Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: ne duben 05, 2009 9:35 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: |
Další ojedinělý kousek s deklem pod motorem napiš mi . |
Sorry za OT, ale taky mam pod motorem delk (aspon pod predni casti, kluci v servisu ho vzdycky sundavaj, kdyz menej olej, projde jim to mensi srani, nez vypoustet ten olej skrz to maly okynko, co tam na to je.)
V cem to je tak zvlastni?
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: ne duben 05, 2009 9:47 pm Předmět: |
|
|
Tak tak,na mým TurboD ho mám od výroby,a na HDi jsem si ho sehnal,aby mi nehnil spodek,a hlavně hadice od bufíka. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: po duben 06, 2009 6:43 am Předmět: |
|
|
sgt napsal: | ok2ucx napsal: | Jen něco odšroubit, v mém případě znamená způsobit škodu 100x větší než cena šroubu. Auto týden nepojízdné.
Nemám ani lis.
Pavel |
S tými šrobami nebudeš ma žiadny problém lebo sú dos ve¾ké a tuším sú z nehrdzavejúceho materiálu. Stačí len očisti závit oce¾ovým kartáčom, strieknu na závity WDčko a pôjdu dole skoro samé
Keď nemáš lis tak nevadí, dá sa to zvládnu aj vo zveráku. Ale by tebou tak sa na ne vykašlem - tie predné silentbloky bývajú v drvivej väčšine v poriadku. A na zadné ti stačí zverák, flexa a 10min času |
Přesně jak píše SGT, já to dělal normálně na dvorku v listopadu před STK, kamoš mi sehnal MOOGy za přijatelných 500,-Kč kus ( jinak cena jak píše Josef2 kolem 800,-Kč, ty slevy v autokelly dělaj strašně moc ), vytáhl jsem úplně rameno ven, dal do svěráku, urvané silentbloky normálně vytáhl. Trubičku co zůstala na ramení rozřízl flexou a sklepl majzlem a kladivem. Pořádně jsem to namazal at to klouže a pár uderama jsem nalisoval nové. Jo před tím jsem si ještě označil jak byl původně umístěné, ten jeden jsem neměl úplně urvanej tak podle něj.
Mě to nepopojíždělo ani nijak nemlátilo, ale pocitoval jsem při průjezdu esíčka takové divné zavlnění auta jakoby, prostě se to víc zhouplo do stran než je zdrávo. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po duben 06, 2009 7:33 am Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | ...Může být tato vůle primární příčinou takového klepání? Rachtá v tom jak je starých pendlovkách...Pavel |
Může NÌCO uložené v gumě klepat, když nejbližší kovová "věc" je 1cm daleko?? Taková otázka mě taky nedá spát.
Volný kulový kloub je jasná věc - klepe kov o kov, ale guma?? _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: po duben 06, 2009 7:53 am Předmět: |
|
|
Nj, je to jiný klepání, lae klepání to je. Není to zas taková jako gumička co myslíš, tadle je o dost tvrdší _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: po duben 06, 2009 7:24 pm Předmět: |
|
|
No, zrovna klepání kov o kov to není. Sem zapomněl napsat. Spíše takové gumové poklepávání. Stopro to bude minimálně silentblok, kosti vyměním taky a možná i čepy?
Tož kupuju flexu a velké kladivo.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po duben 06, 2009 8:10 pm Předmět: |
|
|
Tak to je ten divný "hluk" od přední nápravy co mě taky štve.
Klepání to není, ale ticho taky ne.
Mám dvě auta, takže se nevyhnu srovnávání.
Až bude čas tak to taky omrknu. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: po duben 06, 2009 8:35 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | kosti vyměním taky a možná i čepy?
Pavel |
Nemeò zbytočne veci čo nemusíš. Kosti odskúšaš tak, že chytíš kåb do ruky a niekto ti poriadne rozkýva auto do strán. Odskúšaj všetky 4...
Pri kontrole spodného gu¾ového čapu je najlepšie dvihnú koleso do vzduchu, jednou rukou chyti hore, druhou dole a snaži sa ho akoby kývaním vypáči. Treba počúva či neklepe. _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomi
Založen: 24.8.2007 Příspěvky: 73 Bydliště: Vrbové pri Piešanoch
|
Zaslal: út duben 07, 2009 1:19 pm Předmět: |
|
|
sgt napsal: | ok2ucx napsal: | kosti vyměním taky a možná i čepy?
Pavel |
Nemeò zbytočne veci čo nemusíš. Kosti odskúšaš tak, že chytíš kåb do ruky a niekto ti poriadne rozkýva auto do strán. Odskúšaj všetky 4...
