Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 8:29 am Předmět: 1.8i16v cuká v záběru |
|
|
Zdravím všechny a zároveò Vás žádám o radu. Už tady toho bylo napsaný kvanta,ale pořád jsem ´´se´´ tu nenašel. Při záběru (akceleraci v tahu) mně vždycky auto škubne-jakoby se přidusí (spadne výkon) a pak už jede. Děje se to vždycky tak kolem 2tis. otáček a je jedno, jestli přeřadím a pak akceleruju a nebo ´´pouze´´ akceleruju. Děje se to jen,když od auta potřebuju ´´tah´´. Takže třeba na rovince nebo z kopce, kde výkon nepotřebuju a jen tak lechtám plyn se to nestane.... A teď: vzduchový filtr je nový, palivový filtr je taky nový, čidlo teploty (zelené) je nové, MAP senzor (čidlo tlaku vzduchu) je nový, krokový motorek je vyčištěný a v pořádku, škrtící klapka je vyčištěná, zapalovací lišta je v pořádku, lambda je v pořádku, svíšky jsou nové (takové jaké tam mají být)........ Já se z toho asi zblázním............ Poraďte prosím, čím to může být. Děkuju.
P.S. Diagnostika motoru ukazuje všechno v naprostém pořádku - žádné chyby _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 5:25 pm Předmět: |
|
|
Hádal bych, že z nějakého důvodu se do motoru dostává málo paliva. Pro "normální" běh motoru to stačí, ale při prudké akceleraci motor požaduje větší množství paliva a to se mu nedostává, takže vynechává - cuká. Zkontroluj těsnost palivového potrubí a pokud bude v pořádku, tak by to chtělo zkontrolovat čerpadlo (v nádrži). Existuje zkušební zařízení - skleněná nádoba s ryskami, která se připevní před řidiče a tou prochází palivo z nádrže do motoru. A řidič vidí, zda je tam při "cukání" benzín. Jak ne, tak je čerpadlo v čudu. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 6:08 pm Předmět: |
|
|
Díky za tip - to zkušební udělátko si zkusím sehnat. Nevíš mi prosím poradit, kam se pro takovouhle věc obrátit - kde to sehnat? Jinak palivové potrubí je v pohodě - pro jistotu jsem si ho nechával zkontrolovat asi před 2 měsícema (už to cukalo i tehdy). _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 6:51 pm Předmět: |
|
|
hm hm, to je přesně ono luk.zahu, takhle mi to dělá taky, přesně do puntíku.
Alione s dávkou paliva nevím estli to souvisí, páč dyš normál přidám třá v 2500 otáčkách ( no prostě v jinejch než +- 2000 ), tak se to rozjede plynule. I dyš je to pod 2000. Taky mě napadl přívod vzduchu, estli je OK, lae nic sem nenašel. _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 6:57 pm Předmět: |
|
|
Mají to některé autoservisy. Ale možná by se to dalo nějak vyrobit. Napadá mne použít sklenici se šroubovacím kovovým uzávěrem. Do uzávěru vyvrtat dvě díry, těmi prostrčit dvě trubky tak aby konce byly tak 5 mm - 1 cm nad dnem a přiletovat je k víčku. A pak to napojit někde mezi nádrž a motor - hadičkama. Uzávěr musí kvalitně těsnit a pořádně držet. Pak to před samotnou zkouškou naplnit alespoò z poloviny benzínem. Myslím si, že by to takto mohlo fungovat. Problémem asi bude nalézt vhodnou sklenici - měla by mít co nejmenší objem a zároveò být co nejvyšší.
Jednodušší zřejmě bude se poptat po okolních servisech a zaplatit to zjištění. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 7:18 pm Předmět: |
|
|
Buchta napsal: | hm hm, to je přesně ono luk.zahu, takhle mi to dělá taky, přesně do puntíku.
Alione s dávkou paliva nevím estli to souvisí, páč dyš normál přidám třá v 2500 otáčkách ( no prostě v jinejch než +- 2000 ), tak se to rozjede plynule. I dyš je to pod 2000. Taky mě napadl přívod vzduchu, estli je OK, lae nic sem nenašel. |
Přesně, přesně, Buchto - to je i nemoc mojí Xanti. Už vážně nevím co....... Napadlo mě ještě třeba čidlo otáček a ty zapouzdřený pružinky od svíček, ale fakt nevím....
Nejsem moc zručnej a tak asi skočím někam do servisu,aby mi skoukli to čerpadlo v nádrži a uvidíme.... ale už pomalu ztrácím naději....
Jezdit se s tím samozřejmě dá, ale štve mě to... _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 7:35 pm Předmět: |
|
|
Alione nezlob se, ale to je blbost. Pokud z motoru dostanu maximální výkon, tak bych to v přívodu paliva nehledal.(nehledě nato, že benzín tam určitě jde pořád ale také záleží na tlaku u vstřikovacího systému, to není karburátor) Nakonec pumpa vytváří tlak již v nádrži a každá netěsnost se projeví únikem paliva, jak mnozí znají při netěsnosti vstupu hadičky do potrubí vstřikovačů.
