Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2,1TD Předělaní čerpadla Lucas (elektronické) na Bosch z Xm

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Zdenikx



Založen: 20.11.2009
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: po listopad 30, 2009 11:20 pm    Předmět: 2,1TD Předělaní čerpadla Lucas (elektronické) na Bosch z Xm Citovat

Zdravím všechny.Měl jsem problém s čerpadlem Lucas Epic u svojí 2,1TD 97r.v., po technické mi začalo hodně téct snad odevšad.... Byl jsem domluvený s jedním známým, u kterého jsem ho měl přetěsòovat pod odborným dohledem, jenže bohužel neměl na mě čas, tak jsem koupil sadu těsnění a přetěsòoval sám. Čerpadlo po přetěsnění neteklo, ale nedomluvil jsem se s chodem motoru, prostě nejel, chcípal.... rozhodl jsem se skoncovat s elektronikou a předělat na mechanické čerpadlo Bosch (někdo psal, že to umí opravit každý ,,vesnický kovář " Very Happy ). Motor jede, jenže klepe, nemá tah a moc kouří + blbne otáčkoměr a motor se přehřívá, ale nevím, jestli to má co dočinění s čerpadlem (resp. s elektronikou), ale u Citroena člověk nikdy neví Smile . Zkoušel jsem čerpadlo posunovat o zub dopředu i dozadu. Hadičku na turbo jsem napojil podle Xmka, jelikož mi vše řídila elektronika, tak jsem improvizoval, jinak se chová stejně jak u Xm tak i u mojí Xantie. Nevím, jestli bych měl vyměnit i vstřiky? Ale vše mi pasovalo. Je toho ještě size]hodně, ale jestli můžete poradit, podělit se o zkušenosti nebo mi sdělit nějaký názor, tak budu moc vděčný, protože si už nevím rady a nechci dávat autko do likvidace... Sad Předem děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdeněk Švec



Založen: 7.2.2009
Příspěvky: 96
Bydliště: Kvasice,krajina 450

PříspěvekZaslal: út prosinec 01, 2009 2:08 am    Předmět: Čerpadlo xm Citovat

Vstřiky jsou vždy nastavené k danému čerpadlu,takže když přehodiš rozdílné čerpadlo tak použij vstřiky co k němu patří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdeněk Švec



Založen: 7.2.2009
Příspěvky: 96
Bydliště: Kvasice,krajina 450

PříspěvekZaslal: út prosinec 01, 2009 2:26 am    Předmět: Čerpadlo xm Citovat

To klepání může mít neco s předstvrikem a ten se šteluje pootáčením čerpadla,ale ne o zub tam nebo zpět. Každopádně bych dal i vstřiky z xm. A pokud nevíš v jakém to bylo stavu bych to před tím nechal repasovat odborníkem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelX2



Založen: 26.11.2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út prosinec 01, 2009 7:25 am    Předmět: Citovat

Přesně tak , máš moc velký předvstřik. Velký předvstřik způsobí tvrdý chod , přehřívání a kouřivost. Motor sice jede krásně v otáčkách při málo sešlápnutým plynu , ale ve středních otáčkách cuká a nemá točivej moment. U 2,1TD bych neriskoval provoz s takto nastaveným čerpadle už proto , že sou tyto motory náchylný na praskání hlavy. A taky spotřeba a výkon nejsou nic moc . . . a starty za tepla . . .
Pokud to nemáš daleko do Brna , můžu ti to seřídit úchylkoměrem. Ale sežeò si manuál , aby sme věděli , jak to nastavit ( hodnotu zdvihu pístku v HÚ ). Vstřikovače by neměly dělat problém , pokud mají alespoò přibližně stejný otvírací tlak. Pokud bude rozdílnej , dá se to skorigovat hodnotou předvstřiku ( v rámci tolerance ) .
_________________
X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bobe



Založen: 14.8.2009
Příspěvky: 159
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út prosinec 01, 2009 8:50 am    Předmět: Citovat

Pokud měníš čerpadlo Lucas za Bosch musíš v každém případě vyměnit i vstřiky. Lucas používá jiné vstřiky než Bosch. Alespoò u BX to tak bylo a pochybuji že by se to změnilo u Xantie SmileSmile
_________________
X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: út prosinec 01, 2009 9:59 am    Předmět: Citovat