Pri kontrole spodného gu¾ového čapu je najlepšie dvihnú koleso do vzduchu, jednou rukou chyti hore, druhou dole a snaži sa ho akoby kývaním vypáči. Treba počúva či neklepe. |
presne tak, ja osm behol na zdvihák a paisrom zapáčil a zistil, čo všetko je zlé, u mòa boli zadné OK, ale predné zlé, tak sú vymenené. čo sa týka zadných, tak ve¾mi podobne to má riešené ZX a tam som to teraz robil a fakt stačí flexa a kladivo, ani zverák som nemal :/ _________________ >> www.citroenklubpraha.eu <<
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 5:37 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | ... ani patřičný fortel na tyhle zarezlé potvory |
Silentbloky už mám, flexu a kladivo taky, ale je mi to prd platné. Ani jeden ze tří šroubů se ani nehne, leda že bych je tou flexou řízl taky, ale přístup je tam mizerný stejně jako ke všemu, co tam umí rezavět.
Zavezu to tedy těm, kteří to umí (lépe). Na tento oxid železa prostě nemám. Nevím, jestli a proč Xa takto koroduje, jestli je to jen konkrétním kusem nebo je to vlastnost všech Xa? Když u Xa vidím v návodu "povolte šroub", začínám vždycky ču nějaké problémy.
Ráno jsem na Volvu měnil zadní parkovací pakny, psali povolte dva šrouby a sundejte brzdiče, tak jsem to prostě udělal. U Xa se mi před rokem lámalo všechno, co šlo.
P. _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Naposledy upravil ok2ucx dne so duben 11, 2009 7:50 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 6:02 pm Předmět: |
|
|
Jo jo, i takové kousky se najdou, je to snad celý život Xantie parkovaná někde na trávě, tam opravdu nejde pro samou rez povolit nic. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: so duben 11, 2009 7:56 am Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | ... snad celý život Xantie parkovaná někde na trávě, tam opravdu nejde pro samou rez povolit nic. |
No, kdyby tohle byla pravda, tak beru. Leč tato X2 si odjezdila svoji největší porci km na kvalitně vysolených bavorských dálnicích a zbytek času postávala na zpevněné ploše u domku dobře situovaného majitele.
Celá ta oblast v podběhu asi musela dostat solí dost zabrat, nedávno jsem řešil v těchto místech prorezlé trubičky hydrauliky. U zadní nápravy mě čeká podobná repase brzy.
Jak jste na tom ostatní? To jste fakt vzali klíč č. 19 a u ~10 let starého auta jste fakt něco na podvozku povolili jen tak, bez plamene?
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: so duben 11, 2009 10:27 am Předmět: |
|
|
no moja XA jazdila prv v Belgicku (našiel som pri upratovaní vo vodičovom sedáku pár bločkov s adresou nejakých obchodov aj adresu majite¾a auta ), potom jazdila v Komárne (úplne na juhu SK kde so¾ v živote nevideli). Pri kúpe bol podvozok bez akejko¾vek hrdze
Teraz jazdí na úplnom severe SK kde solia 5 mesiacov v roku a po troch zimách je tam tej hrdze už slušne
Keby bolo na mne, zakázal by som soli, po ujazdenom snehu sa jazdí skvele a nikdo by nepoznal čo je to hrdza !!! Pripomineky typu "na tom sa nedá jazdi" neberiem. Viem čo je to zasnežená cesta a keď má človek slušné gumy (ja mám Debica Frigo), ís po dobre ujazdenom snehu po rovine sa dá bezpečne 80km/h. Bol som párkrát na severe vo SWE, tam so¾ nepoznajú, len pravidelne odhàòajú prebytočný sneh a nemajú s jazdením žiadny problém
Môj postup pri povo¾ovaní šróbov je nasledovný:
1. poriadne očisti závit oce¾ovým kartáčom
2. nastrieka WD40
3. odšrobova a ak je nutné sem-tam zase okartáčova a strieknu WD40
Menšie šroby niekedy utrhneš to sa asi fakt nedá, ale väčšie idú vždy bez problémov dole (aj tie čo držia rameno). _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: po duben 13, 2009 4:32 pm Předmět: |
|
|
sgt, souhlasím s tebou. U nás se vůbec nesolí, sice jen krátký úsek, a je to pohoda.Vždycky nadávám až najedu na tu posolenou břečku. Jinak na XA(3/2000) co jsem potřeboval povolit tak vždy bez problémů, spodek vypadá velmi dobře. Zrovna tak na BX (1994), na tom už jsem toho dělal víc a vždycky pohoda.Ale BX je od Frankfurtu a Xa bydlela ještě dál, takže obě auta sůl pořádně viděly asi až se mnou.
Na tyhle problematické demontáže existuje spray, myslím že Wurth, který maže a zároveò podchladí šroub který pak bez problému povolíš. Když to montuju zpátky tak dám vždy loctite na šrouby, ten je zajistí jak proti povolení, tak proti korozi. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: út duben 14, 2009 8:41 am Předmět: |
|
|
Luboš.H: tak tie nesolené cesty ti fakt závidím
Ja zase keď už nejaký šrob na podvozku povolím, tak pri spätnej montáži závit zakonzervujem hrubšou vrstvou A00 a mám istotu, že pri budúcej demontáži to mám v suchu
Tak isto mám "zakonzervované" koncové šroby na LHM trubkách aby v prípade demontáže to mal odborník na hydru ¾ahšie. _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|