Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: čt září 17, 2009 8:50 pm Předmět: |
|
|
citace: | s xantií jezdím úplně stejně a na 65l ujedu tak 500 km
|
Tak to je mazec, s 1,9TD 13l/100km To mezi řidiči snad ani neříkej _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
gurney
Založen: 13.9.2009 Příspěvky: 15 Bydliště: okr. Třebíč
|
Zaslal: čt září 17, 2009 10:25 pm Předmět: |
|
|
no mě je spotřeba celkem buřt.
A to, že jí dávám pokouřit, ještě neznamená, že se k ní chovám špatně. Studenou ju nehoním.
Koupil jsem ji před rokem a najel s ní cca 10 000 km, nyní výčet oprav:
fouklý těsnění pod hlavou (voda vs olej), seřídil jsem ventilové vůle, vyměnil přední nárazník (teď už mám mlhovky), kapotu a všechny dveře ( omlácený, né ode mne), volant (za lepší) , novej chladič (tekl nešel opravit), zalepil jsem chladič vzduchu za turbem, přetěsnil vtřikovací čerpadlo(chcala z něj nafta a to tak, že za mnou byla čára na silnici), vyměnil řemeny a filtry, žhaviče (na jeden to ještě startuje bez žhavičů ani ...), drobný opravy jako výměna žárovek v přístrojovce , výměna lanka ruční brzdy, výměna silentbloku ramene, oprava termostatu na předehřevu paliva (přisával vzduch), oprava přepínače blinkrů, utěsnění několika netěsností hydrauliky, výměna zadních světel, vystříkání podběhů bodynou, výměna servomotorku zamykání nádrže při výměně oleje jsem ho krmil proplachem tak dlouho až byl čistej teprve potom jsem dal norm. olej, minulej tejden mi upadl vejfuk takže sem ho dal do kupy, a to to auto mám rok teď se chystám na koule a řízení páč mi z něj hrčí lhm (budu měnit komplet jelikož mám náhradní).
Čili jestliže já se o něj špatně starám, pak by mě celkem zajímalo jak se o něj starali ti předemnou
Jediný co sem mohl zničit já tak je řízení, no zničit spíš dodělat ale mám komplet celou přední nápravu rezervní takže je mi to volný. |
|
Návrat nahoru |
|
|
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: pá září 18, 2009 10:42 am Předmět: |
|
|
gurney: no podle tech oprav to byl peknej strep kdyzs zacal a strep to je porad.
Ja s TD jezdim tesne pod 7 a prijde mi to skoro dost, ale jezdim porad po dalnici, takze lehce pres 3000.
Nicmene IMHO, jestli radis pri 3200 kdyz jedes klidne a tocis to pres 4 kdyz spechas, tak tomuhle motoru davas pekne pokourit. Ja radim tam pri 2500 (ale radim pocitove, ne podle otackomeru) a ke 4t jsem se za 60 tkm, co to auto mam dostal snad dvakrat. _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
gurney
Založen: 13.9.2009 Příspěvky: 15 Bydliště: okr. Třebíč
|
Zaslal: pá září 18, 2009 11:53 am Předmět: |
|
|
No, byl to zanedbávanej střep, teď je to opečovávanej střep
podle tach. 235 000 km a jsem cca 5. majitel, jezdím trasy cca 15 - 100 km ale taky je potřeba si uvědomit, že sportovní jízda na českomoravský vrchovině je o mnohem vyšší spotřebě než jízda kloboučníka u Kolína.
Většina z vás má Xantii jako rodinný vůz a chcete aby vám vydržel co nejdéle a aby měl co nejnižší provozní náklady. Já to mám tak, že je to jen přibližovadlo na kterým nejsem nijak závislý. Rozpočet nemám našponovanej, chci jezdit rychle, takže mu šlápnu a je logický, že čím víc šlápnu tím víc žere a dokud nežere 20 l/100 tak mi to neva. Když auto něco potřebuje tak to dostane. Až jednou budu šetřit každou korunu tak hold budu jezdit pomalu, plynule sice jediný co předjedu bude traktor (a to se při předjíždění budu strachovat aby se mi nerozsypal moror) ale pojedu levně. Zatím jezdím tak, že kdo zaváhá, už polyká saze a prach. A za ten rok co s ní jezdím mě předjel málokdo a ti co mi ujeli by se dali spočítat na prstech jedný ruky.
Mrzí mě jediný a to je, že se Xm nedělaly v 3,5 Td V6 _________________ Xantia 1,9 td Liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá září 18, 2009 8:35 pm Předmět: |
|
|
Njn,neříkám že se o ní nestaráš,ale říkám že prasíš motor
Zvláš podezřelé je to těsnění pod hlavou,žeby těžká noha?
jinak,já být tebou,a mít tvůj jízdní styl,tak nejdu do diesela,ale jedině do 2,0i nebo 3,0V6,to jsou sporáky tvého ražení.No,a pokud nutně diesel,tak HDi 80Kw,1,9TD se na závodění nehodí,rychle mu dochází dech,a pak už se jenom trápí,navíc žere při prasojízdě jak benál ¨
Já za studena točím 2200 max,po ohřátí při běžné jízde 2400 normálka,kam taky spěchat po městě,že?
