Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Pojistka F2 praská při zařazení zpátečky

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Dařby



Založen: 15.1.2007
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: út leden 16, 2007 11:05 am    Předmět: Pojistka F2 praská při zařazení zpátečky Citovat

Prosím o radu, s praskaním pojistky F2 při zařazení zpátečky (Xantia kombi Exclusive 2000 HDI).
Experimentálně jsem zjistil, že po zařazení zpátečky při zapnutém motoru dojde k prasknutí pojistky F2 (auto couvá, všechny kontolky OK (zhasnute), zdánlivě se nic neděje), pokud nasledně jedu vpřed - neukazuje tachometr a po vypnutí motoru nejde nastartovat (kontrolky OK, motor točí, ale nenaskočí). Nutno vyměnit pojistku.
Tato závada se mi projevila již před půl rokem asi 3x (plast pojisky byl zdeformovaný teplem), náhodně a nedokázal určit příčinu, pak uplně zmizela a nedávno se naplno objevila.
Nyní praská okamžitě při zařazení zpátečky, odvodil jsem si, že deformace platu nastala při průchodu proudu pod hranicí pro prasknutí (v závislosti, zda-li a jak dlouho jsem couval).
Zkontroloval jsem žárovky a provedl test s odpojenými konektory k zadním světlům a tažnému zařízení - stále praská.
Odhaduji, že problém bude někde v kabeláži.
Prosím podaďte, neměl jste někdo podobnou závadu? co zkontrolovat? kde jsou uloženy kabely? nějaké kritické místo v cestě?
Díky Dařby
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zeturek



Založen: 28.11.2006
Příspěvky: 25
Bydliště: Břasy

PříspěvekZaslal: út leden 16, 2007 2:49 pm    Předmět: Citovat

Jako první bych zkontroloval kabeláž mezi 5.dveřmi a střechou. Poměrně často je zde poškozená izolace kabelů.
Jirka
_________________
X2, 1.8 16V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: út leden 16, 2007 2:53 pm    Předmět: Citovat

Nevím ted k čemu je pojistka 2, ale jak to tak vypadá,tak ti táhá táhlo za kabel a zkrat vyhodí pojistku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MíraCB



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 397
Bydliště: České Budějovice

PříspěvekZaslal: út leden 16, 2007 10:05 pm    Předmět: Citovat

Jak píše Zetůrek, začal bych s kontrolou drátů v pravé průchodce do pátých dveří (ve směru jízdy). Toto místo je bohužel bolestí kombíků. Pojistka F2 je také na couvačky, na snímač rychlosti, na přístrojovou desku ...
MíraCB
_________________
Xantia II. Break, 1,9 TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dařby



Založen: 15.1.2007
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: st leden 17, 2007 3:32 pm    Předmět: Citovat

Díky za popostrčení - o víkendu prověřím kabeláž v průchodce.

pojistka F2: (manuál k autu mám v němčině Sad zkušenosti jsou z praxe)
- pojistku jde vyndat při běžícím motoru (já takhle momentálně couvám (vyndaná je lepší: nedojde ke zkratu a nemusím shánět jinou) )pak:
- nejdou couvačky
- nefunguje konektor pro diagnostiku
- neukazuje tachometr (asi snímač otáček)
- možna ještě něco na co jsem mepřišel

- jinak z mého pohledu funguje vše:
celá přístrojová deska (kromě tacometru) jak budíky, kontrolky i podsvícení

Jedinné co mě vrtá hlavou, že jsem nezpozoroval žádné změny v běhu motoru či jeho výkonu - když je nefunkční snímač otáček.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dařby



Založen: 15.1.2007
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: út březen 20, 2007 9:16 am    Předmět: Citovat

Vyřešeno, děkuji všem za rady, byly to popraskané/z přelámané kabely v pruchodce k pátým dveřím (na pravo z pohledu odzadu).

Øešení: jelikož jsem neměl žádné vhodné dráty, natož stejné barvy, průřezu, a navíc některé jsou očíslované a nechtěl jsem zde "nepořádek", tak, aby se vtom kdokoli v budoucnu vyznal, použil jsem stávající dráty a otočil je tak, aby se opravené místo nacházelo mimo průchodku.
_________________
XA2 Break 2.0HDI Exclusive 2000
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)