Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

prasklá trubka hydrauliky

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vasil



Založen: 24.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: pá květen 25, 2007 10:32 pm    Předmět: prasklá trubka hydrauliky Citovat

Zdravím všechny xantiaky a moc prosím o radu.Už po čtvrté za sebou mi praskla na xantii vysokotlaká trubka v místě uchycení na vývodu z čerpadla.Když dám novou,po ujetí do 100 km praskne zase.I v servisu už si neví rady,tak jste má poslední záchrana.Předem děkuji za jakoukoliv radu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: so květen 26, 2007 11:16 am    Předmět: Citovat

Někde jsem četl, že dotyčný měl špatnou akumulační kouli, ta netlumila tlak jdoucí z čerpadla a proto trubka praskala. Takže bych se zkusil zaměřit pro začátek na akumulační kouli, která je umístěná na regulátoru tlaku. Jak často ti cvaká regulátor tlaku? Já to zkoušel na volnoběh když auto stálo a napočítal sem do 73, než to znova cvaklo.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pucholt



Založen: 26.5.2007
Příspěvky: 268
Bydliště: Kopřivnice

PříspěvekZaslal: so květen 26, 2007 1:12 pm    Předmět: Citovat

Myslím, že to koule nebude, to by se projevovalo jinak. Spíš bych zkontroloval redukční (bezpečnostní) ventil. Právě ten má zabránit přetlakování.
Měl bys napsat co máš za typ a rok auta, jestli je to klasická hydraulika, aktiva nebo hydroaktiv. Každá z těchto Xantek má trochu jinou hydrauliku. Taky je otázka jestli tam je jednovývodové čerpadlo a kostka, nebo dvovvývodové atd. Tu vysokotlakou hadici bych možná i našel...
_________________
Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasil



Založen: 24.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: so květen 26, 2007 10:32 pm    Předmět: Citovat

mám xantii 1.r.v.1994 activa-ten ventil snad šlape i když je rychlejší,než by měl bejt,ale za jízdy ho pořád nesleduju.Mám zkusit výměnu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne květen 27, 2007 3:31 pm    Předmět: Citovat

vasil napsal:
mám xantii 1.r.v.1994 activa-ten ventil snad šlape i když je rychlejší,než by měl bejt,ale za jízdy ho pořád nesleduju.Mám zkusit výměnu?

Začni tou koulí, radím ti dobře. Kouli ti změří a dofouknou max. za 400,- Koule tím, že je schopná pojmout 400cm3 je schopne tlumit velké rázy tlaku, které by jinak zatěžovaly tu praskající trubku. Pokud koule nemá tlak, tak do ní sice nacpeš těch 400cm3, ale o tlumení nemůže být ani řeč a nebude schopna zásobovat systém tlakem v případě výpadku čerpadla. Pokud budeš měnit naslepo regulátor, bude to o jiných penězích a výsledek je stejně nejistý jako s tou kolí. Kdy jsi naposled doplòoval koule? Jak často ti cvaká regulační ventil. Když vypneš motor a zvedneš páku regulátoru výšky má auto snahu zvýšit světlou výšku ze zásoby tlaku v akumulační kouli?. Jak se rozhodneš je ale samozřejmě na tobě. Já se ti jen snažím poradit podle mého nejlepšího svědomí.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasil



Založen: 24.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: po květen 28, 2007 2:04 pm    Předmět: Citovat

