Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mimidik
Založen: 1.9.2007 Příspěvky: 5
|
Zaslal: so září 01, 2007 6:03 pm Předmět: Cukání 1.8 16V v záběru |
|
|
Zdravím všechny kolegy Xantiáky....
Chtěl bych se zeptat zda by někdo neměl pro mě radu.
Začal mi cukat motor při akceleraci a už nevím co s tím.Projevuje se to tak ře pokud trochu prudčeji ( tím nemyslím aby proklouzla kola ale opravdu normálně) akceleruji a jsou otáčky motoru zrovna pod 2000 ot. , tak se motor jakoby přidušuje a občas to i střelí do výfuku, jakmile otáčky přelezou 2000 tak se to uklidní ,a při akceleraci při otáčkách nad 2000 se to neprojevuje vůbec.
Nevím už co s tím , dal jsem nové svíčky, filtry, olej, vyčistil sání ( klapka , kanálky...) , vyměnil lambdasondu , změříl teplotní čidla vody ( zelený a modrý - reagují dobře) , vyčistil krokový motorek volnoběhu....nic nepomáhá.Dělá to při provozu na benzín i na LPG takže vylučuju i řídící jednotku , to by musely být špatné obě - plynová i benzínová.
Je to divný. Přijedu ke křižovatce , vyřadím , pak se chci rozjet a dusí se to jako by to jelo na 2- 3 válce , občas vystřelí výfuk , jakmile se to rozjede a dostanu otáčky nad 2000 tak to přestane a jede to úplně normálně , stejné to je když třeba dojíždím nebo zpomaluju , dobrzdím , dám 3 kvalt a chci se zas rozjet , nebo někoho předjet - pokud při tom zrychlení nemám víc jak 2000 ot. tak to cuká , takže pokud chci předjíždět třeba nákladák a předtím jsem byl nucen zpomalit a sunout se chvíli za ním tak potom musím nejdříve vytočit motor aspon na 3000ot a pak teprv zařadit a pustit spojku , jinak se to zakucká a já ztratím výkon na předjetí...při couračkách po městě a věčným řazení je to nejhorší , to jsou otáčky motoru skoro pořád pod 2000 a to jakákoliv akcelerace skončí cukáním , kašláním a střílením.
Spotřeba paliva je normální , voda mi taky neubývá řekl bych...Taky jsem si všiml že to nezačalo najednou ale postupně , může být někde něco ucpaný?
To kašlání a střílení v nízkých otáčkác je způsobeno příliš velkým množstvím paliva , nebo jeho nedostatkem??Proč to přestane při vyšších otáčkách?
Pokud někdo tušíte co by to mohlo dělat , nebo máte přímo radu co s tím tak prosím napište.Předem moc díky
David |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: so září 01, 2007 7:52 pm Předmět: |
|
|
Já měl a řek bych že už zas začínám mít podobnej problém a dělaly mi to zapalovací cívky ( zapalovací modul bo lišta se tomu taky řiká ). Měl sem XA u Citroenu na diagnostice, diagnostika samo nic nenašla, ale mechanik ty cívky přeměřil a zjistil, že nejsou OK. Tak sem vzal lištu z vrakáče, no měl sem už i vyhřátý a popraskaný ty gumy, co dou přes svíčky. Zatím mi to nedělá òák extra moc, ale příště asi už našetřím na novou lištu a vezmu jí od Boba. Prej je to bolest tedlech motorů, víc xantiáků už to měnilo a někerý ( Míra z Ledče ) dal zapalování z BX. _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mimidik
Založen: 1.9.2007 Příspěvky: 5
|
Zaslal: so září 01, 2007 9:01 pm Předmět: |
|
|
Zdravím - děkuju za nápad a radu
Taky už jsem na ty cívky myslel , ale je to dost peněz a raději bych to nejdřív vyzkoušel....potřebuju sehnat někoho se stejným motorem.
Ještě jsem zapomněl napsat že to začne dělat až když se motor zhřeje tak na 60 -70 stupòů , za studena to vůbec necuká.
David |
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: so září 01, 2007 9:12 pm Předmět: |
|
|
Mě udivujou ty otáčky motoru - ty řadíš když má motor 2000 otáček? Øekl bych že žádný benzínový motor při těchto otáčkách vůbec netáhne. Deiesel jo, ten táhne už od dvou tisíc, ale benzíòáky až tak k 3000...
