Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Záhadný problém s otáčkami motoru:
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mates.n



Založen: 10.3.2009
Příspěvky: 19
Bydliště: Chomutov

PříspěvekZaslal: po červen 22, 2009 6:03 pm    Předmět: Záhadný problém s otáčkami motoru: Citovat

Zdravím všechny!
Měl bych prosbu ohledně problému s benzínovým motorem 1.8 (74 kw), r.v. 93 - "Hydractive" , který drží otáčky podle "nálady". Nejhorší je, že po zahřátí při nízkých otáčkách nebo volnoběhu ( pouze při malé rychlosti nebo zastavení) náhle začnou v pravidelném rytmu "létat" otáčky ke dvěma tisícům - jako pravidelné "prošlapávání" plynu. Při opětovném nastartování vylétne na tři tisíce a vše se opakuje. Po chvilce vše ustane a je po problému. Tedy jen na čas. Při rychlosti cca nad deset km/h drží otáčky (tedy bez plynu na neutrál) relativně v normě (viz popis níže). Počítač zaznamená chybu, ale při vyblikávání je "čistý". Čidlo chladící kapaliny jsem dal nové + krokový motorek. Zkoušel jsem odpojovat různé věci (např. lambda sondu) a to počítač "vybliká". Také hůře startuje a otáčky se někdy drží na šesti stech, někdy až na tisícovce. Můžete mi někdo poradit, kterým "směrem" pátrat dále?
Díky moc!
Mates
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
bog-fran



Založen: 8.5.2007
Příspěvky: 184
Bydliště: Most

PříspěvekZaslal: po červen 22, 2009 7:05 pm    Předmět: Citovat

Kámošovy dělal podobnej bugr na peugeotu ošoupanej potenciometr škrtící klapky.
_________________
r.v.95 1,9TD - už sešrotovaná
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mates.n



Založen: 10.3.2009
Příspěvky: 19
Bydliště: Chomutov

PříspěvekZaslal: po červen 22, 2009 9:10 pm    Předmět: Citovat

Díky Bog-frane!
Kolega (zde na klubu jako "kastrůlek") měl to podezření také. Jelikož já jsem z Chomutova a on z Kadaně, setkali jsme se a pátrali společně. A odpojili (mimo jiné) za chodu potenciometr škrtící klapky. To, jak se choval motor (vylétli otáčky, ale šel nastartovat normálně, bez chyby!) jej přivedlo na podezření, o kterém píšeš. Tak snad to bude ono.
Zatím moc dík a měj se!
Mates
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mates.n



Založen: 10.3.2009
Příspěvky: 19
Bydliště: Chomutov

PříspěvekZaslal: so červenec 04, 2009 6:43 pm    Předmět: Citovat

Jak se zdá, ani výměnou poteciometru na klapce není problém pryč. Tak teď už nevím, jak dál. Snad se jedině poohlédnout po jiné řídící jednotce. Jestli někdo tušíte jinou možnost, dejte vědět. Všem dík!!!
Mates
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Frenk



Založen: 10.12.2006
Příspěvky: 122
Bydliště: Kněževes u Rakovníka

PříspěvekZaslal: so červenec 04, 2009 6:53 pm    Předmět: Citovat

Zdravim. Zkousel jsi preventivne zresetovat ridici jednotku? Frenk
_________________
Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kapitán



Založen: 9.5.2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: so červenec 04, 2009 7:48 pm    Předmět: Citovat

To Frenk-možná to zní blbě,ale jak se resetuje ØJ?Odpojeném baterky nebo je na to potřeba napojit na PC ?
To Mates.n-nemohl by to čistě teoreticky dělat snímač polohhy klikové hřídele (snímač otáček)?Při výměně spojky jsem si ho utrhl a po připájení blbě chytal a otáčky šli z níčeho nic na max a pak málem chcípl. a když chytl tak šel taky dost nepravidelně ,ale svítila oranžová kontrolka K.
_________________
současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300


Naposledy upravil kapitán dne ne červenec 05, 2009 8:21 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mates.n



Založen: 10.3.2009
Příspěvky: 19
Bydliště: Chomutov

PříspěvekZaslal: ne červenec 05, 2009 5:28 am    Předmět: Citovat

Zdravím Frenka a Kapitána!
Než se začnu opět ptát Laughing , měl bych ještě jeden postřeh ohledně mého problému: špatně startuje. Trvá chvíli, než chytne. Při poslední akci (výměna potenciometru) a po připojení baterie chytla okamžitě na "cvrnknutí". Bohužel už na podruhé ne a počítač opět ukázal chybu (kontrolka K). Samozřejmě na vyblikání je "čistý". Frenku, chci se zeptat stejně jako kapitán: existuje nějaká možnost resetu než dlouhodobé odpojení baterie nebo napojení na diagnostiku?
Pro kapitána: snímač otáček je nový (cca 3 měsíce). Když jsem Hydru Very Happy před půl rokem dovezl, tak mimo jiné někdy startovala relativně normálně a občas nešla vůbec. Podezření padlo na imobilizér, ale po jeho odpojení problém pokračoval. Odstranila ho až výměna snímače. Bohužel předchozí majitel nic neřešil (prasklé lanko stahování okna vyřešil tak, že okno ve dveřích zapřel klackem) a jezdil, dokud se auto definitivně nezastavilo. Tak teď to dávám dohromady já, protože si to tohle super autíčko zaslouží.
Jinak oběma vám dík, protože pro mě je teď každá rada drahá Very Happy M.


