Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mates.n
Založen: 10.3.2009 Příspěvky: 19 Bydliště: Chomutov
|
Zaslal: po červen 22, 2009 6:03 pm Předmět: Záhadný problém s otáčkami motoru: |
|
|
Zdravím všechny!
Měl bych prosbu ohledně problému s benzínovým motorem 1.8 (74 kw), r.v. 93 - "Hydractive" , který drží otáčky podle "nálady". Nejhorší je, že po zahřátí při nízkých otáčkách nebo volnoběhu ( pouze při malé rychlosti nebo zastavení) náhle začnou v pravidelném rytmu "létat" otáčky ke dvěma tisícům - jako pravidelné "prošlapávání" plynu. Při opětovném nastartování vylétne na tři tisíce a vše se opakuje. Po chvilce vše ustane a je po problému. Tedy jen na čas. Při rychlosti cca nad deset km/h drží otáčky (tedy bez plynu na neutrál) relativně v normě (viz popis níže). Počítač zaznamená chybu, ale při vyblikávání je "čistý". Čidlo chladící kapaliny jsem dal nové + krokový motorek. Zkoušel jsem odpojovat různé věci (např. lambda sondu) a to počítač "vybliká". Také hůře startuje a otáčky se někdy drží na šesti stech, někdy až na tisícovce. Můžete mi někdo poradit, kterým "směrem" pátrat dále?
Díky moc!
Mates |
|
Návrat nahoru |
|
|
bog-fran
Založen: 8.5.2007 Příspěvky: 184 Bydliště: Most
|
Zaslal: po červen 22, 2009 7:05 pm Předmět: |
|
|
Kámošovy dělal podobnej bugr na peugeotu ošoupanej potenciometr škrtící klapky. _________________ r.v.95 1,9TD - už sešrotovaná |
|
Návrat nahoru |
|
|
mates.n
Založen: 10.3.2009 Příspěvky: 19 Bydliště: Chomutov
|
Zaslal: po červen 22, 2009 9:10 pm Předmět: |
|
|
Díky Bog-frane!
Kolega (zde na klubu jako "kastrůlek") měl to podezření také. Jelikož já jsem z Chomutova a on z Kadaně, setkali jsme se a pátrali společně. A odpojili (mimo jiné) za chodu potenciometr škrtící klapky. To, jak se choval motor (vylétli otáčky, ale šel nastartovat normálně, bez chyby!) jej přivedlo na podezření, o kterém píšeš. Tak snad to bude ono.
Zatím moc dík a měj se!
Mates |
|
Návrat nahoru |
|
|
mates.n
Založen: 10.3.2009 Příspěvky: 19 Bydliště: Chomutov
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 6:43 pm Předmět: |
|
|
Jak se zdá, ani výměnou poteciometru na klapce není problém pryč. Tak teď už nevím, jak dál. Snad se jedině poohlédnout po jiné řídící jednotce. Jestli někdo tušíte jinou možnost, dejte vědět. Všem dík!!!
Mates |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frenk
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 6:53 pm Předmět: |
|
|
Zdravim. Zkousel jsi preventivne zresetovat ridici jednotku? Frenk _________________ Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 7:48 pm Předmět: |
|
|
To Frenk-možná to zní blbě,ale jak se resetuje ØJ?Odpojeném baterky nebo je na to potřeba napojit na PC ?
To Mates.n-nemohl by to čistě teoreticky dělat snímač polohhy klikové hřídele (snímač otáček)?Při výměně spojky jsem si ho utrhl a po připájení blbě chytal a otáčky šli z níčeho nic na max a pak málem chcípl. a když chytl tak šel taky dost nepravidelně ,ale svítila oranžová kontrolka K. _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300
Naposledy upravil kapitán dne ne červenec 05, 2009 8:21 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mates.n
Založen: 10.3.2009 Příspěvky: 19 Bydliště: Chomutov
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 5:28 am Předmět: |
|
|
Zdravím Frenka a Kapitána!
Než se začnu opět ptát , měl bych ještě jeden postřeh ohledně mého problému: špatně startuje. Trvá chvíli, než chytne. Při poslední akci (výměna potenciometru) a po připojení baterie chytla okamžitě na "cvrnknutí". Bohužel už na podruhé ne a počítač opět ukázal chybu (kontrolka K). Samozřejmě na vyblikání je "čistý". Frenku, chci se zeptat stejně jako kapitán: existuje nějaká možnost resetu než dlouhodobé odpojení baterie nebo napojení na diagnostiku?
Pro kapitána: snímač otáček je nový (cca 3 měsíce). Když jsem Hydru před půl rokem dovezl, tak mimo jiné někdy startovala relativně normálně a občas nešla vůbec. Podezření padlo na imobilizér, ale po jeho odpojení problém pokračoval. Odstranila ho až výměna snímače. Bohužel předchozí majitel nic neřešil (prasklé lanko stahování okna vyřešil tak, že okno ve dveřích zapřel klackem) a jezdil, dokud se auto definitivně nezastavilo. Tak teď to dávám dohromady já, protože si to tohle super autíčko zaslouží.
