Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt červen 14, 2007 5:42 pm Předmět: Rozměry a tlaky pneu X1 - podle manuálu. |
|
|
Ahojky,
tady jsem si dovoli ofotit rozměry pneu a tlaky pro X1, manuál je francouzský pro r.v. 1995. Tak snad bude jasno, které pneu jsou pro které auto (co je psáno v TP je věc druhá ), tohle je to, co výrobce doporučuje pro všechny benzíny/nafty, Berline/Break, atd. tedy aspoò pro auta dodávaná do F.
Snad to někomu bude k užitku...
Pavel
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mr.norman
Založen: 21.4.2007 Příspěvky: 50 Bydliště: Praha 10
|
Zaslal: pá srpen 31, 2007 9:17 am Předmět: |
|
|
zdarec, mam na sve XI 2.0, 16v Activa pneu 205/60 R15, 91V a zajimalo by me jaky by tam mel byt tlak, v teto tabulce tuto moznost totiz nevidim. Jinak tyto pneu mam zapsane jako 2. moznost takze jsem to tam nedaval jen tak . Zatim tam foukam 2.3 na predek a 2.1 na zadek ale to je pro 205/55 etc. _________________ Xantia - Activa 2.0i 16.v (1996) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lesopes
Založen: 19.6.2007 Příspěvky: 30 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st září 05, 2007 2:03 am Předmět: |
|
|
Zdravím,no já bych moc pedantem na nějakou desetinku nebyl,,,ale vím jedno,,,nehodlám shánět a počítat množství a tlak vzduchu v gumě když se zahřeje o padesát stupòů,,,nejsem si jistý (fyzikové mi možná dají kouli) ale tlak záleží na teplotě a nadmořské výšce,,,tak že kdy kontroluješ tlak??? ráno u pumpy hned za barákem,nebo po sto kilákách po dálnici kolem druhé odpoledne???,,,No a rada je jednoduchá:Skoro každá gumárna má tabulky a grafy po stěnách,,,Jo, a nebo tam nechat fouknout náplò co není tak citlivá na teplotu,,,někde jsem o tom slyšel,tak snad někdo poradí lépe,,, _________________ 1.9 TD combi / 1997 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: st září 05, 2007 6:05 am Předmět: |
|
|
Za cca 50,.Kč za gumu ti to nafouknou dusíkem, což by měla být jakáž-takáž záruka, že tlak bude pořád stejný. _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: st září 05, 2007 6:50 am Předmět: |
|
|
Teda já nevím, v každé příručce a v každém materiálu o huštění pneumatik je jako první uvedeno, že tlak v pneumatikách se kontroluje před jízdou na studených pneumatikách, tak jsem nějak nepochopil, proč bych něco vůbec počítal a k dusíku, i tam se samozřejmě mění tlak s teplotou, sice o trošku méně ale i tak v normálním vzduchu je toho dusíku 79%. Fyzika se prostě nedá změnit i když podle reklamních materiálů některých pneuservisů to tak vypadá _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: st září 05, 2007 7:03 am Předmět: |
|
|
Souhlasím, ale 100% dusík se rozpíná méně než 80% (vzduch). Doporučují to na dlouhé nonstop cesty za vyšších teplot. Zatím jsem to nevyzkoučel, tak nevím _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: st září 05, 2007 7:10 am Předmět: |
|
|
vlastimiln napsal: | Zatím jsem to nevyzkoučel, tak nevím |
Aha
Ale ještě k tomuhle tématu. Myslíte si, že gumárenské firmy jsou úplný trubky a že něvědí, že se gumy jízdou zahřívaj a že s teplotou roste tlak? Věděj to a počítaj s tím. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
krušnohorec
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 16 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: st září 05, 2007 6:43 pm Předmět: |
|
|
Apropo čím měříte tlak Já teda manometrem u pumpy,ale krk zato,že jsou 100%centně přesný,bych nedal.Jezdím k pumpě kde maj dva stojany a když se mi vý..... u jednoho koncovka po kontrole dvou kol tak jsem přejel k druhýmu a začal znovu.No dvě desetiny rozdílu takže????asi tak.Jinak hustím směs dusíku,kyslíku a několika vzácných plynů _________________ Xantia II 1,8 16v break |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: st září 05, 2007 8:40 pm Předmět: |
|
|
Přátelé, samo, že se dusík s teplotou rozpíná.Jedinný rozdíl O2 kontra N2 je ten,že molekuly N2 jsou větší.Z toho plyne,že absorbce N2 je přibližně 2x menší u N2 než u O2.Tedy menší prostup hmotou ( pneumatikou). Dále povrch molekul pro tření je menší u N2, a proto se méně zahřívá.