Tydle nepříjemnosti se špatně odhalují, kolikrát je mají na svědomí takové prkotiny jako je špatný odtrh na svíčkách (i když jsou nové) nebo probitá izolace nebo pouhé znečistění nebo vlhkostí gumových cumlů (něco jako fajka) vysokého napětí na zapalovací liště. Proto se to projevuje hlavně při akceleraci kdy je zvýšený nárok na zapalování. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 8:08 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | Alione nezlob se, ale to je blbost. Pokud z motoru dostanu maximální výkon, tak bych to v přívodu paliva nehledal.(nehledě nato, že benzín tam určitě jde pořád ale také záleží na tlaku u vstřikovacího systému, to není karburátor) Nakonec pumpa vytváří tlak již v nádrži a každá netěsnost se projeví únikem paliva, jak mnozí znají při netěsnosti vstupu hadičky do potrubí vstřikovačů.
Tydle nepříjemnosti se špatně odhalují, kolikrát je mají na svědomí takové prkotiny jako je špatný odtrh na svíčkách (i když jsou nové) nebo probitá izolace nebo pouhé znečistění nebo vlhkostí gumových cumlů (něco jako fajka) vysokého napětí na zapalovací liště. Proto se to projevuje hlavně při akceleraci kdy je zvýšený nárok na zapalování. |
Mně to ale dělalo i u těch starejch svíček, takže to odtrh asi nebude... Ta elektroinstalace - no nevím, nenašli jsme nic (ale může to bejt kdekoli...). Zapalovací lišta byla proměřovaná a ja o.k.Napadli mě ty gumový cumle (od svíček s tou pružinkou), jak píšeš .... Projevuje se to jen v tahu, ale zaráží mě právě, že jen kolem těch +- 2000 otáček... _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 8:12 pm Předmět: |
|
|
já už sem to luk.zahu vzdal, nehodlám to hledat a cpát do toho €.....je to škoda a je to nepříjemný, lae jezdit se s tím dá, no....jinak to nezlobí _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 9:10 pm Předmět: |
|
|
no pěkný Pepóóó a co těď....o kerejch kabelech je řeč, o těch co vedou do zapalovací lišty? _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Petan
Založen: 18.1.2008 Příspěvky: 3 Bydliště: CHOMUTOV
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 9:10 pm Předmět: |
|
|
Zdravím všechny
mám podobný možná stejný problém u X1 19td,je to nejvíce znát na nízkých kvaltech 1,2,3 při né moc rychlém rozjezdu nebo při podřazení na 2 a sešlápnutím plynu se auto rozhoupe zacuká jakoby docházela nafta a od zhruba 2000 otáček kdy zřejmě začne pracovat turbína se to ztratí při brždění motorem a opětovném zrychlení klesnou li otáčky pod 2000 tak to vždy z opakuje i takhle několikrát za sebou.Filry,olej nové,studený i teplý motor chytne po nažhavení na otočení.
Další věc co mě štve asi lže teploměr větráky se už roztočí lehce nad 80*C podle asi 82 a točí až to klesne na 70*C v kopci mám i 100stupnů.Jednou při parkování mi to zhaslo teplota asi 90 a po nastartování (ani ne po10 vteřinách) na teploměru bylo pod 80 od té doby jsem to vyzkoušel několikrát a teplota po nastartování kelsla přibližně o 10stupnů(vždy to bylo v krátké době zhruba 5sec).Kvůli tomu sem vyndal termostat a vypláchl vod.okruh ted je tam jen voda ale nikdy jsem nemusel dolévat.
Tak kdyby náhodou někdo věděl co jí je tak prosím písněte diíkymoc.
X1 19td hydroactiv 1993 asi7 na100 |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 9:18 pm Předmět: |
|
|
Petan napsal: | Zdravím všechny
mám podobný možná stejný problém u X1 19td,je to nejvíce znát na nízkých kvaltech 1,2,3 při né moc rychlém rozjezdu nebo při podřazení na 2 a sešlápnutím plynu se auto rozhoupe zacuká jakoby docházela nafta a od zhruba 2000 otáček kdy zřejmě začne pracovat turbína se to ztratí při brždění motorem a opětovném zrychlení klesnou li otáčky pod 2000 tak to vždy z opakuje i takhle několikrát za sebou.Filry,olej nové,studený i teplý motor chytne po nažhavení na otočení.
Další věc co mě štve asi lže teploměr větráky se už roztočí lehce nad 80*C podle asi 82 a točí až to klesne na 70*C v kopci mám i 100stupnů.Jednou při parkování mi to zhaslo teplota asi 90 a po nastartování (ani ne po10 vteřinách) na teploměru bylo pod 80 od té doby jsem to vyzkoušel několikrát a teplota po nastartování kelsla přibližně o 10stupnů(vždy to bylo v krátké době zhruba 5sec).Kvůli tomu sem vyndal termostat a vypláchl vod.okruh ted je tam jen voda ale nikdy jsem nemusel dolévat.
Tak kdyby náhodou někdo věděl co jí je tak prosím písněte diíkymoc.
X1 19td hydroactiv 1993 asi7 na100 |
Poradím s tou teplotou: Buďto máš špatný čidlo pro budík (myslím že modrý) a nebo a to spíš ti budík proměřuje- nech si propájet kontakty ze zadu na přístrojovce. Je to častá nemoc Xantií (to proměřování) - nic strašnýho. _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Petan
Založen: 18.1.2008 Příspěvky: 3 Bydliště: CHOMUTOV
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 9:22 pm Předmět: |
|
|
Dobrá ale proč se roztočí vrtule? |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 9:24 pm Předmět: |
|
|
Petan napsal: | Dobrá ale proč se roztočí vrtule? |
Uz jsem psal-promeruje ti budik (a nebo spatny cidlo), t. j. budik ti ukazuje mensi teplotu nez tam v realu mas... _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|