Naposledy upravil mates.n dne ne červenec 05, 2009 9:08 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Puggy



Založen: 26.2.2009
Příspěvky: 54
Bydliště: Mariánské Lázně

PříspěvekZaslal: ne červenec 05, 2009 6:37 am    Předmět: Citovat

Pro mates.n:
Reset řídící jednotky je ta správná cesta k odstranění závady,kterou popisuješ.Nevim,jak jsi ho prováděl,ale pravděpodobně jsi odpojil baterku úplně.Tak si to zopakuj,ale odpoj pouze mínus ( - ) Exclamation .Nevim proč je to takhle daný,nemá to logiku,ale funguje to.Po odpojení mínus pólu si dej pauzu nebo šlofíka na hoďku,a znova ho zapoj.Otoč klíčkem zapalování a počkej 10 minut.Pokud je všechno OK měla by se řídící jednotka srovnat a načíst výchozí stavy.Nic tim nezkazíš,tak to zkus.Přeju hodně úspěchů. Cool
_________________
Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mates.n



Založen: 10.3.2009
Příspěvky: 19
Bydliště: Chomutov

PříspěvekZaslal: ne červenec 05, 2009 8:28 am    Předmět: Citovat

Pro Puggiho:
Díky za postup, ten je opravdu zajímavý a musím přiznat, že takto provést reset ØJ by mě ani náhodou nenapadlo. Zítra, t.j. 6.7. budu "makat" na brzdách a tak ihned provedu reset podle tvé rady a dám vědět, jak to dopadlo. Kéž by dobře!!! Rolling Eyes Laughing
Zatím se měj. M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kapitán



Založen: 9.5.2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: ne červenec 05, 2009 8:29 am    Předmět: Citovat

To Mates.n.-nejsem žena,ten můj překlep je již opraven,s tímto nemám žádné zkušenosti,tato Xantuše je první moje auto (mám ho asi měsíc a s vadou spojky jsem ukecal slevu ) co nemá karbec nebo není dýzl,tak se taky učím.Ještě jeen nápad-co takhle překontrolovat a eventuálně vyčistit všechny spoje,konektory?Ony ty zoxidované kntakty dokáží také udělat pěknou neplechu.
_________________
současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mates.n



Založen: 10.3.2009
Příspěvky: 19
Bydliště: Chomutov

PříspěvekZaslal: ne červenec 05, 2009 8:47 am    Předmět: Citovat

Pro kapitána:
Já to tušil, že to bude překlep Laughing Stále jsem přemýšlel, jak asi ženská mění spojku, i když, všechno je možné... Samozřejmě konektory, kontakty a celý ukostřovací můstek byl první na řadě, protože vše kolem motoru bylo v žalostném stavu. Alespoò z mého pohledu...
Jinak díky za pomoc a za tu "záměnu pohlavý" se ti omlouvám!!!
Hezkou neděli. M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kapitán



Založen: 9.5.2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: ne červenec 05, 2009 7:16 pm    Předmět: Citovat

To Mates.n.-Budeš se divit ale na BXClubu CZ (snad i na COM) je uživatelka z Určic (vesnice U PV)která si sama opravuje (opravovala BéXo) a tuším se snad šla o učení na automechanika A na obou bxclubech je uživatelka Simča s Veselí nad Lužnicí která se také podílela na pracech na své Fialce.
Ale ke tvému problému Ti již nic neporadím,pro budoucnost,až na to přijdeš co tomu je dej to sem.A se Ti daří a a se houpe.
_________________
současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Frenk



Založen: 10.12.2006
Příspěvky: 122
Bydliště: Kněževes u Rakovníka

PříspěvekZaslal: ne červenec 05, 2009 7:53 pm    Předmět: Citovat

Puggy napsal:
ale odpoj pouze mínus Exclamation .Nevim proč je to takhle daný,nemá to logiku,ale funguje to. Confused Rolling Eyes

Zdravim. Kondenzatory v ridici jednotce se vybiji pokud na ne neprivadim napeti. A to at odpojim +, nebo - a nebo oboji. Mne staci pro reset 1/2 hodina pri odpojenem +. Frenk
_________________
Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
mates.n



Založen: 10.3.2009
Příspěvky: 19
Bydliště: Chomutov

PříspěvekZaslal: ne červenec 05, 2009 8:03 pm    Předmět: Citovat

Pro kapitána:
Věřím, že se najdou i ženský technicky nadaný. Kolega měl ve firmě s autodopravou dvě řidičky na návěsech Shocked ... Rozhodně dám vědět, jak celý problém dopadne!
Všem dík a klidné "volné" pondělí!!!
A samozřejmě - "A to houpáááá"
M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dvoris



Založen: 26.5.2009
Příspěvky: 9
Bydliště: Kunín

PříspěvekZaslal: ne červenec 05, 2009 10:27 pm    Předmět: Citovat

mates.n napsal:
chci se zeptat stejně jako kapitán: existuje nějaká možnost resetu než dlouhodobé odpojení baterie nebo napojení na diagnostiku?
Very Happy M.


Reset ØJ provedeš stejným postupem jako při vyblikání, ale ukostření musíš nechat min. 10 sek.

viz: http://img81.imageshack.us/i/diagnostika.pdf/
_________________
XII ACTIVA 2.1TD r.v.1998 teď už mechanicky Lucas
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)