mi propouští zadní korektor - bohužel tak, že se mi rozsvítila kontrolka nízké hladiny LHM). Nevím, jak starý auto máš, ale náhlé úniky asi hrozí víc a víc. A shánět někde po cestě životodárnou kapalinu nebo doktora by asi nebylo to pravé.
(Před 2 lety jsem byl s autem ve Švýcarsku - cesta celkem asi 3500 km a bez závad, ale dneska už bych si to asi netrouf...) _________________ Xantia 1,8/8v SX nonHA, nar. 26.10.1994
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mlynar
Založen: 19.3.2007 Příspěvky: 6 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: st leden 02, 2008 12:41 pm Předmět: kontrola a údržba |
|
|
Dík za všechny rady, udělám si z nich manuálek, který před cestou projdu. S tím šroubem u rezervy už mám také své zkušenosti a to nejen, že nešel povolit ale, že při najetí na drncák v kolejích po traktoru (mám chalupu za vesnicí a dojíždím pár metrů se zvednutým autem), se mě rezerva sama vyhákla a spadla doprostředka cca 2m lože s bahnem. Teď jsem si ji zajistil závlačkou. Pokud si někdo ještě vzpomene na nějaké postřehy možných závada vhodných kontrol, tak dejte vědět. Hezký nový rok všem Xantiákům Petr _________________ Petr |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: st leden 02, 2008 5:49 pm Předmět: |
|
|
tu kontrolu tlaku v rezerve provadim vzdycky,jak tu rezervu davam ven,a u X2 ji dofukuju spolecne pri dofukovani kol-dal jsem si ji ventilkem k sobě,ale u X1 tam mam takovej zeleznej dekl,co chrani rezervu pred bordelem,ale i zaroven pred dofouknutim bez demonaze
Jinak,u moji X1 jsem nasel do podlahy zasroubovany takovy hak,ktery byl zarezly,a po rozhybani funguje jako vyse zmínená závlacka-ani kdyz se odsroubuje sroub,tak mi rezerva nevypadne ven _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st leden 02, 2008 6:15 pm Předmět: |
|
|
JiRaY napsal: | tu kontrolu tlaku v rezerve provadim vzdycky,jak tu rezervu davam ven,a u X2 ji dofukuju spolecne pri dofukovani kol-dal jsem si ji ventilkem k sobě,ale u X1 tam mam takovej zeleznej dekl,co chrani rezervu pred bordelem,ale i zaroven pred dofouknutim bez demonaze
Jinak,u moji X1 jsem nasel do podlahy zasroubovany takovy hak,ktery byl zarezly,a po rozhybani funguje jako vyse zmínená závlacka-ani kdyz se odsroubuje sroub,tak mi rezerva nevypadne ven |
ten hák je tam od výrobce právě proto _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: st leden 02, 2008 9:02 pm Předmět: |
|
|
Raww napsal: | JiRaY napsal: | tu kontrolu tlaku v rezerve provadim vzdycky,jak tu rezervu davam ven,a u X2 ji dofukuju spolecne pri dofukovani kol-dal jsem si ji ventilkem k sobě,ale u X1 tam mam takovej zeleznej dekl,co chrani rezervu pred bordelem,ale i zaroven pred dofouknutim bez demonaze
Jinak,u moji X1 jsem nasel do podlahy zasroubovany takovy hak,ktery byl zarezly,a po rozhybani funguje jako vyse zmínená závlacka-ani kdyz se odsroubuje sroub,tak mi rezerva nevypadne ven |
ten hák je tam od výrobce právě proto |
já ho tam mám taky ale zarezlej odehnutej a nefunkční _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
hombok
Založen: 16.8.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: U Olomouce
|
Zaslal: čt leden 03, 2008 9:51 am Předmět: |
|
|
Ahoj. Taky si zkus zjistit, jestli tam nemusíš mít hasičák, jak to je v některých jižanských státech zvykem, hodit se může koneckonců vždycky, a taky vestu, nebo možná pro celou posádku. Šastnou cestu. _________________ X1 2.0i VSX 94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Martin Mad
Založen: 7.6.2007 Příspěvky: 131 Bydliště: Pelhřimov
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|