Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nefunkční ventilátor topení

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Markonius



Založen: 27.2.2007
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: pá září 14, 2007 12:56 pm    Předmět: Nefunkční ventilátor topení Citovat

Prosím o pomoc a zároveò radu. přestal mi fungovat ventilátor vzduchu. pokud ho zapojím na zdroj přímo, tak jede v pohodě. mám podezření že je tam na tom ventilátoru špatná elektronika. Ještě dodám že mám vůz s klimou.[/b]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: pá září 14, 2007 1:22 pm    Předmět: Citovat

už se tady o ventilátoru napsaly stohy....dej si to vyhledat.... Idea
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vdudek



Založen: 16.7.2007
Příspěvky: 15
Bydliště: Budišov

PříspěvekZaslal: pá září 14, 2007 1:24 pm    Předmět: Citovat

To bude nejspíše toto: http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?t=4866&highlight=tranzistor

Ventilátor se netočí vůbec nebo jde stále naplno? Zkontroluj pojistku ventilátoru.
_________________
2,1TDI BREAK '98
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: pá září 14, 2007 3:01 pm    Předmět: Re: Nefunkční ventilátor topení Citovat

A taky se nějaký troubleshooting diskutoval jen o malinko níže zde: http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?p=4408

Tohle téma by si už fakt žádá vlastní článek. Nemáte někdo kloudné fotky?

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: pá září 14, 2007 9:23 pm    Předmět: Citovat

Čau kuci , Mě to kdysi dělala spín. skříòka , musel jsem zahýbat klíčkem (za chodu motoru, ale ne tolik aby to seplo starter) ze 2krát a to naskočilo. Zkus než začneš rorebírat. Nezávazně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: pá září 14, 2007 10:04 pm    Předmět: Citovat

Jak jsem vyčetl ve foru citr. tak Pavel řešil ten problém s tranzistory vícekrát. Problém s odcházením tranzistorů způsobuje přidřená hřídel motorku ventilátoru, na kterém se při rozběhu zvýší odběr proudu který tranzistory nevydrží a odejdou. Rotor motoru se musí točit volně a jde to poznat rotočením prsty rukou, nesmí trhnutím zastavit. Je to paradox, teoreticky by se měla ložiska opotřebením uvolòovat, ale praxe je že se přikusují a tím vzniká tento problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: so září 15, 2007 7:01 am    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
Jak jsem vyčetl ve foru citr. tak Pavel řešil ten problém s tranzistory vícekrát.


To myslíš mě? Tak já to nebyl! S větrákem jsem postupně prošel snad všemi problémy, ale tranzistory zatím drží.
  • Začalo to tím, že větrák se točil, ale nefoukal, na vině byl totálně ucpaný pylový filtr.
  • Pak jsem musel po předchozím majiteli opravit problém se spínací skříòkou, která byla opravena dost podivným způsobem, takže např. bylo odpojeno vyhřívání zadního okna (jehož ovládání sdílí stejnou pojistku).
  • Taky uhlíky jsou nadoraz (ty jsem ještě nesehnal a neměnil, jen napružil)
  • a poslední věcí byly "vakl-kontakty" na větráku samotném. Teď vše funguje, jak má, teplo do 2 minut.

Do volby tranzistorů tu jen kafrám, ale mám je nachystané na stole pro případ, že mě to taky potká. Rolling Eyes

Josef 2. napsal:
Problém s odcházením tranzistorů způsobuje přidřená hřídel motorku ventilátoru, na kterém se při rozběhu zvýší odběr proudu který tranzistory nevydrží a odejdou. Rotor motoru se musí točit volně a jde to poznat rotočením prsty rukou, nesmí trhnutím zastavit. Je to paradox, teoreticky by se měla ložiska opotřebením uvolòovat, ale praxe je že se přikusují a tím vzniká tento problém.


Tak tohle je konečně kloudná myšlenka na toto téma Exclamation Exclamation Exclamation Všichni vyměòují tranzistory, ale nikdo tu celkem neřeší, proč ty tranzistory vlastně hoří.

Vy, co už jste tranzisory měnili, ozvěte se. Vzpomenete si, jak ztuha se točí samotná vrtule?

