Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Žhaviče na přihřívání vody.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: ne leden 11, 2009 10:43 pm    Předmět: Citovat

Chvíli jsem mžoural do motoru, ale tu zátku (pro elektrický přihřívač) jsem ani nezahlédl. Měla by být na zadní straně bloku motoru, tam ale nepolezu ani náhodou, proto hledám univerzální sadu, co se montuje do trubek (něco jako popisuje Josef 2.)

S tím mám hned malinký poddotaz - jako autolaikovi mi není zcela jasné, jakým směrem a kudy vlastně chladící šáva chodí, před a po otevření termostatu. Kde ta voda vleze do motoru, kudy vyleze?

Mám 2.1TD, kde to vypadá takto:



No, primární otázka tedy je, kam připojit ten příhřívač? Intuitivně bych ho dal tam, co je ten malý kulatý dzindzik vpravo dole, mezi trubkami 8 a 6.

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 11, 2009 11:27 pm    Předmět: Citovat

ok2ucx napsal:
hledám univerzální sadu, co se montuje do trubek (něco jako popisuje Josef 2.)Pavel


no a co toto, jak sem psal ..
http://www.normans.cz/?idm=produkty&id=prutokove&idm3=instalapok#v

U tohoto potřebuješ určitou vejšku instalace, aby to mohlo samo proudit, nemá to čerpadlo, tak to teče "samotížkou" a je potřeba dodržet :
Výška hadice nad ohřívačem (výpust) musí být co největší min. 20cm.
Čím jde hadice výš, tím je větší účinnost zařízení.
Hadice boční (vpust) nesmí jít pod spodní úroveò ohřívače.

prostě jak u ústředního topení v baráku bez čerpadla Wink

ok2ucx napsal:

co je ten malý kulatý dzindzik vpravo dole, mezi trubkami 8 a 6.
Pavel

Ten malej dzindzik dole je tepelnej výněník ( voda-olej) u olejovýho filtru ...
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno


Naposledy upravil PaM dne ne leden 11, 2009 11:54 pm, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne leden 11, 2009 11:38 pm    Předmět: Citovat

Pro Pavla, tak to ti teda neporadím, protože předehřev musí být na spodní hadici, to je ta co jde po podběhu pravého kola, ale potíž je v tom, že zrovna jen 2.1 má na konci této hadice na motoru termostat. Takže voda v hadici by vřela a do motoru se to dostávalo špatně.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 11, 2009 11:41 pm    Předmět: Citovat

Pepí, ten předehřev může být a asi i má být na malým okruhu , tzn.,( Blok motoru - radiátor topení + (By- pass) - zadek termostatu - blok motoru )

Má to topit do motoru a do radiátoru topení, Chladič je mimo - oddělenej termostatem


_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dydy



Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 17
Bydliště: Hulín

PříspěvekZaslal: ne listopad 15, 2009 3:25 am    Předmět: EL.příhřev vody Citovat

Jelikož jsem před časem zkoumal mimo jiné i topení u své Xantie,zdálo se mi že na tak poměrně moderní auto topí málo,objevil jsem jak už je popsáno tělěso obsahující 4 žhavící svíčky. Začal jsem tedy na fóru pátrat po tom co to může být.Můj servisní technik mi o tomto zařízení taky řekl a tak jsem chtěl vědět o co jde.

Vyměnil jsem všechny žhaviče zkontroloval relé která jsou umístěna ve skříni v motoru a zkusil co to po nastartování udělá. Nejdřív po minutě chodu motoru sepne první relé a po asi 5s druhé relé co ovládá čtveřici žhavičů.To postupné zapínání je z důvodu zmírnění poměrně velkého proudového nárazu, není to řízeno teplotou. Tento ohřev vypíná něco nad 60st myslím že podle ručičky to bylo okolo nebo pod 70st.

A teď proč píšu o tématu které už se tady řešilo.Chci znát zkušenosti se zařízením o kterém jsem doposud nevěděl.Jakou má účinnost? Taky chci znát hodnotu teploty při které má otevřít termostat a kolik litrů chladiva je v malém okruhu?
Dál mě zajímá za jako dlouho běžnou jízdou při zdravém termostatu a funkčním el.ohřevu zahřeju vodu na 80 nebo 90 st? Je mi jasné že záleži na teplotě vzduchu ale řekněmě když je tak okolo 0st?