Toto lze však uvažovat jen u zmíněných 22% ze vzduchu.Proto si myslím, že za plnění N2 do pneu jsou vyhozené peníze.
Pokud chci vědět, hustím-li na správný tlak, měřím si sjetí běhounu pneumatiky. Sjíždí se krajní části - pneumatika je podhuštěná. Sjíždí se více střed běhounu - pneumatika přehuštěná. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lesopes
Založen: 19.6.2007 Příspěvky: 30 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st září 05, 2007 9:37 pm Předmět: |
|
|
mr.norman napsal: | zdarec, mam na sve XI 2.0, 16v Activa pneu 205/60 R15, 91V a zajimalo by me jaky by tam mel byt tlak, v teto tabulce tuto moznost totiz nevidim. Jinak tyto pneu mam zapsane jako 2. moznost takze jsem to tam nedaval jen tak :). Zatim tam foukam 2.3 na predek a 2.1 na zadek ale to je pro 205/55 etc. |
No rád jsem si rozšířil obzor o foukání dusíkem,(dát 250 a podle zákona namazaného krajíce hned druhý den píchnout) ale jasně jsme se shodli že dvě desetinky nehrajou roli.Viz tabulka pro různé gumy a typy s přihlédnutím na nepřesnost jednotlivých měřáků. Jo a až přezujete na zimáky a během dvou dnů se změní teplota z mínus deset na dvacet plus a pak mínus patnáct,nebo víkendový přejezd do obzvláště vymrzlé krajiny???Upustit,přifouknout,atd,,,atd,,,??? Mě ty desetinky zajímají stejně jako výroba hřebíků v Maroku,,, _________________ 1.9 TD combi / 1997 |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: so září 08, 2007 1:36 pm Předmět: |
|
|
Ahoj všem, já jsem si nechal při obutí letních pneu nafouknout dusíkem, chtěli 25,- Kč za kolo takže dát kilo nebo ne - to je malichernost chtěl jsem to zkusit, prý má dusík větší molekuly a proto méně uchází než vzduch. Také mluvil o jízdách na rozpálených silnicích v létě, že právě ten tlak se v kolech s dusíkem tak moc nemění. 100,- za dusík se mi zdá hodně přijatelná, takže při dalším obutí určitě budu toto opakovat _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
krušnohorec
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 16 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: po září 10, 2007 8:51 pm Předmět: |
|
|
roliva napsal: | chtěl jsem to zkusit, prý má dusík větší molekuly a proto méně uchází než vzduch. t |
V tom případě by mohla řídká pneu fungovat jako sýto,dusík by zůstaval a ostatní plyny by unikly pory v pneu a postupem času by se dosáhlo nabo se přiblížilo ideálnímu stavu _________________ Xantia II 1,8 16v break |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: út září 11, 2007 8:37 am Předmět: |
|
|
krušnohorec napsal: | roliva napsal: | chtěl jsem to zkusit, prý má dusík větší molekuly a proto méně uchází než vzduch. t |
V tom případě by mohla řídká pneu fungovat jako sýto,dusík by zůstaval a ostatní plyny by unikly pory v pneu a postupem času by se dosáhlo nabo se přiblížilo ideálnímu stavu |
Sice to tu prezentuješ jako fór, ale nepřišel jsi na nic nového.
Na tomto principu fungují např. analyzátory O2. Vstupní rozhraní senzoru je spešl plastová membrána,jejíž "póry" propustí právě maximálně jen O2.Uvnitř jsou elektrody se spešl elektrolytem. Výstupní napětí senzoru je úměrné obohacení absorbovaným O2 .
Takže jsi vzal za dobrou teorii. Jen by se ti asi teplotou síto roztáhlo a byl bys na ráfu. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
krušnohorec
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 16 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: út září 11, 2007 7:17 pm Předmět: |
|
|
Jasný že jsem to myslel jako nadsázku.Pokud mám nové pneu asi tak do stáří 4roků tak mi tlak skoro neuniká. Maximálně unikne při kontrolním měření(tak 3xte do roka ) na jaře když nandávám leáky nemusím prakticky dofukovat.Øekl bych že to je o kvalitě pneu než o náplni.Pokud začnou viditelně puchřet na bokách tak jsem u pumpy taky 2xdo měsíce, když je dřív nesjedu. _________________ Xantia II 1,8 16v break |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|