Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vendin
Založen: 10.4.2008 Příspěvky: 24
|
Zaslal: st červen 03, 2009 4:45 pm Předmět: volnoběh |
|
|
Zdravim kolegové. Už nevym čím to může být. Volnoběh si dělá co chce. Drží, nedrží, kolísá a za studena nedrží nikdy. Studený motor chytne bez plinu a hned zdochne. Krokový motorek mam vyměněný. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: st červen 03, 2009 6:28 pm Předmět: |
|
|
Teplotní čidlo pro řídící jednotku máš taky vyměněné?
Pak to ještě dělává lambda. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
vendin
Založen: 10.4.2008 Příspěvky: 24
|
Zaslal: st červen 03, 2009 7:50 pm Předmět: volnoběh |
|
|
Ja moula jsem zapoměl napsat motor. 1,6i. JiRaY děkuji ti za radu. Mrknu na to. Prosím kde je to teplotní čidlo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: čt červen 04, 2009 4:51 pm Předmět: |
|
|
U 1,6i/65 kW je teplotní čidlo schované pod vstupem vzduchu do boxu na filtr (zezadu na motoru). Jsou tam dvě, modré s hnědým proužkem a zelené se žlutým (každé má jiný závit). Tak to zelené se žlutým je ono. Je to velice blbě přístupné, je kvůli tomu potřeba sundat minimálně vrapovku sání do airboxu. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
standasw
Založen: 2.2.2009 Příspěvky: 12 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Zaslal: čt červen 18, 2009 11:58 am Předmět: chyba lambdy |
|
|
Zdravím, pročetl jsem tady už kdeco a taky si přestávám vědět rady. Auto nedrží volnoběh za studena chcípá a občas i za tepla. Na benzín i LPG. Diagnostika mi neustále hlásí chybu lambdy. Měnil jsem jí loni v srpnu - dal jsem tam tu, co tam byla - Bosch 0 258 003 719 - bez větší změny. Chyba se objevila stejná. Vyměnil jsem čidlo teploty. Nechal prověřit vstřiky (JetServis HK) - jsou bezvadné. Lambda se na diagnostice stále neukazuje, že by se hýbala. Pořád je tam jakoby stejné konstantní napětí jen s malou změnou (žádná sinusovka). Prověřil jsem ukostření, proměřil kabely od lambdy do řídící jednotky. Na vyhřívání lambdy je cca 14 V při zapnutém motoru. Teď přemýšlím co dál. Lambdu jsem viděl jen u servisáka na PC - osciloskop na měření nemám.
- Je možné, že bych tam dal jinou lambdu než jaká tam má být? Od jakého výrobce je origo Citroen? Jaké máte zkušnosti s univerzálnimi lambdami?
- Je možné, že bych lambdu tak rychle zničil. Nestane se totéž i s další co koupím?
- Může to dělat špatný 1. stupeò výfuku hned za blokem motoru? Bývá s touto částí výfuku někdy problém?
- Může to dělat špatný krokový motorek? Hlásila by diagnostika chybu lambdy?
Nakonec mi servisák LPG křivku upravil tak, že to na LPG nechcípe, ale musel to v podstatě nastavit tak, jakoby to údaje od lambdy vůbec nebralo, takže se s tím dá jezdit za 10l LPG, ale ráno startuji tak na 3x než to chudák motor rozkucká. _________________ Xantia 2.0 16V BREAK, r.v. 2000, motor RFV, LPG STAG |
|
Návrat nahoru |
|
|
mates26
Založen: 11.6.2008 Příspěvky: 29 Bydliště: olomoucko
|
Zaslal: pá červen 19, 2009 1:14 pm Předmět: čidlo pro ØJ |
|
|
Začíná mě to taky tahle zlobit. Ráno když startuji, tak to chytne a hned zdechne. Druhý start už OK. Občas mi kolísají otáčky a samo to na křižovatce zhasne. Chci se zeptat , ty barvy těch čidel jsou stejné i u mého motoru ? nemůže to dělat i zanesená škrtící klapka ? díky _________________ X1 1,8i break / LPG-97 stříbrný šíp |
|
Návrat nahoru |
|
|
standasw
Založen: 2.2.2009 Příspěvky: 12 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Zaslal: ne červen 21, 2009 5:47 pm Předmět: |
|
|
Asi bych šel nejdřív po těch nejlevnějších věcech... kontrola ukostření (-) pólu od baterie na převodovce, vyčištění škrtící kladky atp.
