Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vaclavv
Založen: 13.6.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Slaný
|
Zaslal: ne leden 04, 2009 3:09 pm Předmět: Cuká, občas netáhne TD |
|
|
Vážení, obracím se na vás s žádostí o radu, protože začínám být zoufalý. U mojí X I, break 1.9TD rok 1996 se mi v létě ucpala nafta. Vyčištěna nádrž ale opět ucpáno takže kompletní vyčištění, vyfoukání trubek, nový filtr. A pak jsem zastavil a nenatočil. Po cca 20 minutách bez prolémů naskočila tak jsem ihned jel opět čistit, ale když jsem povoloval víčko na nádrži, abych vyndal koš, vyběhla na mě nafta, ačkoliv jsem tam měl tak 10 litrů a v nádrži jsem žádný bordel nenašel. Mechanik mi řekl že by to mohl být opačný problém, respektive, že nešel vzduch do nádrže a čerpadlo to neutáhlo abych zkusil povolit víčko. Povolil jsem víčko a jezdil bez problémů. Jenže pak tankovala manželka, víčko utáhla a já to pak dělal taky, ale žádný problém nebyl. Pak jsem jel delší trasu, cca 100km a ke konci jízdy auto najednou zacukalo, tak jsem zajel ke kraji, jenže na volnoběh běželo bez problémů tak že jsem dojel a na konci spáteční cesty auto cuklo opět a náhle přestalo táhnout, ale pak se normálně rozjelo. Zhruba měsíc jezdilo bez problémů dál, ale pak vždycky tak po 20km jízdy zase cuklo. Prohlédl jsem znovu celou nádrž a hadice, ale nic jsem nenašel. Udělal jsem tedy zkoušku a jel dálku - necelých 500km. Auto párkrát cuklo, párkrát netáhlo. Před spáteční cestou jsem tedy opět povolil víčko a cestou zpátky jen jednou cuklo a to tak po 250 km. Skutečně netuším, co to může být, ani mechanik - též X I 1.9TD. Jinak na jaře jsem jel do Francie 800km tam a ani jediný problém. Ropu beru Schell, nebo OMV, jinde výjmečně a jen trochu. Takže, netušíte, respektive, nevíte někdo, co to přesně způsobuje? Za rady předem dík |
|
Návrat nahoru |
|
|
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: ne leden 04, 2009 5:23 pm Předmět: |
|
|
Jen mě tak napadá zkontrolovat elektrokenektory, které vedou k vysokotlakému čerpadlu. Hlavně ten, který pouští nebo přerušuje napětí na ventil, když chceš chcípnout motor. Třeba je přelomenej drát, něbo špatnej kontakt na konektoru a občas se ti na elektromagnetickej ventil nedostane šáva a ten pak přivře přívod paliva. Za zkoušku nic nedáš.
Projevuje se to cuknutí tak, jako kdybys jel autem na 5-ku a klíčkem chcípnul na chvilku motor? _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
vaclavv
Založen: 13.6.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Slaný
|
Zaslal: ne leden 04, 2009 6:31 pm Předmět: |
|
|
přesně tak, ale mate mě, že když pomalinku ubírám a pak zase pomalu přidám, chytne se, ale když držím plyn, chvíli mu to trvá. Pokud jedu volně, tak v pohodě, ale jakmile ho trošku vytočím, stačí i na chvíli, třeba při předjetí, tak se to pak objeví |
|
Návrat nahoru |
|
|
Já
Založen: 24.6.2008 Příspěvky: 55 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne leden 04, 2009 6:49 pm Předmět: |
|
|
Nejsem odborník, ale asi bych zkusil podle příznaků (povolené víčko nádrže a jede) jít po odvzdušnění palivové nádrže. Jestli jsi to víčko povolil jen trochu a vytváří se velkej podtlak, tak si ho to mohlo klidně přicucnout nazpět a motor neměl co brát. Po vyrovnání tlaku se opět rozjede. _________________ Xantia II Activa 3,0 24 V |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po leden 05, 2009 8:21 am Předmět: |
|
|
Tak to víčko nech hodně povolené,a se volně vrklá.
Jinak,radím to samé,jít k čerpadlu,odpojit z něj konektory,prostříkat WD nebo konkorem,a párkrát odpojit,zapojit,a nakonec zapojit zpět
Ke stopventilu se asi nedostaneš,bývá schovaný pod takovým pancířem ve kterém je imobilizér,je to na trhací šrouby.