Prosím o reakce a zkušenosti , jelikož se blíží zima je to aktuální.Podle mého názoru pokud je vše OK musí se voda ohřát po pár kilometrech jízdy.

děkuji.
_________________
Xantia 2.0 HDI / 66 KW rv.2000
plná výbava-ABS,Klimatizace atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sgt



Založen: 12.3.2007
Příspěvky: 270
Bydliště: Skalité, SK

PříspěvekZaslal: po listopad 16, 2009 9:40 am    Předmět: Citovat

HDi-čka hrejú ve¾mi málo, kvôli vysokej účinnosti.
Keď je vonku 0, tak na 60 stupòov sa motor ohreje po cca 7km. Pripomínam, že ja žhaviace sviečky na ohrev vody nemám.
_________________
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dydy



Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 17
Bydliště: Hulín

PříspěvekZaslal: po listopad 16, 2009 6:35 pm    Předmět: Citovat

Ano, je to tak,právě z tohoto důvodu (což jsem do nedávna netušil) je utěchto tipů motorů (nejen u HDI ale i TDI ap)tento elektrickýpříhřev.Musím říct že dokud mi to nefungovalo bylo to tak jak píšeš.Dnes byly 4st a vlažný vzfuch mi foukal už po ujetí cca 500m.na 60st jsem měl vodu asi po 2-3km.Je jasné že v zimně při nízkých teplotách to bude jiné.Termostat mam zdá se v pořádku po 7km je hadice do chladiče studená.

Ještě by mě zajímalo při jaké teplotě má termostst otvírat velký okruh.
_________________
Xantia 2.0 HDI / 66 KW rv.2000
plná výbava-ABS,Klimatizace atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
peter7777



Založen: 28.8.2008
Příspěvky: 507
Bydliště: Jelka, SR

PříspěvekZaslal: st listopad 18, 2009 9:39 am    Předmět: Citovat

Termostatov máš viacej druhov, ja som dal meni termostat pred rokom dali mi tam 87°C (pri tej teplote otvára). Vraj sú aj s nižšími teplotami otvárania, tuším 83°C. Idea Wink
_________________
XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dydy



Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 17
Bydliště: Hulín

PříspěvekZaslal: ne listopad 22, 2009 11:21 pm    Předmět: Citovat

Dobrý den všem,

chtěl bych tímto snad pro všechny k dobru, přispět novými poznatky které jsem o víkendu nasbíral a to jak studiem Smile tak pak i praxí.

Tak nejdřív co se týká toho el.příhřevu, abych to tak nějak uzavřel.Mě to teď funguje a je to znát jak už jsem psal. Jeden žhavič by měl stát cca okolo 100 až 150kč ale můžou být i dražší záleží na značce myslím. Takže určitě stojí za to mít el.příhřev v pořádku.Jednak to má vliv na mazání protože pomáhá ořívat motor a taky kvůli komfortu rychlosti topení. Otázkou je jak moc to bude účinné v mrazech třeba okolo - 10st. V každém případě to tam výrobce nedal jen tak Smile

Termostat - ten jsem pro jistotu koupil nový. Sehanl jsem termostat zn. Vernet a to na doporučení mého mechanika.Jeho teplotu mi nedoporučoval měnit takže jsem použil opět 83 st. verzi tak jako je orig. Pozděj jsem zjistil proč není vhodné ani účinné měnit jeho hodnotu oproti původní.

Ten starý jsem vymontoval a nedalo mi to Smile a podrobil jsem ho testu funkce na vařiči doma ve ve vodě za pomocí zavařovacího teploměru. Celé měření tak bylo velice přesné a jeho výsledek jasný! Ta hodnota ve stupních nění, jak se ukázalo, hodnota otevření termostatu ale jeho zavírání!!
Termostat se otevřel až při 90st. to je totiž hodnota při které má každý motor nejlepší podmínky pro svou funkci.Hodnota okolo 90st. je pracovní teplota většiny motorů jak jsem zjistil. Z toho plyne že i termosty mají tuto hodnotu pevně nastavenu. Jakmile se voda ochlazovala a blížila se hodnotě 83 st. začal se termostat zavírat až se při 83st zavřel úplně.

Takže výsledkem je že mám teď termostaty 2 a ten starý nechám do zásoby Smile zkušenost za 440Kč Sad to je cena za kterou jsem koupil ten nový.

Z tohoto testu tedy plyne že nemá tedy smysl dávat termostat s jinou hodnotou než je originál v tomto případě 83st. Navíc jsou k továrním hodnotám nastaveny pak i čidla pro sepnutí ventilátorů atd. Prostě nemělo by se nic měnit a upravovat protože termostat se bude vždy otevírat při cca 90 st a zavírat podle toho jaká budfe jeho hodnota.