Já když se rozjíždím na křižovatce, a přeženu to s hlasitostí CD-čka, a šlápnu trochu silnějš na plyn, tak koukám a najednou zčistajasna mám na otáčkoměru 4000 a dým od gum...teda ne že bych to dělal schválně, z efektů pištících gum jsem už vyrost....toho si opravdu všimnu až když jsou ty gumy slyšet i přes to CD... takový vedlejší efekty fakt nemusím. Ale má to výhodu - kloboučníci se klidí z cesty... P.S. Asi budu muset někdy zkusit jet bez zapnutého CD-čka...nejspíš se dostanu pod 7,5. _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: so září 01, 2007 9:18 pm Předmět: |
|
|
mimidik napsal: | Zdravím - děkuju za nápad a radu
Taky už jsem na ty cívky myslel , ale je to dost peněz a raději bych to nejdřív vyzkoušel....potřebuju sehnat někoho se stejným motorem.
Ještě jsem zapomněl napsat že to začne dělat až když se motor zhřeje tak na 60 -70 stupòů , za studena to vůbec necuká.
David |
jj to by mohlo bejt, mno nemusíš o hned kupovat, dej to někomu přeměřit..... ééé 2,0i 16V maj tu lištu stejnou. _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mimidik
Založen: 1.9.2007 Příspěvky: 5
|
Zaslal: so září 01, 2007 9:45 pm Předmět: |
|
|
Zdravím
No já samozřejmě řadím normálně , ale představ si ře se za něčím táhneš na 3 kvalt a jedeš tak 40km/h tak to tam máš tak 1800 ot no a ted ho chces predjet , dvojku tam cpát nebudu to bych to auto ještě víc zabrzdil , trošku na to šlápnu a na 3 to má slušný odpich...ale mě se to zadusí , cítím že jede jakoby na 3 válce a pokud na to náhodou šlápnu trochu víc tak to střelí do výfuku... no a kdyz se to dokodrcá prez 2000ot tak se to odpichne a jede to normalne...
Jinak ty cívky jsem schopen si změřit sám , jen nevím kolik mají mít ohmicky....určitě musí mít obě stejně to je jasný....to hned zítra zkusím..
ale proč to dělá až při zahřátí motoru???
No uvidíme , každopádně díky...jinak jsem z Usti n.L. neznáte někoho z mého okolí se stejým motorem?
Díky David |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: so září 01, 2007 9:51 pm Předmět: |
|
|
mě to myslím, taky dělalo až po zahřátí, no teplotou se ta lišta drobet kroutí a asi cívky dávaj jinak..... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: ne září 02, 2007 10:46 am Předmět: |
|
|
mimidik napsal: | Zdravím
No já samozřejmě řadím normálně , ale představ si ře se za něčím táhneš na 3 kvalt a jedeš tak 40km/h tak to tam máš tak 1800 ot no a ted ho chces predjet , dvojku tam cpát nebudu to bych to auto ještě víc zabrzdil , trošku na to šlápnu a na 3 to má slušný odpich...ale mě se to zadusí , cítím že jede jakoby na 3 válce a pokud na to náhodou šlápnu trochu víc tak to střelí do výfuku... no a kdyz se to dokodrcá prez 2000ot tak se to odpichne a jede to normalne...
Jinak ty cívky jsem schopen si změřit sám , jen nevím kolik mají mít ohmicky....určitě musí mít obě stejně to je jasný....to hned zítra zkusím..
ale proč to dělá až při zahřátí motoru???
No uvidíme , každopádně díky...jinak jsem z Usti n.L. neznáte někoho z mého okolí se stejým motorem?
