Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

volnoběh
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
standasw



Založen: 2.2.2009
Příspěvky: 12
Bydliště: Havlíčkův Brod

PříspěvekZaslal: po říjen 12, 2009 10:28 am    Předmět: bliká lambda, olej Citovat

Koukám Dude, že máš asi úplně stejnou káru jako já. Máš pravdu "bliká lambda" znamená, že se občas na nějaký čas rozsvítí to oranžové "K" na palubce. Když se to napíchne na diagnostiku, tak tam je problém "Chyba lambdy". Taky bych to neřešil, kdyby to bylo jenom při zahříváním motoru. Mně bliká často a a je motor studený nebo teplý a projevuje se to třeba i tak, že při volnoběhu na benzín chcípne motor. Myslím, že je to chybějícím katalyzátorem nebo tou řídící jednotkou, která nemá ráda sekvenční vstřik. Budu to řešit, až něco provedu s tím, aby to tak nežralo olej. Už vím, že nejvíc to žere asi na 3. válci (počítáno od rozvodů) - svíčka je hodně černá a jsou na ní seškrabatelný usazeniny (asi karbon). Ostatní svíčky jsou trochu načernalý, ale ne tolik.
Díky za postřehy pánové.

PS. Mimochodem, tímhle tempem budu mít za chvíli na RFV motory dost náhradních dílů... Wink
_________________
Xantia 2.0 16V BREAK, r.v. 2000, motor RFV, LPG STAG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dude



Založen: 10.1.2009
Příspěvky: 120
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: po říjen 12, 2009 12:42 pm    Předmět: Citovat

Øídící jednotce je jedno, že to jede na plyn. Při jízdě na plyn ta plynová jednotka jen přepočítává požadovanou délku vstřiku orig. jednotky.
To je v zásadě to hlavní co pak plynař šteluje - ten koeficient. (aspoò tak jsem to pochopil).
Chyby nastávají myslím právě v tom, že složení plynů při jízdě na plyn je jiné než čeká ØJ a rozsvítí "K".

Jinak poznatek ohledně kolísání otáček v zimě po přepnutí na plyn. Je to dáno tím, že se na plyn přepne např. když je na směšovači 20°C ale v tu chvíli tam vlítne plyn třeba -10°C tzn. na danou délku vstřiku tam jde víc plynu než se čekalo - otáčky jsou nahoru - jednotka kontruje ubráním atd. atd. než se zase teplota směšovače trochu srovná.

Jinak na výpisu chyb jsem nebyl, protože jedna návštěva Citroenu mi stačila Smile
_________________
Xantia Combi - Opera - 2.0 16V LPG, 7/99
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal



Založen: 9.5.2007
Příspěvky: 182
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po říjen 12, 2009 4:49 pm    Předmět: Citovat

čaute mám 1,8 16v a když se nám tedka trocha už ochladilo tak mám volnoběh na 1000otč. a ten jeden dílek nad tím nevim jestli je to dobře nebo nee? když se zahřeje tak klesne pod tisic dík moc za odpověď
_________________
Citroen Xantia break 1,8 16V 99
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kapitán



Založen: 9.5.2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: po říjen 12, 2009 5:46 pm    Předmět: Citovat

To Michal-mám ji sice od května,ale celou dobu co ji mám je na studeném cca 1100otáček a po zahřátí asi tak 800-900.Takže bych řekl,že to máš v normě i pocitově mi to přijde OK.Toliko můj názor.
_________________
současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
esprit



