Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
laďa
Založen: 7.1.2007 Příspěvky: 102 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: st květen 06, 2009 2:56 pm Předmět: Překontrolovat čerpadlo,vstřiky? |
|
|
Zdravíčko pánové.
Momentálně se chystám na výměnu rozvodového řemene u mé stařičké xantie r.v.93 1.9D. Chci se tedy optat,jestli po výměmě řemene mám nechat překontrolovat čerpadlo ze vstřiky a případně seřídit. Vím,že kvůli řemenu to dělat nemusím,ale přemýšlím jestli se to po nějaké době může rozhodit. Abyste mě lépe pochopili tak jen já jsem na ní už najel 120 000km a to jsem na čerpadle a vstřikách nemusel nic dělat. Startuje v létě či v zimě na dvě otáčky motoru takže nemá problém,akorád má dost traktoroví zvuk,který se zahřátím částečně stratí. Takže mám do toho rýpat,když to nemá problém nebo by se mělo čerpadlo po určitých km překontrolovat Čerpadlo mám Lukas. Omluvám se za tu délku otázky,ale snažím se to co nejlíp vysvětlit. Díky moc za rady! _________________ X 1 r.v.93 1,9D padavka
X 1 r.v.95 1,9TD kombi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: st květen 06, 2009 5:37 pm Předmět: |
|
|
Nešoural bych do toho, co funguje _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vlasta Širon
Založen: 29.1.2008 Příspěvky: 42 Bydliště: Øehořov u JIhlavy
|
Zaslal: st květen 06, 2009 7:46 pm Předmět: |
|
|
Nechat bejt , vstřiky se časem sice jakoby zaklepou a mají potom menší otevírací tlak ,tím pádem menší rozprach. No ale,taky se pěkně zapečou a nejdou povolit. Čerpadlo se taky opotřebovává a dává míò nafty ,ale v zimě auto chytá a kovově mláej i novější pekáče. Maximálně nech změřit předvstřik . Kdyby ty naše auta řekli kde všude byli a kolik mají nejeto bolí nás nohy ještě za tejden. Tak a ti to tvoje ještě dlouho slouží. Citroenům zdar. _________________ X1 96 1,9turbo dehet ,masařica |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: čt květen 07, 2009 12:34 pm Předmět: |
|
|
Keď ti štartuje tak ako opisuješ ,nerob nič s tým autom a vymeò si len rozvody. Ten zvuk klepaví tak s tým nič nenarobíš je to predsa len diesel skoršej generácie.
Kým ti to nežere olej a spotreba je v medziach únosnosti tak to nech bejt. _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt květen 07, 2009 5:40 pm Předmět: |
|
|
No,tak já jsem zase opačného názoru,nechával jsem si na BXe,a na xantii dělat vstříky + čerpadlo,protože auta jely,ale ne tak jak bych si představovala,a občas si zakouřily,a navíc u obou to byl po ránu rachotivej traktor.
U xantie byly v háji vstřiky,čerpadlo stačilo seřídit,přitom auto chytalo dobře,a be problémů jelo,ale po opravě šla spotřeba dolů,a výkon nahoru,po nastartování už není žádný traktor,ale jde normálně klidně
U BXe byly vstřiky OK,jen rozházené,ale čerpadlo bylo netěsné,a byla díra v plynu-prvních 2 centimetry plynu se nic nedělo,až pak začalo zabírat.Pochopitelně,ani v mrazu není žádný traktorový zvuk,naprosto v pořádku.
Takže podle mně to smysl má,minimálně bych nechal vyndat a seřídit vstřiky,a nastavit předvstřik na čerpadle,auto to jedině prospěje,a tolik to nestojí,navíc máš klid. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
laďa
Založen: 7.1.2007 Příspěvky: 102 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt květen 07, 2009 9:05 pm Předmět: |
|
|
Děkuji za vaše odpovědi. Ještě si to rozmyslím,jestli do toho rýpat nebo nechat.
JiRaY Kolik tě to zeštelování vyšlo,abych měl trošku představu. Kolik tě vyšli ty nové vstřiky na xantii?? _________________ X 1 r.v.93 1,9D padavka
X 1 r.v.95 1,9TD kombi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: pá květen 08, 2009 9:54 am Předmět: |
|
|
Já nechal dělat vstřiky na BX po 230tis.km a stačily seřídit a 1 vyčistit. Cenu už nevím ale bylo to asi do 500Kč. Předvstřik už se ti trochu změní výměnou rozvoďáku,uvidíš podle zvuku, případně doladit. Ten traktorový zvuk by mě dost vadil, u motorů z PSA to není běžné, mají pěkný kultivovaný chod. Ten tvrdý zvuk je způsobený brzkým předvstřikem a mimo to má za následek nižší výkon a vyšší zahřívání motoru. Jinak startování u každého diesela co jsem měl bylo na první otáčku a to i v mrazech, podmínkou jsou dobré žhavičky. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá květen 08, 2009 8:58 pm Předmět: |
|
|
No,tak pokud vím,tak mně to stálo na xantii reas čerpadla + komplet udělání vstřiků 5000kč,ale neber to za bernou minci,bylo to přes známého,a už docela dost dlouho.
Vím,že motorpal v jihlavě prodává nové špičky za cca 300kč za kus,a seřízení/výměnu špiček + nasstavení předvstřiku ti zvládnou v každé trošku kvalifikovanější dílně,kde autům rozumí.
Jinak,ten chod opravdu nemá být traktorový,to je špatný předvstřik,nebo něco se vstřiky,motor má jít zastudena malinko víc nahlas,ale pravidelně,a nemá mlátit,a zatepla jde naprosto tiše a kultivovaně _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|