Vyměò nejen vstřiky, ale i vysokotlaké trubky (to hlavně!!!) protože Bosch je má uplně jinak zapojené. Exclamation To je celý problém.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zdenikx



Založen: 20.11.2009
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: út prosinec 01, 2009 12:08 pm    Předmět: Citovat

Děkuji za rychlou odezvu,PavelX2 bohužel se do Brna nemám jak dostat jsem z Ostravy Sad ....Vstřiky vyměním z Xmka a trubky jsem už měnil protože původní nepasovaly.Dneska to jdu rozebírat tak se uvidí potom napíšu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdenikx



Založen: 20.11.2009
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: st prosinec 02, 2009 1:17 pm    Předmět: Citovat

Chlapi, prosím, nemůžete mi někdo napsat číslo těch difuzorů?? Pro 2,1TD na toho Bosche, byl jsem je přeměřit a říkal, že jeden je uchazející a tři jsou špatné. Paradox je, že ten jeden, co byl uchazející, byl Made in France a ty tři zbylé byly Made in Germany, tak teď v tom mám zmatek a nevím jaké mám koupit.
Číslo Francka je:DN O SD 289
Číslo Germana je: DN O SDV 4 011 255 (je nějaké divné)
Jedná se čistě jen o ten spodek s tou jehlou, tuším, že se to jmenuje difuzor předem děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdeněk Švec



Založen: 7.2.2009
Příspěvky: 96
Bydliště: Kvasice,krajina 450

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03, 2009 3:05 am    Předmět: Změna čerpadla Citovat

Ještě jedna věc... Předělal jsi i držák čerpadla z ozubeným kolem? Protože bosch a lucas mají rozdílnou aretaci. Takže z čerpadlem bosch dej i jeho orig. držák a i jeho orig. ozubené kolo,jinak ti to vztřikuje úplně někde jinde a to pak nastavit bez přípravku je i pro chlapa který tomu rozumí docela moc práce. Tak jsem si to uvědomil,že to co jsi popsal vstřikama není a dnes jsem se bavil z kamarádem a bosch mu jel na vstřiky lucas. Prostě dej držák a ozubené kolo z čerpadla xm a máš aretaci přesně na zub a pak už to jen donastavíš pootočením čerpadla. Ono jak jsi to popisoval jsi to měl možná i o několik zubů mimo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
oldtety



Založen: 17.10.2008
Příspěvky: 18
Bydliště: Velké Bílovice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03, 2009 10:11 am    Předmět: Citovat

Taky jsem měnil Bosche za Lucas. Měnil jsem to i s držáky, ale mám dojem,že v mém případě zbytečně. Poku si zaretuješ správně motor není problém. Musí se vyměnit i trubky protože čerpadla mají jinak pořadí.No samo sebou seřídit. Játo dělal podle ucha a vyšlo to. Později když jsme to měřili bylo -1° oproti ideálu.Stejně jsem se nakonec vrátil k Lucasu.A vstřiky šlapaly na obě čerpadla bez problémů. To jsem dělal na Bxku.
_________________
oldtety
2,0 HDi 80kW Hydroaktiv
2x Bx 1.7td, 1.9D
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03, 2009 10:27 am    Předmět: Citovat

Zdenikx napsal:
Chlapi, prosím, nemůžete mi někdo napsat číslo těch difuzorů?? Pro 2,1TD na toho Bosche, ..........


Na XM jsou 2 druhy Bosch čerpadel a 2 druhy vstřiků, poznáš to že tlak je vyražený na obalu vstřiku, jeden má 150 a druhý 175 Atp. Podle tlaku se dá určit o jaký vstřik jde.
Vesměs ten nižší tlak měly motory do roku 92 bez EGR ventilu.
DNOSD 289 a DNOSD 299
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Petrzet



Založen: 1.1.2010
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: pá leden 01, 2010 5:34 pm    Předmět: Citovat

Zdarec lidicky,chtel bych predelat cerpadlo lucas na bosch na svem pazoutu 2.1td a chtel bych vedet co muzu pouzit za cerpadlo,jestli musi byt ze stejneho motoru treba z 2.1td z XM nebo muzu pouzit treba i z jakehokoliv motoru 1.9TD.
Diky moc za odpovedi,vcelku to specha.
_________________
Peugeot 406 sedan 2.1TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)