Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: út červenec 03, 2007 10:14 pm Předmět: Na volnoběh nebo neutrál - z kopce? |
|
|
Ahojky,
delší dobu přemýšlím, až teď jsem se rozhoupal se zeptat. Zajímá mne technický detail - zda-li motor 1.9TD (ale i jiné) je lépe z hlediska spotřeby nechat při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí nebo v neutrálu?
Tedy jinak, zda-li jde v tomto režimu do motoru palivo či ne? Na vstřikovací jednotce je jakýsi spínač závislý na poloze plynu, ale nemám tušení k čemu přesně je a ani jsem se to nikde nedočetl.
U benzínů se palivo odepíná (aspoò PP u Oktávky hlásí spotřebu 0l/100km), takže u ropáků by to snad mělo být to samé?
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: út červenec 03, 2007 10:47 pm Předmět: |
|
|
jistě s kopce, rychlost nech, pak je 0:00 spotřeba..... si teda myslím já.... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: st červenec 04, 2007 7:54 am Předmět: |
|
|
nene,u tohoto motoru je radove cerpadlo a to je mazano jen a pouze naftou-kdyby se zvrel provod nafty,tak cerpadlo neni mazane,a zadrelo by se pri delsim klesani,motor by ho tocil nasucho.MYslim si ze mam v tomto pravdu,jinak kopce sjizdim s kvaltem,brzdim motorem,a setrim kdyz na spotrebu,tak brzdy,pac 1,9td brzdi motorem dost solidne _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
jirkafra
Založen: 6.3.2007 Příspěvky: 52 Bydliště: Česká Kamenice
|
Zaslal: st červenec 04, 2007 10:27 am Předmět: |
|
|
No ono taky záleží, co je to za kopec. Já jezdím na "vyhozenou" dost často, mám tady štěstí na kopce, který jsou "akorát" - není potřeba brzdit motorem a rychlost nejde přes 110, navíc lze využít setrvačnost a hybnost auta, takže bez kvaltu jedu i pár kiláků, páč na rovinkách mezi kopci to zase nejde pod 80, takže, když zrovna nikoho nezdržuju, kloužu si to v pohodě......
Jinak z prudčího kopce je asi lepší nechat kvalt a přibžďovat motorem než furt šlapat na brzdu.... si myslím já.
Jirka _________________ Xana 2 Break - 1.8i 16V, XII/99, světlemodrá krasavice a taky můj první Citroen ) |
|
Návrat nahoru |
|
|
bog-fran
Založen: 8.5.2007 Příspěvky: 184 Bydliště: Most
|
Zaslal: st červenec 04, 2007 2:05 pm Předmět: |
|
|
je fakt,že u benzínu je nižší spotřeba s zařazenou rychlostí,máma jezdí yarisem s palubním počítačem a při jízdě z kopce s kvaltemmá okamžitou spotřebu 0,0L/Km.u nafty nevim,možná to je tak jak píše JiRaY,ale jezdim raději s kvaltem,mam tak auto víc pod kontrolou.alespoò to na mě tak působí. _________________ r.v.95 1,9TD - už sešrotovaná |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: st červenec 04, 2007 6:06 pm Předmět: |
|
|
JiRaY napsal: | nene,u tohoto motoru je radove cerpadlo a to je mazano jen a pouze naftou-kdyby se zvrel provod nafty,tak cerpadlo neni mazane,a zadrelo by se pri delsim klesani,motor by ho tocil nasucho.MYslim si ze mam v tomto pravdu,jinak kopce sjizdim s kvaltem,brzdim motorem,a setrim kdyz na spotrebu,tak brzdy,pac 1,9td brzdi motorem dost solidne |
Nevím jak vy diesláci tam co máte,ale snad musíte mít palivový okruh až před vstřikovače,nebo ne?Jeli tomu tak,pak nafta koluje zpět do nádrže a čerpadlo se maže dle mě,nafta se pak při uzavření,rozdělí zpět do nádrže až před vstřikovači.Tak a teď mě ukladivujte,je to opravdu jen a jen moje vize,nikdy jsem se nezajímal jak to u dieslu chodí _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel56
Založen: 16.2.2007 Příspěvky: 256 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: st červenec 04, 2007 6:59 pm Předmět: |
|
|
U klasickeho D/TD, ktery byl predmetem dotazu je to suma fuk, cerpadlo je bez plynu "zaklaply" takze tam jde dehtu jako na volnobeh at je tam kvalt nebo ne. U HDI uz by to mohlo bejt komplikovanejsi, ale tam netusim... _________________ X1 1.9TD liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: pá červenec 06, 2007 10:14 pm Předmět: |
|
|
Pavel56 napsal: | U klasickeho D/TD, ktery byl predmetem dotazu je to suma fuk, cerpadlo je bez plynu "zaklaply" takze tam jde dehtu jako na volnobeh at je tam kvalt nebo ne. U HDI uz by to mohlo bejt komplikovanejsi, ale tam netusim... |
U Kokoktáfky TDi je s kvaltem s kopce spotřeba 0,00.... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra D
Založen: 6.7.2007 Příspěvky: 29 Bydliště: Hradec Králové 4.patro
|
Zaslal: so červenec 07, 2007 8:28 am Předmět: |
|
|
W T5 /dodávka/ je s kvaltem také 0L/100Km _________________ Xantia 1.9TD 96 zelená metla,klima,ABS
Nissan Sunny II 1.6i kupé 88 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: so červenec 07, 2007 10:22 am Předmět: |
|
|