Jinak oběma vám dík, protože pro mě je teď každá rada drahá M.
Naposledy upravil mates.n dne ne červenec 05, 2009 9:08 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Puggy
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 54 Bydliště: Mariánské Lázně
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 6:37 am Předmět: |
|
|
Pro mates.n:
Reset řídící jednotky je ta správná cesta k odstranění závady,kterou popisuješ.Nevim,jak jsi ho prováděl,ale pravděpodobně jsi odpojil baterku úplně.Tak si to zopakuj,ale odpoj pouze mínus ( - ) .Nevim proč je to takhle daný,nemá to logiku,ale funguje to.Po odpojení mínus pólu si dej pauzu nebo šlofíka na hoďku,a znova ho zapoj.Otoč klíčkem zapalování a počkej 10 minut.Pokud je všechno OK měla by se řídící jednotka srovnat a načíst výchozí stavy.Nic tim nezkazíš,tak to zkus.Přeju hodně úspěchů. _________________ Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
mates.n
Založen: 10.3.2009 Příspěvky: 19 Bydliště: Chomutov
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 8:28 am Předmět: |
|
|
Pro Puggiho:
Díky za postup, ten je opravdu zajímavý a musím přiznat, že takto provést reset ØJ by mě ani náhodou nenapadlo. Zítra, t.j. 6.7. budu "makat" na brzdách a tak ihned provedu reset podle tvé rady a dám vědět, jak to dopadlo. Kéž by dobře!!!
Zatím se měj. M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 8:29 am Předmět: |
|
|
To Mates.n.-nejsem žena,ten můj překlep je již opraven,s tímto nemám žádné zkušenosti,tato Xantuše je první moje auto (mám ho asi měsíc a s vadou spojky jsem ukecal slevu ) co nemá karbec nebo není dýzl,tak se taky učím.Ještě jeen nápad-co takhle překontrolovat a eventuálně vyčistit všechny spoje,konektory?Ony ty zoxidované kntakty dokáží také udělat pěknou neplechu. _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mates.n
Založen: 10.3.2009 Příspěvky: 19 Bydliště: Chomutov
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 8:47 am Předmět: |
|
|
Pro kapitána:
Já to tušil, že to bude překlep Stále jsem přemýšlel, jak asi ženská mění spojku, i když, všechno je možné... Samozřejmě konektory, kontakty a celý ukostřovací můstek byl první na řadě, protože vše kolem motoru bylo v žalostném stavu. Alespoò z mého pohledu...
Jinak díky za pomoc a za tu "záměnu pohlavý" se ti omlouvám!!!
Hezkou neděli. M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 7:16 pm Předmět: |
|
|
To Mates.n.-Budeš se divit ale na BXClubu CZ (snad i na COM) je uživatelka z Určic (vesnice U PV)která si sama opravuje (opravovala BéXo) a tuším se snad šla o učení na automechanika A na obou bxclubech je uživatelka Simča s Veselí nad Lužnicí která se také podílela na pracech na své Fialce.
Ale ke tvému problému Ti již nic neporadím,pro budoucnost,až na to přijdeš co tomu je dej to sem.A se Ti daří a a se houpe. _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frenk
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 7:53 pm Předmět: |
|
|
Puggy napsal: | ale odpoj pouze mínus .Nevim proč je to takhle daný,nemá to logiku,ale funguje to. |
Zdravim. Kondenzatory v ridici jednotce se vybiji pokud na ne neprivadim napeti. A to at odpojim +, nebo - a nebo oboji. Mne staci pro reset 1/2 hodina pri odpojenem +. Frenk _________________ Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mates.n
Založen: 10.3.2009 Příspěvky: 19 Bydliště: Chomutov
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 8:03 pm Předmět: |
|
|
Pro kapitána:
Věřím, že se najdou i ženský technicky nadaný. Kolega měl ve firmě s autodopravou dvě řidičky na návěsech ... Rozhodně dám vědět, jak celý problém dopadne!
Všem dík a klidné "volné" pondělí!!!
A samozřejmě - "A to houpáááá"
M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvoris
Založen: 26.5.2009 Příspěvky: 9 Bydliště: Kunín
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 10:27 pm Předmět: |
|
|
mates.n napsal: | chci se zeptat stejně jako kapitán: existuje nějaká možnost resetu než dlouhodobé odpojení baterie nebo napojení na diagnostiku?
M. |
Reset ØJ provedeš stejným postupem jako při vyblikání, ale ukostření musíš nechat min. 10 sek.
viz: http://img81.imageshack.us/i/diagnostika.pdf/ _________________ XII ACTIVA 2.1TD r.v.1998 teď už mechanicky Lucas |
|
Návrat nahoru |
|
|
|