Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
medoz
Založen: 21.6.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Studenec - KRKONOŠE
|
Zaslal: čt červen 21, 2007 8:21 pm Předmět: Padání zadku při jízdě |
|
|
Zdravím , stává se mi u Activy za jízdy že trochu spadne zadek a hned se zase dofoukne .Mám hydrauliku po proplachu v Citroenu v Jičíně a po kontrole koulí a seřízení výšky. Někdy se stává že zavrzá (zřejmě pístnice) pravá strana. Neví někdo co s tím ? Jak je to s pístnicema ,kde se dají sehnat ,nové nebo repliky? Díky za odpovědi. _________________ XANTIA 2.0L 16V ACTIVA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: út červen 26, 2007 10:32 am Předmět: Re: Padání zadku při jízdě |
|
|
medoz napsal: | Zdravím , stává se mi u Activy za jízdy že trochu spadne zadek a hned se zase dofoukne .Mám hydrauliku po proplachu v Citroenu v Jičíně a po kontrole koulí a seřízení výšky. Někdy se stává že zavrzá (zřejmě pístnice) pravá strana. Neví někdo co s tím ? Jak je to s pístnicema ,kde se dají sehnat ,nové nebo repliky? Díky za odpovědi. |
Padne to 1x , hned krátce po startu auta, ne? Nejsi první ani poslední kumu to dělá. Zřejmě to má za vimu zadní elektroventil hydraktivu.
Pístníce na kolech - nikdy jsem neviděl, že by odešla. Activácké pístnice - to je oříšek, repase dělá jeden chlapík, na vrakovištích moc nejsou, nové stojí kolem 10 tis., zhruba. _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr65
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 90 Bydliště: TR
|
Zaslal: út červen 26, 2007 12:30 pm Předmět: |
|
|
No mě na 1.9TD z r.95 (budiž jí sláva) jedna pístnice odešla - levá přední. Předek mi neustále coural tak o 5 cm. Mechanik to odhalil tak, že omrknul přepouštěcí hadičky - a tou levou to fakt valilo. Sehnal jsem pak na vrakáči jinou za 1500Kč. (pozor, drobně liší se levá a pravá).
Pístnice náklonu u aktiv jsou oříškem. O jedné jsem se dozvěděl na vrakáči v Kladně - jde o zadní, ale jen s celou nápravou. Je to už ale delší dobu. _________________ současnost: Xantia Activa, 2.0HDi, 80kW, leden 2000
minulost : Xantia 1.9TD, r.v.1995. |
|
Návrat nahoru |
|
|
medoz
Založen: 21.6.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Studenec - KRKONOŠE
|
Zaslal: út červen 26, 2007 7:11 pm Předmět: |
|
|
Máš úplnou pravdu udělá to jen po startu,občas to i na zadním pravém kole tak divně zavrže.Po startu se tak za 30 vteřin zvedá předek a zadní levá strana plynule a pak najednou jak když se utrhne a zvedne se i pravá.To propadnutí po startu je jen když sedí 5 lidí v autě. Je taky možné že to bude dělat úplně jiná blbost,v servise mi tvrdí že na celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí,tak je taky možné že se to pokaždé dostane do jiné polohy.Možná mě taky bude čekat výměna koulí.Auto jsem koupil skoro před rokem(asi ho znáte v galerii je to na první straně 4 foto zleva dole), takže nevím jestli byli měněné,dofouklé prý byli ale nevím jak když mají rozdíly tlaku.Jinak díky za reakce. _________________ XANTIA 2.0L 16V ACTIVA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: st červen 27, 2007 6:51 am Předmět: |
|
|
medoz napsal: | Máš úplnou pravdu udělá to jen po startu,občas to i na zadním pravém kole tak divně zavrže.Po startu se tak za 30 vteřin zvedá předek a zadní levá strana plynule a pak najednou jak když se utrhne a zvedne se i pravá.To propadnutí po startu je jen když sedí 5 lidí v autě. Je taky možné že to bude dělat úplně jiná blbost,v servise mi tvrdí že na celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí,tak je taky možné že se to pokaždé dostane do jiné polohy.Možná mě taky bude čekat výměna koulí.Auto jsem koupil skoro před rokem(asi ho znáte v galerii je to na první straně 4 foto zleva dole), takže nevím jestli byli měněné,dofouklé prý byli ale nevím jak když mají rozdíly tlaku.Jinak díky za reakce. |
1,5cm vůle je už asi dost. Nejdříve bych povyměòoval všechna ta různá táhýlka a hebla co jdou vyměnit, všechno promazat rozhýbat a taky hlavně seřídit výšku. Pak by se vidělo co dál. _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne září 09, 2007 5:59 pm Předmět: |
|
|
Měl jsem Activu něco přes 2 roky a mám nějakou radu co jsem na ní opravoval: po koupi vozu (XAII 2.1TD ACTIVA bj.98 naj.135000 nevěřím)
Klepání v zad. nápravě ne nijak silně- ložisko v ACT. pístnici dole, cena asi 800 Kč . Dále se na téhle zadní píst. někdy oběví kapání hydr.kapaliny ze spodní části. Není to žádná věda: na hliníku se vytvoří oxidace, která přizvedne gumovou manžetku na spodu pístnice. Oprava je jednoduchá: odpojit vratovou hadičku, opatrně rozhýbat manžetku kroužením dokola nepokoušet se ji přetáhnout přes bok a opatrně vyčistit oxidaci mezi manžetou a pístnicí. Olej kape více z vrat. hadičky než z píst.
