Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zahada 1.8i 16V - otacky + kontrolka K diagnostiky motoru

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: út březen 24, 2009 8:40 am    Předmět: Zahada 1.8i 16V - otacky + kontrolka K diagnostiky motoru Citovat

Ahoj,
schvalne chlapi, zkuste mi poradit, protoze mne uz zacinaji napady dochazet. Mam XA 2 Break 1.8i 16V MR99 s asi rok starym systemem LPG, samotnou Xantii provozuji o neco dele.

Behem posledniho pulroku me zacala nejprve trapit kontrolka diagnostiky K rekl bych po navsteve servisu v Holetine, kde mi menili spoustu mechanickych veci a na motoru rozvody a spojku .... je mozne ze nektere cidlo na motoru ma od te doby spatny kontakt ....

nesuvisejic k tomu po par mesicich zacaly i volnobezne otacky. Vse se tady na foru mnohokrat resilo....

Postupne jsem vymenil cidlo teploty vody (zelene - 400Kc), lambda sondu (za novou univerzalni nahradu pro dany typ od Magnetti Marelli - 1100Kc), cistil jsem krokovy motorek na obtokovem kanalku skrtici klapky, nakonec jsem koupil novy (Magnetti Marelli - 1400Kc) ..... postupne po vsech techto zasazich se mi chovani o neco zlepsilo, spotreba klesla o 1litr, apod... ale problemy v mensi mire pretrvavaji stale. Mozna jde o soubeh nekolika problemu.

Zluta kontrolka K se mi rozsveci vzdy behem jizdy, vetsinou kdyz nekde stojim na volnobeh nebo pri prepnuti z benzinu na LPG, s LPG tusim ze to nema nic spolecneho, protoze problem se objevuje, i kdyz jezdim ciste na benzin. Diagnostika hlasi chybu bohatosti smesi. Pri jizde na benzin mi pri vyslapnuti spojky padnou otacky asi tak max. o -50 az -100rpm pod volnobezne a rychle se vrati. Pri jizde na LPG a nezahratem motoru je ovsem problem daleko vetsi a objevuje se jen u nezahrateho motoru <80stC. Pokud dejme tomu nekdo kolem 40stC vymacku spojku a zmacknu brzdu zaroven a jedu na LPG, jsou schopny otacky padnou obcas az k nule a auto zdechne....

vetsinou to doprovazi komicka situace na krizovatce, kdy zatacim, zdechne mi auto diky vyslapnuti spojky a stlaceni brzdy a me se pak bez posilovace spatne zataci -)))


Mate nekdo jeste nejaky napad cim by to mohlo byt?
Jak se projevuje spatna lista zapalovani nebo spatne elektricky uzemneny motor nebo dokonce spatna autobaterka?

dalsi napady krom techto 3 uz nemam ...

Zkuste pomoci. Diky a preju vam vsem dlouhou plavnou jizdu v kocarku.


Viktor
Xantia X2 Break 1.8i 16V (MR99)
+LPG, komforti, ALU R15x7J, alarm, prevodnik z padel volantu na autoradio SONY MEX-BT3600

http://vikicv.rajce.idnes.cz/2008_08_Xantia/

http://vikicv.rajce.idnes.cz/2007_12_Xantia_ALARM/
http://vikicv.rajce.idnes.cz/2008_10_Xantia_SteeringWheelRemoteAdaptor/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: út březen 24, 2009 9:56 am    Předmět: Citovat

Ahoj,zkus vyrvat z auta baterku,mrkni se po mínusovém kabelu,jeden konec by měl jít na převodovku auta tam to stačí povolit golou,očka očistit šmirglem,ty zubaté podložky taky,i hranu matice,celé to prolejt konkorem,aby odtekla rez,a pak namáznout vazelínou a utáhnout.
Druhý konec půjde na takovou destičku ,kam se sbíhají všechny kostry,s tou se dá udělat to samé.

Zkus to,je to zadarmo,a může to pomoct.

Ta zapalovací lišta to taky může dělat,ale spíš bych typoval na to,že se to nějak hádá s tím plynem,podobné problémy měl torek,u něj to dělal špatně zapojený plyn. Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dude



Založen: 10.1.2009
Příspěvky: 120
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: út březen 24, 2009 10:23 am    Předmět: Citovat

Dělá tě to to samý co mně. Ale to beru jako standart, protože už před přestavbou jsem byl upozoròován, že mi kontrolka K bude problikávat. Dělá mi to pouze v jedné chvíli, kdy se motor ohřívá kolem 40C, tak potom mi na volnoběh otáčky taky lítají - občas zdechne. Stačí ale ujet další kilometr a je to v pohodě (většinou tento moment normal jedu, takže se prostě občas rozsvítí K, ale nic se neděje). Pokud stojím zrovna v tento moment v koloně, tak přepínám na benzín a za nějaký okamžik to přepnu zpět, ale stáva se to vyjímečně.

