Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

motor
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Petr Vlasák



Založen: 17.6.2007
Příspěvky: 26
Bydliště: ŽACLEØ

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 12:29 pm    Předmět: motor Citovat

zdravim nevim zda se to dá najít ve foru,je tady toho moc. 2.1 td 98 rv. rano jsem nastartoval nechal běžet a šel domů jako vždy v zimě.Jenže po příchodu motor nešel ???? Startuji a točí se rozvodák a motor ne ??Co se mohlo stát?? díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MacoLM



Založen: 17.11.2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Martin / Slovensko

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 12:58 pm    Předmět: Citovat

uvolnena napinacia kladka?
_________________
X2 1.9TD rv. 1999 Break
klima, abs, 4xabg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
luk.zah



Založen: 6.2.2008
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 12:58 pm    Předmět: Citovat

Zřejmě se to asi mohlo rozbít....

1) Zkus funkci ´´hledat´´ na tomto fóru
2) Můžeš vysvětlit, proč děláš takový kraviny a proč si úmyslně ničíš motor? Proč v zimě v mrazech nastartuješ, necháš to běžet na minimu otáček (volnoběh), kdy je motor nedostatečně mazaný vlivem nízkého tlaku oleje (a to i když ti už nesvítí kontrolka mazání) a jdeš domů na kafe????? Ach jo....
_________________
Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdeněk Švec



Založen: 7.2.2009
Příspěvky: 96
Bydliště: Kvasice,krajina 450

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 2:05 pm    Předmět: Motor Citovat

Nemáš to spíš tak že startuješ motor se točí a rozvoďák stojí?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr Vlasák



Založen: 17.6.2007
Příspěvky: 26
Bydliště: ŽACLEØ

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 2:54 pm    Předmět: motor Citovat

tak nechat zahrat motor na volnoběh je u dieslu snad normální. Rozvodák se točí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdeněk Švec



Založen: 7.2.2009
Příspěvky: 96
Bydliště: Kvasice,krajina 450

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 3:34 pm    Předmět: Motor Citovat

Měl si sundaný kryt rozvoďáku? Nechápu co by mělo točit rozvoďákem,když motor stojí. Startér točí setrvákem který je našroubovaný na klikové hřídeli. To by musela být snad prasklá klika.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr Vlasák



Založen: 17.6.2007
Příspěvky: 26
Bydliště: ŽACLEØ

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 5:25 pm    Předmět: Citovat

to si taky myslim,to by bylo na mašli.A nebo se točíi motor ale bez komprese a to je blbost.Kam by se stratila?? Žádný unik oleje není
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kirkiz



Založen: 11.6.2007
Příspěvky: 223

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 5:27 pm    Předmět: Re: motor Citovat

Petr Vlasák napsal:
tak nechat zahrat motor na volnoběh je u dieslu snad normální. Rozvodák se točí.

Tohle je sice převzato od VW, ale obecně by to asi platilo u všech motorů.
116 Rozjezd a jízda
• Během startování motoru úplně sešlápněte spojkový pedál - startér pak otáčí
pouze motorem.
• Po nastartování motoru okamžitě uvolněte klíč ve spínací skříòce, jinak by
mohlo dojít k poškození startéru.
Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti
motoru, nebo se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit
tlak oleje. To je normální jev a není třeba se tím znepokojovat.
Když motor nenastartuje ...
Jako pomoc při startování můžete použít akumulátor jiného vozidla ⇒ strana 232.
Roztahovat lze pouze vozidla s mechanickou převodovkou. Vzdálenost, po kterou
je vozidlo roztahováno, přitom nesmí překročit 50 m ⇒ strana 236.
POZOR!
• Motor nikdy nenechávejte v chodu v nevětraných nebo v uzavřených
prostorech. Výfukové plyny motoru obsahují mimo jiné jedovatý plyn - oxid
uhelnatý, který je bez barvy a zápachu - nebezpečí ohrožení života! Oxid
uhelnatý může vyvolat bezvědomí a být příčinou smrti.
• Vozidlo smotorem v chodu nenechávejte nikdy bez dozoru.
Upozornění!
• Startér smí být uváděn do chodu (pozice klíče ve spínací skříòce ) pouze
tehdy, je-li motor v klidu. Pokud se startér ihned po vypnutí motoru uvede do
chodu, může se startér nebo motor poškodit.
• Dokud teplota motoru nedosáhne provozní hodnoty, vyhýbejte se jízdě na plný
plyn s vysokými otáčkami a s vysokým zatížením motoru - nebezpečí poškození
motoru!
• Vozidla s katalyzátorem nestartujte roztahováním na úseku delším než 50 m.
Mohlo by dojít k vniknutí nespáleného paliva do katalyzátoru a tam k jeho vznícení,
což by vedlo k přehřátí a zničení katalyzátoru.
Životní prostředí
Motor nezahřívejte na místě. Ihned po nastartování vyjeďte. Tím se motor rychleji
zahřeje na provozní teplotu a sníží se tak produkce škodlivin do ovzduší.

