Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

motor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mšvícko



Založen: 26.8.2008
Příspěvky: 177
Bydliště: Na Sibiři

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 8:00 pm    Předmět: Citovat

to je jasný, že diesla na volnoběh nezahřeješ. v zimě nastartovat a jet, to je to nejšetrnější k motoru, at benzín, či diesel. nevytáčet motor, jet klidně
_________________
Xantia Break 2,0 16V
Prodej autopotahů, výroba autoklíčů, šití pytlů na řadící páky
www.opravaobuvi.unas.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
peter7777



Založen: 28.8.2008
Příspěvky: 507
Bydliště: Jelka, SR

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 8:09 pm    Předmět: Citovat

Tých pár minút na vo¾nobeh neuškodí nijak motoru a hlavne teraz v zime je to aj bezpečnejšie Exclamation Zatia¾ som mal len diesle a vždy som to robil. Samozrejme ohrieva na mieste napr. 20min. nemá zmysel ,bo sa to aj tak nezohreje tak ako za jazdy. Wink
_________________
XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
srnec



Založen: 10.11.2009
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 8:10 pm    Předmět: Citovat

s tím souhlasím mně jen vadí že když hned jedu tak jde všechno ztuha.Než vyjedu čekám tak dvě minuty,auto se zatím zvedne,oškrábu okna,zapřáhnu káru, připoutám se a hurá do práce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misak-plysak



Založen: 15.4.2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Vlašim

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 8:14 pm    Předmět: Citovat

No něco jiného je nastartovat si auto, voškrávat okna a pak jet a něco jiného je nastartovat auto, dojít si dopít kafe, oškrábat okna, dojít se přezout a pak teprva jet...
_________________
XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... Crying or Very sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
pee



Založen: 9.2.2008
Příspěvky: 27
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 9:01 pm    Předmět: Citovat

Ako nas ucili v skole:

"Motor sa zohrieva vyhradne pomalou jazdou"
_________________
Xantia, 1,9TD, 1996
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sima



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 915
Bydliště: Srdce Valašska

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 9:31 pm    Předmět: Citovat

Takže zatímco běží na volnoběh chladí se a zůstavá studený Smile Tak určitě u benzina hřeje topení expresně rychle a vyplatí se než ničit sklo škrábanci a trhat stěrače,nechat námrazu popustit.Diesly neberu-nevlastním,jen vím že hadovi to klasickým topením trvá sakra dlouho.
_________________
X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak Smile
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kenedz



Založen: 4.7.2008
Příspěvky: 17
Bydliště: Záboří

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 10:02 pm    Předmět: Citovat

luk.zah napsal:
Zřejmě se to asi mohlo rozbít....

1) Zkus funkci ´´hledat´´ na tomto fóru
2) Můžeš vysvětlit, proč děláš takový kraviny a proč si úmyslně ničíš motor? Proč v zimě v mrazech nastartuješ, necháš to běžet na minimu otáček (volnoběh), kdy je motor nedostatečně mazaný vlivem nízkého tlaku oleje (a to i když ti už nesvítí kontrolka mazání) a jdeš domů na kafe????? Ach jo....


To víš že jo,ome si a oškrábej auto,pak do toho vlez a zjisti,že baterka je po smrti a můžeš se vydat pěkně rozehřátý (po tom škrábání) na autobus Rolling Eyes ,ale výhodu to má,budeš mít čistý vůz na parkovišti Embarassed
2-3 minuty mu v zimě určitě neublíží.Jak si myslíš,že se to dělá u autobusů,nebo náklaďáků?Když je to bez vzduchu,tak to nějakých pár minut trvá,než se nafouka-zabržděný se nerozjedou.......
Ach jo....
_________________
Xantia Break HDi Exkluzive 140PS r.99-prodáno
Xantia Activa TCT r.96-jen na Xasrazy
Peugeot 406 HDi Prémium pack r.00-plně naložen
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sima



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 915
Bydliště: Srdce Valašska

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 10:14 pm    Předmět: Citovat

Přesně jak píše Kenedz,některé věci jsou tak nějak logické Rolling Eyes
_________________
X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak Smile
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 11:34 pm    Předmět: Citovat

luk.zah napsal:
Milý Zdeòku Šveci!
Mlč, když tomu nerozumíš!
Dieslové motory předně (ale i benzíny) se nemají nechávat zahřívat v zimě ve volnoběžných otáčkách. A víš proč? Nevíš!
Při teplotách pod bodem mrazu je běžný olej (stejně tu většinou používáte 10W, někdy 5w) viskoznější (rozuměj hustčí) a při volnoběžných otáčkách nemá olejové čerpadlo takový výkon, aby dostatečně prohánělo hustej studenej olej motorem, takže motor není mazán tak, jak má být i když kontrolka tlaku oleje nesvítí. Motor je tak daleko víc opotřebovávaný a na jeho životnosti se to taky značně podepíše.
Takže tohle je ten hlavní důvod, proč se to nemá dělat. Ekologie je v tomto až druhořadá.