Ten rozdíl mezi otevřením 90st a zavřením 83 st. se nazývá HYSTEREZE.Je to teplotní "pásmo" které má každý termostat (pokojový,automobilový,podlahový atd.) je to jeho vlastnost a u některých například průmyslových termostatů je hodnota hystereze nastavitelná.

Tento jev je standardní a tím že použijeme vyší zavírací teplotu docílíme pouze toho že bude docházet k menším teplotním výkyvům vody v oběhu. Protože otevře při 90 a zavře při 87 např. jinými slovy termostat bude častěj otvírat a zavírat nic víc. Rozhodně to nebude "víc topit" navíc termostat nemá přímí vliv na dobu ohřevu vody ( myslím tím jeho hodnotu) , má vliv pouze za předpokldu že by byl vadný a zůstal pořád otevřený nebo nedovíral například.

Dále je důležité odvzdušnění celé soustavy které tady už je popsáno.Jen chci dodat že voda pořád cirkuluje a tak za předpokladu že teplota vody přesáhne hranici otevření termostatu a prpojí se tak oba okruhy , dojde po čase k odvzdušní systému tak či tak protože voda putuje do nádobky která má přeplòovací otvor a tudy vzduch unikne.

Jem rád že tuto otázku mám pro letošní zimu vyřešenou a můžu se věnovat dalším muchám na své Xantii Smile

Dobré topení přeje David
_________________
Xantia 2.0 HDI / 66 KW rv.2000
plná výbava-ABS,Klimatizace atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne listopad 22, 2009 11:42 pm    Předmět: Citovat

Samo se to nikdy neodvzdušní, asi neznáš Francouze.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po listopad 23, 2009 7:30 am    Předmět: Citovat

Tak jak budeš někdy měnit celou nemrzku, zkus to bez odvzdušnění nechat zahřát, uvidíš ty gejzíry z expanzky, pak je jen otázka času a štěstí, kdy Ti foukne těsnění a to neodvzdušnění Tě výjde na rozbití dalšího prasátka, ale už bude muset být o něčo větší to prasce než to za 440,-Kč. Smile
A jestli máš zájem jak ty žhavíci svíčky na příhřev pracují a za jakých podmínek to vypíná, můžu Ti to sem hodit, ale pouez pokud vládneš angličtině. Spínání těchto svíček příhřevu je ovlivněno teplotou venku a teplotou chladící kapaliny, to jsou jediné dvě veličiny, které ECU snímá a podle toho spíná relátka, pokud je v zóně pro sepnutí příhřevu.
_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****


Naposledy upravil xantiak dne po listopad 23, 2009 7:43 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po listopad 23, 2009 7:43 am    Předmět: Citovat

Additional heating systems

There are 2 assembly possibilities (according to vehicle) :
Assembly with 2 relays-2 groups of heating elements.
Assembly with 3 relays-3 groups of heating elements.



Assembly with 2 relays-2 groups of heating elements.

(32) injection ECU.

(34) heating elements (electrical).

The heating elements each provide a power of 200 watts.

This assembly is used to obtain two 400 or 800 Watt heating powers.

Working out the additional heating requirements.




Ta=external air temperature.

Te=engine coolant temperature.

D:example 1.

E:example 2.

(36) reheating authorisation zone.

The injection ECU works out the heating requirement in the passenger compartment when starting as a function of the curve.

Example 1 :
Engine coolant temperature=40 °C.
The ambient temperature=- 10 °C.
The temperature conditions are in the additional heating operating zone.
Example 2 :
Engine coolant temperature=60 °C.
The ambient temperature=10 °C.
The temperature conditions are outside the operating zone:There is no additional heating.

Operation.

The injection ECU works out the heating requirement in the passenger compartment when starting as a function of the curve.

The injection ECU operates the additional heater in the following conditions :
Engine operating for 60 seconds.
Engine speed greater than 700 rpm.
Battery voltage greater than 12 volts (positive electrical balance).
Coolant temperature above - 40°C.

Initially, the injection ECU controls the first reheating stage and then the second stage after a 20 second timer.

The additional heating is switched off when the temperature conditions so allow (curve).
_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dydy



Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 17
Bydliště: Hulín

PříspěvekZaslal: po listopad 23, 2009 6:40 pm    Předmět: Citovat

Tím ovzdušněním jak jsem psal bylo myšleno samozřejme odvzdušnění za situace kdy se celá nemrzka nemění!!! Ja jsem to provedl samozřejmě klasicky po zahřátí jak u termostatu tak i u topení.Na co by tam ty odvzdušòováky taky byly že? Smile


co se týká toho el. ohřevu to co jsi mi tu dal je přesně to co jsem popisoval v textu někdy před časem. No, popisoval se říct nedá, spíš jsem souhlasil téměř ve všem co už tu kdysi dávno někdo popisoval Smile Souhlasil jsem z toho důvodu že jsem si to celé změřil a vyzkoušel. Takže na tyto fakta reakci nemám.Není co bych totiž dodal.