Zážehové motory
Zážehové motory jsou vybaveny vícebodovým vstřikovacím systémem, který
zajišuje tvorbu optimální směsi paliva se vzduchem.
• Před startováním a ani během startování motoru nepřidávejte plyn.
• Pokud motor do 10 s nenastartuje, startování přerušte a asi po 30 s ho
opakujte.
• Nestartuje-li motor ani při druhém pokusu o nastartování, je možné, že došlo
k přepálení pojistky elektrického palivového čerpadla. Pojistku zkontrolujte, popř.
vyměòte ⇒ strana 237.
• Požádejte o pomoc v nejbližším odborném servisu.
Po nastartování velmi horkého motoru je vhodné mírně přidat plyn.
Vznětové motory
Žhavicí zařízení
Vznětové motory jsou vybavené žhavením, jehož doba se automaticky řídí podle
teploty chladicí kapaliny a vnější teploty.
Po zapnutí zapalování se rozsvítí kontrolní světlo žhavení .
Během žhavení nezapínejte žádné elektrické spotřebiče, aby nedocházelo ke
zbytečnému zatěžování akumulátoru.
• Motor startujte bezprostředně po zhasnutí kontrolního světla žhavení .
• U zahřátého motoru, resp. při teplotách nad +5 °C, se kontrolní světlo rozsvítí
asi na sekundu. To znamená, že motor můžete startovat okamžitě.
• Pokud motor do 10 s nenastartuje, startování přerušte a po asi 30 s ho opakujte.


Naposledy upravil kirkiz dne ne leden 17, 2010 5:46 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Petr Vlasák



Založen: 17.6.2007
Příspěvky: 26
Bydliště: ŽACLEØ

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 5:31 pm    Předmět: Citovat

o vznětech nepíšou ohřát za jízdy ...Ale jinak díky za zájem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misak-plysak



Založen: 15.4.2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Vlašim

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 5:51 pm    Předmět: Citovat

Nepíšou, ale to ví snad každý, že vznětové motory se hřejou déle než benzíny. Tzn. že nastartovat diesela a čekat až se ohřeje je nesmysl.
_________________
XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... Crying or Very sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
MacoLM



Založen: 17.11.2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Martin / Slovensko

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 6:16 pm    Předmět: Citovat

no ja tiez nastartujema potom idem skrabat okna, poometat sneh a tak... zatial sa trosicku ohreje a premaze a aj rozbehne hydraulika... ale zas nenecha nastartovane auto a nejdem domov na kavu...
_________________
X2 1.9TD rv. 1999 Break
klima, abs, 4xabg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdeněk Švec



Založen: 7.2.2009
Příspěvky: 96
Bydliště: Kvasice,krajina 450

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 6:41 pm    Předmět: Motor Citovat

Když už sem cpete nesmysly na které se vás nikdo neptal tak si to aspoò pořádně přečtěte. To nastartovat a jet tam bylo kvůli ekologii a ne kvůli životnosti motoru. Když mám zamrzlé auto tak si ho taky nastartuju ráno předem nemusím pak škrábat námrazu a sednu do vytopeného auta. Komprese může unikat nedovřenýma ventilama kdyby se neotáčela vačka. Sundal bych kryt rozvoďáku a ventilové víko a mrkl na to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
luk.zah



Založen: 6.2.2008
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 7:08 pm    Předmět: Citovat

Milý Zdeòku Šveci!
Mlč, když tomu nerozumíš!
Dieslové motory předně (ale i benzíny) se nemají nechávat zahřívat v zimě ve volnoběžných otáčkách. A víš proč? Nevíš!
Při teplotách pod bodem mrazu je běžný olej (stejně tu většinou používáte 10W, někdy 5w) viskoznější (rozuměj hustčí) a při volnoběžných otáčkách nemá olejové čerpadlo takový výkon, aby dostatečně prohánělo hustej studenej olej motorem, takže motor není mazán tak, jak má být i když kontrolka tlaku oleje nesvítí. Motor je tak daleko víc opotřebovávaný a na jeho životnosti se to taky značně podepíše.
Takže tohle je ten hlavní důvod, proč se to nemá dělat. Ekologie je v tomto až druhořadá.

Jinak tazatel psal, že má problém s motorem. Ten problém taky možná vznikl proto, že s tím motorem dělá co nemá (zahřívání na volnoběh) a tak si myslím, že toto sem maximálně patří.
_________________
Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
srnec



Založen: 10.11.2009
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 7:34 pm    Předmět: Citovat

já to taky nechávám běžet když ráno čistím okna.auto se zahřeje a jde pak točit líp volantem.ale jak tady čtu radši už budu po ráno posilovat s volantem než si kurvit motor Sad Sad .díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 17, 2010 7:54 pm    Předmět: Citovat

Taky to nechávám běžet na volnoběh, léto i zima - pohodovka Mr. Green
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)