Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

motor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
luk.zah



Založen: 6.2.2008
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 10:59 am    Předmět: Citovat

Dobrý.
Ta moje teorie ale není špatná, ale je to podložený fakt.
Během dneška zajistím komentář od odborníka na tribotechniku - třeba uvěříte, třeba ne (to už je ale váš problém....).
_________________
Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marian.hutira



Založen: 14.8.2008
Příspěvky: 72
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 8:47 pm    Předmět: Citovat

Milý luku!

Boli časy, keď moj otec starú oktávku (r.v.1964) zahrieval a až potom sme vyrazili na cestu. Až keď bolo na teplomeri 60 stupòov. Proste sme čakali. To je extrém. Vtedy boli iné motory, iné oleje.

Dnes nám pre zmenu vtåkajú do hláv, že treba hneď naštartova a vyrazi. Aj to je extrém. Sú už iné oleje a aj iné motory. Ale je to aj tak extrém (ekologický, zelený).

Nedávno som na jednom fóre o japonských autách čítal príspevok . Bol to citát z návodu na moderné japonské auto. Písalo sa v òom práve o spôsobe naštartovania a výjazdu. Písalo sa tam, že treba naštartova, počka kým sa mierne zahreje motor a potom vyrazi na cestu. Ale bola tam uvedená výnimka. Pre Nemecko. V Nemecku sa musí naštartova a hneď vyrazi. Kvôli ekológii a hluku. Nie kvôli motoru. Presne si už nepamätám, či to bol nisan, alebo honda, ale to je jedno, ide o princíp.

Takže, nič sa nestane ak si chví¾u motor potočí na vo¾nobeh, kým sa odhrabe a odrosí auto. Motoru to neuškodí. Aj tak ide na mierne zvýšený vo¾nobeh, tak sa ten olej pretlačí kam treba. Ale určite netreba čaka na 60 stupòov ako to robieval moj otec. Nebuďme mantinelisti, nájdime si zlatú strednú cestu. Dlhšie počkám v zime, kratšie v lete.


Marián

luk.zah napsal:
Milý Zdeòku Šveci!
Mlč, když tomu nerozumíš!
Dieslové motory předně (ale i benzíny) se nemají nechávat zahřívat v zimě ve volnoběžných otáčkách. A víš proč?............
.............. nemá dělat. Ekologie je v tomto až druhořadá.

Jinak tazatel psal, že má problém s motorem. Ten problém taky možná vznikl proto, že s tím motorem dělá co nemá (zahřívání na volnoběh) a tak si myslím, že toto sem maximálně patří.

_________________
Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marian.hutira



Založen: 14.8.2008
Příspěvky: 72
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 8:55 pm    Předmět: Re: Motor Citovat

Zdeòku, to je síce pravda čo píšeš, ale cez kanáliky a mazné plochy sa ten hustejší olej aj tažšie dostane. Hlavne preto je ten tlak spočiatku väčší. A motor sa maže nielen cez kanáliky, ale aj rozstrekovaním od k¾ukového mechanizmu. Čo samozrejme ide lepšie s horúcim olejom.


Marián


Zdeněk Švec napsal:
............... Olejové čerpadlo dává paradoxně při studeném a tím hustším oleji větší tlak.

_________________
Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 9:13 pm    Předmět: Citovat

Alien napsal:
... Takových hovadin a blitků co jsem se tady na těch dvou stránkách dočetl, to je na mě moc.....
..... Dělejte si každý co chcete,ale hlavně sem nepiště!.....
..... To se vážně nedá číst....

Mimochodem, co s tím teda je, s tím autem? Vyřešilo se to tady? Inu poradna, jak má být.
Čest.


Pánové Alien tady dlouho nebyl, ale má zase pravdu, pak se divíte, že nějaké téma nejde nalézt. Crying or Very sad
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
luk.zah



Založen: 6.2.2008
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 9:35 pm    Předmět: Citovat

Jak jsem slíbil, tak činím.
Prostudujte si vyvolanou diskuzi zde:
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?p=30391#30391
Doporučuji hlavně příspěvky od uživatele Pitris - to je odborník co se mazání týče.

Jinak moje příspěvky nejsou vůbec mimo téma. Původní tazatel se zde psal, že se mu porouchal motor a já mu pouze odepsal, že se to mohlo stát proto, že s tím motorem špatně zachází.
Každopádně s touto diskuzí končím - dělejte si všichni co chcete, ale několik minut ohřívat motor na volnoběh je blbost, kterou si sami ničíte svoje ´´milovaná´´ autíčka.
_________________
Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RICCI



Založen: 4.9.2008
Příspěvky: 46
Bydliště: Banská Bystrica

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 10:12 pm    Předmět: Citovat

Tak nevim. Fakt je tak škodlivé nechat běžet motor v zimě delší dobu na volnoběh ??? V zimě xanou nejezdím, protože mám 2 auta a tak ji nechci zasolit Razz Chodím ji však do garáže prostartovat. Confused
_________________
tmavá XANTIA BREAK 2.0 HDi 80 kW
Nissan Cherry 1.3
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zdeněk Švec



Založen: 7.2.2009
Příspěvky: 96
Bydliště: Kvasice,krajina 450

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 11:00 pm    Předmět: Motor Citovat

Problém nedostatečného tlaku olejového čerpadla v nízkých volnoběžných otáčkách a to nejen u studeného motoru ale i u zahřátého měly některé motory od wv. Pak tady z toho vznikají všeobecné mýty. Motor jede prvních několik sekund na polosucho,než se olej dostane tam kam má tak nastartovat a okamžitě jet asi nebude dobře. Takže aspoò chvilku nechat běžet. Tím že máš auto celou zimu odstavené a máš ho třeba ve vlhké garáži je asi lepší ho jednou za čas nastartovat aby se promazal kvůli korozi uvnitř motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: út leden 19, 2010 11:42 am    Předmět: Citovat

Todle všechno jsou bláboly, dnešní motory musí vydržet hodně a taky hodně vydrží. Jesli někdo tvrdí, že se z motorem špatně zachází, rád bych věděl co tím myslí? Dnes je automobil spotřební zboží které použivá kdejaká bába, hluchá, slepá, kulhavá, která nemá ponětí jak se vlastně správně s motorem zachází, protože ani neví kde ten motor je a stím také dnes počítají výrobci automobilů.
Podle dotazu zakladatele tohoto téma je pravděpodobné, že mu uletěl rozvodový řemen, proč to se ale tady stejně nedozví, zjistí se to po demontáži některých dílů motoru. Tady uvádí, že auto je v servise a ....
Motor 2.1Td je chráněný proti potkání ventilů s písty odlehčením vahadel na vačce, takže škoda by mohla být minimální, dá se to opravit bez demontáže hlavy atd...ale záleží kam dal auto opravit, protože kdo tyto motory nezná a začne běžným postupem jako u 1.9D hlavu dole atd. tak se oprava hodně prodraží....

Co se tíče chodu motoru na volnoběh, nemám todle nějak rád ne z důvodu mazání, dnešní oleje mažou při jakýchkoliv teplotách dobře, ale jde právě o nadměrné opotřebení kladek řemenů, řemenic a hlavně u HDI, atd. které se na volnoběh mohou zbláznit. Je to dáno tím, že motor na volnoběh jde trhaně což je logické, je to vlastně taková malá zbíječka, kdyby šel plynule tak by se obešel bez tlumení na kladkách atd. Převodovce to také nedělá nějak dobře, viz. povolování matek na hřídelích atd...
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)