Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Tomtrial
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 4 Bydliště: Kozojedy
|
Zaslal: pá prosinec 01, 2006 5:33 pm Předmět: Nefunkční dopravní čerpadl |
|
|
Ahoj Lidi:
Měl bych prozbu jestli mi umíte někdo poradit než budu muset potupně táhnout milou Xantošku do servisu.
Po otočení klíčkem do polohy prěd startem se má ozvat dopravní čerpadlo jenže bohužél nic neděje, už mi to jednou udělala tak jsem večer nikam nejel a druhý den když jsem to chtěl jít odstranit tak nebylo co ve chodilo jenže teď už to nechodí třetí den a já nevím kde hledat, pojistky jsou v pořádku ale relátek je po autě tolik že nemám predstavu kde a jaký hledat čerpadlo jsem taky nenašel a jedná se o model X2 Breyk HDI 80KW rok výroby 99 díky za rady už bych se chtěl troch svést Tom |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: pá prosinec 01, 2006 6:39 pm Předmět: |
|
|
Zdravím těm HDi moc neznám, ale budu se snažit ti trochu poradit.
Nejdřív kontrola všech pojistek a to i v motoru. Relé, které ovládá přímo čerpadlo je v krabici na pravé (po směru jízdy) straně motoru. Je to dvojité vícefunkční relé, připojené 15 pinovým hnědým konektorem. Pin č. 4 (drát označený 1201, zelený) slouží přímo k napájení čerpadla v nádrži. Zkusil bych zjistit, jestli je zde po zapnutí zapalování +12 V. Pokud ano, hledal bych chybu v čerpadle, pokud ne, tak je to někde v řízení a to tě potěš , protože eletrika u tohoto motoru je dost složitá., těžko poradit, kde a jak začít hledat chybu (snad jedině diagnostika).
Zkusil bych ještě přímo čerpadlo v nádrži, jestli funguje. Čerpadlo je pod pravou zadní sedačkou. Odklopíš sedák a vyndáš koberec pod sedačkou. Je tam plastový kryt, ten vyloupneš. Čerpadlo je připojené černým 5 pinovým konektorem. Na pin č. 2 je připojený drát z vícefunkčního relé (zde je označený 121 a měl by být bílý), na pin č. 4 je přivedená kostra (drát označený M121 zelený).
Snad ti to trochu pomůže
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: pá prosinec 01, 2006 7:35 pm Předmět: |
|
|
Ahoj, jak píše MíraCB, prvně změř napětí jestli je přímo na čerpadlu. Pokud tam nebude, řekl bych, že je to spíš dobře pro tebe, protože výměna čerpadla je poměrně drahá záležitost. Doporučuju prostudovat www.xsara.cz byla tam popisovaná závada vynechávání podávacího čerpadla u xsary HDI a nakonec došli k závěru, že byla chyba v jednom spojovacím konektoru v kabině. Netvrdím, že to má xantia stejně, ale ber to jako typ na závadu. Občas takovéto typy ušetří hodně času a peněz. Nebudu uvádět, kde přesně u té xsary ten konektor byl, to se tam dočteš, navíc si to přesně nepamatuju. Pokud by tohle měla být ta závada, asi bych bez znalosti umístění toho konektoru zkusil poukávat po tapecírunku na podlaze auta. Někudy ten svazek jít musí. Předpokládám, že čerpadlo funguje tak, že po zapnutí klíčku natlakuje nízkotlakou část a po dosažení dostatečného tlaku se vypne. Nasvědčuje tomu to, že běží jen pár sekund po zapnutí klíčku. Pokud je můj předpoklad správný, na čerpadle by mělo být napětí dokud nenatlakuje systém tzn pokud čerpadlo nejede tak trvale. Pokud je čerpadlo řízeno po zapnutí klíčku jen časově, tak pozor to napětí můžeš naměřit jen pár sekund po zapnutí klíčku.
