Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
![Obsah fóra Xantiaclub](templates/Glass/images/orange/logo_phpBB.gif) |
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vasil
Založen: 24.3.2007 Příspěvky: 13
|
Zaslal: pá květen 25, 2007 10:32 pm Předmět: prasklá trubka hydrauliky |
|
|
Zdravím všechny xantiaky a moc prosím o radu.Už po čtvrté za sebou mi praskla na xantii vysokotlaká trubka v místě uchycení na vývodu z čerpadla.Když dám novou,po ujetí do 100 km praskne zase.I v servisu už si neví rady,tak jste má poslední záchrana.Předem děkuji za jakoukoliv radu. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: so květen 26, 2007 11:16 am Předmět: |
|
|
Někde jsem četl, že dotyčný měl špatnou akumulační kouli, ta netlumila tlak jdoucí z čerpadla a proto trubka praskala. Takže bych se zkusil zaměřit pro začátek na akumulační kouli, která je umístěná na regulátoru tlaku. Jak často ti cvaká regulátor tlaku? Já to zkoušel na volnoběh když auto stálo a napočítal sem do 73, než to znova cvaklo. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: so květen 26, 2007 1:12 pm Předmět: |
|
|
Myslím, že to koule nebude, to by se projevovalo jinak. Spíš bych zkontroloval redukční (bezpečnostní) ventil. Právě ten má zabránit přetlakování.
Měl bys napsat co máš za typ a rok auta, jestli je to klasická hydraulika, aktiva nebo hydroaktiv. Každá z těchto Xantek má trochu jinou hydrauliku. Taky je otázka jestli tam je jednovývodové čerpadlo a kostka, nebo dvovvývodové atd. Tu vysokotlakou hadici bych možná i našel... _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
vasil
Založen: 24.3.2007 Příspěvky: 13
|
Zaslal: so květen 26, 2007 10:32 pm Předmět: |
|
|
mám xantii 1.r.v.1994 activa-ten ventil snad šlape i když je rychlejší,než by měl bejt,ale za jízdy ho pořád nesleduju.Mám zkusit výměnu? |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne květen 27, 2007 3:31 pm Předmět: |
|
|
vasil napsal: | mám xantii 1.r.v.1994 activa-ten ventil snad šlape i když je rychlejší,než by měl bejt,ale za jízdy ho pořád nesleduju.Mám zkusit výměnu? |
Začni tou koulí, radím ti dobře. Kouli ti změří a dofouknou max. za 400,- Koule tím, že je schopná pojmout 400cm3 je schopne tlumit velké rázy tlaku, které by jinak zatěžovaly tu praskající trubku. Pokud koule nemá tlak, tak do ní sice nacpeš těch 400cm3, ale o tlumení nemůže být ani řeč a nebude schopna zásobovat systém tlakem v případě výpadku čerpadla. Pokud budeš měnit naslepo regulátor, bude to o jiných penězích a výsledek je stejně nejistý jako s tou kolí. Kdy jsi naposled doplòoval koule? Jak často ti cvaká regulační ventil. Když vypneš motor a zvedneš páku regulátoru výšky má auto snahu zvýšit světlou výšku ze zásoby tlaku v akumulační kouli?. Jak se rozhodneš je ale samozřejmě na tobě. Já se ti jen snažím poradit podle mého nejlepšího svědomí. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
vasil
Založen: 24.3.2007 Příspěvky: 13
|
Zaslal: po květen 28, 2007 2:04 pm Předmět: |
|
|
Já jsem samozřejmě vděčný za každou radu.Kouli jsem měnil asi před měsícem,ale byla z bazaru a dofoukaná,což neznamená,že nemohla odejít.Zkusím jí vyndat a změřit,pak se zase ozvu.Regulátor cvaká,ale dost potichu-ruku do ohně bych za něj nedal.Zvedání auta nemůžu zkusit,protože jsem úplně na suchu.Nejdřív zkusím tu kouli,vyměním trubku a pak uvidíme.(pochopil bych,kdyby praskala na druhé straně u regulátoru,ale proč u čerpadla pod převlečným šroubem????) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: po květen 28, 2007 10:03 pm Předmět: |