Pokud máš 16V tak by barvy konektorů měly být stejné. _________________ Xantia 2.0 16V BREAK, r.v. 2000, motor RFV, LPG STAG |
|
Návrat nahoru |
|
|
standasw
Založen: 2.2.2009 Příspěvky: 12 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Zaslal: ne červen 21, 2009 5:49 pm Předmět: chyba lambdy |
|
|
Ještě mě napadlo... nemůže mi chybu zánovní lambdy způsobovat taky nějak rozpadlý katalizátor nebo porušení výfuku před lambdou? Totiž ta původní a ta nová se na diagnostice (průběh oscilace) chovaly úplně stejně.
Nemáte někdo nějaký nápad? _________________ Xantia 2.0 16V BREAK, r.v. 2000, motor RFV, LPG STAG |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne červen 21, 2009 7:41 pm Předmět: |
|
|
Kdyby jste si tu poradnu celou nezasírali kravinama, tak se to tady řešilo již několiknáctkrát, ale tak jak se to nechce nikomu hledat, tak se mi nechce na to pořád dokola odpovídat. Neplete si lambdu jako měrnou hodnotu z lambdasondou-neboli kyslíkovým senzorem, jen velmi špatný mechanik vymění lambdasondu, aniž by proměřil celý systém vstřikování. Čtečky závad jsou z prominutím k hovnu, je potřeba najít dobrého autotronika, který proměří celý komplet vstřikování, jinak budete vyhazovat prachy do luftu za opravy systémem pokus-omyl, nebo čtení závad, které jsou jen orientační a neřeknou co je vlastně špatného. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
standasw
Založen: 2.2.2009 Příspěvky: 12 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Zaslal: čt říjen 08, 2009 10:40 pm Předmět: lambda - katalyzátor - žere olej |
|
|
Zdar, moje martyrium nekončí...
přemýšlím, co dál, zkusím být stručný nebo můžete přejít zrovna na závěr...
- březen 2008 koupě Xantie rv.2000 2.0 16V (tachometr 84 tkm haha)
- květen montáž LPG
- červenec začíná se ztrácet voda, problikává chyba lambdy
- čevenec výměna teplotního čidla, čištění škrtící klapky
- červenec koupě nové origo lambda sondy (ne univerzál) > lambda bliká dál
- srpen výměna těsnění pod hlavou > problém pokračuje (prý asi teče blok nebo hlava)
- prosinec výměna motoru za jiný funkční starší > olej i voda v pohodě, výkon dobrý, lambda problikává dál
- květen 2009 kontrola vstřikovačů (zda nepropouští) > jsou OK
- červen 2009 reklamace koupené lambda sondy > zamítnutá, lambda je OK, lambda bliká dál
- srpen dovolená v Německu, na cestě zpět náhle motor ztrácí výkon, nejde přes 3 tis. otáček, klepe v něm jakoby kovový zvuk, jakštakš jsem dojel domů
- září výměna hlavy za původní z předchozího motoru > problém nezmizel, navíc se začíná ztrácet voda
- v 3. servisu zjistili, že je ucpaný katalyzátor > katalyzátor vybrakován, výkon ok, kovový zvuk zmizel jen klape skoro jako diesel, olej ok, voda mizí, lambda bliká dál
- září rychle se ztrácí olej - na cestě dolívám 2 litry!
- výměna hlavy a nové těsnění pod hlavou > voda ok, olej mizí stále velmi rychle , kouří výfuk jako dýmovnice, výkon dobrý, lambda bliká dál
- aditivum do oleje na uvolnění "hydroštělů" > motor klape míò, jinak vše stejné
Závěr?
Žere oleje tak litr na 150-200 km Servisák mi řekl, že je vylágrovaný motor a že si mám zkusit sehant jiný. Před vypreparováním katalyzátoru mi tlaky na válcích vyšly v normě. Při výměně hlav jsem si nevšiml poškozených válců ani nějaké vůle. Oleje to žere tolik, že to asi nebudou jenom těsnění na ventylech. Má smysl to rozebírat nebo raději opravdu vyměnit zase motor? Bude lepší? Nepomůže nějaké aditivum (Militec? Resurs?... jakou máte zkušenost?)... budu vděčný za jakoukoliv radu...