No,a když chci vymýst pavouky,tak po dálnici 130-150,a řadím při 3000ot/min,výš už se mi to zdá trápení motoru.
No,a žere mi to 6,4l/100km,a zdá se mi to až až,mohla by být menší _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
judomiro
Založen: 15.5.2008 Příspěvky: 141
|
Zaslal: pá září 18, 2009 9:43 pm Předmět: |
|
|
Ludia len tak medzi recou......ja tiez jazdim v meste na rovinkach 50 na 4ku a nerobi to vobec problem..ked chcem zrychlit..zrychli aj na 4ke...samozrejme ze nie tak razantne ako na trojke... Myslim ze na 4ku 50 je uplne v poho a duplom ked je to TD. Pekny vecer _________________ X1 1,8 8V r.v. 93 |
|
Návrat nahoru |
|
|
gurney
Založen: 13.9.2009 Příspěvky: 15 Bydliště: okr. Třebíč
|
Zaslal: pá září 18, 2009 10:12 pm Předmět: |
|
|
citace: | Zvláš podezřelé je to těsnění pod hlavou,žeby těžká noha? |
nechal jsem přebrousit hlavu a prohlá nebyla spíš bych řekl, že to papírový těsnění stálo za "lejno". Teď mám plechový.
citace: | 1,9TD se na závodění nehodí,rychle mu dochází dech,a pak už se jenom trápí,navíc žere při prasojízdě jak benál |
No pravda je že do 100 km/h jede jak ďas 100 - 150 žádná sláva 150 - 180 už se mu nechce (180 jsem s ní jel asi dvakrát a ne víc jak kilometr)
citace: |
Já za studena točím 2200 max,po ohřátí při běžné jízde 2400 normálka,kam taky spěchat po městě,že? Wink
No,a když chci vymýst pavouky,tak po dálnici 130-150,a řadím při 3000ot/min,výš už se mi to zdá trápení motoru. |
já když chci někam jet tak ji nastartuju, dám si cigárko než dokouřím tak se ohřeje tak na 60 no a pak se snažím jet do 2000 ot/min než se ohřeje na 80. když se vyhrabe na 80 dám jí ještě dva kilometry na prohřátí (do 2500 ot/min) a pak už jedu jak potřebuju.
Trápení motoru
trápení je když mu dáš šponu za studena, když se ti přehřívá a stejně s ním jezdíš, když jezdíš na příliš nízkých otáčkách a pokud ho držíš na omezovaču (max otáčky)
pokud je motor v pořádku a vše je tak jak má být pak mu trvalé zatížení 3700 ot/min nemůže nijak ublížit a když, tak rozhodně míò než když ho budu podtáčet.
_________________ Xantia 1,9 td Liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: pá září 18, 2009 10:39 pm Předmět: |
|
|
gurney napsal: |
pokud je motor v pořádku a vše je tak jak má být pak mu trvalé zatížení 3700 ot/min nemůže nijak ublížit a když, tak rozhodně míò než když ho budu podtáčet.
|
A proto všichni shánějí auto nejlépe po důchodci (kloboučníkovi).
Nezlob se na mě, ale ty motor v pořádku nemáš, napovídá o tom více než dvojnásobná spotřeba . Ta by se dala akceptovat ještě s naloženým přívěsem, ale sólo ?!
Já mám sice HDi, ale při spotřebě 6,5 už lítám nízko nad zemí.
Jezdil jsem s DAFem 95XF a ten měl spotřebu 18l/100km prázdný, ale 15tun,480k a 13l motor - ty se mu blížíš _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
gurney
Založen: 13.9.2009 Příspěvky: 15 Bydliště: okr. Třebíč
|
Zaslal: pá září 18, 2009 11:20 pm Předmět: |
|
|
já vím moc dobře proč mi to tolik žere ale to si nechám pro sebe jelikož tomu kdo založil toto téma by to stejně k ničemu nebylo _________________ Xantia 1,9 td Liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: so září 19, 2009 8:07 pm Předmět: |
|
|
Njn,řekl bych že máš asi naftu zadarmo(řidič z povolání),anebo je to firemní auto
Ale dost už,každopádně,Luboši,máš recht,ta spotřeba je závratná,zvláš když jezdím sám s Medvědem 814,z roku 94,najeto 870 000km,osmituna celková,a jezdím plnej kolem 15-16l na 100km
A pochybuji že Xantie normálně žere bezmála jako tento starý vyběhaný čtyřlitr ,který navíc tahá 8 tun _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Basak
Založen: 20.8.2009 Příspěvky: 33 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: st listopad 04, 2009 4:45 pm Předmět: |
|
|
Taky přidám svojí zkušenost... Koupil jsem v létě Xantii a blbě startovala. Vyměnil jsem žhavičky (dvě K.O.) a bylo to lepší. Aspoò za studena. Nicméně pořád trochu bíle kouřila. Ale poježdění mi přišlo dobré. Teď začala zima a startování se rapidně zhoršilo. Chtěl jsem dát zkontrolovat vstřiky a po konzultaci s odborníkem i čerpadlo. Dnes jsme se do toho dali. Po vyndání vstřiků jsme si řekli, že zkontrolujeme tlaky. Čekal mě šok. Nejlepší válec měl 22 barů. Ostatní 20, 12 a 9. Po přidání oleje první dva 34 a 26, zbytek beze změny. Závěrem tedy - pokud někomu startuje blbě auto, nemusí to být vždy čerpadlem nebo vstřikama. Teď mám o zábavu postaráno a sháním motor. Je zaměnitelný s Peugeotem? Mohl bych mít jeden za 12 000.