|
|
vasil napsal: | Já jsem samozřejmě vděčný za každou radu.Kouli jsem měnil asi před měsícem,ale byla z bazaru a dofoukaná,což neznamená,že nemohla odejít.Zkusím jí vyndat a změřit,pak se zase ozvu.Regulátor cvaká,ale dost potichu-ruku do ohně bych za něj nedal.Zvedání auta nemůžu zkusit,protože jsem úplně na suchu.Nejdřív zkusím tu kouli,vyměním trubku a pak uvidíme.(pochopil bych,kdyby praskala na druhé straně u regulátoru,ale proč u čerpadla pod převlečným šroubem????) |
Jen ověřím, je tam správná koule? Nedal si tam náhodou kouli s tlumičem? Nepodceòuji tě, jen si to chci ověřit, že tady chyba není. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
vasil
Založen: 24.3.2007 Příspěvky: 13
|
Zaslal: út květen 29, 2007 8:20 am Předmět: |
|
|
Nejde o podceòování,já tomu zas tolik nerozumím,ale ten dotyčný mě ujistil,že je to správná koule.Já mu musím věřit,protože nevím jak bych si to ověřil,a jak je v tom velký rozdíl. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
carp
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 54 Bydliště: BLATNÁ
|
Zaslal: út květen 29, 2007 9:45 pm Předmět: |
|
|
Zkus zajet k jinému servisákovi, jestli potvrdí správnost Tvé důvěry. A to houpe! _________________ carp X1break 1.8 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: st květen 30, 2007 8:10 am Předmět: |
|
|
Určitě uděláš dobře, když necháš proměřit tlak nejejen v centrální kouli, ale ve všech. Je to tak lepší, budeš pak vědět, že na koule nemusíš min. další 2 roky sáhnout.
K praskání trubky - zajeď s tím někam kde hydraulickým autům opravdu rozumí a řekni co se stalo. Čtyřnásobná výměna, to není náhoda. Viděl bych to na vadu regulátoru tlaku (redukční ventil). Tlak z čerpadla je regulován ventilem který má po překročení určité hranice tlaku přepustit olej zpět do nádržky. Taky to může být zakopaný pes v hydraulické kostce (pokud máš jednovývodové hydraulické čerpadlo. S pátou koulí to nemá moc společného, to je akumulační koule na brzdový okruh. Rozhodně nemá žádný tlumící učinnek na výkon čerpadla. Když budeš mít prasklou membránu v 5-té kouli budeš slyšet cvakání ventilu hodně rychle za sebou, ale trubky praskat nebudou, to není normální. S pozdravem Tom Pokud chceš slyšet podrobnosti -Tel. 602 250 776 _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
roman_moty
![](images/avatars/20971657934cdfe62fabf7f.jpg)
Založen: 23.1.2007 Příspěvky: 55 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: st květen 30, 2007 10:17 am Předmět: |
|
|
Máš určitě ACTIVU? Nedělaly se náhodou až od roku 95? nevím to jistě. Máš trubku pořádně uchycenou? jsou tam asi 4 držáky. Pokud ne je trubka moc volná a rázy od čerpadla a chvění té trubky způsobují prasknotí. Nikde by se ta trubku neměla přiohýbat, nebo být v držáku napružená. A poslední, nastartuj a chy tu trubku do ruky, ucítíš rázy. jakou mají frekvenci?čím delší tím lepší.Nech znovu změřit kouli a pokud bude dobrá bude špotný regulátor tlaku.
A ještě jedna hloupost. Napiš si do podpisu přesně typ auta, usnadní to spoustu věcí. Bydliště zase poradí vhodný a dostupný servis. _________________ X1, 1,8 break (no něco tam taky je)
SAXO 1,4VTL |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|