Jinak tazatel psal, že má problém s motorem. Ten problém taky možná vznikl proto, že s tím motorem dělá co nemá (zahřívání na volnoběh) a tak si myslím, že toto sem maximálně patří.


Měl jsi někdy auto s tlakoměrem oleje?? když tvrdíš že studené čerpadlo málo tlačí....
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zdeněk Švec



Založen: 7.2.2009
Příspěvky: 96
Bydliště: Kvasice,krajina 450

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 11:50 pm    Předmět: Motor Citovat

Není pravda,že motor je lepší zahřívat jízdou než na volnoběh,motoru víc prospívá,když se zahřívá v co nejmenší zátěží a pomalu (různé druhy materiálů= různá roztažitelnonst) Jízdou bylo potřeba zahřívat jen některé špatně konstruované motory,které na volnoběh nedostatečně promazávaly ale to je konstrukční vada motoru. Olejové čerpadlo dává paradoxně při studeném a tím hustším oleji větší tlak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mato



Založen: 6.1.2010
Příspěvky: 44
Bydliště: HLOHOVEC

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 12:38 am    Předmět: Citovat

to je pravda za studena husty a vyssi tlak . otec daroval bx bratovy a ten hned po nastartovani v zime isiel na dialnicu bo bola od domu cca 5km a teraz je ten motor ako olejnicka tecie zo vsetkych spojou kde sa da.a na multykare mam tlakomer oleja, po studenom starte ukazuje4atm. a ked sa zohreje ma stale 2atm. a ak sa zacne prehrievat tak klesne na 1a tu uz polaavujem v zatazi a je to ok
_________________
XA1 1.9 TD 292000km a pribuda
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomc



Založen: 8.2.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Rožnov p.R

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 6:02 am    Předmět: Citovat

luk.zah napsal:
Milý Zdeòku Šveci!
Mlč, když tomu nerozumíš!
Dieslové motory předně (ale i benzíny) se nemají nechávat zahřívat v zimě ve volnoběžných otáčkách. A víš proč? Nevíš!
Při teplotách pod bodem mrazu je běžný olej (stejně tu většinou používáte 10W, někdy 5w) viskoznější (rozuměj hustčí) a při volnoběžných otáčkách nemá olejové čerpadlo takový výkon, aby dostatečně prohánělo hustej studenej olej motorem, takže motor není mazán tak, jak má být i když kontrolka tlaku oleje nesvítí. Motor je tak daleko víc opotřebovávaný a na jeho životnosti se to taky značně podepíše.
Takže tohle je ten hlavní důvod, proč se to nemá dělat. Ekologie je v tomto až druhořadá.

Jinak tazatel psal, že má problém s motorem. Ten problém taky možná vznikl proto, že s tím motorem dělá co nemá (zahřívání na volnoběh) a tak si myslím, že toto sem maximálně patří.
tak kvizová otazka proč motory v BX najezdily vic KM v pohodě???no proto,že i takoví spěchalci museli počkat než natlakuje :evil:tvá teorie je opravdu špatná Exclamation
_________________
BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Alien



Založen: 29.1.2007
Příspěvky: 224
Bydliště: Prágl four

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 8:06 am    Předmět: Citovat

Tak ale já už nemůžu. Přestal jsem tady chodit a jak vidno, udělal jsem dobře. Takových hovadin a blitků co jsem se tady na těch dvou stránkách dočetl, to je na mě moc. Já bych to řekl takto. Dělejte si každý co chcete,ale hlavně sem nepiště! To se vážně nedá číst.

Mimochodem, co s tím teda je, s tím autem? Vyřešilo se to tady? Inu poradna, jak má být.



Závěrem radím. Vyserte se na startování, počkejte na léto a potom startujte. A co dělat v zimě? Jděte na autobus, Zdeněk vás rád nabere a autobus už bude mít vyhřátý.
Čest.
_________________
Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mevi



Založen: 21.11.2007
Příspěvky: 217
Bydliště: Litoměřice

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 9:21 am    Předmět: Re: motor Citovat

Petr Vlasák napsal:
Startuji a točí se rozvodák a motor ne ??Co se mohlo stát?? díky


No taky sem se tu prokousal těma blabolama a vysledku jsem se nedopátral. Jen jsem se chtěl zeptat jak víš že točí rozvodák... nemyslíš spíš klínák co pohání klimu altík a hydrauliku...
_________________
XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Petr Vlasák



Založen: 17.6.2007
Příspěvky: 26
Bydliště: ŽACLEØ

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 9:36 am    Předmět: Citovat

mevi máš pravdu.Jo ta zima leze na mozek.Myslel jsem že vidím i na kladku z rozvodáku.Ale byl to omyl.Dnes si auto odtáhli na dílnu a volali že rozvodák nenašli.Ted se jen klepat,jestli se to nepodkalo.Díky za zájem,i když se to zvrtlo v boj o zahřívání motoru v zimě.Každý at si to dělá po svém,ja nechám auto běžet 5 min na volnoběh než vyjedu a určitě to motoru neškodí.Tak zatím pak napíšu jestli se něco stalo více.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)