Já jsem samozřejmě vděčný za každou radu.Kouli jsem měnil asi před měsícem,ale byla z bazaru a dofoukaná,což neznamená,že nemohla odejít.Zkusím jí vyndat a změřit,pak se zase ozvu.Regulátor cvaká,ale dost potichu-ruku do ohně bych za něj nedal.Zvedání auta nemůžu zkusit,protože jsem úplně na suchu.Nejdřív zkusím tu kouli,vyměním trubku a pak uvidíme.(pochopil bych,kdyby praskala na druhé straně u regulátoru,ale proč u čerpadla pod převlečným šroubem????)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: po květen 28, 2007 10:03 pm    Předmět: Citovat

vasil napsal:
Já jsem samozřejmě vděčný za každou radu.Kouli jsem měnil asi před měsícem,ale byla z bazaru a dofoukaná,což neznamená,že nemohla odejít.Zkusím jí vyndat a změřit,pak se zase ozvu.Regulátor cvaká,ale dost potichu-ruku do ohně bych za něj nedal.Zvedání auta nemůžu zkusit,protože jsem úplně na suchu.Nejdřív zkusím tu kouli,vyměním trubku a pak uvidíme.(pochopil bych,kdyby praskala na druhé straně u regulátoru,ale proč u čerpadla pod převlečným šroubem????)

Jen ověřím, je tam správná koule? Nedal si tam náhodou kouli s tlumičem? Nepodceòuji tě, jen si to chci ověřit, že tady chyba není.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasil



Založen: 24.3.2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út květen 29, 2007 8:20 am    Předmět: Citovat

Nejde o podceòování,já tomu zas tolik nerozumím,ale ten dotyčný mě ujistil,že je to správná koule.Já mu musím věřit,protože nevím jak bych si to ověřil,a jak je v tom velký rozdíl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
carp



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 54
Bydliště: BLATNÁ

PříspěvekZaslal: út květen 29, 2007 9:45 pm    Předmět: Citovat

Zkus zajet k jinému servisákovi, jestli potvrdí správnost Tvé důvěry. A to houpe!
_________________
carp X1break 1.8
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pucholt



Založen: 26.5.2007
Příspěvky: 268
Bydliště: Kopřivnice

PříspěvekZaslal: st květen 30, 2007 8:10 am    Předmět: Citovat

Určitě uděláš dobře, když necháš proměřit tlak nejejen v centrální kouli, ale ve všech. Je to tak lepší, budeš pak vědět, že na koule nemusíš min. další 2 roky sáhnout.
K praskání trubky - zajeď s tím někam kde hydraulickým autům opravdu rozumí a řekni co se stalo. Čtyřnásobná výměna, to není náhoda. Viděl bych to na vadu regulátoru tlaku (redukční ventil). Tlak z čerpadla je regulován ventilem který má po překročení určité hranice tlaku přepustit olej zpět do nádržky. Taky to může být zakopaný pes v hydraulické kostce (pokud máš jednovývodové hydraulické čerpadlo. S pátou koulí to nemá moc společného, to je akumulační koule na brzdový okruh. Rozhodně nemá žádný tlumící učinnek na výkon čerpadla. Když budeš mít prasklou membránu v 5-té kouli budeš slyšet cvakání ventilu hodně rychle za sebou, ale trubky praskat nebudou, to není normální. S pozdravem Tom Pokud chceš slyšet podrobnosti -Tel. 602 250 776
_________________
Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roman_moty



Založen: 23.1.2007
Příspěvky: 55
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st květen 30, 2007 10:17 am    Předmět: Citovat

Máš určitě ACTIVU? Nedělaly se náhodou až od roku 95? nevím to jistě. Máš trubku pořádně uchycenou? jsou tam asi 4 držáky. Pokud ne je trubka moc volná a rázy od čerpadla a chvění té trubky způsobují prasknotí. Nikde by se ta trubku neměla přiohýbat, nebo být v držáku napružená. A poslední, nastartuj a chy tu trubku do ruky, ucítíš rázy. jakou mají frekvenci?čím delší tím lepší.Nech znovu změřit kouli a pokud bude dobrá bude špotný regulátor tlaku.
A ještě jedna hloupost. Napiš si do podpisu přesně typ auta, usnadní to spoustu věcí. Bydliště zase poradí vhodný a dostupný servis.
_________________
X1, 1,8 break (no něco tam taky je)
SAXO 1,4VTL
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)