Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nefunkční dopravní čerpadl

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tomtrial



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 4
Bydliště: Kozojedy

PříspěvekZaslal: pá prosinec 01, 2006 5:33 pm    Předmět: Nefunkční dopravní čerpadl Citovat

Ahoj Lidi:
Měl bych prozbu jestli mi umíte někdo poradit než budu muset potupně táhnout milou Xantošku do servisu.
Po otočení klíčkem do polohy prěd startem se má ozvat dopravní čerpadlo jenže bohužél nic neděje, už mi to jednou udělala tak jsem večer nikam nejel a druhý den když jsem to chtěl jít odstranit tak nebylo co ve chodilo jenže teď už to nechodí třetí den a já nevím kde hledat, pojistky jsou v pořádku ale relátek je po autě tolik že nemám predstavu kde a jaký hledat čerpadlo jsem taky nenašel a jedná se o model X2 Breyk HDI 80KW rok výroby 99 díky za rady už bych se chtěl troch svést Tom
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MíraCB



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 397
Bydliště: České Budějovice

PříspěvekZaslal: pá prosinec 01, 2006 6:39 pm    Předmět: Citovat

Zdravím těm HDi moc neznám, ale budu se snažit ti trochu poradit.
Nejdřív kontrola všech pojistek a to i v motoru. Relé, které ovládá přímo čerpadlo je v krabici na pravé (po směru jízdy) straně motoru. Je to dvojité vícefunkční relé, připojené 15 pinovým hnědým konektorem. Pin č. 4 (drát označený 1201, zelený) slouží přímo k napájení čerpadla v nádrži. Zkusil bych zjistit, jestli je zde po zapnutí zapalování +12 V. Pokud ano, hledal bych chybu v čerpadle, pokud ne, tak je to někde v řízení a to tě potěš Crying or Very sad , protože eletrika u tohoto motoru je dost složitá., těžko poradit, kde a jak začít hledat chybu (snad jedině diagnostika).
Zkusil bych ještě přímo čerpadlo v nádrži, jestli funguje. Čerpadlo je pod pravou zadní sedačkou. Odklopíš sedák a vyndáš koberec pod sedačkou. Je tam plastový kryt, ten vyloupneš. Čerpadlo je připojené černým 5 pinovým konektorem. Na pin č. 2 je připojený drát z vícefunkčního relé (zde je označený 121 a měl by být bílý), na pin č. 4 je přivedená kostra (drát označený M121 zelený).
Snad ti to trochu pomůže
MíraCB
_________________
Xantia II. Break, 1,9 TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: pá prosinec 01, 2006 7:35 pm    Předmět: Citovat

Ahoj, jak píše MíraCB, prvně změř napětí jestli je přímo na čerpadlu. Pokud tam nebude, řekl bych, že je to spíš dobře pro tebe, protože výměna čerpadla je poměrně drahá záležitost. Doporučuju prostudovat www.xsara.cz byla tam popisovaná závada vynechávání podávacího čerpadla u xsary HDI a nakonec došli k závěru, že byla chyba v jednom spojovacím konektoru v kabině. Netvrdím, že to má xantia stejně, ale ber to jako typ na závadu. Občas takovéto typy ušetří hodně času a peněz. Nebudu uvádět, kde přesně u té xsary ten konektor byl, to se tam dočteš, navíc si to přesně nepamatuju. Pokud by tohle měla být ta závada, asi bych bez znalosti umístění toho konektoru zkusil poukávat po tapecírunku na podlaze auta. Někudy ten svazek jít musí. Předpokládám, že čerpadlo funguje tak, že po zapnutí klíčku natlakuje nízkotlakou část a po dosažení dostatečného tlaku se vypne. Nasvědčuje tomu to, že běží jen pár sekund po zapnutí klíčku. Pokud je můj předpoklad správný, na čerpadle by mělo být napětí dokud nenatlakuje systém tzn pokud čerpadlo nejede tak trvale. Pokud je čerpadlo řízeno po zapnutí klíčku jen časově, tak pozor to napětí můžeš naměřit jen pár sekund po zapnutí klíčku.
Tak sem si dal tu práci a našel to http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.php?t=56&start=0
Jarda
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr65