Takže já to neřeším, prostě to beru jako jedinou mouchu u plynu, která mi ale život nějak neztěžuje.
_________________
Xantia Combi - Opera - 2.0 16V LPG, 7/99
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Puggy



Založen: 26.2.2009
Příspěvky: 54
Bydliště: Mariánské Lázně

PříspěvekZaslal: út březen 24, 2009 10:47 am    Předmět: Citovat

Tak tohle mám tak nějak za sebou.Podobný problém - auto netáhlo,chcípalo při volnoběhu.Vyměnil jsem postupně filtr paliva,zelené čidlo a vyčistil klapku (tam bylo nejvíc bordelu).Žádná podstatná změna nenastala,až po diagnostice v servise,kde museli nejen zkontrolovat co se děje,ale HLAVNÌ VYNULOVAT (vyresetovat)hlášené chyby.Teď jezdí jak drak k velké radosti polišů s mikrovlnkou.
_________________
Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: út březen 24, 2009 11:38 am    Předmět: Citovat

Dude napsal:
Dělá tě to to samý co mně. Ale to beru jako standart, protože už před přestavbou jsem byl upozoròován, že mi kontrolka K bude problikávat. Dělá mi to pouze v jedné chvíli, kdy se motor ohřívá kolem 40C, tak potom mi na volnoběh otáčky taky lítají - občas zdechne. Stačí ale ujet další kilometr a je to v pohodě (většinou tento moment normal jedu, takže se prostě občas rozsvítí K, ale nic se neděje). Pokud stojím zrovna v tento moment v koloně, tak přepínám na benzín a za nějaký okamžik to přepnu zpět, ale stáva se to vyjímečně.

Takže já to neřeším, prostě to beru jako jedinou mouchu u plynu, která mi ale život nějak neztěžuje.


Nerad bych s tim takhle skoncil, ze je to proste tak.. I kdyz si zvykam na to, ze z toho bude jednou spotrebni zbozi, zatim mam xantosku rad...

na zacatku jsem si uzival auto bez tehle much i po instalaci plynu bez much.... az ten posledni pul rok se to nejak se.e -) Co mas za plyn? Ja tam mam Magic2 od HLpropan.

Zkusim se podivat radeji na to uzemneni motoru a jine rady co mi tady kolegove udeli...

Viktor
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Dude



Založen: 10.1.2009
Příspěvky: 120
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: út březen 24, 2009 12:12 pm    Předmět: Citovat

Mně jelikož to dělá od začátku - na bezin to jezdi úplně bez problémů - tak na to fakt kašlu.
Taky mám Magic2.
Co jsem si ještě všimnul, tak K se mi rozvěcuje z 90% při 1800ot. - což je to pásmo kdy to začne samo přidávat. Tak myslím, že tohle se nějak hádá. Teď pojedu někdy na seřízení, tak se poptám co to asi dělá.
_________________
Xantia Combi - Opera - 2.0 16V LPG, 7/99
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: st březen 25, 2009 6:52 pm    Předmět: Citovat

ahoj ,dělá to LPG protože po čase se rozejdou křivky nastavení pro benzím a LPG, musejí být shodné ,protože řídící jednotka benzinu vypočítá dávku paliva a jednotka LPG si to přepočte a dávkuje LPG a ani nepoznáš změnu.Dojed si k plynařům oni ti to seřídí a uvidíš že se to zlepší.Kontrolka k bude jen občas problikávat a to v určítém okamžiku kdy se křivky rozejdou.Mě to dělá taky a na LPG to občas chcípne a tak asi po půl roce chodím na doseřízení LPG.Mám LPG Tartarini sekvenční vstřik ,spotřeba kolem 9ti litrů,krom tohoto nutného zla docela dobrý.Torek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: čt březen 26, 2009 9:29 am    Předmět: Citovat

Torek napsal:
ahoj ,dělá to LPG protože po čase se rozejdou křivky nastavení pro benzím a LPG, musejí být shodné ,protože řídící jednotka benzinu vypočítá dávku paliva a jednotka LPG si to přepočte a dávkuje LPG a ani nepoznáš změnu.Dojed si k plynařům oni ti to seřídí a uvidíš že se to zlepší.Kontrolka k bude jen občas problikávat a to v určítém okamžiku kdy se křivky rozejdou.Mě to dělá taky a na LPG to občas chcípne a tak asi po půl roce chodím na doseřízení LPG.Mám LPG Tartarini sekvenční vstřik ,spotřeba kolem 9ti litrů,krom tohoto nutného zla docela dobrý.Torek


Ahoj, opatril jsem si PC interface a soft k LPG ECU Magic2. Trochu jsem to vcera poladil a to chcipani se zatim ... zatim ... nedeje... prenastavil jsem tam nejkratsi moznou delku vstriku na volnobeh z 2.04ms na 2.20ms a udelal malou kalibraci.... a otacky zatim vypadaji, ze klesaji po vyslapnuti spojky pomalu, hezky klidne....