Pavel

P.S. (3-10-07) Tak pardon - řeší, asi nejlépe popsáno zde: http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?p=45877#45877
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66


Naposledy upravil ok2ucx dne st říjen 03, 2007 10:08 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
karlíček



Založen: 29.7.2007
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: so září 15, 2007 7:41 am    Předmět: ventilátor topení Citovat

Ahoj já jsem ventilátor komplet generálkoval na hdi liftback loni. Tranzistory odešly, uhlíky byly krátké,otáčení rotoru špatné, začal jsem promazáním, následovala výměna uhlíků ze staré škody 105 osmirkováním, ustřižením původních, měděné vodiče jsem předem protáhl bužírkou konce spojil měděným mini konektůrkem pružiny vyměnil (v Hornbachu prodávají plastovou krabičku plnou pružinek za pár korun) musel jsem vyřešit problém jak pružinu a uhlík zaaretuji jelikož jsem dal tužší pružinu a taky delší. To jsem vyřešil vložením kousku ohnutého plochého plíšku do výřezů pouzdra pro uhlíky. Pak mírně ohnout. Materiál jsem vzal ze straré rozbité flexy. Osadil tranzistory MJ 11015-kus za 95 kč. Tedy to osazoval soused za litr ferneta. Generálka za pár korun. Už to rok běží naprosto spolehlivě. Do generálky jsem se pustil jelikož auto kupoval kamarád a já mu ho chtěl předat v cajku. Krátce potom jsem si přivezl breaka hdičko kde vše zatím šlape normálně. Ale pokud se závada objeví jsem připraven si s ní poradit.
Přeji krásné zážitky z jízdy které všechny podobné trampoty vynahradí.
Karel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: so září 15, 2007 8:44 pm    Předmět: Citovat

Pro Pavla, napsal jsem tranďáky a myslel ventilátor, tak mě neber za slovo. Jde jen o radu-ne o život. Je lépe jít k příčině závady než vozit s sebou celý temelín. ČAU
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: ne září 16, 2007 10:05 pm    Předmět: Citovat

Ahojky Josefe,

však nejde o život a v tom psaném textu se tak špatně vyjadřují emoce Sad Asi jsem to měl napsat takto:

To myslíš mě? Tak já to nebyl! Very Happy Very Happy Very Happy S větrákem jsem postupně prošel...


Hlavně, že si ty vrtule můžeme sami takto opravit, když už jsou tak mizerně navrženy. Asi vyplodím nějaký referát na toto téma...

Pavel

Josef 2. napsal:
Pro Pavla, napsal jsem tranďáky a myslel ventilátor, tak mě neber za slovo. Jde jen o radu-ne o život. Je lépe jít k příčině závady než vozit s sebou celý temelín. ČAU

_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: st září 19, 2007 9:47 pm    Předmět: Citovat

ok2ucx napsal:
Ahojky Josefe,

však nejde o život a v tom psaném textu se tak špatně vyjadřují emoce Sad Asi jsem to měl napsat takto:

To myslíš mě? Tak já to nebyl! Very Happy Very Happy Very Happy S větrákem jsem postupně prošel...


Hlavně, že si ty vrtule můžeme sami takto opravit, když už jsou tak mizerně navrženy. Asi vyplodím nějaký referát na toto téma...

Pavel

Josef 2. napsal:
Pro Pavla, napsal jsem tranďáky a myslel ventilátor, tak mě neber za slovo. Jde jen o radu-ne o život. Je lépe jít k příčině závady než vozit s sebou celý temelín. ČAU

Tak se mi to líbí, doufám že i tobě. Laughing
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vlastimiln



Založen: 31.8.2007
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha 9 - Černý Most

PříspěvekZaslal: čt září 20, 2007 6:49 am    Předmět: Citovat

Tak já mám možná něco extra: Do ventilátoru vedou 4 dráty na jednom konektoru a bokem se "povaluje" ještě jeden, bílý slabý, který není na ventilátoru kam zapojit. Ventilátor jede na nějaký slabší výkon a do polohy MAX se přepne jen ve chvíli, kdy mám páčku v této poloze před nastartováním. Z toho, co jsem vyčetl tady a na fóru citroeny.cz usuzuji, že mám špatný typ ventilátoru. Dá se tento stav nějak řešit? Tedy kromě zakoupení nového... Rolling Eyes
_________________
Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000