A to ještě nemám jistotu, že je v pohodě čerpadlo. Zjistil jsem, že někdo schválně zrušil sytič. Jen nevím proč.
Ještě doplním - spotřeba okolo 9 litrů. A to jsem jezdil spořivě. _________________ X1 Break, 1.9 TD, r.v. 1997, klima, funkční ovládání pro neoriginál rádio díky tomuto fóru |
|
Návrat nahoru |
|
|
ales..158
Založen: 15.9.2009 Příspěvky: 20 Bydliště: Velká Losenice
|
Zaslal: st listopad 04, 2009 6:09 pm Předmět: |
|
|
tak pánové přispěji i já se svou troškou do mlýna.
mám xa II 1,9 TD break už 4 ROKY a až ted čím jsem starší tak začínám počítat ,
protože ta krize posraná se projevila i v mém životě ,tak chci říct že až ted jsem se naučil s XA jezdit a jezdím do 5,5 max 6,0 litru. Jezdím 50 90 nevytáčím motor, řadím do max ve 2000 ot. Vím ,turdo nebere,není to žádná sportovní jízda ale to si každý musí říci sám mám XA na pohodlí a za malou pořizovací cenu nebo připlatím ještě 1 tolik a koupím si OCTÁVKU. jINAK NECHCI NIKOMU KAZIT NÁLADU, ALE MÁM NA TACHOMETRU NAJETÝCH 207000 ,PO PRAVDIVÝCH NEPÁTRÁM,radšI ! Ale ta moje XA už si ode mě vyzkoušela i 200 km-h takže jsem ji taky nešetřil. At říká kdo co chce ale pavouci se mají vyhánět. Čau _________________ At se to houpe
Xantia II 1,9TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
mrazek
Založen: 3.4.2009 Příspěvky: 27 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: st listopad 04, 2009 9:48 pm Předmět: |
|
|
Čus bus tak ta moje vrčí celkem slušně ,sice furt ještě nějaké ty mušky ale mám ji teprve od jara. Spotřeba min. 5,7 - max. 6,2 měřeno 4x systémem plná nádrž a vyjetí až do chcípnutí motoru. Jezdím 99% město a to max. do 15 km (do práce a zpět), naloženo 3X osoba a startování furt na otočku (-6 C),jezdím po městě max. 130 a zatím max. 170 dálnice ale ještě by mrška chtěla víc ,takže SPOKOJENOST. _________________ Xantia II 1,9 66Kw Break 1998
BX 1,9 D 51Kw 1988 předáno šrotišti |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt listopad 05, 2009 9:01 pm Předmět: |
|
|
No,tak pěkná zkušenost.Já jsem si tím prošel také na svém BXu,a je to teda děs,ty motory vdrží strašně moc,ale lidi jsou dobytek,a dojezdí je až na šrot´,pak to po někom koupíš,a jenom cáluješ.
Jinak,stejný motor mají Citroeny ZX ,Xsara,Evasion(jumpy),Jumper,a Peugeoti 306,406,Boxer,a některé novější 405ky,pozor ve starších 405kách byl motor vzhledově podobný,ale o dost horší,byl jenom 1,8TD. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
bobe
Založen: 14.8.2009 Příspěvky: 159 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so listopad 07, 2009 12:32 pm Předmět: |
|
|
Teda klucíííí já vám závidím i když bych neměl
Já se nemůžu dostat pod 8-9l ve městě. A to jezdím jak nějaký dědeček:-)
Nešlapu na to, často vyřazuji a jedu na setrvačnost ale nepomáhá to. Když na to šlápnu při rozjezdu tak od 2500ot/min mi to pěkně kouří že ty chudáci za mnou nevidí jak zvolním tak to hulit přestane. Jinak auto jede teď už dobře, zrychluje jak má jen ta spotřeba Na dálnici jsem se dostal při 90km/hod na 6,5l. Před Xantuškou jsem měl BX TD a tam jsem se nikdy nedostal přes 6l ve městě. _________________ X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,- |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|