Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
laďa
Založen: 7.1.2007 Příspěvky: 102 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt září 11, 2008 9:07 pm Předmět: hydroaktiv |
|
|
Zdravím pánové.
před nedávnem jsem koupil novou xantii 1,9td v kombíku, hydroaktiv a i po dofuku koulí mi připadá moc tvrdá oproti mé staré xantii s 5 koulema. Jsem s toho hodně zklamaný a slyšel jsem už i názor,že ji mám pořád ve sportovním režimu, ale nevím jak zjistit správnou funkci hydroaktivu. Prosím pomozte nebo poraďte! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: čt září 11, 2008 9:34 pm Předmět: |
|
|
Tak ono by to mělo být tak, že hydractive si sám určuje na režim "auto," jestli budeš mít sportovní nebo komfortní režim. Resp. snaží se to nějak zkombinovat. Tvrdší, než 5 koule bude, ale měkčí ne. V rozboru druhů hydrauliky Xantií v článku tady na XC se i píše, že nejkomfortnější je Xantie s 5 koulema.
Samozřejmě teda, pokud je tvrdší (nevím, o jakou míru, v Citroenu s hydractive jsem seděl snad jen v XM a C5 , tak nemůžu moc porovnávat), nevylučuje to nějakou závadu. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 11, 2008 11:23 pm Předmět: |
|
|
Hydroaktiv je komfortnější, i když v mnoha případech tak tomu není. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: pá září 12, 2008 6:20 am Předmět: |
|
|
prima-men napsal: | Tak ono by to mělo být tak, že hydractive si sám určuje na režim "auto," jestli budeš mít sportovní nebo komfortní režim. Resp. snaží se to nějak zkombinovat. . |
Sport a nesport si určí řidič tlačítkem, do toho PC nezasahuje. Naopak tlačítkem volíš soubor konstant, kterými se PC řídí.
Tabulky tu někde a několikrát jsou. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
laďa
Založen: 7.1.2007 Příspěvky: 102 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá září 12, 2008 7:51 am Předmět: |
|
|
Chlapi jde nějak to připojení těch hydroaktivních dvou koulí na autě co mají dělat to konfortní pružení zkontrolovat?? Jestli se vúbec připojují? Připadá mi, že jsou stabilně odpojené. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: pá září 12, 2008 8:15 am Předmět: |
|
|
jira: Ale vždy když není zapnutý režim sport, tak si to snad ØJ určuje podle čidel sama, jestli je potřeba přitvrdit, nebo "změkčit," ne? _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
laďa
Založen: 7.1.2007 Příspěvky: 102 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá září 12, 2008 8:28 am Předmět: |
|
|
No právě že by si to měla určit sama,ale vypadá to, že jede pořád ve sportu. Ještě mě napadlo,že když auto stojí a otevřu kterékoli dveře tak slyším ze zadu dvakrát krátce za sebou cvaknutí,ale ze předu nic! Jak to má správně cvakat v těch ventilech?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá září 12, 2008 3:31 pm Předmět: |
|
|
no,mám možnost srovnat obojí,a jednoznačně jsem pro to nemít HAktiv
čím míò koulí,tím líp
pohodlí jízdní je lepší v bezhydraktivu,víc to houpe _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: pá září 12, 2008 7:19 pm Předmět: |
|
|
ØJ vždy určuje, zda je podvozek v měkkém nebo tvrdém režimu! Tlačítkem HA ("sport") se jen řídící jednotce sdělí, že jsou meze posunuté.
Takže trvdý/"sportovní" režim nelze vynutit tlačítkem, ale stylem jízdy...
Mimochodem, při pozorném čtení obsahu stránek xantiaclubu je to někde uvedeno - tady: http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2005051901
PS: moje XA s HA je měkkčí než pětikulka _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
laďa
Založen: 7.1.2007 Příspěvky: 102 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá září 12, 2008 8:20 pm Předmět: |
|
|
Chlapy a jak je to tedy s tím cvaknutím po otevření dveří u hydroaktivní xantie?? Mě to po otevření dveří cvakne jen v zadu a to ještě dvakrát za sebou. Slyšel jsem od kamaráda,že to má cvaknout v předu i v zadu a pak tiše sičet nebo bzučet,ale to ta má nedělá. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: pá září 12, 2008 8:33 pm Předmět: |
|
|
laďa napsal: | Chlapy a jak je to tedy s tím cvaknutím po otevření dveří u hydroaktivní xantie?? Mě to po otevření dveří cvakne jen v zadu a to ještě dvakrát za sebou. Slyšel jsem od kamaráda,že to má cvaknout v předu i v zadu a pak tiše sičet nebo bzučet,ale to ta má nedělá. |
Ano, na zastaveném autě se dá také hydroactiv vyzkoušet. Zavřením či otevřením dveří se přepne z jednoho režimu do druhého.
Citace PaMa z jiného vlákna:
"Když otevřeš dveře, musí být slyšet jak to vředu a vzadu pod autem výrazně cvakne a potom je slyšet jak to slabě bzučí ...