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 90
Bydliště: TR

PříspěvekZaslal: po prosinec 18, 2006 7:43 am    Předmět: Citovat

Kontrola je v předchozích příspěvcích popsaná. Já jen dodám, že čerpadlo je známou bolestí u HDiček. Potkalo to i mne - X2, 2.0 HDi, 80kW. Cena je tak 4500 až 6000. Hledej na internetu a buď trpělivej. Výměna zabere tak hodinu. Hodně blbě jdou sundat hadičky z čerpadla (tvrzený plast). Nejlepší je je opatrně nahřát. A úplně super je, když ti pomůžou další ruce. Při vytahování koše s čerpadlem z nádrže nejdříve vycvakni plovák, vyndej ho a pak teprve vytáhni celý koš. Až budeš vše dávat zpátky, dej pozor na těsnění pod víčkem. Má tendenci při dotahování víka vyskočit. No a na závěr si zkontroluj dobré zajištění vývodu od čerpadla k motoru. Já jsem to odfláknul a "vymaloval" si auto (protože jsem to po výměně zkoušel s odklopenou sedačkou). Holt jsem šikula....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
azoh



Založen: 10.12.2006
Příspěvky: 19
Bydliště: Jesenice

PříspěvekZaslal: st prosinec 27, 2006 8:11 pm    Předmět: Citovat

když už jsme u těch čerpadel, nevíte někdo, zdali u 1,9TD '95 je něco jako jako přepadový ventil(t.j. průtokový šroubek s kuličkou na perku), stále mi utíká tlak z dodávky do vstřik. pumpy a pak to dlouho startuje, pomůže, když před startem ručně napumpuju, díky Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Robert



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 35
Bydliště: Holetín u Hlinska v Č.

PříspěvekZaslal: st prosinec 27, 2006 9:18 pm    Předmět: čerpadlo HDi Citovat

Hodně blbě jdou sundat hadičky z čerpadla (tvrzený plast). Nejlepší je je opatrně nahřát. A úplně super je, když ti pomůžou další ruce.

....!!! jsou tam rychlospojky, které se jen vycvaknou!! nic neohřívej a hadičky z ničeho nesundávej!!
.. a za výše citovanou radu ty ruce přerazit, a kdyby tam pomáhaly další dvě, zlomit všechny čtyři!!

Nic ve zlým, ale výše citovaná rada může způsobit víc škody než užitku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Robert



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 35
Bydliště: Holetín u Hlinska v Č.

PříspěvekZaslal: st prosinec 27, 2006 9:21 pm    Předmět: Citovat

azoh napsal:
když už jsme u těch čerpadel, nevíte někdo, zdali u 1,9TD '95 je něco jako jako přepadový ventil(t.j. průtokový šroubek s kuličkou na perku), stále mi utíká tlak z dodávky do vstřik. pumpy a pak to dlouho startuje, pomůže, když před startem ručně napumpuju, díky Confused


zpětné ventilky jsou součástí balónku pro ruční čerpání nafty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Petr65



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 90
Bydliště: TR

PříspěvekZaslal: so leden 06, 2007 2:00 pm    Předmět: Re: čerpadlo HDi Citovat

Robert napsal:
Hodně blbě jdou sundat hadičky z čerpadla (tvrzený plast). Nejlepší je je opatrně nahřát. A úplně super je, když ti pomůžou další ruce.

....!!! jsou tam rychlospojky, které se jen vycvaknou!! nic neohřívej a hadičky z ničeho nesundávej!!
.. a za výše citovanou radu ty ruce přerazit, a kdyby tam pomáhaly další dvě, zlomit všechny čtyři!!

Nic ve zlým, ale výše citovaná rada může způsobit víc škody než užitku.


Sorry, ale asi jsem to blbě podal. Neměl jsem na mysli hadice vnější, ty mají opravdu rychlospojky. Myslel jsem hadičky uvnitř koše, přímo na těle čerpadla ("elektromotorku")- ty jsou jen nasunuty na zvlněných nátrubcích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Robert



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 35
Bydliště: Holetín u Hlinska v Č.

PříspěvekZaslal: so leden 06, 2007 9:43 pm    Předmět: Citovat

...záhada vysvětlena, ruce nepřerážet.... ale nové čerpadlo se nemusí předělávat, neb se dodává s celým košem i palivoměrem. Pokud ale předěláváš jen čerpadlo z koše určeného pro jiný model auta se stejným motorem, tak ano. Nejlevnější nový koš jsem kupoval do C5, pak Xara, P406 a nejdražší koš s čerpadlem byl do Xantie. Při předělávce např C5 do Xantie - technicky to jde, ale co se zárukou??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Petr65



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 90
Bydliště: TR

PříspěvekZaslal: ne leden 07, 2007 9:42 am    Předmět: Citovat

Záruka, co se týká čerpadla není problém. Koupil jsem jen to čerpadlo (Bosch) určené pro Xantii, bez koše, naprosto oficiálně v autoservisu. I cena je tím pádem nižší než za komplet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)