Dále by to chtělo šoupnout někam kousek průhledné hadičky,a koukat,jestli třeba do čerpadla nevletí občas bublina,pak by taky vynechalo.No,a taky v ní uvidíš,jak jde čistá nafta do čerpadla. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Satan
Založen: 20.6.2007 Příspěvky: 31 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: po leden 05, 2009 2:38 pm Předmět: |
|
|
Cca pred tyzdnom som to riesil. Tiez to nechcelo tahat.. Vytiahol som plavak z nadrze a tam na sitku bolo strasne vela bordelu. Treba vycistit aj nadrz. Ucpavalo to privod nafty. Inak skus pridat plyn ked mas otvorenu kapotu cca na 3000 otacok a ked sa zapne turbo pozri ci ti nezmackne balonik. Potom mas jasne ucpate sitko. Teraz mam start na prvy pokus a aj to taha tak ako ma.. _________________ X1 1.9TD 96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vaclavv
Založen: 13.6.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Slaný
|
Zaslal: út leden 06, 2009 1:53 pm Předmět: |
|
|
Satane, tem ordel jsem už řešil není tam nic. Dokonce jsem to nechal běžet 50 minut na volnoběh když jsem cvičil zvedání a naprosto pěkně běžel. Napadlo mě i to s tím přisátím víčka, jen ho tam přokládám, uvidím, zítra bude další delší jízda, tak se uvidí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pilot6k
Založen: 4.1.2009 Příspěvky: 16 Bydliště: Zlín
|
Zaslal: út leden 06, 2009 2:32 pm Předmět: |
|
|
Měl jsem úplně stejné příznaky na mém prvním autě. Přesně takhle to zlobilo. Tehdy bylo špatné podávací čerpadlo v nádrži ... zakusovalo se a zakusovalo, až se zakouslo úplně. V Holubicích u dálnice Repasované stálo 7000,- Teda krom toho výstřiku nafty z nádrže. Ale možná se sešly dvě věci .
Jo bylo to na benzínu .... _________________ XII 1,9TD Break Automat |
|
Návrat nahoru |
|
|
vaclavv
Založen: 13.6.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Slaný
|
Zaslal: út leden 06, 2009 8:09 pm Předmět: |
|
|
ale já žádně podávací čerpadlo v nádrži nemám |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: st leden 07, 2009 8:27 am Předmět: |
|
|
vaclavv napsal: | ale já žádně podávací čerpadlo v nádrži nemám |
A máš vôbec Xantiu?
Sklop pravý zadný sedák a ak máš Xantiu, určite tam nájdeš plastový kryt od podávacieho čerpadla _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: st leden 07, 2009 8:42 am Předmět: |
|
|
sgt napsal: | vaclavv napsal: | ale já žádně podávací čerpadlo v nádrži nemám |
A máš vôbec Xantiu?
Sklop pravý zadný sedák a ak máš Xantiu, určite tam nájdeš plastový kryt od podávacieho čerpadla |
Čeče, sgt, tvoje přesvědčení je krásné ale věřím tomu, že vaclavv ve své 1,9TD doopravdy v nádrži čerpadlo nemá A možná tomu nebudeš věřit už vůbec, ale já v 2,1TD taky ne _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: st leden 07, 2009 3:39 pm Předmět: |
|
|
Mamut napsal: | sgt napsal: | vaclavv napsal: | ale já žádně podávací čerpadlo v nádrži nemám |
A máš vôbec Xantiu?
Sklop pravý zadný sedák a ak máš Xantiu, určite tam nájdeš plastový kryt od podávacieho čerpadla |
Čeče, sgt, tvoje přesvědčení je krásné ale věřím tomu, že vaclavv ve své 1,9TD doopravdy v nádrži čerpadlo nemá A možná tomu nebudeš věřit už vůbec, ale já v 2,1TD taky ne |
to vážne podávacie čerpadlo majú len HDi
Tak potom sa ospravedlòujem za reakciu, zas som o niečo múdrejší _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: st leden 07, 2009 6:48 pm Předmět: |
|
|
Ano,mají to jen HDi,a potom všechny benzínové xantie.
Klasické diesely staré koncepce mají podávací čerpadlo součástí vstřikovacího čerpadla. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: so leden 10, 2009 5:07 pm Předmět: |
|
|
Kdysi jsem řešil podobný problém, najednou v zimě přestalo auto do kopce táhnout, po rovině v pohodě. Měl jsem zanesené sítko, co je dole na nasávacím koši v nádrži. Dalo se to poznat i podle toho, že když jsem zmáčknul balonek u motoru, tak se velmi pomalu vracel.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
vaclavv
Založen: 13.6.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Slaný
|
Zaslal: po duben 20, 2009 7:14 am Předmět: |
|
|
Vážení, závada vyřešena, byla to spínací skříòka. Dle mechanika z Citroenu normální závada, daná systémem spínací skříòky u Citrenů, protože to dělají i nové Citroeny. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|