Když to necvakne a jen to bzučí , je to špatné ... , když to nebzučí tak taky špatně"
Takže:
1) otevřené dveře + bzučící ventily = měkký režim
2) zavřené dveře + ticho po cvaknutí ventilů = tvrdý režim
Ještě je otázkou, zda jsou tam kulky co tam mají být a jaký je jejich skutčný stav spolu se stavem celé hydry. A taky správná světlá výška v normální poloze... _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: pá září 12, 2008 9:00 pm Předmět: |
|
|
laďa napsal: | Chlapy a jak je to tedy s tím cvaknutím po otevření dveří u hydroaktivní xantie?? Mě to po otevření dveří cvakne jen v zadu a to ještě dvakrát za sebou. Slyšel jsem od kamaráda,že to má cvaknout v předu i v zadu a pak tiše sičet nebo bzučet,ale to ta má nedělá. |
Já testuju takto: Rozdíl mezi měkým a tvrdým režimem nejlépe zkontroluješ, když postavíš auto na rovnou plochu, nastartuješ motor vystoupíš a necháš ustálit výšku auta. Vypneš motor a zavřeš všechny dveře. Teď máš 30s na to aby si "zhoupnul" auto v měkém režimu. Po 30s se automaticky přepne do tvrdého režimu - přestanou ventily bzučet a klapne to. Od tohoto okamžiku musí náprava znatelně ztvrdnout. Po otevření a následném zavření dveří máš na dalších 30s aktivní měký režim na otestování druhé nápravy. Rozdíl v měkosti obou režimů by měl být poměrně značný. Pokud rozdíl nezaznamenáš, můžeš mít prasklou prostřední kouli na nápravě - dá se proměřit u někoho kdo dofukuje koule. Můžeš mít také problém v elektromagnetickém ventilu který ovládá šoupě pro připojování prostřední koule k nápravě. Případně problém v elektrice.
Cvaknutí 2x za sebou je zvláštní, člověk si pod tím může představit cokoliv. Jedná se o stejný zvuk 2x za sebou, nebo je pokaždý jiný? Nepoklesne ti přitom zadek? Při léčení na dálku je potřeba pipisovat trochu detailněji. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: so září 13, 2008 1:40 am Předmět: |
|
|
jj, může jít o vadný HA ventil, coý je železný váleček, ve kterém je hliníkové tělo ventilu s cívkou a jehlou, která zavírá a otevírá okruh. Vadná bývá právě ta cívka. Pokud se pokazí ventil, RJ hydroaktivu marně vysílá signály tak dlouho, až se odpálí nějaký ten brouček na RJ samé. Nedávno jsem to řešil na mém autí. Tady v Praze je nějaký Schutz ml. (kontakty v sekci autoservisy), který za přijatelný peníz dělá repasi jak HA ventilu tak i RJ hydroaktivu. _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
laďa
Založen: 7.1.2007 Příspěvky: 102 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: so září 13, 2008 8:34 pm Předmět: |
|
|
Takže to cvaknutí je pokaždé stejne. Když otevřu u stojícího auta dveře tak od zadní nápravy slyším dvě cvaknutí za sebou v intervalu 1s. S autem se v ten okamžik nic neďeje. Je pravda,že celý předek při dofuku byl KO a to i ta hydroaktivní! Není možné,že počítač nějak hlídá ventily, jestli se otevřou oba (přední i zadní) a pokud ne tak nepřepne ani jeden?? Tak nějak si vysvětluji to dvojí cvaknutí, jako kdyby to přeplo do měkého režimu a hned zpět do tvrdého,protože počítač nějak kontroluje jestli se přepl i předek. To je jen má doměnka. Jaké má jít napětí do hydro ventilu, když sepne?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne září 14, 2008 12:08 am Předmět: |
|
|
S tím napětím je to složitější. Při správné funkci jde na začátku sepnutí do ventilu 12V a elektronika je tam drží po dobu 0,5s. Po této době je 12 V pravidelně spínáno a vypínáno s kmitočtem opakování asi 1kHz. Střední hodnota tohoto napětí je zhruba 3V.
Krátkodobě se dá na ventil připojit i 12V natvrdo, ale hrozí nebezpečí zničení cívky ventilu přehřátím. Další nebezpečí spočívá v tom, že cívka obsahuje i ochranou diodu a je proto nutné přivést na ni napětí se správnou polaritou. Jinak hrozí nebezpečí zničení ochrané diody. Správná polarita je přímo na cívce vyzančena symbolem + a -. Může se stát, že dioda v cívce neplní svoji funkcii správně. Na cívce se pak naindukuje napěová špička a to se nemusí zamlouat jednotce hydractivu. Chtělo by to vidět průběh napětí na ventilu hydractivu. Správný je na mojí fotce. Měřil jsem ho zrovna před nedávnem.
Být tebou zkusil bych nechat zkontrolovat průběh napětí na obou ventilech v měkkém režimu - osciloskopem. Sám můžeš zkusit zkontrolovat konektory na obou ventilech jestli nejsou zoxidované, případně se pokusit najít jednotku hydractivu a opět zkontrolovat konektor jestli není zoxidovaný. Nevím přesně kde jednotka je, ale mám pocit že jsem někde četl, že je v motorovém prostoru v kastlíku před spolujezdcem. Raději si ale před odpojením konektorů z jednotky odpoj baterku. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|