Tak sem si dal tu práci a našel to http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.php?t=56&start=0
Jarda _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr65
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 90 Bydliště: TR
|
Zaslal: po prosinec 18, 2006 7:43 am Předmět: |
|
|
Kontrola je v předchozích příspěvcích popsaná. Já jen dodám, že čerpadlo je známou bolestí u HDiček. Potkalo to i mne - X2, 2.0 HDi, 80kW. Cena je tak 4500 až 6000. Hledej na internetu a buď trpělivej. Výměna zabere tak hodinu. Hodně blbě jdou sundat hadičky z čerpadla (tvrzený plast). Nejlepší je je opatrně nahřát. A úplně super je, když ti pomůžou další ruce. Při vytahování koše s čerpadlem z nádrže nejdříve vycvakni plovák, vyndej ho a pak teprve vytáhni celý koš. Až budeš vše dávat zpátky, dej pozor na těsnění pod víčkem. Má tendenci při dotahování víka vyskočit. No a na závěr si zkontroluj dobré zajištění vývodu od čerpadla k motoru. Já jsem to odfláknul a "vymaloval" si auto (protože jsem to po výměně zkoušel s odklopenou sedačkou). Holt jsem šikula.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
azoh
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 19 Bydliště: Jesenice
|
Zaslal: st prosinec 27, 2006 8:11 pm Předmět: |
|
|
když už jsme u těch čerpadel, nevíte někdo, zdali u 1,9TD '95 je něco jako jako přepadový ventil(t.j. průtokový šroubek s kuličkou na perku), stále mi utíká tlak z dodávky do vstřik. pumpy a pak to dlouho startuje, pomůže, když před startem ručně napumpuju, díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Robert
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 35 Bydliště: Holetín u Hlinska v Č.
|
Zaslal: st prosinec 27, 2006 9:18 pm Předmět: čerpadlo HDi |
|
|
Hodně blbě jdou sundat hadičky z čerpadla (tvrzený plast). Nejlepší je je opatrně nahřát. A úplně super je, když ti pomůžou další ruce.
....!!! jsou tam rychlospojky, které se jen vycvaknou!! nic neohřívej a hadičky z ničeho nesundávej!!
.. a za výše citovanou radu ty ruce přerazit, a kdyby tam pomáhaly další dvě, zlomit všechny čtyři!!
Nic ve zlým, ale výše citovaná rada může způsobit víc škody než užitku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Robert
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 35 Bydliště: Holetín u Hlinska v Č.
|
Zaslal: st prosinec 27, 2006 9:21 pm Předmět: |
|
|
azoh napsal: | když už jsme u těch čerpadel, nevíte někdo, zdali u 1,9TD '95 je něco jako jako přepadový ventil(t.j. průtokový šroubek s kuličkou na perku), stále mi utíká tlak z dodávky do vstřik. pumpy a pak to dlouho startuje, pomůže, když před startem ručně napumpuju, díky |
zpětné ventilky jsou součástí balónku pro ruční čerpání nafty |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr65
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 90 Bydliště: TR
|
Zaslal: so leden 06, 2007 2:00 pm Předmět: Re: čerpadlo HDi |
|
|
Robert napsal: | Hodně blbě jdou sundat hadičky z čerpadla (tvrzený plast). Nejlepší je je opatrně nahřát. A úplně super je, když ti pomůžou další ruce.
....!!! jsou tam rychlospojky, které se jen vycvaknou!! nic neohřívej a hadičky z ničeho nesundávej!!
.. a za výše citovanou radu ty ruce přerazit, a kdyby tam pomáhaly další dvě, zlomit všechny čtyři!!
Nic ve zlým, ale výše citovaná rada může způsobit víc škody než užitku. |
Sorry, ale asi jsem to blbě podal. Neměl jsem na mysli hadice vnější, ty mají opravdu rychlospojky. Myslel jsem hadičky uvnitř koše, přímo na těle čerpadla ("elektromotorku")- ty jsou jen nasunuty na zvlněných nátrubcích. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Robert
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 35 Bydliště: Holetín u Hlinska v Č.
|
Zaslal: so leden 06, 2007 9:43 pm Předmět: |
|
|
...záhada vysvětlena, ruce nepřerážet.... ale nové čerpadlo se nemusí předělávat, neb se dodává s celým košem i palivoměrem. Pokud ale předěláváš jen čerpadlo z koše určeného pro jiný model auta se stejným motorem, tak ano. Nejlevnější nový koš jsem kupoval do C5, pak Xara, P406 a nejdražší koš s čerpadlem byl do Xantie. Při předělávce např C5 do Xantie - technicky to jde, ale co se zárukou?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr65
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 90 Bydliště: TR
|
Zaslal: ne leden 07, 2007 9:42 am Předmět: |
|
|
Záruka, co se týká čerpadla není problém. Koupil jsem jen to čerpadlo (Bosch) určené pro Xantii, bez koše, naprosto oficiálně v autoservisu. I cena je tím pádem nižší než za komplet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|