Jinak zbytek auta je opravdu v pohodě, až na drobné opravy vlivem stárnutí naprostá spokojenost, jenom ten motor... Na druhou stranu mě Xantijka nide nenechala a ani sem se v ní nezabil, takže je to v podstatě dobrý. _________________ Xantia 2.0 16V BREAK, r.v. 2000, motor RFV, LPG STAG |
|
Návrat nahoru |
|
|
standasw
Založen: 2.2.2009 Příspěvky: 12 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Zaslal: čt říjen 08, 2009 10:46 pm Předmět: žere olej |
|
|
...ještě dodám, že za tu dobu jsem s autíkem najezdil tak 30 tkm. Nicméně raději jsem nepočítal náklady na kilometr včetně oprav. _________________ Xantia 2.0 16V BREAK, r.v. 2000, motor RFV, LPG STAG |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt říjen 08, 2009 11:08 pm Předmět: |
|
|
Je pravda že u Citroenu se nesnáší ř.j. z cizí ř.j. tudíž v tvém případě z jednotkou LPG. Problém nastane v originál ř.j. a to v softw. Nejlepší by bylo nahrát znovu softw. do ř.j. ale....
Jak uvádíš tak máš nadměrnou spotřebu oleje, čímž asi bude lambdasonda velmi špatně ne-li vůbec vyhodnocovat plyny. Bohužel nejsi sám komu po ucpaném katalizátoru začal motor nadměrně brát olej, tak y 2L i když 8V, ale spodek je stejný. Proč jsi vlastně měnil ten původní motor? jen zkrz tu vodu? Pokud jo tak ti nezbyde než z těch dvou zbylích půlek postavit motor druhý, jak píšeš tak právě ta hlava co jsi použil z původního motoru je špatná. A ta nová lambdasonda nekomunikuje-a co když komunikuje ale nekomunikuje s ní ř.j.? Opravdu bych napřed skusil přehrát softw. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
standasw
Založen: 2.2.2009 Příspěvky: 12 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Zaslal: pá říjen 09, 2009 9:40 am Předmět: lambda a olej |
|
|
Díky za reakci. O softu v ř.j. jsem něco už tady někde četl. Nikde jsem ale nesehnal nikoho, kdo by mi to udělal nebo alespoò zjistil, jakou verzi tam mám. Přiznám se, že lambdu teď zase tak moc neřeším. Žhavení do ní jde a vodiče jsou dobré až do konektoru na ř.j. Přisuzuji její blikáním hlavně plně průchozím katalyzátorem a špatným těsněním mezi parožím a výfukem. Už mám sehnaný jiný katalyzátor, ale nechce se mi ho tam dávat, aby ho olej ve výfuku zase neucpal.
Horší je ta spotřeba oleje. Asi to zkusím rozdělat. Problém je, že ten původní motor chvíli stál a jak se tam asi dostávala voda, tak mám teď na válcích vyrezlé drážky v místě, kde stály písty. Přemýšlím, jakou by to dělal neplechu, dát to tam tak, jak to je nebo jestli se to dá nějak spravit.
Taky je mi divné, že by by se motor takhle ze dne na den neopravitelně "vylágroval" při ucpaném výfuku, ale zase tak moc tomu nerozumím. _________________ Xantia 2.0 16V BREAK, r.v. 2000, motor RFV, LPG STAG |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: ne říjen 11, 2009 7:20 pm Předmět: |
|
|
ahoj ,nevím proč by jsi měl přprogramovávat ř.j ,je fak že jednotka lpg přepisuje časem hodnoty jednotky bezinové a vše se rozhodí ,ale toto platí u systému LPG podtlakovém s krokovým motorkem .Tyto potíže jsem měl taky.
Vyměnil jsem podtlak za sekvenční vstřikování a tudíž nic se nepřepisuje a vše je v poho.Na tomto foru se o mem problému toho napsalo tolik ,že když si to najdeš budeš vědět více.hodně štěstí .Torek _________________ Xantia X1,1.8i 8v,rv 1994,typ motoru LFZ,zelená metla,litá kola 14" Borbet,LPG Tartarini,prostě je moje láska. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dude
Založen: 10.1.2009 Příspěvky: 120 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: ne říjen 11, 2009 8:11 pm Předmět: |
|
|
Bliká lambda je co?
Jestli myslíš "K" tak mě občas svítí při ohřívání motoru. Tzn. ØJ občas dostane z režimu plynu jiný hodnoty, než by čekala na benzín. Já osobně to neřeším. Jak se to ohřeje, tak je všechno v klidu.
Momentálně mám taky vykuchanej katalyzátor a ani se mně nezvýšila spotřeba, jak mi výfukář předpovídal... _________________ Xantia Combi - Opera - 2.0 16V LPG, 7/99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|