Dnes pri ceste do prace na me zluta kamaradka z pristrojovky nesvitila. Nechci to zakriknout... uvidime
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: čt březen 26, 2009 10:43 am    Předmět: Citovat

Tak mi začíná svítat ... přemýšlím o tom .... a křivky se zřejmě začaly rozjíždět po návštěvě servisu v Holetíně... když mi byly vyměněny rozvody, pumpa, spojka a pak nějaké nesouvisející díly mimo motor.... v tu chvíli se změnilo zatížení motoru na volnoběh a to byl bod 0 od kterého se ty křivky díky adaptaci benzínove ECU a fixnímu nastavení LPG ECU začaly rozjíždět....

Zvětšením nejkratší délky vstřiku LPG včera jsem vykompenzoval současné větší zatížení motoru na volnoběh s novými neoběhanými součástmi motoru.

Takže motor dostal na LPG klidnější chod, otáčky padají na volnoběžné pozvolněji a benzínová ECU si pomalu přepisuje adaptační hodnoty na tzv. normální ....

Doufám, že se mi teorie potvrdí.

K tomu efektu se zřejmě přidaly moje postupné výměny čidla teploty, lambda sondy a servomotorku na obtokovém kanálku škrt. klapky ...
nové čidla a kční členy dávají přesnější hodnoty a rychlejší reakce (viz. klesla mi spotřeba o 1 - 1.5 litru/100km)

takže po té již byl v adaptačních hodnotách v benzínové ECU úplný guláš
....
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: čt březen 26, 2009 7:07 pm    Předmět: Citovat

Tak držím pěsti,a ti to už dá pokoj,joo plyn v autě je sviòa,jak není úplně odladěný Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: čt březen 26, 2009 7:30 pm    Předmět: Citovat

No vidíš vždy jsem říkal ,že je to tím,ani nevíš jak jsem se s tím natrápil,máš výhodu ,že máš ten program jak vi to nastavit sám a že se v tom vyznáš ,já musím jezdit za plynařem a draho ho platit.Ale zase 9 l LPG za to stojí co?Torek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: pá březen 27, 2009 7:41 pm    Předmět: Citovat

Torek napsal:
No vidíš vždy jsem říkal ,že je to tím,ani nevíš jak jsem se s tím natrápil,máš výhodu ,že máš ten program jak vi to nastavit sám a že se v tom vyznáš ,já musím jezdit za plynařem a draho ho platit.Ale zase 9 l LPG za to stojí co?Torek


Ale docela jo, docela jsem rad. Zere to tak zhruba od 8 - 10l plynu. Pred vymenou lambdy a tech veci, co jsem psal neco kolem 10 - 11l LPG.

Rad se taky ve vecech stouram, hlavne co se tyka elektroniky, .... ale tohlo uz me malem privedlo k zoufalstvi.

Jinak jestli mas Magic2 nebo Magic3, tak program si muzes zdarma stahnout na www.hlpropan.cz no a PC interface ti vyrobim za nejaky to vsimny -)

Kazdopadne na velkou kalibraci plynu je potreba zapojit tzv. kalibracni cidlo tlaku namisto standardniho rozdiloveho cidla tlaku, ktere je mezi sanim a vystupem plynu z reduktoru, pripojit k ridici jednotce plynu a merit tim podtlak v sani. Na tuhle vec bych chtel jeste sehnat nejake info a dobastlit si to.

Jinak pro uplnou finesu budu opravdu muset taky zajit za plynarem, ktery sice cidlo ma, ale jak je videt chybi mu souvislosti v hlave... neb s timahle problemama jsem u nej byl uz 2x a rekl mi, ze je to normalni a ptal se, jestli mi to dela na benzin.... kdyz jsem rekl ano, tak se tim prestal zabyvat........ no boded by to na benzin neblbo, kdyz ma benzinova ECU z toho gulase pokriveny adaptacni hodnoty


Viktor
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Torek



Založen: 6.12.2006
Příspěvky: 241
Bydliště: Semily

PříspěvekZaslal: pá březen 27, 2009 8:30 pm    Předmět: Citovat

Ahoj Viky,já mám LPG sekvenční vstřkování Tartarini.Ale vůbec tomu nerozumím jen jak jsem psal o tech křivkách vím ,že to musí být poladěné dost dobře aby se vyloučily ty chyby ,ale sám to nedokážu,tak že musím jednou za 1/2 roku navštívit plynaře který není zrovna levný.jinak to jezdí dobře.Torek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: po březen 30, 2009 8:26 am    Předmět: Citovat

Tak prozatim dekuju vsem za dobre rady. Beru to jako uzavrene. Doladeni plynu u plynare je v planu, ale uz ted muzu rict, ze zluta kontrolka na me nesviti uz tak casto a vylepsuje se to.

Kazdopadne, pokud byste nekdo chteli ode me vyrobit PC interface k LPG ridici jednotce MAGIC2 (mozna ma stejny konektor i MAGIC3), napiste mi na mail. Mam k tomu jiz vyrobeny dostatecny pocet plosnych spoju.

SW je ke stazeni na www.hlpropan.cz


Viktor
http://vikicv.rajce.idnes.cz/2009_03_PC_interface_Magic2_-_LPG_ECU/
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)