Jednotka hodnotí teplotu vzduchu a vody a podle toho buď sepne příhřev nebo ne. Ja to zkoušel při 8st. vzduchu a vyplo to něco pod 70st vody. K měření jsem využil teploměr v autě a budík na přístrojovce.K indikaci sepnutí a rozepnutí jsem použil žárovky takže jsem mohl pohodlně sledovat jak to pracuje.

Spíná postupně 1. dva žhaviče a 5 vteřin na to další dva, aby to nebyl tak velký proudový náraz. Nutno podotknout ještě že čím je větší zima tím větší počáteční proud do žhavičů jde pak se snižuje jak jak se ohřívají.

Takže angličtině vládnu řekl bych uživatelsky ale na tohle jsem ji nepotřeboval Smile

Ještě zjistím jaké jsou rezervy výkonu elektroinstalace protože tu hliníkovou věc co se do ní dávají ty žhaviče mám jednu na víc a tak mě napadlo ji tam vřadit k té původní a zvýšit tak výkon toho ohřevu. Samo že by to bylo spojeno s tou původní tak aby to mohla řídit jednotka tak jako ty původní žhaviče.

V takovém případě by byly potřeba ještě další dvě výkonová relé se jmenovitým proudem tak okolo 50A s časovačem.Tyto relé by se nastavili tak aby spínali kaskádovitě, tedy postupně po sepnutí těch 2 původních. Tzn.např. první spíná po 60s druhé 65 a ty další by byly třeba 70 a 80s. Zrealizovat to je snadné.Když si s tím člověk pohraje tak aby to bylo provedeno kvalitně,myslím že by to službu udělalo. Teoreticky by to mohlo být poznat ve větších zimách...

Nevím jestli se do toho pustím ale láká mě to pro jednoduchost s jakou se to dá provést. Navíc vzhledem k mému oboru je mi to velmi blízké.


Uvidíme....
_________________
Xantia 2.0 HDI / 66 KW rv.2000
plná výbava-ABS,Klimatizace atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po listopad 23, 2009 7:59 pm    Předmět: Citovat

Co se týče odvzdušnění, přesně tak, kdyby se to odvzdušòovalo samo, nidko by tam ty ventily necpal. Já měnil termostat je to měsíc a odpustil jsem pouhý 1,5 litru nemrzky, i tak se to muselo odvzdušnit, protože se konaly vulkanické vývěry. Very Happy

To schéma co jsem hodil v angličtině bylo taky hlavně pro ostatní co se o tom zajímají, pač je jasně vypovídající.

K Tvému pokusu co popisuješ s přidáním další větve v příhřevu, osobně bych se na to vykašlal, pač už tak po startu v zimě jede auto prvních pár minut na dluh. Alternátor Ti dává max 150A u 80kW HDI, u 66kW je možná i slabší, to nevím, ale vycházejme z toho, že je tam taky 150A. Při teplotách pod -10°C, kde by další příhřev měl význam, Ti jede dohřev žhavících svíček (co jsou ve válci motoru) ještě tři minuty po nastartování, jedna svíčka bere 18,5A což je dohromady 74A po minutě sepne příhřev chladící kapaliny, kterej bere dohromady (4x200W) což je zhruba 55A, dohromady druhou a třetí minutu po startu tyhle dvě věci odebírají 139A, v autě je dalších x spotřebičů co berou velký proud ze systému a to např vstřikovače paliva, pak když vemu osvětlení vozu a další věci, jednoznačně v prvních minutách jede auto na dluh ( z baterky ).
_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dydy



Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 17
Bydliště: Hulín

PříspěvekZaslal: po listopad 23, 2009 8:40 pm    Předmět: Citovat

já neodpouštěl nic Smile prostě jsem to obalil hadrou a odmontoval hadici vyteklo mi cca 1-2 deci... to jsem dolil a bylo...

No to pravě jsem nějak ještě nestihl zjistit jaký je tam altik. To co píšeš je pravda,určitě a čím je zima větší tím větší pravda to je Smile
_________________
Xantia 2.0 HDI / 66 KW rv.2000
plná výbava-ABS,Klimatizace atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)