Díky David |
Kruci včera jsem se přes hodinu matlal s tím abych sepsal elaborát který rozebíral možnosti co by to mohlo být. Celé jsem si to 2x přečet aby to dávalo smysl a když jsem to odentroval, zepalo se mě to na heslo a po jeho zadání jsem našel na monitoru prázdné okno na psaní... když tak mi zavolej na 602 250 776. Sepisovat znovu se mi to nechce. Takhle to bude rychlejší. Tom _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mimidik
Založen: 1.9.2007 Příspěvky: 5
|
Zaslal: st září 05, 2007 9:36 pm Předmět: |
|
|
Diky Tome...jak to pujde tak se ozvu
David |
|
Návrat nahoru |
|
|
DPD
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 100 Bydliště: Kamýk nad Vltavou
|
Zaslal: čt září 06, 2007 12:10 pm Předmět: |
|
|
Ja se tady zase pozeptam se svym problemkem. Taky to dela vic za tepla nez za studena. Jakmile pustim nebo seslapnu plyn, tak auto mirne skubne. Dela to jen obcas a spis v nizsich otackach (tak pod 3000). A jednou, kdyz jsem se rozjizdel na 2 tak z 1600 ot trosku vic pod plynem, tak mi auto taky trosku zaskubalo. Jinak tahne vyborne. Mohl by to byt stejny problem? _________________ XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: čt září 06, 2007 1:25 pm Předmět: |
|
|
DPD napsal: | Ja se tady zase pozeptam se svym problemkem. Taky to dela vic za tepla nez za studena. Jakmile pustim nebo seslapnu plyn, tak auto mirne skubne. Dela to jen obcas a spis v nizsich otackach (tak pod 3000). A jednou, kdyz jsem se rozjizdel na 2 tak z 1600 ot trosku vic pod plynem, tak mi auto taky trosku zaskubalo. Jinak tahne vyborne. Mohl by to byt stejny problem? |
Já bych řek že jo. Taky mi to nedělá furt.....někdy mi to udělá třá při rozjezdu, za 1 pink 3-3,5 t. otáček, pak za 2 a zacuká to.... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: čt září 06, 2007 4:02 pm Předmět: |
|
|
Za jedna a 3500 ot.? Já točky nesleduju tj fakt,ale tak nějak se mě na jedničku 3000-3500 zdá hodně,nebo ne?Musím se podívat na otáčkoměr při rozjezdu. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
wamper
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 27 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: čt září 06, 2007 4:21 pm Předmět: |
|
|
No, musim souhlasit s tím, že benzín, notabene 16ventil pod 2000 ot. nejede, tzn. že kromě jedničky jízda pod ty 2000 ot. je podle mě trápení motoru...
Mě xantia taky poškubává, resp. nechce jet pod 2000 ot. A dělalo to i u fungl nový elantry (1.6 16V). Myslim, že to je o naprogramování řídící jednotky, jakože tam v nízkejch otáčkách nepustí benzín naplno...
Ještě jedna věc, to s tim ne úplně souvisí, někde se tu řešilo, že po vyřazení klesají otáčky dost pomalu... když jsem to samý řešil u tý elantry, tak mi v servisu (v hlavnim zastoupení hyundai, ve stodůlkách) řekli, že to dělá ØJ a je to kvůli emisím - prý jsou nižší, než když se to "uřízne" hned...
Jo, jinak xa 1,8 16V má maximální výkon v 5500 ot. tzn. 3500 mi opravdu nepřijde moc. Jiná věc je, že mě zrovna ve 3000 ot. rezonuje motor/převodovka/a buhvíco ještě, tak jezdim buď do 2500 - 2700 nebo nad cca 3300. _________________ X2 Break 1.8i 16V URŠULA Exclusive 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mimidik
Založen: 1.9.2007 Příspěvky: 5
|
Zaslal: čt září 06, 2007 4:33 pm Předmět: |
|
|
Zdravím
Wampere , já bych to neřešil pokud by to dělalo odzačátku , ale začlo mě to zlobit cca před měsícem a stále se to zhoršovalo...nehledě na to střílení do výfuku, to určitě není normální...
David |
|
Návrat nahoru |
|
|
wamper
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 27 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: čt září 06, 2007 4:37 pm Předmět: |
|
|
mimidik napsal: | Zdravím
Wampere , já bych to neřešil pokud by to dělalo odzačátku , ale začlo mě to zlobit cca před měsícem a stále se to zhoršovalo...nehledě na to střílení do výfuku, to určitě není normální...
David |
Jo, to střílení rozhodně není OK, ale co s tim dělat, jste tady rozebírali výše, mě nic dalšího nenapadá, zkrátka zkusit vše, co může souviset s tím, že se nezapálí benzín ve válci..
Jen jsem tim svým příspěvkem chtěl říct, že "některá zakřivení jsou normální" _________________ X2 Break 1.8i 16V URŠULA Exclusive 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|