Po delší době se při seřizování náklonu musely vyměnit ložiska (umělohmotná) táhel od předních ramen uchycená na nápravnici
dvěmi šrouby M6 na každé straně u spodních ramen. Tady je ta minin. vůle důležitá pro správnou funkci náklonu. Nepříjemné je někdy zjištění, že se v těchto řekněme ložiskách opotřebovávají i táhla a zeslabují se.
U activy je náklon řízen korektorem stejným jako jsou výškové korektory a nikoliv elektricky (jak jsem kdesi tady četl)a je třeba tyto časem promazávat a udržovat ve 100% stavu.(Bohužel řepné kampaně jsou naše specialita atd). Zatím je to zhruba vše, jak na něco vzpomenu tak dám vědět. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne září 09, 2007 6:21 pm Předmět: |
|
|
medoz napsal: | Máš úplnou pravdu udělá to jen po startu,občas to i na zadním pravém kole tak divně zavrže.Po startu se tak za 30 vteřin zvedá předek a zadní levá strana plynule a pak najednou jak když se utrhne a zvedne se i pravá.To propadnutí po startu je jen když sedí 5 lidí v autě. Je taky možné že to bude dělat úplně jiná blbost,v servise mi tvrdí že na celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí,tak je taky možné že se to pokaždé dostane do jiné polohy.Možná mě taky bude čekat výměna koulí.Auto jsem koupil skoro před rokem(asi ho znáte v galerii je to na první straně 4 foto zleva dole), takže nevím jestli byli měněné,dofouklé prý byli ale nevím jak když mají rozdíly tlaku.Jinak díky za reakce. |
To vrzání můžou dělat ložiska ramene, to je tžeba zkouknout a nenech si namluvit o (celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí) co to je za blbost tam ty vůle musí být protože jak auto péruje tak korektorová táhla se propružují na pružinách. Kdo pamatuje BX ty mají v táhlech čtvercová oka kvůli této vůli. To jsem to divně napsal, ale je to tak. Podle mne jsou probblémy nejvíce v pákových ovládačích korektorů, kde jsou dva čepy, a ty se přidírají a pozná se to až se vymontují, což není zas tak hrozné. |
|
Návrat nahoru |
|
|
medoz
Založen: 21.6.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Studenec - KRKONOŠE
|
Zaslal: ne září 09, 2007 7:20 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | medoz napsal: | Máš úplnou pravdu udělá to jen po startu,občas to i na zadním pravém kole tak divně zavrže.Po startu se tak za 30 vteřin zvedá předek a zadní levá strana plynule a pak najednou jak když se utrhne a zvedne se i pravá.To propadnutí po startu je jen když sedí 5 lidí v autě. Je taky možné že to bude dělat úplně jiná blbost,v servise mi tvrdí že na celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí,tak je taky možné že se to pokaždé dostane do jiné polohy.Možná mě taky bude čekat výměna koulí.Auto jsem koupil skoro před rokem(asi ho znáte v galerii je to na první straně 4 foto zleva dole), takže nevím jestli byli měněné,dofouklé prý byli ale nevím jak když mají rozdíly tlaku.Jinak díky za reakce. |
To vrzání můžou dělat ložiska ramene, to je tžeba zkouknout a nenech si namluvit o (celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí) co to je za blbost tam ty vůle musí být protože jak auto péruje tak korektorová táhla se propružují na pružinách. Kdo pamatuje BX ty mají v táhlech čtvercová oka kvůli této vůli. To jsem to divně napsal, ale je to tak. Podle mne jsou probblémy nejvíce v pákových ovládačích korektorů, kde jsou dva čepy, a ty se přidírají a pozná se to až se vymontují, což není zas tak hrozné. |
citace: | Máš na mysli ty plastový táhla co stojí okolo 150 Kč. V servise by nejraději vyměnili půl auta aby byl kšeft. |
_________________ XANTIA 2.0L 16V ACTIVA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po září 10, 2007 6:02 pm Předmět: |
|
|
nEMÁM NA MYSLI ty plast. táhla ale jsi blízko: to plast. táhlo je na jedné straně na páčce od tyče stabilizátoru a na druhé a tu mám na mysli k ovládání výšk. korektoru. Tam je dvoupákový mechanismus, jednu ovládáme táhlem s kabiny (ta je dobře viditelná trčí z ní péro ve tvaru omegy a kotví do táhla) ta je svisle, a nad ní je druhá vodorovně a vede k ní právě ta druhá strana toho plast. táhla. Oba tyto řekněme pákové mechanismy mají kovové čepy a ty jsou bohužel z jedné strany osazené a z druhé rozkleplé. Tady bývá často ten problém, že se tyto přidírají, jdou trhavě atím se stále mění výška a uletují i ty plast. táhla.
Postup kontroly bych doporučil jen odpojit plast.táhlo na jedné straně, ze spod vyvléct táhlo ruč. ovádání z pružiny (jde to tak že pružinu roztáhneme). Obě tyto páky by se měly volně pohybovat ve vůli, která je sice dost malá ale k tomuto nám stačí. (Nechci vás navádět k povolení výšk. korektoru, aby nevyjel z táhel kde se pak hůř vrací). Pokud s e páky volně hýbou dobře prostříknout védéčkem nebo konkorem na pružiny nanést vrstvičku vaseliny a nasadit vše zpět. Pokud jsou páky přidřené, svěřit opravu někomu kdo to zná. Doporučuji vyčepovat, (ne jako pivo ale vylisovat čepy) vyčistit -bývá hodně koroze-,promazat, vrátit čepy a popř. je lehce PØIBODNOUT NE PØIVAØIT CO2 . |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|