"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: čt září 20, 2007 11:51 am    Předmět: Citovat

vlastimiln napsal:
Tak já mám možná něco extra: Do ventilátoru vedou 4 dráty na jednom konektoru a bokem se "povaluje" ještě jeden, bílý slabý, který není na ventilátoru kam zapojit. Ventilátor jede na nějaký slabší výkon a do polohy MAX se přepne jen ve chvíli, kdy mám páčku v této poloze před nastartováním. Z toho, co jsem vyčetl tady a na fóru citroeny.cz usuzuji, že mám špatný typ ventilátoru. Dá se tento stav nějak řešit? Tedy kromě zakoupení nového... Rolling Eyes


Ahojky,

i nadále si myslím, že problém bude ne v jiném typu větráku, ale někde po cestě z baterky k ventilátoru a ØJ. Někde bude špatný spoj/studeòák/nalomený drát nebo něco v tom smyslu, zkrátka místo se zvýšeným odporem, na němž (při zvýšeném proudu) vznikne velký úbytek napěti a ØJ ventilátoru se "vypne" a shodí otáčky na nízké (až do vypnutí klíčkem). Povel na max. otáčky snad příjde téměř vždy po každém zapnutí, neb teplota aktuální bývá hodně rozdílná od požadované, si myslím.

Pokud se tak již nestalo (a to jsem se tu nedočetl), zkontrolovat přívodní vodiče (zvláště ty silné), stav konektorů na nich, napružit je, zkontrolovat pojistkovou skříò (to tedy osobně nevím jak), pojistku - tuším - F20, použít Kontox, zkusit změřit napětí na ní, asi ideálně osciloskopem nebo nějakým rychlým voltmetrem (přímo na větráku a/nebo na té pojistce). Případně ventilátor rozebrat (není to tak složíté, hodně se tu o tom psalo) a zkontrolovat, zda-li deska té jednoduché elektroniky a hlavně přívodní kontakty nejsou nějak viditelně poškozené.

Předpokládám, že HDi = X2, takže závada spínací skříòky to nebude, snad jedině to nové relé č. 17 (http://www.xantiaclub.cz/navody/relatka/rele98_std.jpg), zda-li má dobrý konktakt, vyjmout, pročístit, prověřit.

A dát vědět Wink Wink Wink

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vlastimiln



Založen: 31.8.2007
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha 9 - Černý Most

PříspěvekZaslal: čt září 20, 2007 1:29 pm    Předmět: Citovat

ventilátor jsem měl venku alespoò 3x (XA mám necelý měsíc), takže u ventilátoru to nebude. Snad někde dál... Crying or Very sad
_________________
Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000


"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: čt září 20, 2007 2:19 pm    Předmět: Citovat

vlastimiln napsal:
ventilátor jsem měl venku alespoò 3x (XA mám necelý měsíc), takže u ventilátoru to nebude. Snad někde dál... Crying or Very sad


OK, tak co takhle nějaký rozumný voltmetr (nejlépe možná ručičkový, ale kdo ho dnes má? - dnešní digitály sice měří na tisíc desetinných míst, ale za to pekelně pomalu). A při rozběhu ventilátoru změřit napětí na něm? Jestli je tam vidět nějaký výrazný pokles napětí? Měřit, měřit, měřit, jinak jsou to jen samé dohady.

Případně některé z čidel ØJ topení možná neplní svoji funkci, že se ØJ "zlobí". I tak bych stále sázel na špatný přívod proudu k ventilátoru + ØJ.

Pavel

P.S. Netuším, jestli ten "diagnostický" vodič k něčemu skutečně může být, u X2 tam nic takového nemám, u X1 ano.

Ve schématech (k X1) to vypadá jako zpětné snímání napětí na motoru. Tedy z té zápornější ("řízené") svorky motoru, ta kladná motorová je natvrdo spojená s +12V. Možná jestli by pomohlo ten diagnostický drát spojit právě s tou zápornou svorkou motoru (M-), je to ten jeden ze dvou samostatných fastonů, co je dále od 4konektoru. Ale to jen spekuluji. Bez záruky.

Zde označený jako A:

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)