Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Na volnoběh nebo neutrál - z kopce?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: út červenec 03, 2007 10:14 pm    Předmět: Na volnoběh nebo neutrál - z kopce? Citovat

Ahojky,

delší dobu přemýšlím, až teď jsem se rozhoupal se zeptat. Zajímá mne technický detail - zda-li motor 1.9TD (ale i jiné) je lépe z hlediska spotřeby nechat při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí nebo v neutrálu?

Tedy jinak, zda-li jde v tomto režimu do motoru palivo či ne? Na vstřikovací jednotce je jakýsi spínač závislý na poloze plynu, ale nemám tušení k čemu přesně je a ani jsem se to nikde nedočetl.

U benzínů se palivo odepíná (aspoò PP u Oktávky hlásí spotřebu 0l/100km), takže u ropáků by to snad mělo být to samé?

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: út červenec 03, 2007 10:47 pm    Předmět: Citovat

jistě s kopce, rychlost nech, pak je 0:00 spotřeba..... si teda myslím já....
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: st červenec 04, 2007 7:54 am    Předmět: Citovat

nene,u tohoto motoru je radove cerpadlo a to je mazano jen a pouze naftou-kdyby se zvrel provod nafty,tak cerpadlo neni mazane,a zadrelo by se pri delsim klesani,motor by ho tocil nasucho.MYslim si ze mam v tomto pravdu,jinak kopce sjizdim s kvaltem,brzdim motorem,a setrim kdyz na spotrebu,tak brzdy,pac 1,9td brzdi motorem dost solidne Smile
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jirkafra



Založen: 6.3.2007
Příspěvky: 52
Bydliště: Česká Kamenice

PříspěvekZaslal: st červenec 04, 2007 10:27 am    Předmět: Citovat

No ono taky záleží, co je to za kopec. Já jezdím na "vyhozenou" dost často, mám tady štěstí na kopce, který jsou "akorát" - není potřeba brzdit motorem a rychlost nejde přes 110, navíc lze využít setrvačnost a hybnost auta, takže bez kvaltu jedu i pár kiláků, páč na rovinkách mezi kopci to zase nejde pod 80, takže, když zrovna nikoho nezdržuju, kloužu si to v pohodě......
Jinak z prudčího kopce je asi lepší nechat kvalt a přibžďovat motorem než furt šlapat na brzdu.... si myslím já.
Jirka
_________________
Xana 2 Break - 1.8i 16V, XII/99, světlemodrá krasavice a taky můj první Citroen Surprised)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bog-fran



Založen: 8.5.2007
Příspěvky: 184
Bydliště: Most

PříspěvekZaslal: st červenec 04, 2007 2:05 pm    Předmět: Citovat

je fakt,že u benzínu je nižší spotřeba s zařazenou rychlostí,máma jezdí yarisem s palubním počítačem a při jízdě z kopce s kvaltemmá okamžitou spotřebu 0,0L/Km.u nafty nevim,možná to je tak jak píše JiRaY,ale jezdim raději s kvaltem,mam tak auto víc pod kontrolou.alespoò to na mě tak působí.
_________________
r.v.95 1,9TD - už sešrotovaná
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sima



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 915
Bydliště: Srdce Valašska

PříspěvekZaslal: st červenec 04, 2007 6:06 pm    Předmět: Citovat

JiRaY napsal:
nene,u tohoto motoru je radove cerpadlo a to je mazano jen a pouze naftou-kdyby se zvrel provod nafty,tak cerpadlo neni mazane,a zadrelo by se pri delsim klesani,motor by ho tocil nasucho.MYslim si ze mam v tomto pravdu,jinak kopce sjizdim s kvaltem,brzdim motorem,a setrim kdyz na spotrebu,tak brzdy,pac 1,9td brzdi motorem dost solidne Smile

Nevím jak vy diesláci tam co máte,ale snad musíte mít palivový okruh až před vstřikovače,nebo ne?Jeli tomu tak,pak nafta koluje zpět do nádrže a čerpadlo se maže dle mě,nafta se pak při uzavření,rozdělí zpět do nádrže až před vstřikovači.Tak a teď mě ukladivujte,je to opravdu jen a jen moje vize,nikdy jsem se nezajímal jak to u dieslu chodí Cool
_________________
X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak Smile
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pavel56



Založen: 16.2.2007
Příspěvky: 256
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: st červenec 04, 2007 6:59 pm    Předmět: Citovat

U klasickeho D/TD, ktery byl predmetem dotazu je to suma fuk, cerpadlo je bez plynu "zaklaply" takze tam jde dehtu jako na volnobeh at je tam kvalt nebo ne. U HDI uz by to mohlo bejt komplikovanejsi, ale tam netusim...
_________________
X1 1.9TD liftback
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: pá červenec 06, 2007 10:14 pm    Předmět: Citovat

Pavel56 napsal:
U klasickeho D/TD, ktery byl predmetem dotazu je to suma fuk, cerpadlo je bez plynu "zaklaply" takze tam jde dehtu jako na volnobeh at je tam kvalt nebo ne. U HDI uz by to mohlo bejt komplikovanejsi, ale tam netusim...

U Kokoktáfky TDi je s kvaltem s kopce spotřeba 0,00....
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra D



Založen: 6.7.2007
Příspěvky: 29
Bydliště: Hradec Králové 4.patro

PříspěvekZaslal: so červenec 07, 2007 8:28 am    Předmět: Citovat

W T5 /dodávka/ je s kvaltem také 0L/100Km
_________________
Xantia 1.9TD 96 zelená metla,klima,ABS
Nissan Sunny II 1.6i kupé 88
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: so červenec 07, 2007 10:22 am    Předmět: Citovat

Pavel56 napsal:
U klasickeho D/TD, ktery byl predmetem dotazu je to suma fuk, cerpadlo je bez plynu "zaklaply" takze tam jde dehtu jako na volnobeh at je tam kvalt nebo ne. U HDI uz by to mohlo bejt komplikovanejsi, ale tam netusim...