Založen: 16.11.2009
Příspěvky: 134
Bydliště: Olomoucký kraj

PříspěvekZaslal: ne prosinec 20, 2009 6:13 pm    Předmět: Citovat

Me se na LPG vzdy otacky zvednou a to nekdy az na 1500, coz je myslim dost. Mam to nejak resit? Na bezin kolem tech 1000. Je ale fakt, ze jsem resetoval RJ, ale na LPG to vzdycky melo nepomerne vic volnobeznych otacek. Mozna se to ale vysteluje. Prej je potreba najet cca 500km. Ted mam volno, takze moc daleko nejezdim.
_________________
1.6i LPG Holanďan, v provozu od 1998, LPG 8,9/100
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: ne prosinec 20, 2009 7:45 pm    Předmět: Re: chyba lambdy Citovat

standasw napsal:
Zdravím, pročetl jsem tady už kdeco a taky si přestávám vědět rady. Auto nedrží volnoběh za studena chcípá a občas i za tepla. Na benzín i LPG. Diagnostika mi neustále hlásí chybu lambdy. Měnil jsem jí loni v srpnu - dal jsem tam tu, co tam byla - Bosch 0 258 003 719 - bez větší změny. Chyba se objevila stejná. Vyměnil jsem čidlo teploty. Nechal prověřit vstřiky (JetServis HK) - jsou bezvadné. Lambda se na diagnostice stále neukazuje, že by se hýbala. Pořád je tam jakoby stejné konstantní napětí jen s malou změnou (žádná sinusovka). Prověřil jsem ukostření, proměřil kabely od lambdy do řídící jednotky. Na vyhřívání lambdy je cca 14 V při zapnutém motoru. Teď přemýšlím co dál. Lambdu jsem viděl jen u servisáka na PC - osciloskop na měření nemám.

- Je možné, že bych tam dal jinou lambdu než jaká tam má být? Od jakého výrobce je origo Citroen? Jaké máte zkušnosti s univerzálnimi lambdami?
- Je možné, že bych lambdu tak rychle zničil. Nestane se totéž i s další co koupím?
- Může to dělat špatný 1. stupeò výfuku hned za blokem motoru? Bývá s touto částí výfuku někdy problém?
- Může to dělat špatný krokový motorek? Hlásila by diagnostika chybu lambdy?

Nakonec mi servisák LPG křivku upravil tak, že to na LPG nechcípe, ale musel to v podstatě nastavit tak, jakoby to údaje od lambdy vůbec nebralo, takže se s tím dá jezdit za 10l LPG, ale ráno startuji tak na 3x než to chudák motor rozkucká.


Napis mi VIN sveho vozu. Podivam se co tam mas za LAMBDA SONDY....
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: ne prosinec 20, 2009 7:57 pm    Předmět: Citovat

TADY PRO INSPIRACI ODKAZ NA STARSI DISKUZI, KDE JSEM SVOJE KOLISANI VOLNOBEHU A LPG RESIL JA
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=2157&highlight=

Tyhle veci jsou ovlivnene mnoha souvislostmi a proste vymenovani dilu nekdy nepomuze.....bohuzel

Ja uz to mam vyladeny a take od te doby vlastnim PC interface k LPG a diagnostiku LEXIA3, takze zavady se hledaji lepe.... Ovsem jako u vseho plati pravidlo - musi se u toho premyslet -))))
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: ne prosinec 20, 2009 8:07 pm    Předmět: Citovat

michal napsal:
čaute mám 1,8 16v a když se nám tedka trocha už ochladilo tak mám volnoběh na 1000otč. a ten jeden dílek nad tím nevim jestli je to dobře nebo nee? když se zahřeje tak klesne pod tisic dík moc za odpověď


To je tvoje prvni auto? -)
Vsechny auta, ktere jsem kdy ridil, se chovaji presne takhle.

Po dosazeni provozni teploty motoru snizuji mnozstvi vstrikovaneho paliva - volnobezne otacky se snizi na minimum potrebneho...... ve stare terminologi (neberte me za slovo) - po zahrati se vypne sytic -)

Take po nastartovani auta ECU motoru nebere udaje z lambda sondy a ceka na jeji vyhrati, az zacne davat spravne hodnoty... to je dalsi udaj pro prechod z rezimu "sytic" do rezimu "normalni provoz"
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)