Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: pá březen 13, 2009 2:07 pm Předmět: Zpocatku tuhe razeni - vyreseno |
|
|
Ahoj
Minuly tyden mi auto par dni stalo na parkovisti a v pondeli se zacalo dit to, ze po nastartovani a rozjezdu jde hodne ztuha radit, ve smeru dopredu-dozaadu klade saltrpaka pomerne velky odpor. S jizdou se to postupne zlepsuje, kdyz se ujede tak 10 - 20 km, uz to jde docela OK. Totez se mi opakovalo vecer pri odjezdu z prace.
Rekl jsem si, ze dneska zkusim nechat auto v podzemni garazi - sucho a teplo, ale zrovna jako na potvoru, dneska rano pred barakem to radilo od zacatku uplne lehce.
Olej v prevodovce jsme menil, je to tak asi 20 - 25 tkm, sel tam origo Total od Boba. Hledal jsem ve foru, a podobny problem tu je nacnuty, ale bez reseni. Spatne to radi VSECHNY stupne, nahoru i dolu. Skoro to vypada, jak kdyby to bylo nekde mokry nebo studeny a jak se to jizdou ohreje, je to ok.
Nejaky napad? kaslat na to a po ranu se pripadne chvili prat, nebo je dobry to resit?
Dik
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec
Naposledy upravil filo dne út duben 21, 2009 8:06 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Xantia96
Založen: 11.2.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: pá březen 13, 2009 5:31 pm Předmět: |
|
|
Zdar, mám ten samý problém. Olej tam sice nemám Total ale Shell (samozřejmě splòuje specifikaci - dali ho tam v Citroenu). Tak budu objednávat komplet řadící táhla (vyměním je) a silentbloky motru (ty stejně musím vyměnit). Zkusím také přidat do převodovky přípravek od Liqui Moly. A když to nepomůže, tak se smířit s tím, že brzy převodovka odejde do věčných loviš . Protože už mě jinak nenapadá čím by to mohlo být..... |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: pá březen 13, 2009 10:55 pm Předmět: táhla řazení |
|
|
Tím že vyměníš táhla tak si asi moc nepomůžeš pokud by jsi měl pocit že jsou táhla nějak ztuhlý tak je nejdřív pokrop alespon konkorem a uvidíš co to udělá.Mám táhla taky komplet nový ale měnil jsem je z důvodu velké vůle na řadicí páce.
Taky by bylo dobrý napsat jaký rok výroby a typ motoru máš protože někde jsou táhla a jinde zase lanka na ovládání převodovky pokud se nepletu. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá březen 13, 2009 11:02 pm Předmět: |
|
|
Jesli jde šaltpáka těžko jen dopředu - dozadu, může být přidřený čep řazení přímo pod šaltpákou, je k něm dost blbý přístup ze spod auta a navíc nejlépe zhodit výfuk, minimálně šaltpáku spustit co dovolí výfuk dolů tím způsobem, že se odšroubují 4 matičky M6 pod koženým krytem na středovém panelu. Druhý čep je přímo na nápravnici zase z uplně druhé strany od šaltpáky, ale ten jsem ještě na XA přidřený neviděl. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: pá březen 13, 2009 11:45 pm Předmět: řazení |
|
|
Když budeš mít štěstí jako já tak se ti podaří odšroubovat ten kryt nad výfukem a pak už se k tomu čepu jak píše Josef 2 možná dostaneš.Když jsem měnil ty táhla tak jsem je měnil komplet i s tím čepem a tím táhlem co vede od řadicí páky až dopředu k nápravě a výfuk jsem vyndavat nemusel.Ale je možný že jak se ten výfuk během těch let opravoval a navařoval tak mi tam vzniklo víc prostoru.Ale jak jsem psal jdi po těch táhlech a vše promaž a uvidíš co se stane.A klidně ty táhla rozeber nemusíš se bát že na tebe vyskočí nějaká pružina a podobně.Ani ty táhla by neměla jít přehodit jsou tam tušim už si moc nepamatuju dvě krátká a dvě dlouhá.Ten druhý čep co o něm píše josef2 ten co je na nápravnici tak ten má nahoře takovou plechovou čepičku tak jí vydloubni povol ten šroub (nebo matku)už si nevzpomínám a zkus s tim hnout jak to jde ztuha.A opět promaž. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: út duben 21, 2009 8:05 pm Předmět: Zpocatku tuhe razeni - vyreseno |
|
|
Ahoj
Tak u me vyreseno. Zcela zatuhle a castecne rozpadle bylo svisle vypouzdreni trojuhelnikoveho prevodu, ktery na jedne strane zacina kouli v konci tahla od saltpaky a na druhe strane pokracuje tim nejdelsim tahlem na prevodovku. Po vymene pouzder to radi uplne lehoucce.
HOnza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: so duben 25, 2009 9:56 am Předmět: Re: Zpocatku tuhe razeni - vyreseno |
|
|
filo napsal: | Ahoj
Tak u me vyreseno. Zcela zatuhle a castecne rozpadle bylo svisle vypouzdreni trojuhelnikoveho prevodu, ktery na jedne strane zacina kouli v konci tahla od saltpaky a na druhe strane pokracuje tim nejdelsim tahlem na prevodovku. Po vymene pouzder to radi uplne lehoucce.
HOnza |
Jak se do toho leze a kolik to stálo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: ne duben 26, 2009 11:31 am Předmět: |
|
|
Leze se tam blbe, neco shora neco zespoda. To prepakovani je videt pri pohledu shora mezi motorem a prevodovkou, je to ta cast, od ktery vede nejdelsi ze tri tahel razeni. Kazdopadneu myho TurboD tam ani nestrcim ruku bez demontaze vzduchovyho filtru.
Nahradni dily toho vypouzdreni budou zrejme k dizpocici jen origo Citroen, delali mi to v Autoport Citroen v Praze Strasnicich, celkova cena cca 2300 prace i dily dokupy. Jednou jsem jim dal auto, nasli zavadu, auto vratili, objednali dily a asi za tyden jsme to dodelali.
Pri hledani zavady to trochy rozhybali a promazali, takze pak to radilo docela lehce, ale trochu nepresne, pri razeni jsem citil, jak tam jakoby neco drhne a obcas preskakuje pres nejakou jako hranu nebo tak. Tad to radi lehce a presne.
Jinak jako castecne reseni by asi slo pouzit to uvolnit necim vhodnym (WD40, brzdovka....) a pak se to pokusit nejak promazat (prolit hustsim olejem, vazelina se tam asi nedostane).
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: ne duben 26, 2009 1:42 pm Předmět: |
|
|
Dik za info, Filo. Cena vypadá příjemně, takže se s tím patlat doma nebudu, trvalo by mi to celej den nejmíò a to si radši vydělám dva tisíce v práci za ten den |
|
Návrat nahoru |
|
|
|