No pokud tam jde nafty/otacku jako na volnobeh a pritom jsou otacky motoru vyssi nez volnobezne, tak to zakonite musi vzit za danou dobu vic nafty, nez kdyz vyradis a motor bude danou dobu jen klapat pri nizsich otackach. Motory s elektronickym vstrikovanim by nemeli pri zpomalovani bez plynu nic vstrikovat, protoze k tomu nemaji duvod. Meli by zacit vstrikovat az pri poklesu pod urcite otacky tak, aby to nechciplo napriklad pri volnobehu. Ale osciloskopem jsem to na vstrikach nezkoumal, tak je to jen uvahou podlozena domnenka. Ja se svym Hdi dojizdim spis s kvaltem nez bez nej.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mamut



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 309
Bydliště: Praha Kadlín

PříspěvekZaslal: so červenec 07, 2007 12:03 pm    Předmět: Citovat

jk napsal:
Pavel56 napsal:
U klasickeho D/TD, ktery byl predmetem dotazu je to suma fuk, cerpadlo je bez plynu "zaklaply" takze tam jde dehtu jako na volnobeh at je tam kvalt nebo ne. U HDI uz by to mohlo bejt komplikovanejsi, ale tam netusim...

No pokud tam jde nafty/otacku jako na volnobeh a pritom jsou otacky motoru vyssi nez volnobezne, tak to zakonite musi vzit za danou dobu vic nafty,

No ona tam jde při nucených vyšších otáčkách podstatně menší dávka paliva než odpovídá volnoběhu, protože přece jen v čerpadlech jak řadových tak rotačních máme regulaci, a mechanickou odstředivou či elektronickou a ta nám samozřejmě dávku sníží na úroveò, která sice zaručí mazání čerpadla ale motor by na ní na volnoběh nešel. U HDI, což je common rail, se v tomto případě už neotevřou elektricky ovládané vstřiky a dodávka paliva do válce je nulová ale všechny součástky, co maj bejt naftou mazaný jsou mazaný.
P.S. Oktávku bych do toho netahal, protože u nich, ač maj všechny označení TDI, jsou dva systémy vstřikování a to jak rotačním čerpadlem tak VW systemem pumpe-deuse, takže jednou může být dávka minimální a jednou nulová. Wink
_________________
Break V6 3,0 750 Virago
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: so červenec 07, 2007 1:34 pm    Předmět: Citovat

Mamute, vypadá to, že máš zřejmě informací z nás nejvíc. Troufnul by sis tedy odpovědět na otázku uvedenou v názvu tematu? Neutrál/kvalt? A už kolegové s TD mají jasno? Jarda
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pavel56



Založen: 16.2.2007
Příspěvky: 256
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: so červenec 07, 2007 2:04 pm    Předmět: Citovat

jk napsal:

No pokud tam jde nafty/otacku jako na volnobeh a pritom jsou otacky motoru vyssi nez volnobezne, tak to zakonite musi vzit za danou dobu vic nafty, nez kdyz vyradis a motor bude danou dobu jen klapat pri nizsich otackach.

Proc? Vzdyt tam nehraje zadna elektronika, ktera by nekde s necim hejbala. Ovladani cerpadla je ryze mechanicke a otacky motoru s tim nemaji co delat. Neco jinyho je to u HDI jak psal Mamut cerpadlo tam nevstrikuje, ale tlaci stalym tlakem a trysky jsou ovladany elektronicky.
_________________
X1 1.9TD liftback
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mamut



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 309
Bydliště: Praha Kadlín

PříspěvekZaslal: so červenec 07, 2007 2:24 pm    Předmět: Citovat

jk napsal:
Mamute, vypadá to, že máš zřejmě informací z nás nejvíc. Troufnul by sis tedy odpovědět na otázku uvedenou v názvu tematu? Neutrál/kvalt? A už kolegové s TD mají jasno? Jarda

No troufnul, ale odpověď mi připadá dost triviální, tak jsem to sem rači ani nepsal Laughing. Jestliže mi motor při jízdě z kopce brzdí a já na udržení rychlosti musím přidat trochu plynu, tak z hlediska spotřeby je lepší jet na neutrál. Jestli mi rychlost neklesá či se zvyšuje, tak s kvaltem. Ale já osobně dávám přednost mít zařazeno, protože kdyby něco, chci mít rychlou možnost zrychlit ale to závisí na okolnostech a s jízdou na spotřebu to nemá moc společného a na mé spotřebě je to asi znát Very Happy
A ještě tedy spínač na čerpadle závislý na poloze plynu je spínač systému EGR.
_________________
Break V6 3,0 750 Virago
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: st srpen 15, 2007 7:43 am    Předmět: Citovat

Zdravím, ještě malý poddotaz, vyštrachal jsem fotky spínače:

ok2ucx napsal:
Na vstřikovací jednotce je jakýsi spínač závislý na poloze plynu, ale nemám tušení k čemu přesně je a ani jsem se to nikde nedočetl.

K čemu tohle heblo slouží? Ani z elektrického manuálu jsem nepochopil, co to je? Spínač při uvolněném plynu, připojený přes modrý konektor. Je to motor 1.9TD DHX. Je tedy ovládání ryze mechanické, nebo ne?

Pavel56 napsal:
... Ovladani cerpadla je ryze mechanicke a otacky motoru s tim nemaji co delat...

Pavel




_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)