Pavel56 napsal: | U klasickeho D/TD, ktery byl predmetem dotazu je to suma fuk, cerpadlo je bez plynu "zaklaply" takze tam jde dehtu jako na volnobeh at je tam kvalt nebo ne. U HDI uz by to mohlo bejt komplikovanejsi, ale tam netusim... |
No pokud tam jde nafty/otacku jako na volnobeh a pritom jsou otacky motoru vyssi nez volnobezne, tak to zakonite musi vzit za danou dobu vic nafty, nez kdyz vyradis a motor bude danou dobu jen klapat pri nizsich otackach. Motory s elektronickym vstrikovanim by nemeli pri zpomalovani bez plynu nic vstrikovat, protoze k tomu nemaji duvod. Meli by zacit vstrikovat az pri poklesu pod urcite otacky tak, aby to nechciplo napriklad pri volnobehu. Ale osciloskopem jsem to na vstrikach nezkoumal, tak je to jen uvahou podlozena domnenka. Ja se svym Hdi dojizdim spis s kvaltem nez bez nej. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: so červenec 07, 2007 12:03 pm Předmět: |
|
|
jk napsal: | Pavel56 napsal: | U klasickeho D/TD, ktery byl predmetem dotazu je to suma fuk, cerpadlo je bez plynu "zaklaply" takze tam jde dehtu jako na volnobeh at je tam kvalt nebo ne. U HDI uz by to mohlo bejt komplikovanejsi, ale tam netusim... |
No pokud tam jde nafty/otacku jako na volnobeh a pritom jsou otacky motoru vyssi nez volnobezne, tak to zakonite musi vzit za danou dobu vic nafty, |
No ona tam jde při nucených vyšších otáčkách podstatně menší dávka paliva než odpovídá volnoběhu, protože přece jen v čerpadlech jak řadových tak rotačních máme regulaci, a mechanickou odstředivou či elektronickou a ta nám samozřejmě dávku sníží na úroveò, která sice zaručí mazání čerpadla ale motor by na ní na volnoběh nešel. U HDI, což je common rail, se v tomto případě už neotevřou elektricky ovládané vstřiky a dodávka paliva do válce je nulová ale všechny součástky, co maj bejt naftou mazaný jsou mazaný.
P.S. Oktávku bych do toho netahal, protože u nich, ač maj všechny označení TDI, jsou dva systémy vstřikování a to jak rotačním čerpadlem tak VW systemem pumpe-deuse, takže jednou může být dávka minimální a jednou nulová. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: so červenec 07, 2007 1:34 pm Předmět: |
|
|
Mamute, vypadá to, že máš zřejmě informací z nás nejvíc. Troufnul by sis tedy odpovědět na otázku uvedenou v názvu tematu? Neutrál/kvalt? A už kolegové s TD mají jasno? Jarda _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel56
Založen: 16.2.2007 Příspěvky: 256 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: so červenec 07, 2007 2:04 pm Předmět: |
|
|
jk napsal: |
No pokud tam jde nafty/otacku jako na volnobeh a pritom jsou otacky motoru vyssi nez volnobezne, tak to zakonite musi vzit za danou dobu vic nafty, nez kdyz vyradis a motor bude danou dobu jen klapat pri nizsich otackach. |
Proc? Vzdyt tam nehraje zadna elektronika, ktera by nekde s necim hejbala. Ovladani cerpadla je ryze mechanicke a otacky motoru s tim nemaji co delat. Neco jinyho je to u HDI jak psal Mamut cerpadlo tam nevstrikuje, ale tlaci stalym tlakem a trysky jsou ovladany elektronicky. _________________ X1 1.9TD liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: so červenec 07, 2007 2:24 pm Předmět: |
|
|
jk napsal: | Mamute, vypadá to, že máš zřejmě informací z nás nejvíc. Troufnul by sis tedy odpovědět na otázku uvedenou v názvu tematu? Neutrál/kvalt? A už kolegové s TD mají jasno? Jarda |
No troufnul, ale odpověď mi připadá dost triviální, tak jsem to sem rači ani nepsal . Jestliže mi motor při jízdě z kopce brzdí a já na udržení rychlosti musím přidat trochu plynu, tak z hlediska spotřeby je lepší jet na neutrál. Jestli mi rychlost neklesá či se zvyšuje, tak s kvaltem. Ale já osobně dávám přednost mít zařazeno, protože kdyby něco, chci mít rychlou možnost zrychlit ale to závisí na okolnostech a s jízdou na spotřebu to nemá moc společného a na mé spotřebě je to asi znát
A ještě tedy spínač na čerpadle závislý na poloze plynu je spínač systému EGR. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: st srpen 15, 2007 7:43 am Předmět: |
|
|
Zdravím, ještě malý poddotaz, vyštrachal jsem fotky spínače:
ok2ucx napsal: | Na vstřikovací jednotce je jakýsi spínač závislý na poloze plynu, ale nemám tušení k čemu přesně je a ani jsem se to nikde nedočetl. |
K čemu tohle heblo slouží? Ani z elektrického manuálu jsem nepochopil, co to je? Spínač při uvolněném plynu, připojený přes modrý konektor. Je to motor 1.9TD DHX. Je tedy ovládání ryze mechanické, nebo ne?
Pavel56 napsal: | ... Ovladani cerpadla je ryze mechanicke a otacky motoru s tim nemaji co delat... |
Pavel
_________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|